Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Fulham (19) - Tottenham (3) 20.01.2018

PL: Fulham (19) - Tottenham (3) 20.01.2018 1 år 8 måneder ago #72183

• HH
  • HH's profilbilde
Gutten har vel flest målgivende av alle våre backer i år? ;)

Jeg skal ikke påstå at jeg forstår KWPs offensive instinkter enda, men løpet som ga hans tredje målgivende mot Bournemouth var glimrende. Den andre målgivende var selvsagt først og fremst en tabbe fra Daniels, men samme type løp. Oversikten over hvem som var tilgjengelige i feltet var også perfekt for Lucas sitt mål (målgivende nummer 3).

Nå har jeg en litt naiv historie hva gjelder våre talenter. Jeg elsket Huddlestone, Bentaleb og Caulker. Spesielt Caulker var jeg "sikker" på skulle bli en verdensklassestopper (jeg trodde han skulle bli hva van Dijk ble) Så likte jeg en kar som Livermore ganske godt. Trodde han skulle bli nyttig. Så har jeg truffet litt også selvsagt. Husker ikke her inne, men på andre forum var jeg tidlig Kane-fan. Og nå er jeg ganske optimist med at jeg får rett hva gjelder Winks. Uansett - jeg har på ingen måte en historie som tilsier at jeg alltid får rett hva gjelder talenter, men jeg tror KWP har mer i seg enn hva det tyder på at du tror.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Fulham (19) - Tottenham (3) 20.01.2018 1 år 8 måneder ago #72185

• SuperKnott
  • SuperKnott's profilbilde
Meget god kamp av Winks.

Han løper hele kampen og viser topp innstilling. Gjør trygge og gode valg og er blitt en habil spiller. Kald med ballen til å være så ung. Mangler skuddben, men kan bli viktig i sin rolle for oss.

Bekymringsverdig med alle skadene. Vi pleier å slite på denne tida og jeg synes Poch lar noen spillere spille altfor mye. Hjelper ikke klage på tett kampprogram når du venter med byttene til 80.minutt..

PL: Fulham (19) - Tottenham (3) 20.01.2018 1 år 8 måneder ago #72188

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
HH skrev:
Gutten har vel flest målgivende av alle våre backer i år? ;)

Jeg skal ikke påstå at jeg forstår KWPs offensive instinkter enda, men løpet som ga hans tredje målgivende mot Bournemouth var glimrende. Den andre målgivende var selvsagt først og fremst en tabbe fra Daniels, men samme type løp. Oversikten over hvem som var tilgjengelige i feltet var også perfekt for Lucas sitt mål (målgivende nummer 3).

Nå har jeg en litt naiv historie hva gjelder våre talenter. Jeg elsket Huddlestone, Bentaleb og Caulker. Spesielt Caulker var jeg "sikker" på skulle bli en verdensklassestopper (jeg trodde han skulle bli hva van Dijk ble) Så likte jeg en kar som Livermore ganske godt. Trodde han skulle bli nyttig. Så har jeg truffet litt også selvsagt. Husker ikke her inne, men på andre forum var jeg tidlig Kane-fan. Og nå er jeg ganske optimist med at jeg får rett hva gjelder Winks. Uansett - jeg har på ingen måte en historie som tilsier at jeg alltid får rett hva gjelder talenter, men jeg tror KWP har mer i seg enn hva det tyder på at du tror.
Vil egentlig ikke si at du tok spesielt feil av noen av dem, for alle du nevner så veldig bra ut. Hvorvidt noen tar det siste steget har veldig mye med riktig mentalitet å gjøre.

Tenk bare på hvor god Huddlestone kunne blitt hvis han hadde trent bedre og vært litt mer seriøs (dette blir kanskje litt antakelser).
Bentaleb så jo virkelig ut som om han skulle dominere PL det neste tiåret den våren han fikk sjansen av Poch (allerede under Tim så han god ut), men der skar det seg åpenbart etterhvert. Poch sa vel flere ganger mellom linjene at han ikke hadde riktig mentalitet. Vi fikk uansett masse penger for han, så kan jo argumentere for at han er var en viss suksess.
Caulker har jo virkelig slitt mentalt, den historien er bare tragisk. Samme med Livermore, som også tross alt har en del landskamper for England (kanskje ikke fra den perioden dét er en stor achievment, men likevel). Ironisk nok hadde jeg null tro på Kane før Sherwood kom, men han er jo en av de største mønsterproffene i fotballen, så det viser jo hvor langt man kan nå med riktig mentalitet.

Poenget mitt er at man fint kan ha «rett» i troa på disse spillerne, selv om det ikke alltid viser seg å stemme. Hvorvidt noen har riktig mentalitet er vanskelig å forutse. Edwards et annet eksempel, var vel få som ikke trodde han skulle bli en fremtidig stjerne, men etter å åpenbart ha gjort alt feil, sliter han såvidt jeg har skjønt med spilletid for en dumpekandidat i Nederland. Dessuten ligger det flere faktorer til grunn for å definere hvem som blir en suksess. Er KWP en suksess hvis han blir solgt til Bmouth om et år for £25-30m, basert på det han har vist hos oss? Jeg mener det. Så jeg synes, basert på det han har vist til nå, at han definitivt burde spille mer. Vanskelig å argumentere for at Trippier eller Aurier er gode nok til å blokkere så mye spilletid som spesielt førstnevnte gjør. Så gjenstår det å se om han har mentaliteten til å ta det siste steget.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 1 år 8 måneder ago av Dougie.

PL: Fulham (19) - Tottenham (3) 20.01.2018 1 år 8 måneder ago #72190

• HH
  • HH's profilbilde
Hyggelig det at noen forsvarer mine "feil" :)

Kanskje hovedpoenget mitt med mine egne feilvurderinger er hvor mange kan bli god nok fra eget akademi? Spillere som Skipp og KWP skal ikke bare være gode, men de skal være så gode at de ville vært selvskrevne for lag som Newcastle. Av alle verdens fotballspillere skal disse være en av noen veldig få som litt tilfeldig spiller på vårt reservelag og/eller ungdomslag. Hvis man heletiden tror at den neste blir en storspiller så tar man selvsagt feil. Ingen klubber kan produsere stjerner på rekke og rad - spesielt ikke en så god klubb som vi tross er blitt (kjenner til noen Liverpoolfans som nekter å godta denne logikken - noen tror fortsatt Le Tallec kan bli verdens beste virker det som).

Det betyr ikke at man ikke kan få opp flere samtidig selvsagt. Kanskje har vi Winks, Kane, Skipp og KWP på laget om 3 år - for så at det går 10 år før vi får opp noen som er gode nok.

Jeg bare erkjenner at jeg tydeligvis har litt Liverpool-syken i meg.

Aldri likt Edwards dog* ;) det lille jeg så.

* håper jeg ikke husker feil og at det finnes et gammelt innlegg hvor jeg hyller han :lol: