Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Tottenham (3) -ManUtd (6) søn 13. jan kl 17:30

PL: Tottenham (3) -ManUtd (6) søn 13. jan kl 17:30 1 år 8 måneder ago #71930

• HH
  • HH's profilbilde
Kamper på høyeste nivå er tilfeldigheter. Selv om noen her inne nekter å tro det hver gang vi taper (skal sies at noen andre tror vi er litt for gode de gangene vi vinner også).

Skal ikke påstå at det der er perfekt, men når man taper ufortjent mot et såpass OK lag som Utd klarer jeg ikke klage så mye. Og jeg skjønner ikke helt hvordan man kan lese så voldsomt mye i det.

Jeg har et litt merkelig forhold til Trippier. Jeg var lenge positiv til han (da vi solgte Walker f.eks - fått mye motstand for det her inne). Så hadde jeg egentlig gitt opp før VM overbeviste meg om å gi han en sjanse til. Synes han har vært ganske god totalt sett i år, men lite irriterer meg så mye som spillere som ikke klarer å justere seg i kamper. Alle kan rote en gang osv., men hvorfor han fortsetter å spille på små marginer når han allerede har gjort et par blemmer fatter jeg ikke. Kjenner man at man ikke har dagen som back så må man justere seg. Trippier gjør ikke det. Merkelig ettersom han virker rimelig smart og reflektert i intervjuer (i den grad man kan tolke slikt fra klisjefylte samtaler som disse intervjuene er). Alle forsvarsspillere gjør feil som fører til mål i mot, men akkurat den pasningen som ga 1-0 er bare så uendelig unødvendig. Den han misser på før sjansen til Martial er mer "akseptabel". Det er en klønete teknisk feil (selv om det også er en unødvendig risiko å ta).

Så får man håpe at skadene ikke er for alvorlige. Sissoko var litt på vei ned fra sin utrolige form uansett. Med Kane og Utd-flaks kan vi gjøre mye bra i CL.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

PL: Tottenham (3) -ManUtd (6) søn 13. jan kl 17:30 1 år 8 måneder ago #71931

• SuperBale
  • SuperBale's profilbilde
Kampen er bra den, kan ikke klage på prestasjonen i dag.

Sissoko tror jeg må ha fått sin første strekk ever i dag, han kjenner det river, men går ikke av? Det hadde han gjort om han viste hva en strekk var.
En skade som kommer av det tette kampprogrammet.
Må bare si det igjen, vi har ikke stall til å kjempe på 4 fronter. Vi gaper over for mye, noe som minsker muligheten for å vinne noe som helst.
Son, Kane og Sissoko står over Ligacuppen, helt greit for meg, håper bare vi har mannskap til å vinne de neste i PL....
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

PL: Tottenham (3) -ManUtd (6) søn 13. jan kl 17:30 1 år 8 måneder ago #71932

• OsvaldoArdiles
  • OsvaldoArdiles's profilbilde
Vanligvis ønsker jeg ny kamp så fort som mulig etter et tap, men med alle skadene kunne jeg godt venta en måned....
"He looks like a pint of Guinness" Paul Gascoine om Paul Ince etter han fikk hvit bandage rundt hodet etter en smell.

PL: Tottenham (3) -ManUtd (6) søn 13. jan kl 17:30 1 år 8 måneder ago #71936

• HH
  • HH's profilbilde
Hvis Kane er borte i 6 uker igjen så er det så nærme krise man kan komme.

Vanskelig å si hva slags forfatning Dier er i, men la oss ikke overdrive hvor god Sissoko er. Det trenger ikke være en særlig svekkelse i det heletatt. Kanskje har Dier hatt godt av en pause.

Son er et tap, men mulig hans hysteriske form også er litt på vei ned. Svak både mot Chelsea og Utd. Igjen trenger ikke svekkelsen være stor hvis Lamela kan få orden på sakene (ikke at noe tydet på det mot Utd, men han er ustabil så....).

Hvis Kane ikke er for lenge borte bekymrer det meg ikke så veldig hva gjelder kvaliteten på startoppstillingen, men bredden har selvsagt blitt svekket. Hvordan vi skal klare å rotere oss rundt i cupene aner jeg ikke. FA må etter mitt syn bare gis opp.

PL: Tottenham (3) -ManUtd (6) søn 13. jan kl 17:30 1 år 8 måneder ago #71937

• SuperKnott
  • SuperKnott's profilbilde
Surt å tape en kamp vi eier med 69-31 i possession. Men utrolig at vi ikke scora. Så vi spilte ikke dårlig. Men bekymret for skadene. Jeg synes Kane har fått spille altfor mye i det siste og han blir sliten han også, så synd at vi ikke har en god backup for Kane.

Topp4 må nok være målet i år også så får vi heller se om vi kan løfte oss neste sesong når vi får en hel sesong på en ordentlig hjemmebane igjen.

Skjønner forøvrig ikke hvorfor ikke Trippier får ta minst ett av frisparkene. Har han ikke bevist mer enn Kane og Eriksen på frispark det siste året?
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Knut

PL: Tottenham (3) -ManUtd (6) søn 13. jan kl 17:30 1 år 8 måneder ago #71943

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Kan ikke skjønne annet enn at det blir en del 3-4-3 fremover sånn skadesituasjonen er nå. Alle midstopperne er vel friske. Vet ikke hvor lenge Lucas er ute, men står på physioroom at han er aktuell til helga. Han har jo spilt spiss tidligere. Selvsagt ikke optimalt, men med 5 frontspillere (Llorente, Lucas, Alli, Eriksen, Lamela) som kan rullere på 3 plasser istedenfor 4, er det ikke total krise.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

PL: Tottenham (3) -ManUtd (6) søn 13. jan kl 17:30 1 år 8 måneder ago #71945

• HH
  • HH's profilbilde
Enig i at 3-4-3 fort gir mening (personlig synes jeg det gir mening når folk er friske også).

Alltid slik med Pochettino. Han er fleksibel hva gjelder formasjoner, men når han først har hengt seg opp i en så spiller vi slik uansett.

Dier og Winks er ingen dum kombinasjon i 3-4-3. Tror det passer Llorente bedre også.

PL: Tottenham (3) -ManUtd (6) søn 13. jan kl 17:30 1 år 8 måneder ago #71946

• Ginola #14
  • Ginola #14's profilbilde
Og Rose er glimrende i den formasjonen. Det samme gjelder tripp. Da slipper han unna med en del defensivt arbeid. Om Poch derimot velger Davies på venstre i denne formasjonen, da er vi svekket. Skal Davies brukes i denne formasjonen mener jeg han gjør seg best som venstre stopper.