Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: CL-finale: Tottenham - Liverpool 1/6 kl. 21:00

CL-finale: Tottenham - Liverpool 1/6 kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #75312

• Tstone
  • Tstone's profilbilde
Men uavhengig av hvordan Sissoko hadde hatt hånda hadde jo ballen fortsatt truffet skulder/brystkasse/armhule. Kall det hva du vil, men skjønner ikke at det da skal dømmes hands. Om den hadde truffet han fra midt på overarmen og utover mot hånda, greit nok (selvom Mane bevisst skyter på han), men Sissoko får jo ikke gjort noe med at den går i skulderen på han.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

CL-finale: Tottenham - Liverpool 1/6 kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #75313

• SuperBale
  • SuperBale's profilbilde
HH skrev:
Ja. De har bestemt at tilfeldighetene da heller bare får råde.

Er noe med at straffen skal stå i stil med forseelsen. Det gjør den definitivt ikke i tilfellet Sissoko. Og det vil bli enda verre fremover.

Så skjønner jeg ikke hvordan noen tror at handsregelen noen gang skal bli «objektiv». Er ikke så veldig annerledes enn å bedømme stil i skihopping. Alle vil aldri bli helt enige.

.

Sant nok, men handsregelen har vel aldri vært utformet/praktisert på en mindre «riktig» måte enn nå. Jeg tar alle tidligere måter å gjøre dette på fremfor sånn det er nå.

Hva med å holde seg til regelen slik den var tidligere, sette f.eks tre eller fem dommere bak Var-skjermene og la hver og én trykke for eller imot straffe (som det gjøres i styrkeløft).
Flertallet/Var avgjør og gir dommer beskjed.
Jeg vil ha øyne av typen Rune Bratseth, Drillo og Morten Langli bak Varskjermene. Tipper det hadde gått leeeeeenge mellom hver handsdiskusjon (seriøs) etter kamp med f.eks det systemet.

Håper forøvrig Mane står frem og forteller at han skjøt etter arm i håp om å få straffe......så gleder jeg meg til å høre UEFAs tilbakemelding på den.....Da må de vel gjøre noe?!
Siste endring: 4 måneder 2 uker ago av SuperBale.

CL-finale: Tottenham - Liverpool 1/6 kl. 21:00 4 måneder 2 uker ago #75316

• HH
  • HH's profilbilde
Jeg er enig i det, men jeg tror en må ta innover seg at fotballverden totalt sett har et annet synspunkt. Uten at jeg har noen detaljert forståelse av hva alle andre rundt omkring i verden mener så er mitt inntrykk, som tidligere nevnt, at man i store deler av verden gir mer hands enn vi her oppe i nord mener er "riktig". På samme måte som vi her oppe i nord har et litt annet synspunkt på filming enn mer eller mindre hele resten av verden.