Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: FA 3. runde: Tanmere - Tottenham fre 4/1 kl 20:45

FA 3. runde: Tanmere - Tottenham fre 4/1 kl 20:45 1 år 8 måneder ago #71654

• Christian
  • Christian's profilbilde
Skipp starta ikke kampen så bra, mye pasninger bakover. Men etterhvert hadde han mange gode involvering.

I tillegg gøy at Marsh og Eyoma kommer inn.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

FA 3. runde: Tanmere - Tottenham fre 4/1 kl 20:45 1 år 8 måneder ago #71655

• Ginola #14
  • Ginola #14's profilbilde
Øystein Svensen skrev:
Ginola #14 skrev:
Skipp har ikke akkurat imponert.

Bare to assists...

Og det er gledelig. Særlig hans første til Llorente var lekker.
Frem til jeg skrev kommentaren var han rett og slett ikke god. Rotet bort mye baller, tapte dueller og så ut som en junior. Noe av skylden kan vi gi en dårlig bane. Men - "Shows great character" at han spiller seg opp.

FA 3. runde: Tanmere - Tottenham fre 4/1 kl 20:45 1 år 8 måneder ago #71656

• HH
  • HH's profilbilde
Vet ikke helt om jeg deler den angående forsvaret. Ser ikke helt at Sanchez og Vertognhen er noe mer uryddige enn Lovren og Stones. Og synes Alderweireld sakte, men sikkert har spilt seg varm igjen. Han er definitivt ikke like rå i lufta som van Dijk og Laporte har blitt en strålende stopper, men den helt store forskjellen synes jeg ikke det er.

Personlig synes jeg Sanchez har sett mye bedre ut i det siste. Enig i at han plutselig er litt på bærtur i ny og ne, men det er sannelig de nevnte hos Liverpool og City også.

FA 3. runde: Tanmere - Tottenham fre 4/1 kl 20:45 1 år 8 måneder ago #71658

• Øystein Svensen
  • Øystein Svensen's profilbilde
Hørry-Kane skrev:
Håpløst å sette inn Kane. Spar det som spares kan.
Alli kunne vært spart å.

Deilig å score masse mål og Gazza holdt nullen

Ikke håpløst, kjempesmart og et godt bevis på at vi har en kjempegod manager og markedsfører for Spurs!
Brewers make wort, the yeast makes beer!
Følgende bruker har takket deg: CWaddle

FA 3. runde: Tanmere - Tottenham fre 4/1 kl 20:45 1 år 8 måneder ago #71659

• Hørry-Kane
  • Hørry-Kane's profilbilde
Kjempesmart om han hadde blitt skadd :P men gikk godt da!
Og Tranmere spillerne fikk spille mot ikonet Kane :P
He's one of our own,
He's one of our own,
Harry Kane,
He's one of our own ...

FA 3. runde: Tanmere - Tottenham fre 4/1 kl 20:45 1 år 8 måneder ago #71664

• OsvaldoArdiles
  • OsvaldoArdiles's profilbilde
Ofte må spillere som ikke har vært på banen ha en treningsøkt etter kamp. Den treningsøkta tok Kane de siste 20 minuttene av kampen i stedet for :)
"He looks like a pint of Guinness" Paul Gascoine om Paul Ince etter han fikk hvit bandage rundt hodet etter en smell.
Følgende bruker har takket deg: Knut

FA 3. runde: Tanmere - Tottenham fre 4/1 kl 20:45 1 år 8 måneder ago #71668

• HH
  • HH's profilbilde
OsvaldoArdiles skrev:
Ofte må spillere som ikke har vært på banen ha en treningsøkt etter kamp. Den treningsøkta tok Kane de siste 20 minuttene av kampen i stedet for :)

Jepp.

Jeg mener generelt vi kunne rotert enda mer (selv om inntrykket mitt er at vi roterer noe mer nå enn hva Pochettino har gjort tidligere? Har ingen tall der så skal ikke påstå det for sikkert). Men for meg er det ikke et problem at noen spiller 20 min på slutten av en kamp. Toppidrettsutøvere må faktisk holde seg i aktivitet for å opprettholde sitt fysiske nivå også. Og hva gjelder skader kan jeg ikke helt se at den kampen på det tidspunktet utsatte Kane for noen større skaderisiko enn hvilken som helst treningsøkt.

Jeg er også av den oppfatning at det største problemet er mentalt. Ja. Fotballspillere pådrar seg skader hvis de spiller 90 min hver 3-4 dag i det "uendelige", men ser man bort fra det helt ekstreme så mener jeg nedturene oftere skyldes at man ikke klarer å bygge seg opp til enda en innsats. Man kan ta Tour de Ski som et eksempel. Her hører man hvordan løpere sliter med å sove, hvordan de er nervøse i 10 dager i strekk osv. Det er knapt det at man skal gå konkurranser på 20-45 min som fullstendig knekker toppatleter alene. Jeg har selv konkurrert med høy puls i lengre perioder enn det over tilsvarende perioder uten at jeg på noen måte har følt at kroppen er blitt brutt ned fysisk. Jeg slapp derimot å måtte lade opp til maksimal innsats på samme måte som en langrennsløper i TdS eller en fotballspiller i PL. Har også opplevd det motsatt hvor man har spilt foran mange tilskuere og hvor kroppen har gått på et slags overgir under kamp (man føler seg ikke sliten på samme måte uansett hva som skjer) for så å få en "nedtur" under de påfølgende dagene. Jeg kan ikke vise til noen forskning her, men min hypotese er at jeg da var mentalt mer sliten enn fysisk. Forøvrig ikke uvanlig at personer som har vært i ekstreme situasjoner (skuddvekslinger etc.) at de føler seg slitne etterpå uten at de har vært i særlig stor fysisk aktivitet.