Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Tottenham - Aston Villa 07.10.12 kl.16:00

PL: Tottenham - Aston Villa 07.10.12 kl.16:00 7 år 11 måneder ago #1788

• Pumaking.
  • Pumaking.'s profilbilde
Sir Bill skrev:
Alt i alt veldig godt fornøyd med kampen. Vi sliter fortsatt med uttellingen, men så lenge vi skaper så mye som vi gjør går det bra.

Min børs:

Lloris: 7 - Blir ikke satt på noen store prøver, men er veldig aktiv og forebyggende. Et grusomt utkast som fort kunne endt i baklengs, men jeg føler meg veldig trygg med Lloris mellom stengene.

Walker: 6 - På det jevne i grunn. Gjør mye bra, mye som ikke er like bra.
Gallas: 6 - Gjør en grei kamp. Sliter tidvis med tempoet, men en våken Lloris redder dagen i de verste situasjonene.
Caulker: 7 - Jeg blir mer og mer imponert av Caulker for hver kamp. Man merker noen ganger at han er ung og urutinert, men det hører helt klart til sjeldenhetene.
Vertonghen: 7 - Ny solid kamp. Veldig aktiv framover uten å skape de helt store sjansene.

Sandro: 9 - Vår klart beste. Herjer på midten og mot slutten begynte han jaggu å strø pasninger som om han var Huddlestone.
Dembele: 7 - Ikke blant hans beste kamper, men han leverer allikevel ganske greit.

Lennon: 7 - Prøver mye, og får også mye til, særlig i andre omgang. Mål ble det også til slutt.
Dempsey: 5 - Jeg har så langt ikke latt meg imponere særlig av Dempsey, og idag er intet unntak. Burde scoret på innlegget til Walker.
Bale: 5 - Prøver mye, men sliter med å få det til. Det nærmer seg dog, og jeg tror storformen ikke er så langt unna. Minus for grusom dive.

Defoe: 5 Svak kamp av Defoe. Skyter når han ikke burde, og treffer ikke engang mål. Får en heldig assist.

Var nok Defoe sin svakeste kamp i år men syntes 5 er vel strengt. Han har innvolvert i ganske mye, drar seg fint fri 2-3 ganger selv om skuddene ikke er bra nok. Heldig med assisten men gjør en god jobb i forkant.
www.oddstips.nu - Bli en vinner
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Tottenham - Aston Villa 07.10.12 kl.16:00 7 år 11 måneder ago #1789

• greytass
  • greytass's profilbilde
I forrige kamp ble laget skikkelig testet defensivt. I dag var testen først og fremst offensivt. Laget må få godkjent i begge tilfeller, synes jeg.
Det er mulig å bli bedre med det laget vi har. Walker er ung og kan bli bedre først og fremst defensivt. Bale leter etter formen. Dempsey/Sigurdsson er foreløpig ikke gode nok og kan sikkert bli bedre. I tillegg fikk vi se en sprudlende Ade i dag, som kanskje kan bli en hit i år.
Vertonghen er trolig tidenes beste venstreback for Tottenham. Lloris ser veldig bra ut. Dembele og Calker er solide forsterkninger fra i fjor. Sandro ser enda bedre ut enn i fjor. Jeg synes dette ser bra ut. Vi mangler stjernespilleren fra tidligere tider og er dermed litt kjedeligere å se på. Men etter så mange år med stort sett skuffelser, vil jeg heller ha et lag som leverer varene.
Får håpe ikke de siste to resultatene skyldes bare flaks og et dritdårlig Aston Villa. Jeg tror ikke det. Time will show.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Larven

PL: Tottenham - Aston Villa 07.10.12 kl.16:00 7 år 11 måneder ago #1799

• SuperKnott
  • SuperKnott's profilbilde
Positivt med 3 poeng, og 2.omgang er bedre enn første. Tror gutta er i ferd med å få selvtillit - og det lover godt! Mine observasjoner i går:

- Glad Lloris endelig står i mål - og vi holder nullen. Må det forsette.
- Caulker har vært stor i år - fortjener all skryt i så ung alder. Heldig med målet - men moro for ham!
- Vertonghen har overrasket meg meget meget positivt. Oser klasse, og er utrolig glad for at vi fikk ham! Her er det bare å glede seg til fortsettelsen!

- Walker har ikke vært like frisk i sesongstarten som i fjor - håper det kommer seg.

- Bale faller håpløst i starten av kampen. Liker ikke i det hele tatt. Det er verste er jo om han holder seg på bena, så har vi en kjempemulighet til å score - keeper er langt ute, og Bale rakk ballen først... tullete...

- Dembele og Sandro funker fett som to "ankere" bak Bale, Lennon og Dempsey. Begge har god teknikk, jobber hardt, og spesielt Sandro oser klasse mot slutten av kampen. Dembele tror jeg også kan bidra enda mer offensivt med tiden.

- Lennon har åpnet sesongen meget bra, selv om han tok noen gale valg i går, og fortsatt kunne utvidet fintereportoraret sitt (går mot dødlinja 9 av 10 ganger) så er han frisk, og virker som han har selvtillitt om dagen!

- Defor har åpnet sesongen bra, men jeg synes ikke han var god i går. Ser noen skryter at Defoe har blitt en lagspiller, jeg synes ikke han var så god lagspiller i går. Han skyter fra alle vinkler, og hadde han hatt litt mer overblikk er det flere av gangene han heller kunne trillet igjennom en forløsende pasning til bedre plasserte medspillere. Defoe jobber hardt, men i går var han svak synes jeg.

- Dempsey har vært en skuffelse for meg så langt. Forsvarer ikke en plass på laget foran Gylfi per i dag. De to får kjempe om den plassen, og håper begge hever seg.
Følgende bruker har takket deg: Sir Bill, _Vangen_, Hans Marius Vågseter

PL: Tottenham - Aston Villa 07.10.12 kl.16:00 7 år 11 måneder ago #1803

• trondmm
  • trondmm's profilbilde
Jeg synes vi så små hint om at kombinasjonen Adebayor/Sigurdsson kan bli bra. Sigurdsson har tidligere vist at han har et bra skudd fra distanse, god til å komme seg i avslutningsposisjoner, og kan også slå gjennombruddspasninger fra dypet til raske vinger på vei inn i boksen. I Swansea funket han bra i spann med Danny Graham - så langt denne sesongen har ikke Sigurdsson klikket med Defoe. Adebayor er en bra link-up spiller, som jeg tror kan være en nøkkel for Sigurdsson.

COYS
- _ BARCA CAMPIO - Copa d' Europa 2006 _ -

PL: Tottenham - Aston Villa 07.10.12 kl.16:00 7 år 11 måneder ago #1805

• JSU224
  • JSU224's profilbilde
Dempsey/Defoe har ikke fungert spesielt bra synes jeg i hvert fall. Så det godt i denne kampen mot Villa. Begynner å ane at vi ikke burde solgt VdV. Føler ikke vi har noen god nok man for den Trequartista rollen lenger.

På den annen side synes jeg Dembele har kledd rollen som "vanlig" midtbane spiller veldig bra. Hvis vi ser bort fra litt for mange feilpasninger. Faktisk er det nesten så jeg heller ville hatt enn ny spiss før Moutinho..hvis jeg måtte velge..
Jon

..som savner Klinsmann :-)

PL: Tottenham - Aston Villa 07.10.12 kl.16:00 7 år 11 måneder ago #1813

• Ole christian
  • Ole christian's profilbilde
Finfin kamp igjen, utrolig artig å være Tottenham supporter om dagen :) Kan si meg ganske godt enig i oppsummeringen til Sir Bill.

For å kommentere Bale saken, så ligger min stemme på den siden som mener at det ikke er gult så lenge han ikke viser noe tegn til protester,skuffelse eller sterk misnøye. Blir bare synsing fra dommeren sin side hvis spilleren ikke viser noe tegn, og han kan ikke gi kort da. Kan ikke leke psykolog utpå der heller. :)
Men må si Suarez gjør det ganske enkelt for dommerene å få fakta på bordet og fortjener hvert eneste kort ;)

PL: Tottenham - Aston Villa 07.10.12 kl.16:00 7 år 11 måneder ago #1816

• Tord
  • Tord's profilbilde
Selvfølgelig blir det synsing, eller skjønn som det heter. Det betyr jo ikke at man ikke kan ta en beslutning. Nå er reglene helt klare på dette, "klaging på dommer" er ikke et kriterie for å gi kort for simulering. Nå er det umulig å bevise forsett, så det blir selvfølgelig en skjønnsavgjørelse. Noen ganger har dommer rett, andre ganger ikke. Man kan være enig eller uenig i om Bale filmet eller bare feiget ut i situasjonen, men hans aksjon/reaksjon i etterkant av hendelsen har altså ingenting å si. (Selv det selvfølgelig er mer provoserende å se at en spiller kjefter på dommer)

PL: Tottenham - Aston Villa 07.10.12 kl.16:00 7 år 11 måneder ago #1817

• Marcus
  • Marcus's profilbilde
Uten at jeg har noen inngående kunnskap om dommerpsykologi, tror jeg nok det ligger noe i det. Alle stuper. Alle. Noen ganger er det for å unngå skade, noen ganger for å trekke oppmerksomhet til en "foul", og andre for å få en ufortjent fordel. Som dere sier blir det praktisk talt umulig for en dommer å se hva som var tilfellet i de fleste situasjoner. Dersom en spiller derimot protesterer kan jeg forstå at dette ses på som en "innrømmelse av skyld" eller ren provokasjon.

Du har selvfølgelig unntak, som Suarez sin i helgen da han klatret opp på alle fire for så å kaste seg igjen.

Når det gjelder Bale spesifikt, har han absolutt utviklet primadonnanykker. Likevel tror jeg ikke han diver (noe særlig) for å få ufortjente fordeler. I de to tilfellene som jeg husker i farten har en annen spiller kommet inn med stor fart, og det er absolutt fare for skade. Det vært stor tvil blant samtlige på forumet om han "hoppet unna" eller divet, selv etter utallige repriser.
Når problemet ser ut til å oppstå såpass sjeldent, og det er så mye tvil rundt hendelsene, så mener jeg vi burde la rimelig tvil komme Bale til gode.
Kjeftingen og klagingen, deriomt, den burde han se å legge fra seg lynkvikt!

PL: Tottenham - Aston Villa 07.10.12 kl.16:00 7 år 11 måneder ago #1819

• Pumaking.
  • Pumaking.'s profilbilde
Bale ble tatt mye en periode da han herjet som verst, mulig han er blitt redd og derfor ikke tør å gi det nødvendige som skal til for å passere spillere. Nå blir han taklet rent for det meste, tidligere var motstanderen alltid ett hakk for sent ute. Enten er han redd eller så har primadonnanykkene satt inn, uansett så har han vært en skuffelse så langt
www.oddstips.nu - Bli en vinner

PL: Tottenham - Aston Villa 07.10.12 kl.16:00 7 år 11 måneder ago #1820

• Spøkelseskladden
  • Spøkelseskladden's profilbilde
Elsker Bale på sitt beste, men har sett tendenser over lengre tid at han er en diver.
Det må han få av seg så fort som overhodet mulig!!!