Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Chelsea(6) - Tottenham(3) 27/2 kl. 21:00

PL: Chelsea(6) - Tottenham(3) 27/2 kl. 21:00 1 år 6 måneder ago #73337

• Hørry-Kane
  • Hørry-Kane's profilbilde
Burnley kampen var mer skuffende.. Enig i det. Vi tapte krigen mot et antatt mye svakere lag.

Det viser jo at ved å legge ned en ærlig og stor innsats i løpet av 90 min så kommer man langt.

Dette var fraværende mot Chelsea. Altfor mange labba bare rundt mens Chelsea ville vinne hver duell.

Vi tapte kampen på innsatsvilje og to møkkafeil.

Før Burnley kampen ble det sagt av tv-ekspertene at vi har en tendens til å slippe oss ned litt for ofte, men at når vi er på så kan vi slå hvem som helst.

Det er så sant
He's one of our own,
He's one of our own,
Harry Kane,
He's one of our own ...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Chelsea(6) - Tottenham(3) 27/2 kl. 21:00 1 år 6 måneder ago #73338

• HH
  • HH's profilbilde
Og det får Pochettino ta ansvaret for. Jeg vet ikke hvor ofte vi "slipper oss ned"i forhold til andre, men mitt inntrykk i forhold til Liverpool er at Klopp er bedre enn Pochettino til å få spillerne til å spille med brystkassa frem. Jeg synes ikke Liverpool har et bedre lag enn oss, men de presterer definitivt bedre i serien.

Før kampen i går hadde vi ledet serien i 10 av årene PL har eksistert med 60 poeng på 27 kamper. Så vi har ikke sluppet oss ned veldig ofte - selv om jeg mener vi har en del flere poeng enn hva spillet rettferdiggjør (antakeligvis grunnet vår sterke vinnermentalitet).

PL: Chelsea(6) - Tottenham(3) 27/2 kl. 21:00 1 år 6 måneder ago #73339

• OsvaldoArdiles
  • OsvaldoArdiles's profilbilde
Nå må gutta få denne kampen ut av hue, men beholde sinne og la det gå ut over Arseanal på lørdag!
"He looks like a pint of Guinness" Paul Gascoine om Paul Ince etter han fikk hvit bandage rundt hodet etter en smell.
Følgende bruker har takket deg: Knut

PL: Chelsea(6) - Tottenham(3) 27/2 kl. 21:00 1 år 6 måneder ago #73340

• Knut
  • Knut's profilbilde
HH skrev:
Og det får Pochettino ta ansvaret for. Jeg vet ikke hvor ofte vi "slipper oss ned"i forhold til andre, men mitt inntrykk i forhold til Liverpool er at Klopp er bedre enn Pochettino til å få spillerne til å spille med brystkassa frem. Jeg synes ikke Liverpool har et bedre lag enn oss, men de presterer definitivt bedre i serien.

Før kampen i går hadde vi ledet serien i 10 av årene PL har eksistert med 60 poeng på 27 kamper. Så vi har ikke sluppet oss ned veldig ofte - selv om jeg mener vi har en del flere poeng enn hva spillet rettferdiggjør (antakeligvis grunnet vår sterke vinnermentalitet).

I mitt hode har vi denne sesongen, med veldig få hederlige unntak, ikke vist at vi har noe veldig til "toppnivå" å slippe oss ned i fra. Dvs maksnivået vi hadde i fjor og sesongene før har vi sett svært lite til... vi er fortsatt såpass gode at det er naturlig å vinne mesteparten av kampene mot "røkla", men uten et god nok maksnivå er det naturlig å slite mot storlagene.
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --
Siste endring: 1 år 6 måneder ago av Knut.

PL: Chelsea(6) - Tottenham(3) 27/2 kl. 21:00 1 år 6 måneder ago #73341

• HH
  • HH's profilbilde
Enig.

Det er ikke ment som noe stor kritikk til Pochettino, men jeg mener vi spilte flest gode kamper i 16/17. Jeg er ikke veldig imponert over utviklingen siden den gang - hvis det har vært noen utvikling i det hele tatt.

Så skjønner jeg at ting ikke er lineært. Chelsea har vært en jojo. Selv City har hatt en del variasjon. Jeg håper fortsatt at vi skal få en sesong slik Leicester hadde det hvor ting bare satt (for de). Det kan selvsagt meget gjerne skje under Pochettino selv om jeg er skuffet over hva han har fått til av utvikling spillemessig. Blir også spennende hvor lojal han skal være mot sine favoritter til sommeren. Skal folk som Davies, Sissoko, Trippier og Lamela fortsatt ha så fremtredende roller? Sissoko har gjort seg fortjent til en plass i troppen, men han er definitivt ikke god nok 10 mnd i året til å være et opplagt førstevalg som partner til Winks på midten. De tre andre er bare ikke gode nok til å være noe annet enn stallfyll. Spesielt skuffende med tanke på Trippier som endelig virket til å ha tatt det neste steget. En ting er tabbene bakover, men når han ikke engang treffer på innlegg så er det lite verdi igjen der.

Stor test for Pochettino dette. En ting er Arsenal. Jeg tror vi ender opp topp 4 selv om vi taper den kampen også, men det er klart vi har ikke god tid til å snu ting litt igjen. Pochettino snakker ofte om at spillere må være modige. Utrolig vanskelig balansegang det der når folk begynner å miste selvtilliten. Kun store managere som klarer å få den balansen riktig mellom å være modig, men ikke overmodig. Så selv om min "kjærlighet" til Pochettino ikke er like stor som mange her inne så tror jeg han klarer det. Blir i alle tilfeller spennende å se.

PL: Chelsea(6) - Tottenham(3) 27/2 kl. 21:00 1 år 6 måneder ago #73342

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
HH skrev:
Hvor mange hadde Chelsea?
Joa, Chelsea var også tannløse, men vi gir dem nå tross alt to mål. Og det skjer såpass ofte denne sesongen at det blir lett å la seg frustrere.

Poenget er at det virkelig ikke er et hot take å mene at dette var en elendig kamp av oss. At vi har mest ball og ikke blir spesielt trua forandrer ikke det. Vi (bortsett fra Sanchez og Winks) er rett og slett tannløse mot et lag vi egentlig skal ha mye mer energi enn.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 1 år 6 måneder ago av Dougie.

PL: Chelsea(6) - Tottenham(3) 27/2 kl. 21:00 1 år 6 måneder ago #73343

• HH
  • HH's profilbilde
Og jeg synes ikke det er så kontroversielt å si at vi spiller jevnt med Chelsea. Så hvis vi er elendige så er tross alt det laget som skal ta oss igjen ganske elendig også.

1 skudd på mål i hele kampen. En i treverket på hver av oss. Tre store tabber fra oss - ingen fra Chelsea.

Så skal man ikke glemme, synes jeg, i det store bildet hvordan vi feks slo Dortmund. Vi ligger fort under 1-0 til pause. De gjør en rimelig stor feil som fører til 1-0. Ikke helt ulik i størrelsen til tabben Alderweireld gjør vil jeg si (selv om det krever et godt innlegg fra Vertonghen og er solid avslutning for at det skal bli mål).

Jeg synes ikke vi var så geniale mot BVB - litt på samme måte som jeg ikke synes vi var så dårlige mot Chelsea. Ikke at jeg syntes vi spilte godt - på ingen måte, men jeg forventet aldri mer enn en jevn kamp. Det ble det og det var hele min påstand. Så er jeg også skuffet over at vi nå har spilt 180 min uten at vi spiller oss til omtrent noe i det heletatt (sjansen til Winks etc er litt mer «tilfeldig» og skyldes ikke at vi spiller motstanderen ut av balanse).
Følgende bruker har takket deg: Pride_Of_London

PL: Chelsea(6) - Tottenham(3) 27/2 kl. 21:00 1 år 6 måneder ago #73344

• Knut
  • Knut's profilbilde
Mot Dortmund var vi heldige, men enda viktigere: De stilte de med et meget svekket lag!

...hvor mange av sine mest sentrale var det de hadde ute? 3-4??
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --

PL: Chelsea(6) - Tottenham(3) 27/2 kl. 21:00 1 år 6 måneder ago #73345

• HH
  • HH's profilbilde
Der var vi vel ganske likt? Mulig man kan argumentere for at de manglet en til. Og de hadde et par som nettopp hadde vært skadet.

PL: Chelsea(6) - Tottenham(3) 27/2 kl. 21:00 1 år 6 måneder ago #73346

• erlands
  • erlands's profilbilde
  • Gin'Sa'Tonic
Seier mot arsenal imorgen så er sesongen godkjent . Tap og det begynner og bli væl jevnt og ikke bra nok md tanke på hvor vi var før burnley matchen ..