Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30

PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30 1 måned 2 uker ago #76561

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Ndombele har jo egentlig sett ut som en spiller som kan slå gode pasninger på 1 touch, og når Winks er i form gjør han det ofte (riktignok sjeldent langt fremover). KWP gjør og ofte gode valg fremover, i motsetning til Rose for tiden. Jeg har muligens liljehvite brilleglass, men jeg ser konturene av et lag som kan spille godt på en direkte måte når det trengs, med Sess på venstre, Lo Celso og Ndombele sentralt og Kane til link-up, men akkurat nå trur jeg det meste er litt for tregt og dårlig, og da ser det ut som ingenting fungerer.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30 1 måned 2 uker ago #76563

• HH
  • HH's profilbilde
For meg er ikke dette et problem som skyldes de individuelle spillerne. Som du sier er mange meget vel i stand til å spille kjappere. Selv Dier har nærteknikk og kontroll god nok til å kunne spille kjapt. Kun Sissoko og Wanyama må i blant stokke føttene sine. Det der er ledelse. De får tydeligvis ikke beskjed om å spille raskere.

Alltid en balanse selvsagt. Man kan tvinge spillerne til å spille med maks 2 touch (som man gjerne gjør på trening), men det er selvsagt heller ikke optimalt. Det sagt hadde jeg vært Pochettino så hadde jeg nesten innført tvang hva gjelder maks antall touch bare for å få forandret dynamikken i angrepsspillet. Da ville vi ha rotet til sjanser hvor det hadde vært gunstig med flere touch, men noe må gjøres. Nå er vi helt på villspor spillemessig. Mer av det samme fungerer ikke.

PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30 1 måned 2 uker ago #76564

• erlands
  • erlands's profilbilde
  • Gin'Sa'Tonic
Husk jeg har sagt det, innen 1 år er Mourinho Tottenham manager og 200% motivert for og vise England hvem som er the special one ...

PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30 1 måned 2 uker ago #76565

• HH
  • HH's profilbilde
Vi spiller jo allerede Mourinho-fotball og vi har en manager som nærmer seg Mourinho-nivå hva gjelder sutring og bortforklaringer - så hvorfor ikke?

Jeg håper virkelig Pochettino klarer å komme på rett spor igjen, men enig - på ingen måte umulig at Mourinho "endelig" blir Tottenham-manager.

PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30 1 måned 2 uker ago #76566

• Inge ivar
  • Inge ivar 's profilbilde
Enig med HH som sier at det ikke kan kalles form lenger. Det er 15 kamper med dårlig poengfangst, men spillet var ikke bra før dette heller. Husker jeg sa forrige Jul sa at vi hadde i alle fall hatt nok flaks til å vinne ligaen. Vi hadde da tatt flere 3 poengere hvor margiene var små.

Er så lei av unskyldninger for at vi spiller dårlig. Først var det stadion, Lloris som drikker, belastning fra mesterskap, skader, kontrakter osv. Slike ting er en del av fotballen, men vi må spille bra på tross av det. "Når Alli kommer tilbake så blir det bra!" For meg så er det ingen ting som tilsier det. Lo Celso og Ses må en forvente lang tilvenningstid. Vert sitter på benker fordi han er dårlig form.

Helt fair at vi rett og slett har blitt dårligere og kanskje blir det europa league til neste år. Det skulle egentlig mangle, med tanke på resurser, at vi i perioder leverer par. Er blitt vant til at vi hele tiden blir bedre. Trenger derfor litt tid til å omstille meg og justere forventningene. Men uansett vil jeg ha underholdene kamper, manager og spillere som gir alt for laget og ingen frykt (som kjennetegnet tidlig Poch, men som jeg føler han har gitt etter for nå). Nå er hele laget ute av det og ingen presterer som forventet. Om det er selvtillit, motivasjon eller slag så må det fikses.
Siste endring: 1 måned 2 uker ago av Inge ivar .
Følgende bruker har takket deg: RH

Re:PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30 1 måned 2 uker ago #76567

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
erlands skrev:
innen 1 år er Mourinho Tottenham manager

Bildet er skjult for gjester. Vennligst logg inn eller registrer deg for å se det.

"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30 1 måned 2 uker ago #76568

• RH
  • RH's profilbilde
Begynner også å bli ganske sikker på at Poch ikke er manageren vår neste sommer. Vi har vært dårlige så lenge nå, at det er fint lite som tyder på at ting plutselig bare skal snu. Per i dag er det ikke gitt at vi slår noen, og med så svake resultater i ligaen over så lang tid som jeg frykter det blir, hjelper det lite hva Poch har fått til tidligere. Ikke minst hvis motivasjonen hans også gradvis forsvinner. Kan jo håpe at han kan få med seg et trofe i en av de hjemlige cupene som en fin avslutning om ikke noe annet. Smått ironisk at denne situasjonen skal oppstå i det ny stadion er klar og vi for første gang på lenge har blitt ansett som vinnerne av overgangsvinduet. Kanskje er det imidlertid et greit tidspunkt å skifte trener. Få inn noen med nye ideer og glød, samt med en rimelig ok spillertropp til disposisjon. Vil selvfølgelig ta tid med et nytt prosjekt, men akkurat nå er vi ikke på vei noen steder, bortsett fra nedover på tabellen.

PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30 1 måned 2 uker ago #76569

• Loyd
  • Loyd's profilbilde
  • AKA rihno...
Det snur fort :) De siste 15 kan vel være så som så, men hva med de 15 før der? Eller 30 før der igjen?
Jeg tror ikke duppen i fjor har så mye med starten på denne sesongen å gjøre. Det er uro i spillergruppen. Poch prøver ikke akkurat å legge en demper på hvordan overgangsvinduet plager ham. Akkurat der har han vært lite profesjonell. Men han er et lidenskapelig menneske med følelser utenpå skjorta - og den frustrasjonen han opplever påvirker nok omgivelsene. Nå skal ikke jeg hevde at ting vil gå på skinner fra 3. september, men da får i hvert fall Poch en bekymring mindre...eller får han flere? Hvis Eriksen blir solgt sammen med Rose, Vertonghen, Alderwireld, Aurier og Wanyama så mister vi MYE. Eller hvis Eriksen, Vertonghen og Alderweireld ikke signerer nye kontrakter, men blir værende ut kontraktstiden - hva da med gruppedynamikken?

Jeg er ikke i tvil om at Poch er rette mannen for Spurs, men det bygger seg opp en potensiell storm her som jeg ikke tror Fergie Engan hadde håndtert på strak arm.
Harmoni i spillergruppa og seier mot Ars*nal er først medisin på bedringens vei.
Some day...
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, spurs_90, Øystein Svensen

PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30 1 måned 2 uker ago #76570

• RH
  • RH's profilbilde
Loyd skrev:
Det snur fort :) De siste 15 kan vel være så som så, men hva med de 15 før der? Eller 30 før der igjen?

Som Inge Ivar og flere andre har vært inne på, var vi ikke spesielt gode spillemessig første halvdel av forrige sesong heller. Husker da vi lå på andre plass foran City i romjula, og jeg tenkte at dette ikke kunne fortsette, noe det til gangs ikke gjorde heller. I 17/18-sesongen var vi gode, men ikke i nærheten av nivået fra 16/17. Så det er ikke slik at vi plutselig bare har blitt så mye dårligere. Det har vært en gradvis prosess de siste to sesongene og starten på denne.

PL: Tottenham (6) - Newcastle (18) søn 25/8 17:30 1 måned 2 uker ago #76571

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
16/17 var vi veldig mye bedre fremover, mens vi nok fant en bedre balanse bakover seinere. Akkurat nå er vi jo ikke gode noe steder.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles