Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30

PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30 10 måneder 3 uker ago #76414

• HH
  • HH's profilbilde
Loyd skrev:
HH skrev:

30-3 i skudd. Selv Huddersfield som tapte 6-1 i fjor klarte flere skudd enn vi gjorde. Og City hadde kun 2 flere enn mot oss. De slo Burnley 5-0, men også Burnley hadde flere skudd enn vi hadde og City hadde "kun" 24.

Greit at vi ikke hadde alle våre beste, men jeg forventer at vi henger bedre med enn Huddersfield og Burnley - i kamper de ble knust i.

Også et stort spørsmål hvor mange vi virkelig manglet. Alli er på ingen måte selvskreven på laget slik han spilte i fjor. Håper selvsagt han skal reise seg igjen, men det er ikke sikkert.

Uansett - får håpe vi ser fremskritt mot Newcastle. Son burde hjelpe. Orker ikke at vi skal spille like dårlig mot Arsenal som vi nå spilte mot City. Da smeller vi plutselig på et 4-0 tap (omtrent rettferdig resultat mot City).

Jeg sliter litt med å følge tankegangen. Vi spilte 2-2 mot City. Burnley tapte 5-0. Spilte vi da en dårligere kamp enn Burnley? Jeg har fått med meg såpass at det ikke deles ut poeng for "brilliante" kamper i fotball. Det er kun målene som teller.
Spilte vi bra? Nei! Fikk vi med oss poeng? Ja!

Nå handler ikke diskusjonen så mye om hvor mange poeng vi fikk med oss. Enig med deg. Vi fikk med oss 1 poeng. Ikke 0. Ikke 2. Ikke 3, men 1 poeng.

Men så er det noen som tror at antall poeng = prestasjon. Og at prestasjoner ikke har noen betydning for fremtidige resultater. Jeg tror at lag som spiller godt tar flere poeng over en sesong enn lag som ikke spiller godt. Kall meg gjerne gal. Så når vi ikke spiller godt frykter jeg at vi kanskje ikke vil ta så mange poeng fremover som vi ville ha fått hvis vi hadde spilt godt. Kall meg gjerne paranoid.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30 10 måneder 3 uker ago #76415

• spurs_90
  • spurs_90's profilbilde
HH skrev:
Loyd skrev:
HH skrev:

30-3 i skudd. Selv Huddersfield som tapte 6-1 i fjor klarte flere skudd enn vi gjorde. Og City hadde kun 2 flere enn mot oss. De slo Burnley 5-0, men også Burnley hadde flere skudd enn vi hadde og City hadde "kun" 24.

Greit at vi ikke hadde alle våre beste, men jeg forventer at vi henger bedre med enn Huddersfield og Burnley - i kamper de ble knust i.

Også et stort spørsmål hvor mange vi virkelig manglet. Alli er på ingen måte selvskreven på laget slik han spilte i fjor. Håper selvsagt han skal reise seg igjen, men det er ikke sikkert.

Uansett - får håpe vi ser fremskritt mot Newcastle. Son burde hjelpe. Orker ikke at vi skal spille like dårlig mot Arsenal som vi nå spilte mot City. Da smeller vi plutselig på et 4-0 tap (omtrent rettferdig resultat mot City).

Jeg sliter litt med å følge tankegangen. Vi spilte 2-2 mot City. Burnley tapte 5-0. Spilte vi da en dårligere kamp enn Burnley? Jeg har fått med meg såpass at det ikke deles ut poeng for "brilliante" kamper i fotball. Det er kun målene som teller.
Spilte vi bra? Nei! Fikk vi med oss poeng? Ja!

Nå handler ikke diskusjonen så mye om hvor mange poeng vi fikk med oss. Enig med deg. Vi fikk med oss 1 poeng. Ikke 0. Ikke 2. Ikke 3, men 1 poeng.

Men så er det noen som tror at antall poeng = prestasjon. Og at prestasjoner ikke har noen betydning for fremtidige resultater. Jeg tror at lag som spiller godt tar flere poeng over en sesong enn lag som ikke spiller godt. Kall meg gjerne gal. Så når vi ikke spiller godt frykter jeg at vi kanskje ikke vil ta så mange poeng fremover som vi ville ha fått hvis vi hadde spilt godt. Kall meg gjerne paranoid.

Men så er det heller ingen her som argumenterer for at vi spilte godt? Alle her virker å være enige om at vi ikke var gode mot City.

Men du sier at prestasjon har noe å si for fremtidige resultater, der mener jeg at et poeng er mye viktigere med tanke på fremtiden. Prestasjoner blir glemt, poeng tar vi med oss hele sesongen.
Følgende bruker har takket deg: Loyd, Øystein Svensen

PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30 10 måneder 3 uker ago #76416

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Jeg er enig i at vi fortjente å tape, jeg er ikke enig i at vi fortjente å tape 4-0. Selv om City hadde veldig mange avslutninger mot oss, var det vel ikke mer en 3 eller 4 som var virkelig farlige. Lloris gjør 1 fabelaktig redning, tuller det til før ballen havner i tverligger og ellers har vi et par andre muligheter som kunne blitt mål. At vi skårer på en dødball er litt tilfeldig, siden vi har vært relativt dårlige på det i det siste, men at vi klarte å få mål på en av kontringene våre var ikke så merkelig.

Jeg husker flere kamper hvor vi har skutt motstanders keeper til supermann hvor de fleste her inne er enig i at antall skudd ikke nødvendigvis tilsier god målsjangse. 3-1 til City hadde vært en bedre representasjon av kampen slik jeg ser det.

PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30 10 måneder 3 uker ago #76417

• Knut
  • Knut's profilbilde
Det er en viss sammenheng mellom antall skudd og antall faktisk scorede mål ja... Det er riktignok forskjeller i effektivitet mellom spillere og lag, men at vi omsetter 100% av våre skudd (på mål) til mål mot City er smått utrolig.

HK er vel en av de spillerne som fyrer av mest i ligaen; også derfor han er blant dem som scorer mest. Har ikke stats på hvor effektiv han var i foregående sesonger, men mot Villa f.eks. trengte han 8 skudd for å score 2 mål (effektivitet på 25%). Mot City fyrte han altså ikke av en eneste gang om man ikke velger å telle "langskuddet" da.

Om en effektivitet på 25% er representativ så burde vi scoret 0-1 mål mot City - da vi hadde 3 skudd (25% * 3 = 0,75).
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --
Siste endring: 10 måneder 3 uker ago av Knut.

PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30 10 måneder 3 uker ago #76418

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Drillo hadde vel 33% av store muligheter i sin forskning; vet ikke om det har skjedd ting med det tallet siden da. Men det er forskjell på skudd. En kontring som ender med at Eriksen skyter, og at Sissoko skyter teller likt i statistikken, men vi forventer mål i den ene situasjonen og innkast i den andre.

Så har vi skudd som går mot mål, men blir blokkert før det kommer så langt; teller det som skudd på mål eller ikke? Toby har en tendens til å ville blokkere skudd fremfor å potensielt lage frispark ved å gå i duellen før (slik Otamendi gjorde med stort hell); betyr det at vi får flere "skudd" mot oss? Selv om Toby har full kontroll over situasjonen?

Om jeg skal klage over noe som helst bortsett fra vår innsats i denne kampen, må det være at Otamendi ikke fikk gult kort for gjentatte forseelser; et gult kort etter at han hadde gått i ryggen på Kane en gang i slutten av første omgang ville nok gjort mye for Kanes involvering i denne kampen.

PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30 10 måneder 3 uker ago #76419

• HH
  • HH's profilbilde
Hvordan "fortjente" vi å skåre mot City? En corner og en megatabbe fra Ederson? Det der er 0 mål 95 av 100 ganger (synes jeg huske at vi skårer på 3% av våre cornere - mulig det er feil).

Jeg trodde faktisk vi skulle ha en mulighet til å ta tittelen i år. Spesielt hvis Eriksen signerer en ny kontrakt. Med det som bakteppe så er det uendelig viktig at vi knep 1 poeng borte mot City. 100x viktigere enn prestasjonen. Jeg er fullt inneforstått med at selv de beste lag spiller dårlig i blant. Vi har alle sett fabelaktige lag som Barcelona og PSG "dumme seg ut" verre enn hva vi gjorde mot City. Og hvis så gode lag kan spille dårlig i en enkelt kamp betyr det at vi også faktisk kan være veldig gode selv om vi enda ikke har vist det i år.

Men jeg skjønner fortsatt ikke poenget med å logge seg på et forum for å si "glem alt det der gutter - vi fikk jo ett poeng".
Følgende bruker har takket deg: spurs_90, Knut

PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30 10 måneder 3 uker ago #76420

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Jeg er fullstendig enig i at vi skal diskutere prestasjon uten å forsvare alt med poengfangst, noe jeg håper kommer klart frem.

Men ang målene; veldig mange mål i PL skapes fordi en motstander gjør en feil; en sideback følger ikke med på et løp, en midtstopper snur rævva til, en midtbanespiller slår en håpløs ball til en motspiller, etc. Ederson står helt feil, men det er mange spillere som ikke hadde utnyttet akkurat det; Lamela har sine feil, men å plassere baller i mål er han ganske god på; spesielt når han får den tiden han får i den situasjonen der. Synes ikke feilen er så forferdelig mye større fra Ederson en vår midtbanespiller som slipper KdB uten grunn før mål No 2 for City.

Vi skårer på 3% av cornere? Da går jo noen inn; at det skjer i denne kampen er litt tilfeldig (selv om det er en klar tabbe av City å ikke plukke opp spiller som kommer inn).

PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30 10 måneder 3 uker ago #76421

• HH
  • HH's profilbilde
Enig i at det er tabber som fører til mål. Er derfor vi skårer mot Villa til slutt. Vi har et press som normalt leder til noe. Litt på samme måte som City hadde mot oss.

Jeg glemte vel at vi hadde flere enn den ene corneren. Vi hadde to. Så mine 95 av 100 går vel da ned til 92 av 100.

Morsomt hvor stabil mye er i fotball. F.eks skåret lag på 11% av sine skudd i PL i 17/18 og 11% av sine skudd i 18/19. Så har man litt høyere tall vanligvis for topplagene, men ikke nødvendigvis. Chelsea skåret på 10.5% av sine skudd i fjor.

Med de tallene hadde vi muligens enda litt større sjanse til å skåre på våre tre skudd. Selv om det selvsagt blir litt meningsløst å bruke den type statistikk for en enkelt kamp. City skårer på omtrent 14% av sine skudd over de siste 2 årene. Noe som gir litt over 4 mål på 30 skudd ;)

PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30 10 måneder 3 uker ago #76422

• Inge ivar
  • Inge ivar 's profilbilde
Ser man på expected goals så gir de fleste kilder 3.1-0.2. Skal selvfølgelig ikke legge for mye i det bla, bla, bla, men 0.2 er veldig lavt. Jeg har aldri sett av vi har vært så lavt. I fjor så spilte City 6 kamper hvor motstanderen hadde under 0.3 i xG, og det var ikke lag som vi ønsker å sammenligne oss med. Ja, vi mangler Son og Alli, men det skal ikke ha så mye å si. Lamela og Mora er gode spillere, mulig de ikke skulle startet, men det var tross alt de som står for målene.
Siste endring: 10 måneder 3 uker ago av Inge ivar .
Følgende bruker har takket deg: Knut, HH

PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30 10 måneder 3 uker ago #76424

• oj
  • oj's profilbilde
Ingen har sagt noe annet enn at Spurs spilte en dårlig kamp på lørdag. Trener, spillere, supportere, ja alle sier dette. Og ingen lag blir dette så synlig mot som Man City på deres hjemmebane. Og er det ett lag Man City ønsker å revansjere seg mot er det Spurs. Så en dårlig kamp av Spurs blir ekstra synlig borte mot Man City. Og Man City har denne sesongen, som tidligere sesonger, virkelig imponert i starten av sesongen. Ser jo ut som et helt annet lag enn de andre. Akkurat nå de suverent beste i Europa.

Så klarer Spurs, mot spillets gang, å karre med seg ett poeng. Urettferdig; ja kanskje. Men det lønner seg å være klinisk effektive foran begge mål. Har aldri vært noen ulempe det. Spurs som har for vane å dominere banespillet 70-30 må se motsatt bilde av kampforløpet. Uvant og klarer aldri å komme seg opp på banen, med få unntak. Og da kom også scoringene. Det er etablerte spillere som underpresterer og nye som ikke får preget kampen som ønskelig.

Så lenge alle spillere, supportere og trenere er samstemte i at dette var dårlig, er jeg ikke nervøs for kommende kamper. Dette var en dårlig kamp som skal rettes opp snarest. Det som faktisk betyr noe er at til tross for rævva kamp, så klarer man uavgjort borte mot det beste laget i PL. Dette er noe å ha med i bakhodet neste gang det kladder seg i en kamp.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, spurs_90, erlands, mka07, Tottenthom, Loyd, Arvid