Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Tottenham (7) - Brighton (13) 2. juledag klokka 13:30 norsk tid

PL: Tottenham (7) - Brighton (13) 2. juledag klokka 13:30 norsk tid 7 måneder 1 uke ago #78946

• SuperBale
  • SuperBale's profilbilde
HH skrev:
Enig i at vi er bedre når Eriksen er god, men synes det der blir vel dramatisk. Med eller uten Eriksen stiller vi i de fleste kamper i PL med det beste laget av de to lagene som spiller. Og hva gjelder hans erstatter er det for meg rimelig opplagt at det er Lo Celso.

For meg er vi nå et lag som tenker for mye. Fotball må gå på instinkt. Ikke nok tid til å skulle tenke så mye. Ikke så bekymret for at det ikke skal løsne litt utover. Om det er nok for topp 4 vet jeg ikke, men ting vil ikke bare plutselig bli stabilt bra (selv om Super Bale kanskje tror at jeg noen gang har ment det).

Jeg tror Mourinho har fokusert mest på det defensive. I dag slipper vi til en dødball. Det er alt. Chelsea skaper omtrent ingenting foruten en dødball og en megatabbe. Mourinho skjønner vel at hvis vi plutselig ikke slipper inn mål så vil ting sakte, men sikkert komme på glid.

Jeg tror ikke vi fosser inn mange flere 5-0, men med Kane, Son, Alli etc burde vi uansett ta en del poeng med et tett forsvar. I dag vinner vi fordi Kane og Alli er gode avsluttere. Med færre mål i mot vil det bli flere slike seiere.

Er ikke så opptatt av hva du tror jeg måtte tro, da kommenterer jeg heller som følger:
Å mene at Alli skal ut når vi har to kreative spillere på banen og trenger mål? Når Eriksen, Son, Lamela, Dombele og Lo Celso ikke spiller skal ikke Alli eller Kane ut i en slik situasjon? Man må ha flere av de på banen til samme tid. Vi spiller hjemme mot Brighton og skal ta tre poeng (vi går for topp 4, gjør vi ikke? Da skal Brighton slås hjemme som noen poengterer, da må vi prøve på det).
JM går ut ultra deffensivt i håp om at Kane/Alli skal putte (andre kan også slumpe inn mål, men det er vel knapt å forvente) noe som sikkert ikke er feil med et lag ute av form, og bytter inn mer kreativitet mot slutten når målene ikke har kommet, dette for å ta de tre poengene man skal ta på hjemmebane mot Brighton.
Ser fornuftig ut for meg, men nitrist fotball.
Det ser for meg forholdsvis opplagt ut at det er første pri for JM å få orden på det defensive. Er ikke det JM?

Og vil du ha min tro, er deler av den som følger:
Blir det topp 4 i år må vi takke Arsenal, Chelsea, ManU og JM. De tre første bidrar i langt større grad enn man kunne forvente.
Topp 4 hadde det heller ikke blitt med MP i år, men fremtiden hadde sett lysere ut med MP enn det den gjør med JM.
HH kommer om ikke så lenge (innen 2 år) til å ønske JM fjernet som manager i Spurs på samme måte som han ønsket MP fjernet.
Da jeg ikke kan vite, blir dette noe av det jeg tror.....

Ellers kan man håpe (ser sånn ut etter første kamp?) på at Arteta innfører Guardiola-fotball med det mannskapet han har til rådighet i Arsenal? Kan fort bli stas for en Spurs-supporter det? :)
Siste endring: 7 måneder 1 uke ago av SuperBale.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Tottenham (7) - Brighton (13) 2. juledag klokka 13:30 norsk tid 7 måneder 1 uke ago #78947

• Loyd
  • Loyd's profilbilde
  • AKA rihno...
@SuperBale @HH
Skal vi være takknemlige for at andre lag gjør det dårlig, eller skal vi takknemlige for at Tottenham gjør det bra?
Mener jeg har hørt dette før når vi gjør det bra: det er fordi andre gjør det dårlig!?
Når blir vi supportere fornøyd? Topp 4? CL finale? Fa-cup finale? Holder det med finale eller må vi vinne? Holder det med topp 4 eller må vi vinne?

Vår beste manager (ever) ble nettopp sparket fordi vi har ambisjoner som ikke står i stil med de ressursene klubben har til disposisjon. Ambisjonene skal selvsagt være 1. PL, vinner CL, vinner FA og vinner Liga Cup. Men hvor realistisk er det per i dag (eller denne sesongen)?
Some day...

PL: Tottenham (7) - Brighton (13) 2. juledag klokka 13:30 norsk tid 7 måneder 1 uke ago #78948

• HH
  • HH's profilbilde
Skjønte ikke helt? Hva har jeg og SuperBale til felles?

PL: Tottenham (7) - Brighton (13) 2. juledag klokka 13:30 norsk tid 7 måneder 1 uke ago #78949

• HH
  • HH's profilbilde
Hørry-Kane skrev:
Gazzaniga, Aurier, Alderweireld, Sanchez, Vertonghen, Winks, Sissoko, Lucas, Dele, Sessegnon, Kane (C)

Altså ingen N'Dombele, ingen Lo Celso fra start... Trist.
Kult med Sessegnon.. Aurier har klippekort som vandrende katastrofe på høyreback...

Håper Sessegnon kan fore Kane med gode bidrag.

Lamela forøvrig tilbake på benken

"I cannot say that he is injured because in five minutes we start a training session that you could watch from the stands and he will be training normally," the Portuguese told his post-match press conference.

"So I cannot say he is injured. I can say that yesterday he told me he was not feeling in condition to play the game, not based on injury but on fears of previous injuries that he has had since the start of the season, two, three or four muscular injuries and the feeling of not being ready to start the game.

"But I cannot say that he is injured, I can only say he is not in condition which is a different thing."

Får håpe han føler seg frisk nok i morgen. Både Winks og Sissoko er vel ute. Så blir Dier og en annen. Personlig har jeg forsåvidt ingen problemer med at det evt. blir Skipp.

PL: Tottenham (7) - Brighton (13) 2. juledag klokka 13:30 norsk tid 7 måneder 1 uke ago #78950

• mka07
  • mka07's profilbilde
Ser nu ut som du er ganske opptatt av hva HH mener superbale :P

Men så lenge det er gode diskusjoner, så er det nu bare bra.

Må innrømme jeg er høyt og lavt, og trodde det skulle se bedre bakover ganske kjappt. Det positive er jo at Sanchez plutselig begynner å se bra ut. Er veldig spent på om vi prøver oss på noen backer når vinduet åpner.
Lar meg også frustrere når en og en spiller går i press. Men så hvertfall i andre omgang at Vertonghen prøvde å få i gang ett samla press, så regner med det er noe dem jobber/prater om.

PL: Tottenham (7) - Brighton (13) 2. juledag klokka 13:30 norsk tid 7 måneder 1 uke ago #78951

• HH
  • HH's profilbilde
Jeg synes vi ser bedre ut bakover.

Brighton skaper omtrent ingenting bortsett fra på en dødball de aldri skulle ha hatt (ikke at jeg fatter hvorfor Winks skal kaste seg ned, men uansett filming).

Chelsea skaper virkelig ingenting bortsett fra en dødball og en megatabbe.

Wolverhampton har oss under til tider stort press, men igjen kan ikke si at de oversvømte oss i sjanser. Gazzaniga hadde et par gode redninger - det skal sies.

Burnley omtrent ingenting.

United skapte en del første 45. Ikke fordi vi ble utspilt, men fordi vi virkelig har en helt ubrukelig høyreside defensivt. Siste 45 skaper de ingenting bortsett fra at høyresiden vår skrur av helt i starten av andre.

Strukturelt synes jeg vi ser veldig bra ut defensivt. Dette til tross for Aurier sine individuelle feil. Og selv om jeg synes f.eks Winks får ufortjent mye kjeft så har vi heller ingen defensiv gigant sentralt på midtbanen. Ny høyreback og en som tar steget på sentral midtbane (om det er Dier, Winks, N'Dombele eller en ny spiller ingen rolle) så tror jeg det blir veldig vanskelig å skåre på oss fremover. Skader heller ikke med Lloris tilbake. Gazzaniga har ikke vært dårlig og Lloris gjør feil han også, men redder Lloris skuddet mot Utd og ikke gjør den tabben mot Chelsea så har vi fort minst 2 poeng til.

Det jeg mener mangler er som flere nevner det kollektive presset. Så Benitez på Monday Night Football eller noe slikt. I følge han skåres 50% av alle mål i PL etter 7 touch eller mindre (usikker på om touch er riktig eller om det er hans merkelig dårlige engelsk som egentlig mener pasninger). 25% av målene ved 3 eller mindre. Tar man ca. 25% av målene på dødball så ser man at lange angrep sjelden fører til noe. Hva betyr dette? Det betyr at for å skåre mål må man vinne ballen i gode posisjoner. Vinner man den langt tilbake vil det kreve mer enn 7 touch/pasninger for å skåre - og da skårer man altså sjelden. Etter mitt syn er dette grunnen til at vi var gode under Pochettino i 3-4-3 for noen år siden. Vi vant ofte ballen høyt (eller om ikke høyt så i det minste i gode posisjoner). Også grunnen til at Liverpool spiller uten veldig kreative midtbanespillere. Klopp vet at det viktigste er hvor man vinner ballen - og da trenger man folk som jakter (Firmino passer også da perfekt inn). Vi sliter med å få til det presset godt om dagen. Ikke noe nytt. Under Pochettino sluttet vi helt å presse skikkelig. Ergo skaper vi lite (både nå og under Pochettino).
Siste endring: 7 måneder 1 uke ago av HH.

PL: Tottenham (7) - Brighton (13) 2. juledag klokka 13:30 norsk tid 7 måneder 1 uke ago #78952

• Loyd
  • Loyd's profilbilde
  • AKA rihno...
HH skrev:
Et hjerte som banker for Tottenham Hotspur?
Some day...

PL: Tottenham (7) - Brighton (13) 2. juledag klokka 13:30 norsk tid 7 måneder 1 uke ago #78953

• HH
  • HH's profilbilde
Loyd skrev:
HH skrev:
Et hjerte som banker for Tottenham Hotspur?

Sant. Og vi er begge veldig opptatt av meg.

Forsto bare ikke hvorfor vi skulle få samme spørsmål. Bortsett fra perioden hvor jeg mente Pochettino burde få sparken så er vel jeg stort sett kritisert for å være for positiv. Og akkurat nå utfordrer vel jeg mest folk som plutselig mener at Mourinho allerede har feilet - som jeg synes er ganske absurd å mene.

For å oppsummere min generelle holdning om dagen. Jeg synes vi spiller ganske svakt (ikke elendig), men jeg forstår også hvorfor vi ikke er fantastiske. Og selv om vi skulle bli bedre de neste årene så er denne fantasien om at vi bare skal dominere alle kamper fullstendig naiv. Ingen lag gjør det.

Et annet poeng som ofte tas opp er innstilling og innsats. Noen virker til å tro at vi altid skal enten være like gode eller bedre enn motstanderen på innstilling og innsats. Hvor realistisk er det? Vi har tre valg. Vi er bedre på innstilling/innsats, vi er like gode eller vi er dårligere. Selvsagt vil vi noen ganger ha dårligere innstilling/innsats enn motstanderen - på samme måte som vi noen ganger har bedre. Det kan ikke være verdens undergang hver gang noen virker til å være mer klare enn oss. Tvert imot må man nesten forvente at lag som Sheffield United går på med mer glød. Det er det som er sjansen deres til å vinne kamper. Det er den type spillere som lykkes i Sheffield United. Det vi må bli bedre på er å ri av perioder hvor "dårligere" lag prøver å løpe oss i senk. Utnytte at den type lag ofte sliter med å holde den defensive disiplinen i iveren etter å vinne ballen.
Følgende bruker har takket deg: Øystein Svensen

PL: Tottenham (7) - Brighton (13) 2. juledag klokka 13:30 norsk tid 7 måneder 1 uke ago #78954

• tenor
  • tenor's profilbilde
HH skrev:
Denne klubben som slo Arsenal 2-1 i London?

Hvis du ikke liker at noen er uenige med deg så kan jeg anbefale dagbok. Har fungert i hundrevis av år.
Ingen problemer med det.
Ps.
Det siste var en skikkelig fotballfaglig anbefaling?
ds.

PL: Tottenham (7) - Brighton (13) 2. juledag klokka 13:30 norsk tid 7 måneder 1 uke ago #78955

• Inge ivar
  • Inge ivar 's profilbilde
Ingen plan offensiv. Gang på gang gjennom midten. Tragisk.