Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Tottenham (-) - Aston Villa (-) lør 10/8 18:30

PL: Tottenham (-) - Aston Villa (-) lør 10/8 18:30 4 måneder 9 timer ago #76270

• HH
  • HH's profilbilde
Nå er jeg litt i den morsomme situasjonen at jeg er på motsatt side av det jeg bruker å være. Jeg bruker å mene at mange legger listen for høyt og at kamper ofte ikke er så dårlige som man ofte får inntrykk av her inne.

Og jeg mener at feks Liverpool ikke var bedre enn oss i første runde, men så mener jeg at Liverpool også var svake. Men i motsetning til oss fikk de et par tilfeldige mål før Norwich skåret. Skårer Lucas for oss ville nok følelsen kunne vært annerledes.

Fotball er litt tilfeldig. Hva er våre største sjanser egentlig? Jeg vil si headingen til Lucas og Kane i første. Det er mye større sjanser enn 1-1. 2-1 vet jeg ikke helt hvordan man skal vurdere som «sjanse». At den spretter på to Villa-spillere før den havner hos Kane er veldig tilfeldig. Det er selvsagt fordelen med presset vi hadde at tilfeldigheter ofte slår din vei til slutt. Jeg vil påstå at vår største sjanse i andre er skuddet til Sissoko som ender opp som kast.

Så vi skårer 3 mål i andre på dårligere sjanser enn de to vi hadde i første. Men antar ingen vil argumentere for at vi var bedre i første.

Jeg mener vår største svakhet offensivt er hvor trege vi ofte blir. City spille mottak og pasning. Hvis den gode pasningen ikke er der så spill en enkel en, men ALDRI la spillet stoppe. Vi har en tendens til å se oss rundt først hvis den gode pasningen ikke er der for så å slå den enkle (eller i tilfellet Dier ofte slå den vanskelige for sent). Winks som jeg elsker er god når han spiller kjapt, noe han teknisk er i stand til, men veldig dårlig når han blir gående å se etter ting. Eriksen er den eneste vi har som allikevel kan finne ei pasning på den måten.

Jeg bekymrer meg ikke for at vi ikke skal bli gode utover sesongen. Beholder vi Eriksen så har vi et fabelaktig lag nå. Men synes fortsatt de karakterene er alt for høye. Må spare noe til når vi spiller virkelig godt. For det tror jeg vi vil.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: bakerboy, Knut, Carl Fredrik, Dougie

PL: Tottenham (-) - Aston Villa (-) lør 10/8 18:30 4 måneder 8 timer ago #76271

• Knut
  • Knut's profilbilde
Dog bekymringsverdig at "trenden" fra forrige sesong med at vi slipper inn et "enket" mål i mot mot spillets gang fortsetter.

Edit: Heldigvis skjedde det tidlig i kampen, slik at det var tid til å rette opp.
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --
Siste endring: 4 måneder 7 timer ago av Knut.

PL: Tottenham (-) - Aston Villa (-) lør 10/8 18:30 4 måneder 7 timer ago #76272

• HH
  • HH's profilbilde
Knut skrev:
Dog bekymringsverdig at "trenden" fra forrige sesong med at vi slipper inn et "enket" mål i mot mot spillets gang fortsetter.

Jeg blir vel slaktet for å ta opp intelligens igjen, men det målet er et klassisk eksempel på manglende intelligens.

Rose gjør ikke så mye feil da han helt tydelig har et øye på «sin mann» som er vingen deres. Men når Sissoko og delvis Sanchez feilberegner så er ikke Rose rask nok til å justere seg. McGinn er selvsagt mye farligere sentralt enn hva Trezeguet er langt ute på vingen. Sanchez gjør litt samme feilen. Han har «sin mann» og da gir han nesten blanke i resten. Drillo hadde fått hjerteinfarkt av slikt. Den siste og den verste er Sissoko. Når Winks er høyere må han kunne skjønne at han må se etter hvor Villa sine midtbanespillere er. At han ikke plukker opp McGinn er på grensen til kriminelt. Og selv om han ikke følger McGinn helt ned ville han kunne vært nære nok til å forstyrre han i det Rose i praktis blokkerer det første forsøket.

Skal sies at McGinn gjør en stor prestasjon. Den første «finta» og selve avslutningen er verdensklasse.

Jeg liker Rose, Sanchez og slik Sissoko var i fjor. Men ingen av de tre er spesielt solide hva gjelder forståelse av spillet. Forventer ikke at alle skal være som Naybet (eller Woodgate), men vi trenger en bedre balanse. Håper spesielt Lo Celso skal hjelpe der, men han er heller ikke forsvarer. Alderweireld og Vertonghen er selvsagt bra på det området. Spesielt Alderweireld gjør sjelden sjelden feil vurderinger i slike situasjoner. Selv om jeg er litt usikker på hvorfor han et så langt til høyre i den situasjonen. Ikke at jeg gir han noe skyld - i så fall 1% eller noe. King kunne jeg sett for meg hadde kommet løpende inn fra siden og blokket McGinn, men King var unik.

PL: Tottenham (-) - Aston Villa (-) lør 10/8 18:30 4 måneder 6 timer ago #76273

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Så målet om igjen og klarer ikke å være helt sikker, men er det ikke Ndombele som er på målskårer når han starter løpet sitt? Eller er det Sissoko?

PL: Tottenham (-) - Aston Villa (-) lør 10/8 18:30 4 måneder 6 timer ago #76275

• HH
  • HH's profilbilde
Definitivt Sissoko.

Men fascinerende hvor like de er. N’Dombele løper litt mer fremoverlent.

Ser dog i det ballen blir slått at Sissoko snur ryggen til og at han er nr 17.

PL: Tottenham (-) - Aston Villa (-) lør 10/8 18:30 4 måneder 1 time ago #76278

• Knut
  • Knut's profilbilde
Alasdair Gold om hvorfor han tror Vertonghen satt på tribunen og hvorfor vi ikke burde legge alt for mye i det: www.youtube.com/watch?v=tVKMfrYHTBc
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

PL: Tottenham (-) - Aston Villa (-) lør 10/8 18:30 4 måneder 1 time ago #76279

• Inge ivar
  • Inge ivar 's profilbilde
Ja, syntes og det ville være rart om det er kontraktrelatert. Han har flere ganger fortalt om hvor godt han trives i klubbet og virket som han vil være der ut karrieren. Likevel så er det plass til han på benken uansett. Mulig Poch føler han har blitt for komfort og vil stramme han opp litt.