Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30

PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30 11 måneder 2 uker ago #76533

• HH
  • HH's profilbilde
Øystein Svensen skrev:
Nå er vi her igjen, vi dømmer oss selv nord og ned som vanlig.

Etter 3 runder i 17/18 sesongen hadde vi 4 poeng med en w, en u og et tap, som nå og vi endte som nr 3 til slutt.

Etter 3 runder i 18/19 sesongen hadde vi 9 poeng og endte med nød og neppe som nr 4.

Det er fremdeles mange poeng å hente, å det gjør vi, COYS!

Hvis målet er å såvidt klare en 4. plass igjen så er jeg enig. Utd, Arsenal og Chelsea vil også tape poeng mot lag som Newcastle. Det har de allerede gjort.

For meg er det større enn som så.

De fleste er enige om at vi sjelden spilte veldig godt i fjor. Selvsagt er vi et bra lag, men mange, meg inkludert, mener det finnes mer i denne gruppen. Hadde vi noen gang en rekke med 4-5-6 kamper hvor vi fikk ting til å flyte? Ikke slik vi har hatt tidligere under Pochettino (og andre managere for den del). Det er sirup sirup sirup. Delvis skyldes det at to av de som kan skape noe på egenhånd i N'Dombele og Eriksen ikke spilte noe særlig og at Lo Celso er fersk. Men det er ikke slik at det omtrent er umulig å skape sjanser mot Newcastle hvis man ikke har omtrent verdensklassespillere i bra form. Det er en svakhet vår manager har. At vi mangler energien så ofte kan ingen andre få skylden for. At vi ikke har noen plan i det vi kommer til 30m og 9-10 spillere venter på oss er på grensen til sjokkerende. Hva trodde Pochettino kom til å møte oss? Skulle vi slå innlegg? Skulle vi skyte fra langt hold? Skulle vi prøve stikkere i trange posisjoner? Eller skulle vi slå den sidelengs i lavt tempo foran deres midtbane? Tydeligvis det siste.

Skal ikke lese for mye inn i intervjuer etter kamp. Mulig jeg ser etter tegn som bekrefter mitt syn, men mannen svarer som om han er likegyldig til alt. Han trenger ikke være sint for at jeg skal være fornøyd, men hvor er gløden? For meg ser han ut som en kar som har gått på prozac i ukesvis og nettopp kom ut fra en begravelse.

Ikke lenge siden han gråt etter Ajax. Jeg glemmer ikke så raskt, men Pochettino må skjerpe seg. Slik han oppfører seg nå smitter garantert over på spillergruppa. Jeg vet selv hvordan det er med en gruppe 20-30 åringer og prestasjonsgrupper. Selv rutinerte folk lar seg prege av "stemning".
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, tenor, ErlendL, Øystein Svensen, Dougie

PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30 11 måneder 2 uker ago #76534

• Loyd
  • Loyd's profilbilde
  • AKA rihno...
Poch har vel vist at han er et følelsesmenneske og han er nok ikke fornøyd med måten overgangsvinduet fungerer for PL. Vi har 3-4 nøkkelspillere som kanskje/kanskje ikke forsvinner før neste mandag. Klart det ikke er optimalt. Men nå er det nå en gang slik det fungerer og vi må forholde oss til det - men, tror Poch har en utfordring der.
Han liker ikke uro. Forrige sesong var det VM, nå er det usikkerheten om hvem som er igjen i troppen 3. september. Slike "utenomsportslige" ting tror jeg plager ham.

Kampen i går var en pinsel å se på. Det blir farlig hver gang Newcastle får ballen over midten og ufarlig når gutta står å triller ball på 25m. Det tok seg litt opp med Eriksen og Davies, men vi mangler "alle mann til pumpene" som Liverpool og City har. Det blir litt stusselig.
Det er fortsatt tidlig. Vi har tatt et bonuspoeng mot City og tapt tre "sikre" mot Newcastle. Vil ikke hive meg helt på hyler'n, men det må tas poeng hvis vi skal sementere topp-tre ambisjonene og en cup eller to. Kampen mot Ars*enal kommer i så måte på et ugunstig tidspunkt - med mindre våre "kontraktløse" signerer i løpet av uka.

Den blåveisen til Vertonghen - er det derfor han hadde solbriller på siden seriestart? Og hvorfor har han blåveis?! La konspirasjonsteoriene blomstre!
Some day...
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30 11 måneder 2 uker ago #76535

• Thomas Skifjord Johansen
  • Thomas Skifjord Johansen's profilbilde
Vi vet at newcastle vil parkere bussen. Vi vet at litt kreativitet kan løse det. Da smokker Poch inn Winks og Sissoko på midten. Gud bedre. Har det noen gang vært en mindre kreativ duo på en sentral midtbane før?

Er det så at Poch straffer Verts og Eriksen for kontraktssituasjonene? Han straffer i så fall alle de andre også ved å ikke spille med de beste 11. Jan er bedre i alle faser enn Davinson. Med untak av fart. Men det tar han igjen ved bruk av hodet. Ofte Syntax Error oppi skrotten til Davinson.
--- To Dare Is To Do ---

PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30 11 måneder 2 uker ago #76536

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Thomas Skifjord Johansen skrev:
Er det så at Poch straffer Verts og Eriksen for kontraktssituasjonene?
Isåfall spess at det er Jan, og ikke Toby, som får unngjelde. Aldri vært noe kontrovers rundt kontraktssituasjonen til Jan såvidt jeg har fått med meg.

Ifølge ryktene har Jan rett og slett møtt i for dårlig form. Vanskelig å kritisere at han er satt ut da isåfall, sender ikke helt heldige signaler å starte en spiller som møter opp i ræva forfatning. Så får vi bare håpe han er klar igjen til Ars. Det må han være.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30 11 måneder 2 uker ago #76537

• mka07
  • mka07's profilbilde
Vil jo tro at han satt med solbriller på trinuna og har det blåøyet har noe med dette å gjøre.

PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30 11 måneder 2 uker ago #76538

• Thomas Skifjord Johansen
  • Thomas Skifjord Johansen's profilbilde
Dougie skrev:
Thomas Skifjord Johansen skrev:
Er det så at Poch straffer Verts og Eriksen for kontraktssituasjonene?
Isåfall spess at det er Jan, og ikke Toby, som får unngjelde. Aldri vært noe kontrovers rundt kontraktssituasjonen til Jan såvidt jeg har fått med meg.

Ifølge ryktene har Jan rett og slett møtt i for dårlig form. Vanskelig å kritisere at han er satt ut da isåfall, sender ikke helt heldige signaler å starte en spiller som møter opp i ræva forfatning. Så får vi bare håpe han er klar igjen til Ars. Det må han være.

Toby fikk vel unngjelde i begynnelsen av forrige sesong?
--- To Dare Is To Do ---

PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30 11 måneder 2 uker ago #76539

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Kanskje Sanchez og Vert måtte slåss for fast plass :)
Følgende bruker har takket deg: Loyd

PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30 11 måneder 2 uker ago #76540

• HH
  • HH's profilbilde
Vet ikke om Winks er et problem hva gjelder kreativitet. Som den mest defensive på midtbanen vil jeg si han holder mer enn bra nok klasse der. Synes Sissoko også var godkjent selv om dette ikke er den type kamp han skinner i.

Rose, Lamela, Lucas og Kane bidrar med nada offensivt. Da spiller det ikke så mye rolle hva resten av laget gjør. Rose ødela mer enn han gjorde godt. Er jo helt merkelig når KWP ser ut som 10x bedre enn Rose. Lamela er jeg ferdig med. Greit som backup, men han vil aldri kunne være en du kan stole på produserer målsjanser. Lucas er "hot and cold" som alltid. Igjen kaldt. Står på det jeg har sagt tidligere at vi kan ha en av de i troppen, men fungerer ikke med både Lucas og Lamela. Får håpe Lamela holder seg skadefri og blir solgt neste sommer. Kane skuffer meg muligens mest. En mann som alltid løper, men så aldri alert ut i går. Son var den eneste som virket til å bry seg.

Blir som i fjor dette. En kamp for topp 4 og så får man krysse fingrene for noe bra i CL.

PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30 11 måneder 2 uker ago #76541

• OsvaldoArdiles
  • OsvaldoArdiles's profilbilde
Jeg tillater meg å anta at Sissoko kun spilte fordi Ndombele var ute. Greit nok, men etter vi kommer under skjønner jeg ikke hvorfor han ikke blir bytta ut?
Han har ikke evnene til å låse opp busser, og han demmet heller ikke opp for kontringer, da blir det for meg helt kokko å ha han på banen.

... og den missen til Lucas :pinch:
"He looks like a pint of Guinness" Paul Gascoine om Paul Ince etter han fikk hvit bandage rundt hodet etter en smell.

PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30 11 måneder 2 uker ago #76542

• HH
  • HH's profilbilde
Missen til Lucas kom forøvrig etter et innlegg fra Sissoko :P

Å "låse opp" handler ikke bare om å skulle slå den siste pasningen - noen må ta løpet også. Med skaden til KWP fungerte det fint at Sissoko var på banen. Tror ikke Dier eller Skipp hadde gjort så mye fra eller til.