Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Burnley(6) - Tottenham(7) 23/12 kl. 18:30

PL: Burnley(6) - Tottenham(7) 23/12 kl. 18:30 2 år 9 måneder ago #64355

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
MotD var og klare på at det var straffe; tenkte bare det kunne være no i det når Morley var så skråsikker, men han har jo strengt tatt ikke peiling.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Burnley(6) - Tottenham(7) 23/12 kl. 18:30 2 år 9 måneder ago #64356

• Tottenthom
  • Tottenthom's profilbilde
  • MP the man who takes us to the top
dette var rett og slett slik vi er på vårt beste. måten vi kom ut av startblokkene på i går var magisk. pasningspillet var skarpere enn på lang lang tid. Her kunne vi fort vinni med 5-6 mål. Alli viste glimt av gamle takter. Kane var helt rå, for noen touch og kalde avslutninger. Håper dette er starten på et kane show uten like.

Med Kane i form så kan vi vinne hver eneste kamp vi stiller opp i. Makan til verdensklasse spiller

Gåsehud
New stadium,new manager,lots of talentet lads. We have a great future in front of us
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

PL: Burnley(6) - Tottenham(7) 23/12 kl. 18:30 2 år 9 måneder ago #64357

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
cjmozart skrev:
MotD var og klare på at det var straffe; tenkte bare det kunne være no i det når Morley var så skråsikker, men han har jo strengt tatt ikke peiling.
Deler av MotD mente også at det var klar straffe til Calvert-Lewin i situasjonen med Lovren, og det sier vel sitt. Hvis det nye systemet har noe for seg får Dele Alli selvsagt to kamper. «Det er kontakt», som jeg ser er et hyppig brukt argument, spiller ingen rolle, fordi poenget med regelen er å straffe filming. Og Alli filmer, det kan vi alle være enige om?

Presedensen her er iallefall at både Lanzini og Niasse fikk kamper selv om det var en mild form for kontakt. Hvis Alli nå blir frikjent er det på kanten til skandale.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

PL: Burnley(6) - Tottenham(7) 23/12 kl. 18:30 2 år 9 måneder ago #64358

• JohnWhite
  • JohnWhite's profilbilde
Ja, ser ut til at det omtrent bare er tv2 som gjør sak ut av dette. Litt overrasket siden det er Alli og han gjør mer ut av fallet enn nødvendig, men selvsagt godt fornøyd med det.
Alli ser bedre ut nå og spesielt på nyåret trenger vi alle med.
Siste endring: 2 år 9 måneder ago av JohnWhite.

PL: Burnley(6) - Tottenham(7) 23/12 kl. 18:30 2 år 9 måneder ago #64359

• HH
  • HH's profilbilde
Niasse sin situasjon ligner ikke i det heletatt.

Synes også Lanzini sin er betydelig verre. Jeg tror Alli slipper selv om han utvilsomt er på vei ned før kontakten skjer.

Når Poll sitter på TV og sier at det er 100% straffe blir det vanskelig å gi straff i ettertid (selv om Poll ikke har noen offisiell rolle). Gerrard og Jenas var forøvrig enige med Poll.

PL: Burnley(6) - Tottenham(7) 23/12 kl. 18:30 2 år 9 måneder ago #64360

• Knut
  • Knut's profilbilde
Oppsummert, uavhengig av utfallet her, så har ikke Alli mye å gå på. Dette gjelder dessverre om han for en gangs skyld skulle velge å ikke "hjelpe til selv" også. Vi så en liknende utvikling med Bale; i begynnelsen fikk han frispark og straffe på nær sagt alt. Så forstod dommere og de fleste andre etterhvert at han stort sett falt alt for lett, og tilslutt fikk han ikke på noe - selv om folk meide ham ned.

Veldig glad Kane ikke oppfører seg på samme måte B)
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --

PL: Burnley(6) - Tottenham(7) 23/12 kl. 18:30 2 år 9 måneder ago #64361

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
HH skrev:
Niasse sin situasjon ligner ikke i det heletatt.

Synes også Lanzini sin er betydelig verre. Jeg tror Alli slipper selv om han utvilsomt er på vei ned før kontakten skjer.

Når Poll sitter på TV og sier at det er 100% straffe blir det vanskelig å gi straff i ettertid (selv om Poll ikke har noen offisiell rolle). Gerrard og Jenas var forøvrig enige med Poll.
Enig i at Nisse sin ikke likner, men også der var argumentet imot at «det var kontakt».
Hvordan Lanzini sin er betydelig verre fatter jeg ikke. Begge blir hindret, men faller altfor lett. Mulig Lanzini er på vei ned litt tidligere, men ikke snakk om mye.

Ikke uenig i at det kan blåses der. Synes ikke det er straffe, men full forståelse for at dommeren blåser. Det betyr ikke at det Alli driver med ikke er filming. Og det er dét han evt straffes for.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

PL: Burnley(6) - Tottenham(7) 23/12 kl. 18:30 2 år 9 måneder ago #64362

• HH
  • HH's profilbilde
Lanzini er jeg ikke sikker på om vil bli truffet. Han hopper inn i forsvareren. Alli blir uansett truffet, men er på vei ned i det han treffes.

Kan bare se på den forskjellige reaksjonen fra forsvareren. Long vet han er på vei til å treffe Alli - kan ikke si det samme hvordan hele Stoke-laget reagerte spontant. Det samme gjelder kommentatorene som umiddelbart kaller Lanzini sin for skuespill, mens de i det minste i den engelske sendingen alle er enige om at Alli sin er en straffe (vet ikke hva Poll sa om Lanzini). Sammenlignbare ja, men den ene er straffe og den andre er det ikke etter min mening.

Blir alltid litt håpløst å diskutere situasjoner med Tottenhamspillere. Jeg mener Lazini fortjener utestengelsen, men at Alli ikke bør utestenges. Håper jeg ville sagt det samme hvis det var en Burnley-spiller som hadde falt som Alli, men det får man aldri vite.