Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: So'ton(17) - Tottenham(3) 9/3 kl. 16:00

PL: So'ton(17) - Tottenham(3) 9/3 kl. 16:00 7 måneder 1 uke ago #73724

• tenor
  • tenor's profilbilde
Hørry-Kane skrev:
Dere som er sååå positive må jo greie å se at vi sliter??
Er det negativt å mene at vi er piss poor til å drepe kamper? Er det negativt å prate om at vi er i en liten krise i serien?

Vi må innse realitetene og innrømme at vi per dags dato er i en bølgedal i serien synes jeg.
Er redd det blir vanskelig. Når noen antyder krise kan man jo fort få dette koblet til antydning om nedrykk, som jo er en umulighet?
Jeg synes det er helt greit å antyde mulig krise med tanke på CL neste år. "Ulveflokken" nærmer seg og vi spiller ikke bra!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Hørry-Kane

PL: So'ton(17) - Tottenham(3) 9/3 kl. 16:00 7 måneder 1 uke ago #73728

• HH
  • HH's profilbilde
Ingen tvil om at debatten til tider er blitt rimelig polarisert her. Og jeg har sikkert så mye skyld som noen annen, men blir litt for dumt når tenor skal føle seg urettferdig behandlet. Kan jo spørre deg hva du har bidratt med hva gjelder godt debattklima?

Jeg velger å påstå at noen av mine innlegg har litt kvalitet (Andreas mener den er skyhøy). Og det gjelder de fleste. Så får det så være at noen nå tydeligvis er blitt veldig hårsåre bare noen er uenige med ens innlegg. Antar Andreas leter febrilsk etter innlegg der han blir bedt om å «fucke seg».

PL: So'ton(17) - Tottenham(3) 9/3 kl. 16:00 7 måneder 1 uke ago #73729

• Hørry-Kane
  • Hørry-Kane's profilbilde
Bra med litt temperatur.
Husk at mye blir skrevet her i kampens hete. Inkludert meg selv.. Kan bli mye rart da.. :-p

Fotball er passion - ingen fotball uten passion
He's one of our own,
He's one of our own,
Harry Kane,
He's one of our own ...
Siste endring: 7 måneder 1 uke ago av Hørry-Kane.

PL: So'ton(17) - Tottenham(3) 9/3 kl. 16:00 7 måneder 1 uke ago #73731

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
HH skrev:
Jeg tror ting snur fordi flaks og uflaks jevner seg ut (treffer Eriksen og ikke Ward på frisparket og vi vinner to null så er vi alle venner osv), men ikke imponert over kommentarene til Pochettino.
Ward-Prowse har scoret 5 mål på de siste 6 ellerno, og satte senest mot United et frispark på samme måte. Eriksen har ikke satt et direkte frispark siden 2015(?)

Vanskelig å underdrive tilfeldigheter og flyt, men flyt er også en mental greie. Vi har vel alle opplevd å være i den flytsonen Ward-Prowse er i nå. Du bare vet det går din vei. Litt som United har det nå, eller Leicester hadde det da de vant ligaen. At det er så mye personlige feil som avgjør kamper i vår disfavør er også en mental greie. Vi er rett og slett ikke påskrudd i avgjørende situasjoner. Dette er Poch sitt ansvar, og noe som virkelig må jobbes med skal vi snu denne trenden.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 7 måneder 1 uke ago av Dougie.

PL: So'ton(17) - Tottenham(3) 9/3 kl. 16:00 7 måneder 1 uke ago #73732

• HH
  • HH's profilbilde
Det er jo også litt tilfeldig. Ward er ingen ny Lampard.

Det som irriterer meg med Pochettino nå. Selvsagt varer det ikke med OGS, men kjent trekk blant trenere som lykkes at de aldri sier at «vi burde ikke være bedre». Eggen trodde oppriktig at man kunne slå Milan. Drillo så alltid etter svakheter han kunne utnytte osv. Fotballspillere må hjernevaskes til å tro de kan.

Så er det selvsagt helt greit å be folk skjerpe seg etter den andreomgangen, men det er noe helt annet. Kan ikke si Eggen ikke sa klart i fra når det var nødvendig.

Jeg tror fortsatt vi også kan finne en flyt på slutten av sesongen. Men akkurat nå er det utvilsomt lite som tyder på det. Den Liverpool-kampen kan bli usedvanlig viktig. Blir vi utspilt det tror jeg ikke Pochettino er god nok til å snu det. Da kommer det an på hvordan Arsenal og Chelsea gjør det. Ikke slik at de er så ufattelig gode heller.

PL: So'ton(17) - Tottenham(3) 9/3 kl. 16:00 7 måneder 1 uke ago #73733

• Tstone
  • Tstone's profilbilde
Leste en artikkel for ikke så lenge siden hvor hovedargumentet var at Pochettino er blitt offer for egen suksess. Før han tok over var det skepsis til om han i det hele tatt skulle klare å føre Spurs til CL, nå er forventingen plutselig å kjempe om tittelen hvert år. Utover at Poch har gjort en kjempejobb har ikke rammene rundt forandret seg. Det er fem lag i ligaen med større ressurser tilgjengelig, så å klare CL-plass vil på mange måter være å overprestere. Noe Poch har klart fram til nå.

Det har helt klart vært en kollaps nå, men det sier kanskje også mye om hvordan laget har overprestert og hatt en god dose flaks hittil i år. Allikevel syns jeg mange her svartmaler vel mye. Før sesongen tror jeg de fleste hadde vært fornøyd med kvartfinale i CL og å være med å kjempe om CL-plass på dette tidspunktet. Kampprogrammet er tøft, men det er også tøft for manu og chelski.

Det jeg savner litt hos Pochettino for tida er den nådeløsheten som skapte suksessen i starten. Å kreve hardt arbeid fra alle spillerne, ingen har klippekort, gi unge og sultne spillere en sjanse osv. Eriksen har virka helt fraværende den siste tida, er det ingen andre som kan ta plassen hans? Er han så mye bedre at Eriksen på 30% innsats fortsatt er bedre en alternativene?

Uavhengig av hva som skjer i innspurten håper jeg det blir henta inn flere unge som kan presse de etablerte. Føler det har mangla i år og at litt for mange av nøkkelspillerne ikke har reell konkurranse om plassene.
Følgende bruker har takket deg: spurs_90, Staale, Ginola #14, CWaddle, wantanick, Arvid, HH

PL: So'ton(17) - Tottenham(3) 9/3 kl. 16:00 7 måneder 1 uke ago #73734

• JohnWhite
  • JohnWhite's profilbilde
For at han skal være et offer for sin egen suksess må han vel være et offer.
Det oppfatter jeg ikke på noen som helst måte at han er. Han er vel i stor grad elsket og hevet over kritikk.

Når det er sagt så er det selvsagt ingen tvil om at Poch er et offer for egen suksess blant oss som er mer kritisk til han. Han har gjort en strålende jobb med Tottenham, men sliter med det neste steget, og faller litt sammen når det teller som mest.
I fotball er det jo veldig vanlig å bli offer for egen sukses. Spillere som er viktige i et opprykk er vel det beste eksempelet. Poch har ikke skaffet oss noen seier i cup eller lignende, og det kommer nok til å være bittert når vi ser tilbake, for det er nok ikke ofte en klubb av Tottenham sin størrelse vil ha spillere som Alli, Kane og Eriksen samtidig over lang tid. Samtidig er det vel ganske åpenbart at Poch fortjener skryt så lenge han holder klubben inne i topp 4.

Når vi går mot slutten av mai er det nok veldig få som vil være missfornøyd dersom vi ender sesongen med 4 plass og kvartafinale i CL (med mindre vi ryker mot en mindre klkubb). Utofrdringen er vel at når vi er i denne kollapsen og i tillegg ser på kampprogrammet så er det reell risiko for at vi kommer på 5. plass, og det er ikke godt nok når vi for kort tid siden lå så godt an. Utolig kjedelig at de to i toppen slapp oss innpå de.

Når det gjelder sitatene til Poch tror jeg nok at han fortsatt har stor tro på seg selv og laget. Jeg oppfatter det som en måte å vaske sine egne hender. Han presiserer at det er rammene som er for dårlige, ikke at det er han som presterer for dårlig.
Siste endring: 7 måneder 1 uke ago av JohnWhite.

PL: So'ton(17) - Tottenham(3) 9/3 kl. 16:00 7 måneder 1 uke ago #73744

• Loyd
  • Loyd's profilbilde
  • AKA rihno...
Det er alltid fristende å gi enkeltpersoner skyld eller heder. Poch er i en situasjon hvor han med relativt små ressurser, sammenliknet med de som kjemper om de fire første plassene, har holdt laget helt der oppe hvor vi supportere ønsker å være. Vi er oppe og lukter på toppspot uten å lykkes, men vi har kvalifisert oss til CL siden han kom.
Med de ressursene klubben har hatt tilgjengelig i de årene Poch har vært her vil jeg påstå at det laget har fått til er ikke mindre enn utrolig. Jeg vil også påstå at denne sesongen er den hardeste sesongen i forhold til å lede et lag i en klubb som har brukt alle tilgjengelige ressurser til å bygge ny stadion. Hadde gutta på banen klart å holde fokus 100% gjennom alle kampene hadde vi fortsatt vært med i tittelracet.
Poch får tyn av sofamanagere når kamper tapes, når kamper vinnes og bare sånn generelt...
Hvis det er slik at han faktisk har en del å gå på i forhold til taktikk så er det jo bare å glede se i årene fremover. Poch virker som en kar som er interessert i å utvikle seg selv og laget for å bli enda bedre.
Nå er den nye stadion klar! Måtte vi vinne samtlige kamper og sikre CL spill der neste år. Eller enda bedre kvalifisere oss som vinnere av årets CL!
The future is bright!
Some day...

PL: So'ton(17) - Tottenham(3) 9/3 kl. 16:00 7 måneder 1 uke ago #73747

• tenor
  • tenor's profilbilde
HH skrev:
Ingen tvil om at debatten til tider er blitt rimelig polarisert her. Og jeg har sikkert så mye skyld som noen annen, men blir litt for dumt når tenor skal føle seg urettferdig behandlet. Kan jo spørre deg hva du har bidratt med hva gjelder godt debattklima?

Jeg velger å påstå at noen av mine innlegg har litt kvalitet (Andreas mener den er skyhøy). Og det gjelder de fleste. Så får det så være at noen nå tydeligvis er blitt veldig hårsåre bare noen er uenige med ens innlegg. Antar Andreas leter febrilsk etter innlegg der han blir bedt om å «fucke seg».
Ta det helt med ro, jeg føler meg ikke urettferdig behandlet. Jeg har heller ikke bidratt med noe av betydning, bare lest igjennom de innlegg som finnes i tråden. Og her finnes det jo mye saklig, men hvor Trump og russeres mening om dop kommer inn forstår jeg ikke helt?
Jeg regner med at de fleste mener at det de skriver har en viss kvalitet.
Kvaliteten i mine innlegg overlater jeg til andre å vurdere, men for meg er det bare å konstatere at vi nå ligger i ei "klynge" med lag som sloss om topp fire. Slik vi har spilt i det siste er det dessverre ikke usannsynlig at vi faller utenfor. I likhet med noen andre synes jeg dette er meget trist og håper det ikke skjer.

PL: So'ton(17) - Tottenham(3) 9/3 kl. 16:00 7 måneder 1 uke ago #73749

• HH
  • HH's profilbilde
tenor skrev:
HH skrev:

Ta det helt med ro, jeg føler meg ikke urettferdig behandlet. Jeg har heller ikke bidratt med noe av betydning, bare lest igjennom de innlegg som finnes i tråden. Og her finnes det jo mye saklig, men hvor Trump og russeres mening om dop kommer inn forstår jeg ikke helt?
Jeg regner med at de fleste mener at det de skriver har en viss kvalitet.
Kvaliteten i mine innlegg overlater jeg til andre å vurdere, men for meg er det bare å konstatere at vi nå ligger i ei "klynge" med lag som sloss om topp fire. Slik vi har spilt i det siste er det dessverre ikke usannsynlig at vi faller utenfor. I likhet med noen andre synes jeg dette er meget trist og håper det ikke skjer.

Nå har jeg ikke sammenlignet Andreas med hverken Trump eller russere, men jeg har påpekt at jeg mener han bruker samme retoriske grep. For meg ganske uforståelig at det er mulig å fyre seg opp så voldsomt over det. At man så mener det var dårlige eksempler fra min side er som du sier opp til andre å vurdere. Jeg synes naturlignok det var gode allegorier om du vil.

I likhet med noen andre? Vi er vel alle enige om at det ville vært trist. Og per nå er det vel ikke så mange som mener at det e usannsynlig heller - etter at det usannsynlige allerede har skjedd. Men jeg skal ikke gjenta mitt boligpris-eksempel da dette kanskje heller ikke er innenfor.
Siste endring: 7 måneder 1 uke ago av HH.