Jeg har sagt den siste uken at noe mindre enn tre-måls tap ville overraske meg. Og i dag ble jeg overraska. At vi var med i kampen helt inn hadde jeg ikke trodd. Etter 2.omgangen satt jeg med en følelse av at vi snøt oss sjøl for både ett og kanskje tre poeng.
Liverpool spiller ikke sin beste kamp i dag men forskjellen på lagene er egentlig veldig stor om dagen. De gjør noen uvanlige feil som vi er nær ved å utnytte. Jeg satt og håpet på en reprise fra 1.nov 2008 i Redknapps tredje kamp (faktisk en opplevelse på min topp 5-liste). Son sin miss kan forklares med TA-A sin oppofrelse, men at Lo Celso ikke treffer mål med venstrefoten sin skjønner jeg ikke. Ett poeng i dag hadde nok betydd mye. Veldig spent på hvordan spillergruppa tar dette tapet. Egentlig et steg i riktig retning men likevel null uttelling.
Nå har JM eksperimentert med ganske mange spillere og formasjoner. Men usikker på om han finner noe å bygge videre på eller om det blir noe nytt til hver kamp.
Positivt i dag synes jeg var Gazza (prikkfritt?), Tanganga (Kan vi kreve mye mer av en debutant?) og at vi klarer å skape uro der fremme med eksplosive kontringer. Vi skaper faktisk ganske mye mot verdens beste fotballag.
Negativt er sentralt der vi har en stor case. Hvem skal vi spille med der når vi skal styre kamper samtidig som Siss og NDombele er skadet? Sitter også med en følelse av at Toby er over the top og ikke den bautaen han har vært. Forsvaret som helhet var ikke krise i dag og klarte å få brukbar kontroll på angrepstrioen deres. Det var ikke mye de skapte i 2.omg. Tror likevel det bør handles.
Mange tanker i hodet etter denne kampen og dette ble sikkert mye vrøvl, men tror faktisk vi bør være fornøyd med dagens taktikk, innsats og skapte sjanser.