Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Arsenal(3) - Tottenham(7) 1/9 kl. 17:30

PL: Arsenal(3) - Tottenham(7) 1/9 kl. 17:30 1 måned 2 uker ago #76703

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Planen var jo å la Arsenal spille på seg feil, for så å straffe dem knallhardt på kontringer, og det forutsetter jo at man fokuserer på å presse til «riktig» tid fremfor å konstant løpe etter.

Kan kanskje tidvis se ut som veikhet, men handler jo også om å holde fasongen. Naturlig at man ikke vier Guendouzi så mye oppmerksomhet med ballen i beina, da han ikke akkurat er kjent for den typen krempasninger. Det baklengsmålet synes jeg uansett først og fremst er Jans skyld. Rose overlater Auba til Jan, men han ser bare på ball. Hvis Jan er våken der, kan Guendouzi slå inn så mye han bare vil.

Ikke at intensitetsnivået tidvis ikke er svakt altså, men jeg er mer bekymra for det som skjer med ball enn uten. Planen funka jo tilsynelatende utmerket i første omgang. Arsenal har mye ball, men skaper nesten nada, og vi er giftige. Det som skjer i andre omgang får en imidlertid til å lure på om det skyldes at vi var gode eller Arsenal dårlige. De får selvfølgelig en major boost av det overtidsmålet, men med en gang presspillet deres faktisk funker, får vi ikke skrudd sammen mer enn en halv pasning av gangen, akkurat som mot City, og vi blir fryktelig baktunge.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 1 måned 2 uker ago av Dougie.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Arsenal(3) - Tottenham(7) 1/9 kl. 17:30 1 måned 2 uker ago #76704

• erlands
  • erlands's profilbilde
  • Gin'Sa'Tonic
Vanskelig og ikke tenkte hva Aurier føler for sin fotball fremtid og Poch osv, sitte og se på Sanches i 90 min ihelga, kjære mi tid . Aurier er ingen Gud og ikke løsningen for fremtiden men dæven så svak som Sanches på back har han aldri vært i nærheten av og være.. totalt ræva av Emery og ikke utnytte det siste 15 og avgjøre kampen . Takk og pris for det ...

PL: Arsenal(3) - Tottenham(7) 1/9 kl. 17:30 1 måned 2 uker ago #76705

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

PL: Arsenal(3) - Tottenham(7) 1/9 kl. 17:30 1 måned 2 uker ago #76706

• HH
  • HH's profilbilde
Interessant hypotese, men uten løpsstatistikk sier det meg lite.

Jeg mistenker at han ikke løp mer tidligere, men fordi vi klarte å presse aggressivt tidlig slapp vi kamper som mot Arsenal hvor spillet bølger 80m frem og tilbake.

PL: Arsenal(3) - Tottenham(7) 1/9 kl. 17:30 1 måned 2 uker ago #76707

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Synes attempted tackles forteller nok. Og er jo bare å se Kane/laget med egne øyne over det siste kanskje halvannet året for å se at det ikke presses/forsøkes presses like intenst og høyt som tidligere.

Antall spurter kunne kanskje sagt noe mer, men generelt hvor mye avstand han løper sier ikke så mye for hvordan Kanes rolle som presspiller er. Når vi spiller kontringsfotball, er avstanden til mål større ved gjenvinning og Kane må naturlig nok dekke mer rom.

PL: Arsenal(3) - Tottenham(7) 1/9 kl. 17:30 1 måned 2 uker ago #76708

• HH
  • HH's profilbilde
Er ikke det jeg sier.

Artikkelen spekulerer i at vi ikke presser så høyt fordi Kane ikke har kroppen til det.

Å presse høyt betyr ikke nødvendigvis at man løper mer.

talksport.com/football/513474/how-far-ev...-players-run-season/

Newcastle løp for eksempel mer enn Liverpool. Ikke fordi Newcastle presser mer. Og vi var ikke særlig langt bak Liverpool selv om man knapt fikk inntrykk av at vi var i trynet på motstanderen defensivt på samme måte som Liverpool.

PL: Arsenal(3) - Tottenham(7) 1/9 kl. 17:30 1 måned 2 uker ago #76709

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
HH skrev:
Å presse høyt betyr ikke nødvendigvis at man løper mer.
Nei, det var poenget mitt også.
Men misforsto «uten løpsstatistikk sier det meg lite»-kommentaren din litt, trodde du siktet hvorvidt Kane generelt presser mindre enn før og ikke selve hypotesen om at det skyldes fitness.

Vanskelig å etterprøve sistnevnte, føler ikke at artikkelen gjør noe annet enn å spekulere. Men at Kane ser/har sett mindre skarp/fit/på ut en god stund nå, mener jeg det er lite tvil om. Så er det selvsagt umulig å trekke noen «lengre» konklusjoner basert på forrige kamp, den var nok usedvanlig krevende fysisk, det er tidlig i sesongen, og han var langt ifra den eneste som så kjørt ut.

PL: Arsenal(3) - Tottenham(7) 1/9 kl. 17:30 1 måned 2 uker ago #76710

• HH
  • HH's profilbilde
Derfor det hadde vært interessant med løpsstatistikk. For alt vi vet løper Kane mer nå fordi vi ikke er i stand til å presse som et lag på samme måte som tidligere. I så fall ikke så rart at han ser mer sliten ut.

Nå blir jeg vel halshugd av min største fan her inne, men Pochettino har på mystisk vis skapt en stil hvor vi trenger mye fart og kontringsstyrke - uten at vi har spillerne til det. Kane, Eriksen, Alli, Lamela, Lo Celso etc. er ikke dårlig kontringsspillere, men de er på ingen måte spesielt gode. For meg er det ikke så rart at Son og Lucas til tider ser ut som våre beste spillere - de kan tross alt løpe fort både med og uten ball. De trives når kampene bølger.