Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Tottenham (3) - Woolwich (4) lør 2. mars 13:30

PL: Tottenham (3) - Woolwich (4) lør 2. mars 13:30 1 år 6 måneder ago #73450

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Denne situasjonen kan jo åpenbart tolkes begge veier, slik dommere har gjort i etterkant. VI får jo ikke vite hva sommeren i kampen mener siden det ikke blei signalisert for off side, men selv med VAR er jeg usikker på hva resultatet ville blitt. Synes og det er merkelig hvor bastante enkelte er når det gjelder dømming i slike situasjoner.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Tottenham (3) - Woolwich (4) lør 2. mars 13:30 1 år 6 måneder ago #73451

• Hørry-Kane
  • Hørry-Kane's profilbilde
a player in an offside position is moving towards the ball with the intention of playing the ball and is fouled before playing or attempting to play the ball, or challenging an opponent for the ball, the foul is penalised as it has occurred before the offside offence
He's one of our own,
He's one of our own,
Harry Kane,
He's one of our own ...
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

PL: Tottenham (3) - Woolwich (4) lør 2. mars 13:30 1 år 6 måneder ago #73452

• Osvaldo
  • Osvaldo's profilbilde
cjmozart skrev:
Denne situasjonen kan jo åpenbart tolkes begge veier, slik dommere har gjort i etterkant. VI får jo ikke vite hva sommeren i kampen mener siden det ikke blei signalisert for off side, men selv med VAR er jeg usikker på hva resultatet ville blitt. Synes og det er merkelig hvor bastante enkelte er når det gjelder dømming i slike situasjoner.
Det er ikke meningen å være bastant når det gjelder dømmingen. Hva dommeren tenkte vet ikke jeg. Poenget mitt her, som det ikke virker som du vil ta inn over deg, er presiseringen av offside-regelen. Det blir ikke offside selv om han har intensjon om å nå ballen når en forseelse (dytten) skjer før ballen når fram.

Hadde vært interessant å se innholdet i linken du sendte, men fikk den ikke til å funke.
COME ON YOU SPURS!!
51,61,21?

PL: Tottenham (3) - Woolwich (4) lør 2. mars 13:30 1 år 6 måneder ago #73453

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Linken er fra FA sine sider og punkt 4 sier det kan dømmes offside hvis en ball blir spilt mot en spiller i offside posisjon og ingen onside medspillere har mulighet til å nå ballen uavhengig om spilleren berører ballen.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

PL: Tottenham (3) - Woolwich (4) lør 2. mars 13:30 1 år 6 måneder ago #73457

• HH
  • HH's profilbilde
Endelig litt entusiasme på forumet ;)

PL: Tottenham (3) - Woolwich (4) lør 2. mars 13:30 1 år 6 måneder ago #73458

• Hørry-Kane
  • Hørry-Kane's profilbilde
Mark Clattenburg casts his expert eye over three incidents from the game:

Tottenham penalty: Scored by Harry Kane

RIGHT - The penalty was correct. Although Harry Kane was in an offside position when Christian Eriksen delivers the ball, he is not deemed to have committed an offside offence until he plays the ball or attempts to play the ball. From the replays, you can clearly see the barge happens before Kane is in the process of challenging for the ball.

Arsenal penalty: Hugo Lloris saves from Pierre-Emerick Aubameyang

WRONG - Referee Anthony Taylor got this one wrong and what a big decision it was, in the 88th minute of a north London derby.

The contact from Davinson Sanchez on Pierre-Emerick Aubameyang was non-existent. The Arsenal striker goes down looking for a penalty and fools the officials.

It was a dive, so Tottenham will feel justice was done by Hugo Lloris producing the save.

Lucas Torreira's red card

RIGHT - Lucas Torreira slid in recklessly on Danny Rose and you can clearly see him catch the Tottenham defender in the shin. This was worthy of a red card, 100 per cent.

The reaction of Rose shows how nasty a challenge it was, too. It was a horrible tackle and Taylor got this one right, staying alert in injury time at Wembley Stadium.
He's one of our own,
He's one of our own,
Harry Kane,
He's one of our own ...
Følgende bruker har takket deg: Knut

PL: Tottenham (3) - Woolwich (4) lør 2. mars 13:30 1 år 6 måneder ago #73459

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
dailycannon.com/2019/03/pgmol-and-premie...side-decision-wrong/

PGMOL sier at Taylor tok feil. (Arsenal-fanside-link, jeg vet, men var det første som kom opp på google). Tydelig at dette er en tvetydig regel, som tolkes i alle retninger. Personlig synes jeg vi er veldig heldige der. Helt åpenbart for meg at Kane gjør et aktivt forsøk på å nå ball når han blir tatt.

Enkelte gooners vil påstå at Arsenal skulle fått tatt straffen sin om igjen (fordi Vertonghen tjuvstarter), men straffen skulle ladri vært tatt i utgangspunktet. Åpenbar kompensasjonsstraffe. Noen vil (utifra hvilke briller man har) argumentere for at Xhaka, Rose eller begge skulle vært utvist. Så alt i alt har vel ingen grunn til å føle seg snytt her.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 1 år 6 måneder ago av Dougie.

PL: Tottenham (3) - Woolwich (4) lør 2. mars 13:30 1 år 6 måneder ago #73460

• Presley
  • Presley's profilbilde
Slik jeg forstår reglene så var Kane i offside og vi skulle ikke hatt straffe.Ballen er på vei mot han og han prøver å treffe ballen.

Hvis reglene nå er slik at man kan være i offside, men blir ikke avblåst før man treffer ballen.Hvis spilleren ikke er borti ballen, men felt er det da straffe?
Stolt bonus pappa og lykkelig gift 25 july 09

Spurs forever

People who drink light beer don't like the taste of beer; they just like to pee a lot