Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: CL-finale: Tottenham - Liverpool 1/6 kl. 21:00

CL-finale: Tottenham - Liverpool 1/6 kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #75288

• HH
  • HH's profilbilde
Ja. Den store forskjellen er ikke en tilfeldig hands og en dødball, men det at vi ikke har handlet. Er det mulig å få en mer 50/50 finale? Så hvis vi hadde handlet er da logikken at vi hadde vunnet greit? Noen ganger er det tungt å være Tottenhamfan.

Jeg har lite å utsette på kampen. Vi er med. Kan egentlig ikke klage på at vi hadde litt utur i finalen. Vi har hatt nok tur tidligere i CL denne sesongen.

Synes også laget viser at man er klare for å spille store kamper. Alli var svak, men ellers synes jeg spillerne klarte seg bra. Eriksen er ikke genial som han kan være og Kane mangler opplagt litt, men det er detaljer. Kan ikke si at vi «kollapset» osv.

Viktigste er uansett at vi handler. At vi viser ambisjoner. Prestasjoner og hva som skjer på banen er egentlig underordnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

CL-finale: Tottenham - Liverpool 1/6 kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #75289

• mka07
  • mka07's profilbilde
Synes vi spiller en bra kamp. Men er bare så forbanna sjukt å vente i 3 uker på at dommeren skal fucke det til etter 1 min.

Handsregelen, uthaling av tid(kalt kynisk av noen), filming/overspilling/"skada" er på vei å drepe fotballen for min del. Samtidig har du PSG og City som er bestevenner med toppsjefene og får gjøre hva dem vil. Fotball VM blir holdt i Qatar. Og dette mens spurs har bygd seg opp litt etter litt og er klar til å steget/har tatt steget, Klarer knapt se på noen andre kamper enn spurs lengre. Liker virkelig ikke utviklinga og vet virkelig ikke hvor lenge jeg gidder. Såklart blir dette skrevet i en enorm skuffelse, men en god del sannheter i det for min del.
Følgende bruker har takket deg: Tstone

CL-finale: Tottenham - Liverpool 1/6 kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #75290

• Andreas
  • Andreas's profilbilde
HH skrev:
Ja. Den store forskjellen er ikke en tilfeldig hands og en dødball, men det at vi ikke har handlet. Er det mulig å få en mer 50/50 finale? Så hvis vi hadde handlet er da logikken at vi hadde vunnet greit? Noen ganger er det tungt å være Tottenhamfan.

Jeg har lite å utsette på kampen. Vi er med. Kan egentlig ikke klage på at vi hadde litt utur i finalen. Vi har hatt nok tur tidligere i CL denne sesongen.

Synes også laget viser at man er klare for å spille store kamper. Alli var svak, men ellers synes jeg spillerne klarte seg bra. Eriksen er ikke genial som han kan være og Kane mangler opplagt litt, men det er detaljer. Kan ikke si at vi «kollapset» osv.

Viktigste er uansett at vi handler. At vi viser ambisjoner. Prestasjoner og hva som skjer på banen er egentlig underordnet.

Om vi hadde handla ein sentral midtbanespelar som held eit høgare nivå enn ein Winks/Dier, så hadde vi absolutt hatt muligheten til å bryte ned dette laget. Dei siste 12 Mnd har vi svekka midtbana ved å selge Dembele, og ikkje henta noko nytt. Prøver du faktisk å påstå at ein skikkeleg investering på sentral miftbane IKKJE kunne vore utslagsgivsande idag? Midtbana var vidåpen i omtrent heile andre omgang. Men vi hadde ingen som var gode nok til å ta ordentleg vare på det. Hjalp selvfølgeleg ikkje at dei fremste ikkje hadde dagen, men mesteparten av jobben idag var på midtbana. Ein toppsignering i Van Dijk klassen kunne vore heile forskjellen idag. Men for all del. vi treng ikkje handle meir. nokon gang. Så får vi sjå kor det fører oss.
Siste endring: 4 måneder 2 uker ago av Andreas.

CL-finale: Tottenham - Liverpool 1/6 kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #75291

• HH
  • HH's profilbilde
Bare så utrolig merkelig å fokusere på det. Spesielt etter at man faktisk spiller en god kamp. Jeg kan ikke se at spillere som Fred, Jorginho og Kovacic hadde gjort noe særlig forskjell. Tror du det? Disse er de tre største navnene noen hentet i fjor sommer til England foruten Fabinho. Fabinho som jeg forøvrig heller ikke syntes spilte bedre enn våre på midten.

Skårer Alli eller Lucas på en av sine to store så står det 1-1. Synes egentlig vi hadde fortjent 1-1. Ingen lag i verden er veldig mye bedre enn Liverpool og kamper vinnes stort sett av det laget som skårer først. Selvsagt kunne vi hatt bedre spillere, men det kunne man sagt om Barcelona også. Eller City for den del. Så hadde disse to lagene aldri spilt finalen.
Følgende bruker har takket deg: spurs_90, Ginola #14, Knut

CL-finale: Tottenham - Liverpool 1/6 kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #75292

• Knut
  • Knut's profilbilde
Ikke sikkert vi hadde vært i finalen engang om vi hadde hentet ny midtbanespiller. Mange tilfeldigheter underveis, og vi hadde definitivt hellet med oss på veien.

Jeg er trist, men uansett stolt av hva laget har gjort! Måtte vi ha en ny sterk sesong både i CL og PL i 19/20!
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Ginola #14

CL-finale: Tottenham - Liverpool 1/6 kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #75294

• SuperKnott
  • SuperKnott's profilbilde
Kjipt at kampen ble spolert etter 24 sekunder. Man kan gjerne diskutere straffen. Men hva sissoko driver med når han har armen der ute får vi nok aldri vite. Ser ingen Liverpoolspillere det er naturlig å følge for lagkameratene så virker litt rart bare. Urutinert av sissoko.

Forøvrig synes jeg Poch gjør feil i å starte Kane. Han har ikke spilt fotball siden april. Moura er stinn av selvtillit etter semifinalen. Jeg syntes Moura burde starta. Kane kunne kommet inn etter 60. Alli synes jeg også har vært helt ute av form i det siste.

Men vi får være fornøyd med sesongen alt i alt og håpe på noen solide forsterkninger før neste.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

Re:CL-finale: Tottenham - Liverpool 1/6 kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #75295

• MaximumBob
  • MaximumBob's profilbilde
SuperBale skrev:
MaximumBob skrev:
madbitt skrev:
Kjipt hvis det målet blir avgjørende. Håpløst å stikke ut hånda sånn. Pool utnytter situasjonen og dunker ballen i hånda fordi hånda er i unaturlig posisjon.

Her er det ofte mye meninger. Hva er egentlig regelen?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Etter reglene er det nok straffe, det er det som er problemet...

Ok hva sier regelen? Usikker på om jeg egentlig har lest den noen gang.

Re:CL-finale: Tottenham - Liverpool 1/6 kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #75296

• SuperBale
  • SuperBale's profilbilde
MaximumBob skrev:
SuperBale skrev:
MaximumBob skrev:
madbitt skrev:
Kjipt hvis det målet blir avgjørende. Håpløst å stikke ut hånda sånn. Pool utnytter situasjonen og dunker ballen i hånda fordi hånda er i unaturlig posisjon.

Regelen er helt utrolig!!

Re:CL-finale: Tottenham - Liverpool 1/6 kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #75297

• Osvaldo
  • Osvaldo's profilbilde
MaximumBob skrev:
SuperBale skrev:
MaximumBob skrev:
madbitt skrev:

Ball som treffer arm i unaturlig posisjon = hands.
COME ON YOU SPURS!!
51,61,20?

CL-finale: Tottenham - Liverpool 1/6 kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #75298

• HH
  • HH's profilbilde
Regelen sier såvidt jeg vet ikke det. Tidligere skulle armen aktivitet søke ball, men så er den offisielle tolkningen av regelen noe med unaturlig posisjon.

Jeg vet ikke om jeg synes det er straffe, men har ingen store problemer med at den ble gitt. Sett verre for å si det slik.

Er små detaljer som avgjør. Ikke tilfeldig at Sissoko ender opp med slik kløning. For alt det gode han gjør så er han også ei kløne og virker ikke spesielt smart på banen. Men ingen er perfekte så.... mest uflaks at Mane faktisk klarer å treffe han slik. Og at han ikke står 1m lengre ute.

Andre små detaljer er spesielt de to avslutningene til Lucas. Skal ikke påstå at han bør skåre, men Origi traff og Lucas gjorde det ikke. Jeg vil si det er ganske tilfeldig.