Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: FA: Middlesbrough-Totteham 5/1 @ 15.01

FA: Middlesbrough-Totteham 5/1 @ 15.01 8 måneder 3 uker ago #79196

• spurs_90
  • spurs_90's profilbilde
Det er umulig for meg å svare på alt dette.

Jeg tror Pochettino ville ha Walker ut nettopp fordi han ikke lenger var dedikert og mentalt 100% bak prosjektet, noe formen hans, på samme måte som med Vertonghen og Eriksen, viste ganske klart den siste perioden han var i klubben.

For Pochettino var kollektivet mye større enn enkeltspillere, og det har i ettertid kommet rapporter om at Pochettino i sommer ønsket ha la endel spillere gå, inkludert Eriksen og Vertonghen. Av nettopp den grunn at de ikke var mentalt der de burde være, og at det igjen, spesielt når det gjelder spillere som er ledere i stallen, vil gå utover harmonien og balansen i stallen. Med balanse mener jeg at det i en stall burde være de beste, mest erfarne og best betalte som drar lasset, men slik er det ikke hos oss. Spesielt Eriksen og Vertonghen har vært av de dårligste spillerne våre denne sesongen.

Jeg tror Pochettino forsto at mange endringer vil føre til at man kanskje på kort sikt vil bli dårligere, men at dette var nødvendig for å bli bedre i et lengre perspektiv. Men jeg tror også Pochettino var den eneste som så dette og aksepterte det. At det var nødvendig med ett skritt tilbake, for så igjen å kunne rykke fremover. Dessverre forventer alltid både fans, media og fotball-ledere at treet vokser kontinuerlig.

Nå skal det også sies at denne prosessen startet før i sommer, jeg tviler på at Poch ønsket å gå et helt år uten noen inn og kanskje vår beste spiller ut. Fire spillere inn på fire vinduer er ekstremt lite, og den ene av dem fikk han aldri brukt og to av de andre kom aldri i form eller slet med skader. At vi hentet tre mann i sommer er et dårlig argument mot Poch, for alle spillere trenger tid, og tid fikk ikke Poch noe særlig av med noen av dem.

Jeg tror vi har satt oss lenger tilbake ved å sparke Poch, jeg tror helt åpenbart det var feil. For meg var Pochettino rett mann, og jeg hadde håpet han skulle få tid til og restarte prosjektet.

Men nå er Mourinho manager og han må selvfølgelig få tid. Vi må se fremover, men stallen trenger å ryddes opp i, noe du har helt rett i at kommer til og ta tid.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: tenor, Loyd, SuperBale

FA: Middlesbrough-Totteham 5/1 @ 15.01 8 måneder 3 uker ago #79197

• tenor
  • tenor's profilbilde
Som oftest får Aurier pes? Han er ikke en spiller av "vår format"? Men så er det han som serverer til utligning? Hva med de andre som forsøkte? Eriksen, spiller han fordi noen ønsker å vise han fram før han kan gå gratis? Det synes som om vi fortsatt ønsker å være verdensmestere i å spille sidelengs og aller helst bakover. Jeg er ikke i stand til å se hva vi oppnådde med å bytte MP med JM?

FA: Middlesbrough-Totteham 5/1 @ 15.01 8 måneder 3 uker ago #79198

• HH
  • HH's profilbilde
Så styret nektet å selge Eriksen?

Jeg skjønner ikke hva du kritiserer styret for her. Du nevner to navn og begge to er på utgående kontrakter hvor da implikasjonen er at styret/Levy ikke ville selge disse, men heller la de gå gratis 6-12 mnd senere? Ikke akkurat den typen Levy er kjent for å være.

Jeg kan ikke påstå at du tar feil i din kritikk fordi ingen vet, men for meg blir det bare tomme ord hvis man ikke klarer å rasjonalisere det bedre.

FA: Middlesbrough-Totteham 5/1 @ 15.01 8 måneder 3 uker ago #79199

• HH
  • HH's profilbilde
For ikke å snakke om den håpløse posisjonen Pochettino satte styret i. Han begynte med å skulle ha et nytt "prosjekt". Så Kane skulle vente 5 år til for å kunne igjen kjempe om titler? Alli, Son og våre andre store navn skulle bare henge rundt i et par år for at Pochettino skulle bygge?

Så fjernt fra virkeligheten at jeg har nesten ikke ord. Mulig det er det vi burde ha gjort. Solgt alle disse, men det kom aldri til å skje. Så hva ønsket Pochettino å oppnå med slike uttalelser? Stormannsgalskap på sitt beste.

FA: Middlesbrough-Totteham 5/1 @ 15.01 8 måneder 3 uker ago #79200

• mka07
  • mka07's profilbilde
spurs_90 skrev:
Det er umulig for meg å svare på alt dette.

Jeg tror Pochettino ville ha Walker ut nettopp fordi han ikke lenger var dedikert og mentalt 100% bak prosjektet, noe formen hans, på samme måte som med Vertonghen og Eriksen, viste ganske klart den siste perioden han var i klubben.

For Pochettino var kollektivet mye større enn enkeltspillere, og det har i ettertid kommet rapporter om at Pochettino i sommer ønsket ha la endel spillere gå, inkludert Eriksen og Vertonghen. Av nettopp den grunn at de ikke var mentalt der de burde være, og at det igjen, spesielt når det gjelder spillere som er ledere i stallen, vil gå utover harmonien og balansen i stallen. Med balanse mener jeg at det i en stall burde være de beste, mest erfarne og best betalte som drar lasset, men slik er det ikke hos oss. Spesielt Eriksen og Vertonghen har vært av de dårligste spillerne våre denne sesongen.

Jeg tror Pochettino forsto at mange endringer vil føre til at man kanskje på kort sikt vil bli dårligere, men at dette var nødvendig for å bli bedre i et lengre perspektiv. Men jeg tror også Pochettino var den eneste som så dette og aksepterte det. At det var nødvendig med ett skritt tilbake, for så igjen å kunne rykke fremover. Dessverre forventer alltid både fans, media og fotball-ledere at treet vokser kontinuerlig.

Nå skal det også sies at denne prosessen startet før i sommer, jeg tviler på at Poch ønsket å gå et helt år uten noen inn og kanskje vår beste spiller ut. Fire spillere inn på fire vinduer er ekstremt lite, og den ene av dem fikk han aldri brukt og to av de andre kom aldri i form eller slet med skader. At vi hentet tre mann i sommer er et dårlig argument mot Poch, for alle spillere trenger tid, og tid fikk ikke Poch noe særlig av med noen av dem.

Jeg tror vi har satt oss lenger tilbake ved å sparke Poch, jeg tror helt åpenbart det var feil. For meg var Pochettino rett mann, og jeg hadde håpet han skulle få tid til og restarte prosjektet.

Men nå er Mourinho manager og han må selvfølgelig få tid. Vi må se fremover, men stallen trenger å ryddes opp i, noe du har helt rett i at kommer til og ta tid.

Var jo ingenting som tydet på det da? Og det er jo faktisk Pochettino som tar ut laget. Blir jo spennende å se om man kan få vite litt mere i amazon serien som kommer.

For meg virket det som Pochettino var mye tøffere i starten av sin Tottenham karriere. Fikk bort uro spillere som Kaboul. Turte satse på unge spillere. Turte å kjøre høyt press. En plass oppi suksessen forsvant dessverre dette. Det var ingenting som tydet på at Poch skulle snu dette.

Om Mourinho er rett mann til å overta er jeg slettes ikke sikker på, men han har mye å rydde opp i etter slutten av Pochettino.

FA: Middlesbrough-Totteham 5/1 @ 15.01 8 måneder 3 uker ago #79201

• spurs_90
  • spurs_90's profilbilde
Hvorfor Eriksen ikke ble solgt i sommer vet jeg ikke, men basert på rapporter i ettertid og en lang rekke utsagn fra Pochettino i perioden fra CL-finalen og tett inntil han ble sparket, er det helt åpenbart for meg at det var svært viktig for Pochettino at avgjørelser rundt fremtiden til både Eriksen, Toby og Vertonghen ble avgjort før vinduet stengte. Enten ved at de ble solgt eller fornyet kontrakter.

Det er greit nok at styret ikke klarer å kjøpe enhver spiller manageren vil ha, eller head coach, som Pochettino påpekte at var den rette tittelen. I mange tilfeller kan det også være vanskelig å få spillere ut, av forskjellige grunner. Men når man da ikke klarer og innfri trenerens ønsker, må også ambisjonene og forventningene reduseres.

FA: Middlesbrough-Totteham 5/1 @ 15.01 8 måneder 3 uker ago #79202

• spurs_90
  • spurs_90's profilbilde
HH skrev:
For ikke å snakke om den håpløse posisjonen Pochettino satte styret i. Han begynte med å skulle ha et nytt "prosjekt". Så Kane skulle vente 5 år til for å kunne igjen kjempe om titler? Alli, Son og våre andre store navn skulle bare henge rundt i et par år for at Pochettino skulle bygge?

Så fjernt fra virkeligheten at jeg har nesten ikke ord. Mulig det er det vi burde ha gjort. Solgt alle disse, men det kom aldri til å skje. Så hva ønsket Pochettino å oppnå med slike uttalelser? Stormannsgalskap på sitt beste.

Selvfølgelig kommer vi til å selge alle disse, eller skal de spille for evig? Ingen spillere varer evig, så en dag må alle gå. I sommer var tiden inne for Eriksen og Vertonghen, i stedet ble det utsatt. Derfor har vi fortsatt det samme problemet fremdeles, og det kommer vi til å ha til de er solgt.

Når styret verken klarer å kjøpe eller selge spillere, så ville ett «nytt prosjekt» ha tatt tid, ja. Men det «nye prosjektet» har blitt et enda nyere prosjekt ved å sparke Poch og ansette Mourinho.

FA: Middlesbrough-Totteham 5/1 @ 15.01 8 måneder 3 uker ago #79203

• HH
  • HH's profilbilde
Og du tror styret stoppet et salg av Eriksen? Basert på hva?

Det skjøre geniet Pochettino kan ikke håndtere spillere på utgående kontrakter? Det til tross for at det skjer i de fleste klubber. Enda et argument for å sparke han i så fall.

Nå høres det ut som jeg hater Pochettino. Ingenting i fotballens verden jeg ønsket mer enn at han skulle lykkes med oss. Vår egen Ferguson/Wenger. Tviler på at han hadde all skyld, men hvis Eriksen og Vertonghen er det som står igjen som kjernen i hans forsvar så synes jeg hans sak er meget svak.

Orker ikke kommentere de andre usaklighetene noe særlig. En smule forskjell på om Kane legger opp som 35 åring, blir solgt til Barcelona som 32 åring eller om han skulle bli solgt i sommer. Det skjønner du også.

FA: Middlesbrough-Totteham 5/1 @ 15.01 8 måneder 3 uker ago #79204

• erlands
  • erlands's profilbilde
  • Gin'Sa'Tonic
Ikke helt krise denne kampen spillemessig og med tanke på skadene. Synd Moura sin på slutten der ikke ga 2-1 ,goo stemning og klapping til bortefansen etter match der . Aurier brente jo også en syk sjanse . Dog nå må fokus være og få satt troppen, kjøpt opp vår lille argentiner , solgt Eriksen og helst Vertonghen også. 1 midtstopper 1 back inn og satse på 2 skadefri arhentiner dekker opp tomrommet etter Eriksen. Moura og Son kommer til og gi oss sjanser , Alli må opp igjen og da er dt ikke sikkert blir mindre mål enn med Kane . Napoli midtstoppern inn i januar mitt største ønske, ville gitt en boost defensivt som virkelig trengs .
Sjokke og ta Liverpool til helga nå så er vi fremdeles med i alt ...
Siste endring: 8 måneder 3 uker ago av erlands.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

FA: Middlesbrough-Totteham 5/1 @ 15.01 8 måneder 3 uker ago #79205

• Loyd
  • Loyd's profilbilde
  • AKA rihno...
HH skrev:
Og du tror styret stoppet et salg av Eriksen? Basert på hva?

Det skjøre geniet Pochettino kan ikke håndtere spillere på utgående kontrakter? Det til tross for at det skjer i de fleste klubber. Enda et argument for å sparke han i så fall.

Nå høres det ut som jeg hater Pochettino. Ingenting i fotballens verden jeg ønsket mer enn at han skulle lykkes med oss. Vår egen Ferguson/Wenger. Tviler på at han hadde all skyld, men hvis Eriksen og Vertonghen er det som står igjen som kjernen i hans forsvar så synes jeg hans sak er meget svak.

Orker ikke kommentere de andre usaklighetene noe særlig. En smule forskjell på om Kane legger opp som 35 åring, blir solgt til Barcelona som 32 åring eller om han skulle bli solgt i sommer. Det skjønner du også.

Nå er det jo faktisk ingen av oss som vet hva som faktisk har foregått i overgangsvinduene og kontraktsforhandlinger, men hvis man skal ta Poch sine uttalelser i media på alvor så tyder det vel på at han opplevde å ikke bli hørt?
Scenarioene er så mange og spekulasjoner er og blir spekulasjoner. Det som er helt sikkert er at Poch ga beskjed om at denne sesongen kom til å bli vanskelig (så kan man selvsagt spekulere i hvorfor akkurat denne sesongen kom til å bli vanskelig. Poch feil? Styrets feil? Spillernes innstilling/mistet garderoben?). Vi kan i hvert fall konkludere med at den beskjeden stemmer svært godt så langt.

JM har så langt slitt med de samme utfordringene. Hele laget ser jo helt utilpass ut. Samhandlingen og klikk-klakk fotballen ser man glimt av noen minutter per kamp. Settes vi under press eller det bli slått baller i bakrom så er det nesten garantert mål. Helt utrolig. Fascinerende å være vitne til en så grandios kollaps. Jeg er helt i ørska for jeg forstår ikke hvordan dette kan skje.
Some day...