Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30

PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30 2 måneder 1 dag ago #76403

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Så igjennom extended highlights nå (ja, det var smertefullt). Det de Bruyne gjorde i denne matchen var ganske drøyt. Knapt sett maken til overblikk og pasningsfot, i tillegg til at han er en fysisk kraftpakke og ekstremt dynamisk. Vi var riktignok usedvanlig dårlige i går, men ingen av våre sentrale på midten er dessverre i nærheten av nivået til KdB.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 2 måneder 1 dag ago av Dougie.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30 2 måneder 1 dag ago #76404

• HH
  • HH's profilbilde
Dougie skrev:
Så igjennom extended highlights nå (ja, det var smertefullt). Det de Bruyne gjorde i denne matchen var ganske drøyt. Knapt sett maken til overblikk og pasningsfot, i tillegg til at han er en fysisk kraftpakke og ekstremt dynamisk. Vi var riktignok usedvanlig dårlige i går, men ingen av våre sentrale på midten er dessverre i nærheten av nivået til KdB.

KDB er rå. Meget mulig verdens nest beste spiller.

Men trenger ikke være særlig rå med den plassen vi gir han før 2-1 f.eks. - selv om innlegget er perfekt - så skal han aldri få så fri plass til å slå det innlegget.

Egentlig ganske utrolig at vi ikke dekker han på 1-0 også - når vi vet hvem han er.
Siste endring: 2 måneder 1 dag ago av HH.
Følgende bruker har takket deg: bakerboy

PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30 2 måneder 1 dag ago #76405

• Knut
  • Knut's profilbilde
Tja, skal man argumentere slik så må man passe spesieltpå halve City-laget. Dvs ihvertfall KDB, Sterling og Aguero...
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --

PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30 2 måneder 1 dag ago #76407

• HH
  • HH's profilbilde
Knut skrev:
Tja, skal man argumentere slik så må man passe spesieltpå halve City-laget. Dvs ihvertfall KDB, Sterling og Aguero...

Nuvel. Aguero blir ikke det samme da man aldri «frivillig» lar en spiss stå ledig.

Sterling fikk masse plass uten å skape noe i nærheten av hva KDB skapte.

For meg er ikke 2-1 og delvis 1-1 akseptabelt. Så er det greit hvis du mener det er å legge lista for høyt.

PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30 2 måneder 1 dag ago #76408

• Loyd
  • Loyd's profilbilde
  • AKA rihno...
Noen dager kan det være greit å bare kose seg med resultatet?
At vi spiller en ræva kamp mot det beste laget i PL og kommer unna med poeng er det eneste som er verdt å ta med seg fra i går. Det eneste.
Potch nevner uroligheter i forhold til at overgangsvinduet fremdeles er åpent. Det går selvsagt ut over kjemien i laget. Blir Eriksen, Alderweireld, Rose og hva er det som skjer med Vertonghen? Nye spillere skal inn i tankesettet og venne seg til kulturen.
Ingen unnskyldning for at de spilte ræva i går, men en forklaring på hvorfor det ble slik. Og de fikk med seg poeng!
Some day...
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Ginola #14, bakerboy, Øystein Svensen

PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30 2 måneder 1 dag ago #76409

• Inge ivar
  • Inge ivar 's profilbilde
Kampen i går var vilt dårlig. 30-3 i avslutninger sier alt. Utrolig at vi omtrent ikke klarer å skape noe. Det som også er kjipt er at vi har en veldig defensiv tilnærming til kampen, men likevel får de gjøre akkurat som de vil. Tidligere kjørte Poch offensivt på for seier uansett. Da ble det veldig bra ofte, men så gikk vi på smeller i CL og tapte ofte topp 6 tabellen. For å vinne trofeer må vi mestre begge ting.

Om vi generelt har blitt dårligere? Vanskelig å si, jeg tror vi er det samme. City og Liverpool har i alle fall blitt vilt mye bedre de siste årene. Ingen var på det nivået for 3-4 år siden. Arsenal, Chelsea og United har alle blitt dårligere. I alle fall lite som skal til for at de klapper i sammen. Resten av lagene syntes jeg har blitt bedre. Få lag som er virkelig dårlige. Hele ligaen har brukt masse penger, utenom oss. Kan ikke forvente at vi skal bli mye bedre.

En ting som har endret seg er at ingen tør spå oss utenfor topp 4, påstå spillere er one season wonder eller at vi overpresterer. Det bør bety at vi i alle fall blir sett på som et bedre lag.

PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30 2 måneder 1 dag ago #76410

• SuperBale
  • SuperBale's profilbilde
Vi møter City uten Ali og Son, noe som gjør oss veldig mye mindre farlige fremover på banen. Det er vel ingen tvil om at vi er best offensivt med Eriksen, Kane, Ali og Son. Det gir oss de alternativene vi trenger offensivt også mot City.
Alt for lett å ta ut Kane (angrepet vårt slik det var i denne).
Hvilke alternativ har vi igjen der oppe når Kane er tatt ut?
Dette gjør det mye mindre risikabelt for City å kaste alle fremover på banen. De har full kontroll på våre mindre farlige offensive.
Denne kampen overrasket meg ikke i det hele tatt. Så lenge Eriksen ikke går er potensialet i laget minst på høyde med fjordårets. Å tro vi skal ha noe å stille opp mot City med B-preget lag er litt optimistisk i mine øyne, vrient nok med våre elleve beste. Ser ikke for meg at vi kunne gjort så mye annerledes i denne, var vel bare å håpe på 1 av 100......og den kom....
Jeg har trua fremover, dette blir bra så lenge Eriksen blir......men er redd han drar dessverre.....

PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30 2 måneder 1 dag ago #76411

• Tottenthom
  • Tottenthom's profilbilde
  • MP the man who takes us to the top
Mtp at vi er et offer av et overgangsdrama med eriksen og fler, gjør ting vanskelig. Lo Celco er nettop ankommet, Sessegnon er skadd, Son er tilbake neste kamp. Dele er ute, ikke minst så er situasjonen med Vertonghen usikker. At vi faktisk har såpass bra mentalitet er kun Poch å takke for. Spillerne gir ikke opp, og dette er langt langt ifra hva en vanlig start 11er vil se ut i mine øyne. Winks,Lamela,Rose vil snart bli naturlige benkslitere, Moura vil være første valg som innbytter alltid. Lo celco vil garantert få spilletid, Son og Dele er begge en vesentlig del av vår gode offensive balanse og x faktor. Jan har vært vår beste der bak de siste årene, toby har aldri kommet opp på nivået han var før kontraktdrama. Rett og slett så har vi et forsvar som ikke har noe hensikt eller stabilitet. Vi trenger super Jan!!!! Og vi trenger en defensiv midtbane som fungerer, den delen har vært fraværende siden i fjor. Og var vår største styrke i våre beste sesonger.

Men til tider viste vi styrke i går, og kan bare ta med oss den gode oplevelsen og stjele poeng fra City. Vi kommer til å bli mye sterkere i september da Eriksen saken er passert, noe jeg tror skaper utrolig uro i hele gjengen. Tror alle er inneforstått med hvor viktig Eriksen er, og vi bør gjøre det vi kan for å få han til å bli. Syng Eriksen bli under hele neste hjemmekamp, så kan dette bli en sesong vi kommer forran liverpool, tror på en 2 plass i år om vi har eriksen i september
New stadium,new manager,lots of talentet lads. We have a great future in front of us

PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30 2 måneder 1 dag ago #76412

• HH
  • HH's profilbilde
SuperBale skrev:
Vi møter City uten Ali og Son, noe som gjør oss veldig mye mindre farlige fremover på banen. Det er vel ingen tvil om at vi er best offensivt med Eriksen, Kane, Ali og Son. Det gir oss de alternativene vi trenger offensivt også mot City.
Alt for lett å ta ut Kane (angrepet vårt slik det var i denne).
Hvilke alternativ har vi igjen der oppe når Kane er tatt ut?
Dette gjør det mye mindre risikabelt for City å kaste alle fremover på banen. De har full kontroll på våre mindre farlige offensive.
Denne kampen overrasket meg ikke i det hele tatt. Så lenge Eriksen ikke går er potensialet i laget minst på høyde med fjordårets. Å tro vi skal ha noe å stille opp mot City med B-preget lag er litt optimistisk i mine øyne, vrient nok med våre elleve beste. Ser ikke for meg at vi kunne gjort så mye annerledes i denne, var vel bare å håpe på 1 av 100......og den kom....
Jeg har trua fremover, dette blir bra så lenge Eriksen blir......men er redd han drar dessverre.....

30-3 i skudd. Selv Huddersfield som tapte 6-1 i fjor klarte flere skudd enn vi gjorde. Og City hadde kun 2 flere enn mot oss. De slo Burnley 5-0, men også Burnley hadde flere skudd enn vi hadde og City hadde "kun" 24.

Greit at vi ikke hadde alle våre beste, men jeg forventer at vi henger bedre med enn Huddersfield og Burnley - i kamper de ble knust i.

Også et stort spørsmål hvor mange vi virkelig manglet. Alli er på ingen måte selvskreven på laget slik han spilte i fjor. Håper selvsagt han skal reise seg igjen, men det er ikke sikkert.

Uansett - får håpe vi ser fremskritt mot Newcastle. Son burde hjelpe. Orker ikke at vi skal spille like dårlig mot Arsenal som vi nå spilte mot City. Da smeller vi plutselig på et 4-0 tap (omtrent rettferdig resultat mot City).

PL: ManCity (1) - Tottenham (6) lør 17/8 18:30 2 måneder 1 dag ago #76413

• Loyd
  • Loyd's profilbilde
  • AKA rihno...
HH skrev:

30-3 i skudd. Selv Huddersfield som tapte 6-1 i fjor klarte flere skudd enn vi gjorde. Og City hadde kun 2 flere enn mot oss. De slo Burnley 5-0, men også Burnley hadde flere skudd enn vi hadde og City hadde "kun" 24.

Greit at vi ikke hadde alle våre beste, men jeg forventer at vi henger bedre med enn Huddersfield og Burnley - i kamper de ble knust i.

Også et stort spørsmål hvor mange vi virkelig manglet. Alli er på ingen måte selvskreven på laget slik han spilte i fjor. Håper selvsagt han skal reise seg igjen, men det er ikke sikkert.

Uansett - får håpe vi ser fremskritt mot Newcastle. Son burde hjelpe. Orker ikke at vi skal spille like dårlig mot Arsenal som vi nå spilte mot City. Da smeller vi plutselig på et 4-0 tap (omtrent rettferdig resultat mot City).

Jeg sliter litt med å følge tankegangen. Vi spilte 2-2 mot City. Burnley tapte 5-0. Spilte vi da en dårligere kamp enn Burnley? Jeg har fått med meg såpass at det ikke deles ut poeng for "brilliante" kamper i fotball. Det er kun målene som teller.
Spilte vi bra? Nei! Fikk vi med oss poeng? Ja!
Some day...
Følgende bruker har takket deg: Øystein Svensen