Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Norwich(20) - Tottenham(6) 28/12 kl. 18:30

PL: Norwich(20) - Tottenham(6) 28/12 kl. 18:30 7 måneder 1 uke ago #79041

• Ginola #14
  • Ginola #14's profilbilde
tenor skrev:
Er dette bra? Venter på de "store" analyterne? For meg, en amatør, ser dette ikke bra ut?

Mitt svar til deg er at vi ikke er der vi skal være i 1.omg. Relativt jevnspilt, men rotete fra vår side. I 2.omg delvis rundspiller vi motstanderen og skårer 4 mål (ett offside og ett selvmål riktignok). Om fotball hadde vært «rettferdig» så hadde vi vunnet denne kampen, mener jeg.

Annet positivt:
-N’dombele er svært positiv. Måtte han ha en fysikk til å starte «alle» kamper.
-Eriksen har blitt seg selv igjen. Bommer på cornere, treffer på frispark og er en viktig og avgjørende kreativ kraft for oss. Tør å få grønske på knærne til og med.
-Lo Celso viser gode tendenser.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Nils-Rune, Øystein Svensen

PL: Norwich(20) - Tottenham(6) 28/12 kl. 18:30 7 måneder 1 uke ago #79042

• RH
  • RH's profilbilde
Da Mourinho tok over, håpet jeg primært på to forbedringer ganske raskt: 1. Vi skulle bli bedre defensivt (inkludert gjøre færre personlige feil). 2. Vi skulle ha mer energi. Så fikk den offensive samhandlingen komme etter hvert (om noen gang). Det er imidlertid ingen progresjon å spore, og vi taper nesten mot det dårligste laget i PL. Dette to dager etter at vi tidvis ble utspilt av Brighton på hjemmebane. Til Mourinhos forsvar: med spillere som Aurier blir det vanskelig uansett. Nå kunne Mourinho valgt å ikke bruke han, men vi ser jo hva som skjer hvis vi bruker Foyth. Alltid en avgjørende tabbe latent hos han også. Mener fortsatt han bør bruke Foyth, om ikke noe annet fordi han er yngre, så får vi heller leve med hans tabber noen uker fremover.

Plasseringsmessig i ligaen blir vi mellom 5-8. Topp 4 skjer ikke slik vi fremstår. Nesten helt uvirkelig at vi skal spille CL i februar. Litt som om Burnley skulle gjøre det liksom. :P
Følgende bruker har takket deg: Nils-Rune, Knut

PL: Norwich(20) - Tottenham(6) 28/12 kl. 18:30 7 måneder 6 dager ago #79043

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Jeg synes dette laget stort sett har levert for dårlig denne sesongen. Under Pochettino ble det prekært, og det har ikke blitt stort sett bedre under Mourinho, selv om vi har tatt flere poeng.

Men dette synes jeg virkelig ikke var en av de svakere kampene. Vi er mer påskrudd enn tidligere, og spesielt andre omgang er oppløftende, der dominerer vi fullstendig. Men det hjelper så lite når vi fortsetter å gi bort mål i hver bidige kamp. Vi har kontroll på matchen, men Foyth gir bort det første.

Aurier burde ha gitt bort det andre, men denne gangen er det vi som får armhule-offsiden i VAR-presang. Så har vi total kontroll på kampen og hadde sannsynligvis vunnet med 2-3 mål, hadde det ikke vært for at vi gir bort 2-2 også. Så lenge man holder på sånn, hjelper det lite at spillet blir bedre. Men jeg tar heller denne kampen hver eneste dag fremfor feks Chelsea, hvor vi ikke møter opp en gang.

Dessuten har vi en keeper som ikke holder PL-nivå. Sorry, men det Gazzaniga holder på med er ikke bra nok. Jeg er ikke Lloris største fan heller, men heller en og annen grov tabbe, enn å slippe inn enkle mål i kamp etter kamp etter kamp. Tror Gazzaniga har sluppet inn mål han burde tatt helt siden Liverpool-kampen.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 7 måneder 6 dager ago av Dougie.

PL: Norwich(20) - Tottenham(6) 28/12 kl. 18:30 7 måneder 6 dager ago #79044

• Hørry-Kane
  • Hørry-Kane's profilbilde
Ut i fra høydepunktene så er jo baklengsmålene en parodi!! Mister ball i farlige posisjoner.. Roter det til.. Dette er jo vanlig kost i kamp etter kamp. Jævlig frustrerende.

VAR-show i tillegg der en armhule avgjør. Patetisk. Denne gang i vår favør..

Ser at Sessegnon påpeker i et intervju etter kampen noe vi har sett over lang tid og som har irritert meg over lang lang tid:

"We need to start sharpening up in the first half of games."
He's one of our own,
He's one of our own,
Harry Kane,
He's one of our own ...
Siste endring: 7 måneder 6 dager ago av Hørry-Kane.

PL: Norwich(20) - Tottenham(6) 28/12 kl. 18:30 7 måneder 6 dager ago #79045

• HH
  • HH's profilbilde
Skulle ønske Sessegnon hadde skjerpet seg litt selv først. Hvor mange ganger utfordret denne såkalte vingen Aarons? Prøvde han å gå på utsiden en eneste gang? Minner meg litt om Lennon uten ball. Helt blank. Når han da ikke gjør annet enn å spille den sidelengs eller bakover med ball.....

Synes også det er en tåpelig beskrivelse av kampen. Før den latterlige feilen til Foyth er vi knapt særlig presset. At ting er jevnere i første er ikke så unaturlig. Så lenge antatt dårligere lag har energi så nulles mye av kvalitetsforskjeller ut.

Men er de samme klisjeene som 99% av alle fotballspillere alltid sier så. Bedre enn i NHL hvor 99.9% av alle spillere og trenere sier det samme om og om igjen uansett.

PL: Norwich(20) - Tottenham(6) 28/12 kl. 18:30 7 måneder 6 dager ago #79046

• tenor
  • tenor's profilbilde
HH skrev:
tenor skrev:
Er dette bra? Venter på de "store" analyterne? For meg, en amatør, ser dette ikke bra ut?

Donald - har noen sagt at dette var bra?
Sakligheten er på plass. kan man lese?