Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: FA: Crystal Palace - Tottenham 27/1 kl. 17:00

FA: Crystal Palace - Tottenham 27/1 kl. 17:00 1 år 7 måneder ago #72495

• HH
  • HH's profilbilde
Jau. Det er vel ingen som ikke ønsker å være ambisiøse, men er noe med realismen i det. Hvis Liverpool er sjanseløse til å konkurrere på fire fronter hvordan skal man da forvente at et skadeskutt Tottenham skal klare det? Selvsagt litt fascinerende at det er de samme som klager over hvor mye dumt klubben gjør som samtidig har de høyeste forventningene.

Hadde vi gått inn i februar med lite skader så hadde ting vært annerledes. Noen som tror at Liverpool bare hadde cruiset videre med van Dijk og Salah ute? Selv City har lidd under at KDB har vært skadet.

Jeg synes sesongen har gått over all forventning så langt. Vi hadde flest spillere med til siste slutt i VM. Son har vel nå spilt sin tredjeturnering på 6-7 mnd. Man må gjerne tro at slikt er likegyldig, men ikke akkurat noe nytt at spillere får en dupp etter en mesterskapssommer. Og man må gjerne forvente at vi skal ha en bedre bredde, men blir vanskelig når et par av de vi konkurrerer mot har uendelig mye mer penger enn oss.

Skal vi vinne noe må vi ha litt flaks. Leicester kunne spille med de samme 11-12 kamp etter kamp uten å bry seg om noe annet. Liverpool er litt heldige som ikke ryker ut av CL og fokuserer helt tydelig mest på ligaen. Så skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg skriver dette. De samme vil si at jeg er en typisk Tottenham-taper som ikke har det som skal til for å vinne. Ser man litt større på det er det jo morsomt hvordan verden kan oppfattes så ulikt blant mennesker. Og når jeg synes deres standpunkter er utrolige så synes vel de mine er like utrolige så...

Får håpe vi klarer å skrape sammen noe i midtuka. Viktig å spille CL neste år. Og skulle vi flakse oss forbi BD kan CL bli morsomt med fullt lag.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Ginola #14

FA: Crystal Palace - Tottenham 27/1 kl. 17:00 1 år 7 måneder ago #72497

• SuperKnott
  • SuperKnott's profilbilde
Eneste positive med dagens kamp er at det kanskje ble litt mer synlig for poch/levy at en forsterkning i januar kanskje ikke hadde vært å forakte..

FA: Crystal Palace - Tottenham 27/1 kl. 17:00 1 år 7 måneder ago #72501

• HH
  • HH's profilbilde
Tviler på om Rabiot hadde spilt at resultatet ville vært så veldig annerledes.

Levy ser vel tre av sine dyreste kjøp i Sanchez, Lamela og Llorente svikte. Hvis man skal se slik på det.

Jeg er alltid for kjøp hvis riktig spiller er tilgjengelig. Vidic ble vel hentet i januar. Hvis Rabiot er tilgjengelig så selvsagt. Men utover det ser jeg ikke poenget. Hvis folk er dyre om sommeren er de vanligvis ikke noe billigere i januar.

FA: Crystal Palace - Tottenham 27/1 kl. 17:00 1 år 7 måneder ago #72502

• Hørry-Kane
  • Hørry-Kane's profilbilde
Mulig jeg tenker "feil", men jeg er mest skuffa over at spillere som ikke er faste startere ikke benytter seg av muligheten når en hel hær av spillere er ute med skader.
Jeg skulle ønske det hadde vært en mer fandenivoldsk innstilling fra disse - en større vilje til å legge ned en stor innsats...

Men i mine øyne så var det omtrent ingen av disse som virkelig så ut til å ville noe spesielt....

Mulig jeg er for hard...på grunn av skuffelsen
He's one of our own,
He's one of our own,
Harry Kane,
He's one of our own ...
Følgende bruker har takket deg: Arvid

FA: Crystal Palace - Tottenham 27/1 kl. 17:00 1 år 7 måneder ago #72503

• Thomas Johansen
  • Thomas Johansen's profilbilde
Hørry-Kane skrev:
Mulig jeg tenker "feil", men jeg er mest skuffa over at spillere som ikke er faste startere ikke benytter seg av muligheten når en hel hær av spillere er ute med skader.
Jeg skulle ønske det hadde vært en mer fandenivoldsk innstilling fra disse - en større vilje til å legge ned en stor innsats...

Men i mine øyne så var det omtrent ingen av disse som virkelig så ut til å ville noe spesielt....

Mulig jeg er for hard...på grunn av skuffelsen

Her er jeg enig med deg. Forventer ikke at Skipp, Nkoudou, Llorente osv skal pisse på CP på Selhurst. Men man kan i det minste kreve innsats! Når det skal sies, så leser jeg på Twitter i går at Poch ikke var på bena under hele kampen. Satt på benken hele tiden. Er ikke akkurat motiverende det heller. Jeg prioriterte VM finale da jeg så at Tottenham ikke prioriterte FA cup. Det er tydelig at topp 4 og CL på ny arena er årets mål. Og med så mye skader som har vært nå, kan jeg se at vi må prioritere noe. Vi kan ikke være med på alt med 13-14 mann. Men det hadde vært så innmari deilig å få en pokal...
--- To Dare Is To Do ---
Følgende bruker har takket deg: Hørry-Kane, Knut, Arvid

FA: Crystal Palace - Tottenham 27/1 kl. 17:00 1 år 7 måneder ago #72505

• HH
  • HH's profilbilde
Kjent sak at når man bytter mye så har det en tendens til å bli litt dødt. Det gjelder ikke bare oss. Og går man tilbake til tilsvarende kamper vi har hatt tidligere tror jeg man vil finne den samme type "klaging" på mangel på innsats. Jeg er ikke fasiten her selvsagt, men jeg er uenig - jeg synes ikke innsatsen var et problem i går. Vi har ballen 72% av tiden. Så vi var tydeligvis gode nok til å vinne den tilbake. Hvor mye bevegelse det så er når vi har ballen synes jeg er vanskelig å avgjøre basert på hva man ser på TV. Kameraplasseringen på Selhurst gjør også at utsnittet ofte blir ganske lite. I alle tilfeller blir det aldri noen bølgende kamp når CP på godt Hodgson vis forsvarer seg fra 45m og inn.

Hva gjelder Pochettino så vet jeg ikke hvor mye det har å si. Jeg hadde en gang en tidligere offiser fra forsvaret som trener. Mannen brølte ut ordre i 90 min kamp etter kamp. Vi spilte knapt foran 30k, men tror knapt jeg hørte et ord av hva han sa gjennom de årene. Selvsagt mulig for en trener å gi spesifikk informasjon hvis det er nødvendig, men at en trener skal ha noen særlig betydning for innsatsnivået under selve omgangene tviler jeg sterkt på.

FA: Crystal Palace - Tottenham 27/1 kl. 17:00 1 år 7 måneder ago #72512

• tenor
  • tenor's profilbilde
Ginola #14 skrev:
tenor skrev:
Men nå er vel det meste på "stell"? Ute av to cuper, og etter møte med BD....? Da har vi i alle fall CL-plass å kjempe for?

Går ut i fra du er ironisk. Tror ingen med hjerte i spurs tenker at alt er på stell om dagen. Da tenker jeg på skadesituasjon på sentrale spillere. Samt en Son som har vært borte, og i følge rykter er fysisk utslitt. Noe som ikke er vanskelig å forstå. Personlig mener jeg å få topp 4 er det viktigste. Da mener i alle fall jeg sesongen ikke er mislykket. I CL tenker jeg alt kan skje. Vi får bare prøve. Så drømmer i alle fall jeg om at Rabiot ryktene blir til virkelighet. Det hadde vært en meget viktig signering for resten av sesongen. Og de kommende.
Noe ironi, men allikevel? Etter hvert av slike tilfeller havner vi opp med det du selv nevner, muligheten for å nå topp 4 igjen! Vi skulle jo, til tider, spare spillere og ikke satse i enkelte cuper, men skadene kommer og flere av spillerne som skulle spares må brukes? Jeg er enig i at topp 4 er viktigst, ikke fordi jeg mener at en cup-seier hadde vært å forrakte, men nå er vel CL en mere "søt frukt"? Men det butter for oss i øyeblikket, stallen er tydelig preget av skader, stadion kan ikke brukes ennå og det er vel ikke helt bra økonomisk heller? Forstår av det jeg leser at DL er ute etter å selge for å få finansiell kraft til å kjøpe noen? Men så er igjen spørsmålet, hvem vil til oss? Hva skal vi lokke med? MP eller ny stadion? Lønn kan det ikke være, til det er det for mange som betaler bedre, slik jeg har forstått det?

Ja, ja, vi får kjøre for å nå topp fire, men jeg liker ikke "gjengen" som halser etter oss. Dette blir spennende, kanskje for spennende? Og jeg er slett ikke sikker på at det kommer inn forsterkninger. Håper men tror det vel ikke?

FA: Crystal Palace - Tottenham 27/1 kl. 17:00 1 år 7 måneder ago #72513

• SuperBale
  • SuperBale's profilbilde
Tilfeldig selvfølgelig, men litt bittert å se hvordan FA-cupen utvikler seg med Arsenal, Liverpool og Chelsea eller ManU ute.
Lot vi ligacupen ødelegge for FA-cupen i år? Mener det kan se sånn ut.....
Man får aldri vite, men regninga for søplecupen kan bli fryktelig høy.....
Siste endring: 1 år 7 måneder ago av SuperBale.

FA: Crystal Palace - Tottenham 27/1 kl. 17:00 1 år 7 måneder ago #72516

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Og vi hadde møtt Doncaster, så det er klart det er surt, men i den situasjonen vi var i nå hadde ikke Poch mye valg. Kan liksom ikke nedprioritere en semifinale heller. Hadde vel uansett sannsynligvis måttet slå City og/eller United/Chelsea til slutt, så blir jo litt det samme. Så kan vi jo se for oss et scenario hvor vi fortsatt er med i CL og samtidig kjemper for topp 4 utover våren. Greit å slippe mer cup da.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 1 år 7 måneder ago av Dougie.

FA: Crystal Palace - Tottenham 27/1 kl. 17:00 1 år 7 måneder ago #72517

• SuperBale
  • SuperBale's profilbilde
Dougie skrev:
Og vi hadde møtt Doncaster, så det er klart det er surt, men i den situasjonen vi var i nå hadde ikke Poch mye valg. Kan liksom ikke nedprioritere en semifinale heller. Hadde vel uansett sannsynligvis måttet slå City og/eller United/Chelsea til slutt, så blir jo litt det samme. Så kan vi jo se for oss et scenario hvor vi fortsatt er med i CL og samtidig kjemper for topp 4 utover våren. Greit å slippe mer cup da.

City kan fort trekker Chelsea/ManU, kunne blitt en relativt billig reise med litt flaks. Vesentlig billigere enn Arsenal, 2xChelsea og City, FA-finalen spilles etter siste PL-kamp, men ja, når ting har blitt som det har blitt er jeg godt fornøyd med å slippe mer belastning med lokale cuper, men for meg er det ligacup som skal nedprioriteres. Nå ble det dessverre nødvendig å prioritere bort FA-cupen, men greit nok, de to viktigste gjenstår....
Håper ikke ligacupen ble for dyr i år.....
Siste endring: 1 år 7 måneder ago av SuperBale.