Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Palace-Spurs, 25/2 kl. 13

PL: Palace-Spurs, 25/2 kl. 13 2 år 6 måneder ago #65832

• HH
  • HH's profilbilde
Enig i Trippier med ball. Lamela er virkelig både og der også. Min frustrasjon rundt Lamela handler mer om når han lager frispark slik som mot CP. Greit at folk er aggressive og jeg godtar at man får noen frispark i mot (Dembele er jo helt katastrofal der til tider - men er litt enklere å svelge da han også ofte vinner ballen), men med intelligens mener jeg "pick your moments". Lamela klarer ikke den balansen. Litt som en midtstopper som spiller ballen tilbake til keeperen 4 min på overtid når man må ha mål. Om det så er Dawson som har ballen får han heller prøve på ei overstegsfinte om nødvendig. Intelligente spillere skjønner alt dette (f.eks Vertonghen).

Glemte vel å ha med Aurier på den lista. Så mulig jeg ikke er så smart selv.

Mulig vi ikke er så mye dårligere enn andre, men så mener jeg at vi er nestbest i England - og at målet må være å bli best. Da legger man lista deretter. Selv om vi visstnok har Maradona så mangler vi en enkeltspiller som Bale eller enda bedre Modric. Som lag mener jeg vår største svakhet, ikke at vi har noen opplagte store hull, at vi ikke er intelligente nok. Da snakker jeg igjen om å få til et lag som faktisk kan kjempe mot City og evt. gjøre som AM i CL.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Palace-Spurs, 25/2 kl. 13 2 år 6 måneder ago #65833

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Hehe, Aurier troner vel øverst på den lista akkurat nå. Enig i at vi trenger flere med høyere taktisk intelligens for å ta igjen City. Savnet av en Modric-type er åpenbart, Eriksen blir en litt annen type. Bare å se på City, som gjerne spiller med både KdB og Silva samtidig.

Jeg personlig synes det er litt rart at vi ikke ser mer til markedet i La Liga når Poch tross alt bør ha et godt nettverk der. Ikke at det er noen fasit på hvor man henter spillere med suksess, men virker jevnt over som taktikk har et større fokus i spansk talentutvikling enn i f.eks. England. Spesielt blant midtbanespillere.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

PL: Palace-Spurs, 25/2 kl. 13 2 år 6 måneder ago #65834

• Guardiola
  • Guardiola's profilbilde
Osvaldo skrev:
Guardiola skrev:
Mye berettiget kritikk til Aurier her (selv om han reddet oss da Sørloth var gjennom).

Men hva med Lamela? Er jo som å spille med en mann mindre i angrep...

Ja det var vel en av svært få gode involveringer Aurier hadde i dag. Men totalt var prestasjonen hans så dårlig at den nok gjør noe med selvtilliten til gutten.

Men apropos den situasjonen med Sørloth. Blir vi berget av at trønderen er sterk som en bjørn og holder seg på beina? For meg så det ut som om Sanchez ga han en solid dytt i ryggen rett før Aurier klarerte. Mange spillere hadde kastet seg der, og da vet man ikke hva som hadde skjedd.

For øvrig har jeg en følelse av at VI blir snytt for straffer hver eneste kamp.

Enig med deg. Sanchez blir reddet av Sørloth der. Men begynner å bli vant med at Sanchez er uryddig i stilen. Er jo noe rart/unødvendig som skjer hver kamp.

Men så ble vi også snytt for straffe (igjen), så sånn sett går det opp i opp.
Audere-est-Facere

PL: Palace-Spurs, 25/2 kl. 13 2 år 6 måneder ago #65835

• HH
  • HH's profilbilde
Dougie skrev:
Hehe, Aurier troner vel øverst på den lista akkurat nå. Enig i at vi trenger flere med høyere taktisk intelligens for å ta igjen City. Savnet av en Modric-type er åpenbart, Eriksen blir en litt annen type. Bare å se på City, som gjerne spiller med både KdB og Silva samtidig.

Jeg personlig synes det er litt rart at vi ikke ser mer til markedet i La Liga når Poch tross alt bør ha et godt nettverk der. Ikke at det er noen fasit på hvor man henter spillere med suksess, men virker jevnt over som taktikk har et større fokus i spansk talentutvikling enn i f.eks. England. Spesielt blant midtbanespillere.

Mulig, men også rimelig opplagt at Pochettino foretrekker atletiske folk. Wanyama, Sanchez, Sissoko, Aurier og Moura er alle mer atleter enn smarte spillere. Ikke så at han kun foretrekker «huleboere» - Eriksen er jo en favoritt, men ser man totalt sett på de som har ankommet etter Pochettino er det en veldig høy andel av en type spillere.

Blir spennende å se om det forandrer seg fremover. Vi er i en posisjon til å tiltrekke oss bedre spillere nå. Og det handler om å ha riktig balanse. Kan jo ikke si Pochetttino ikke har lyktes så langt - så får vi se om vi klarer et steg til. Jeg tror mer intelligens da er noe vi må ha.