Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Tottenham (8) - Manchester City (2) 02.02.2020 - 17:30

PL: Tottenham (8) - Manchester City (2) 02.02.2020 - 17:30 8 måneder 2 uker ago #79712

• HH
  • HH's profilbilde
Skjønner ikke helt poenget. Ndombele antar jeg vil spille sammen med Winks oftere enn han vil erstatte han. Synes heller ikke "veik" er et spesielt godt argument. Winks er ikke rett for å gå i duellene. Ser ikke hvordan han står tilbake for D. Silva, Gundogan, KDB og Rodri. Rodri er større, men knapt en kar som dominerer deg fysisk gjennom 90 min.

Så er jeg enig i at Winks litt for ofte misser noen ganske enkle pasninger. Dog langt fra så ille som folk skal ha det til. Og når han har omdømme om å spille så mye sideveis er det bare å ta en titt i Winks-tråden. En av de midtbanespillerne i Europa blant U23 som spiller ballen mest fremover.

Winks er ganske unik. Ung, engelsk og med hjerte utenpå drakten. Allikevel presterer han å nesten bli hatet diverse engelske forum blant ganske mange og han blir plukket ut etter denne kampen som karen som skal ut.

Og hvor mange CMer er i stand til å føre ballen forbi ukraineren i en slik fart? Ndombele kan, men ikke vanlig at CMer gjør slikt. En av kampens viktigste inngripener står Winks for der.
Siste endring: 8 måneder 2 uker ago av HH.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

PL: Tottenham (8) - Manchester City (2) 02.02.2020 - 17:30 8 måneder 2 uker ago #79713

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Synes også Winks gjorde en god kamp, men han er ikke god nok til å starte som CDM for et lag med våre ambisjoner imo. Fin rotasjonsspiller men ikke mer. Vi mangler virkelig duellstyrke på midten med den konstellasjonen, hvilket vi så idag. Noe ganske annet enn da Dembele og (peak) Wanyama bossa motstanderne rundt.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 8 måneder 2 uker ago av Dougie.

PL: Tottenham (8) - Manchester City (2) 02.02.2020 - 17:30 8 måneder 2 uker ago #79714

• HH
  • HH's profilbilde
Winks har flest stemmer av våre utespiller på SC i MOTM-avstemningen.

En fortsatt ganske urutinert fyr som altså der for øyeblikket er vår beste utespiller. En kar som spilte fabelaktig mot RM i CL. Og etter 50 kamper i PL eller hva nå han har fra start skal han ut eller evt ansees som en rotasjonsspiller?

Jeg vet jeg nok ser på Winks som et større talent enn de fleste, men jeg skjønner det ikke. Jeg har nesten større tro nå enn noen gang. For meg helt tydelig at han vil ta et steg til ganske kjapt bare Lo Celso og N'Dombele kan spille fast. Endelig har Winks noen å spille med. For ikke å glemme at han selv har sagt han fortsatt ikke helt har klart å bli smertefri i ankelen. Alle husker hvor raskt selv et talent som Dembele slet når han fikk litt ekstra vondt i hofta.

Jeg tror hvis han holder seg skadefri at han vil være sikker på laget i lang tid. Vet aldri når en ny Tanganga dukker opp på midten, men er mye annet vi må fikse før Winks etter mitt syn.

PL: Tottenham (8) - Manchester City (2) 02.02.2020 - 17:30 8 måneder 2 uker ago #79715

• tenor
  • tenor's profilbilde
Siterer Heidi Weng: "Jeg bøyer meg i hatten"! MCI kunne fort hatt en utvist lenge før, men skitt....? Jeg likte at gutta blødde for drakta selv om vi til tider var "spurv i tranedans". Kanskje JM har lært de noe i forsvarssammenheng? Jeg koser meg, en eller flere skarpe gikk med, men pytt.... jeg er jo pensjonist. COYS! For meg er det ikke nødvendig eller lurt å gå inn på hver enkelt spiller.... i dag kjempet de som en lag!
Følgende bruker har takket deg: Andreas, Knut, Christian, Øystein Svensen

PL: Tottenham (8) - Manchester City (2) 02.02.2020 - 17:30 8 måneder 2 uker ago #79716

• Hørry-Kane
  • Hørry-Kane's profilbilde
Winks er god, det er ikke det. Men vi trenger en enda bedre enn han. Føler han ikke har greid å ta det siste steget. Blir litt for mye enkle pasningsfeil. Men han jobber steinhardt.

Var veldig gledelig å se han vinne ballen for så å forsere framover. Vi ser det litt for sjelden.

Å få inn noen andre enn Moura på topp er viktigere enn å bytte ut Winks per nå.
He's one of our own,
He's one of our own,
Harry Kane,
He's one of our own ...
Siste endring: 8 måneder 2 uker ago av Hørry-Kane.

PL: Tottenham (8) - Manchester City (2) 02.02.2020 - 17:30 8 måneder 2 uker ago #79717

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
HH skrev:
Winks har flest stemmer av våre utespiller på SC i MOTM-avstemningen.

En fortsatt ganske urutinert fyr som altså der for øyeblikket er vår beste utespiller. En kar som spilte fabelaktig mot RM i CL. Og etter 50 kamper i PL eller hva nå han har fra start skal han ut eller evt ansees som en rotasjonsspiller?

Jeg vet jeg nok ser på Winks som et større talent enn de fleste, men jeg skjønner det ikke. Jeg har nesten større tro nå enn noen gang. For meg helt tydelig at han vil ta et steg til ganske kjapt bare Lo Celso og N'Dombele kan spille fast. Endelig har Winks noen å spille med. For ikke å glemme at han selv har sagt han fortsatt ikke helt har klart å bli smertefri i ankelen. Alle husker hvor raskt selv et talent som Dembele slet når han fikk litt ekstra vondt i hofta.

Jeg tror hvis han holder seg skadefri at han vil være sikker på laget i lang tid. Vet aldri når en ny Tanganga dukker opp på midten, men er mye annet vi må fikse før Winks etter mitt syn.
Winks er vår beste utespiller akkurat nå fordi SC stemmer ham til Motm idag? Annerkjenner selvfølgelig at «flertallet» mener det, men er ikke helt ikke med på den. Min subjektive mening er at han var god, men ikke topp 3 av våre idag. Det var Sanchez, Tanganga og Lo Celso imo.

Jeg synes ikke en spiller har krav på startplass vare fordi han har startet en del PL-kamper. Hvor mange av de kampene har han spilt oppriktig bra?

Misforstå meg rett, jeg liker Winks. Jeg liker spillestilen og arbeidsinnsatsen hans. Men jeg mener han burde rotere med Lo Celso og Ndombele, snarere enn å spille sammen med dem. En mitdbane med de tre er noe av det mest ubalanserte jeg kan se for meg. Får meg til å tenke på tiden vi spilte med Paulinho og Dembele på midten.

Helt åpenbart for meg at en ren CDM burde være førstepri til sommeren mm Mou på mirakuløst vis får noe ut av Dier. Jeg kan faktisk ikke huske et lag som vant en større turnering (CL, PL, VM) uten en klart definert CDM. Det er helt essensielt å balansere midtbanen bedre.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 8 måneder 2 uker ago av Dougie.

PL: Tottenham (8) - Manchester City (2) 02.02.2020 - 17:30 8 måneder 2 uker ago #79718

• HH
  • HH's profilbilde
Nå må vi ta det litt med ro Støre. Sier selvsagt ikke at Winks fortjener noe som helst fordi folk på SC likte kampen i dag fra han, men synes bare det var litt snodig at han ble trukket frem nå i en kamptråd etter at han faktisk spilte godt. Hadde vært mer forståelig hvis det var et begrunnet innlegg i feks Winks-tråden. At han ikke har de egenskapene som skal til på sikt for å bli bra nok.

50 kamper var ikke ment som mye. For meg er det noe mange ser ut til å glemme med Winks. Man har selvsagt de som går rett inn og er strålende omtrent fra dag 1. Tanganga kan bli en slik. Men de aller aller fleste må spille langt over 50 kamper fra start før de er i nærheten av sitt potensial. Ikke sjekket men antar Alli fort hadde 50 kamper fra start i seniorfotballen før han kom til oss. Skader og Pochettinos absurde utviklingsstrategi har gjort at Winks til tross for at han ikke er "ung" lengre fortsatt er urutinert.

PL: Tottenham (8) - Manchester City (2) 02.02.2020 - 17:30 8 måneder 2 uker ago #79719

• Leif Hauge
  • Leif Hauge's profilbilde
Meget uventet og sterk 2-0 seier i dag, hurra :)
Alle er nok enige om at det var klart rødt kort, hadde vært spennende å se hvordan kampen hadde blitt da.
Men, leser mye negativitet her i tråden om at vi spilte en elendig første omgang og generelt dårlig hele kampen. Jeg tror den måten vi spilte på i dag var planlagt fra JM, ballinnehav på 32% var ikke hverdags med Poch men så ble det som regel flere baklengsmål mot gode lag også. Jeg har alltid vært nervøs mot lag som City som på en god dag kan bruke forsvaret vårt som rundingsbøyer, men dette forsvaret synes jeg gjorde en meget god innsats kollektivt. JM viser at han vet hva som skal til for å få poeng, og med litt flaks i dag så var det egentlig akkurat som JM håpet før kampen startet vil jeg tro. Spiller liten rolle om vi mister endel ball og har lite posession, forsvaret gjorde faktisk en bedre jobb i dag enn noen Spurs forsvar har gjort mot City så lenge jeg kan huske.

Angående midtbanen og Winks som er diskutert her, jeg tror dette mest går på samarbeid og arbeidsmoral først og fremst. Winks løper mye for laget men generelt i år synes jeg midtbanen sliter med posisjoneringen og bevegelsen når motstanderen får ballen. Ndombele er en utrolig spiller men har ikke funnet samspillet med hverken Winks eller andre ennå. Alli er litt luksusspiller og lusker bakover litt for mye så det blir store rom for Winks og co og dekke og det går mye utover enkeltspilleres prestasjoner. Det er i hvert fall min mening. Dembele, Wanyama og Eriksen på sitt beste de eide hele midtbanen og var overalt. Jeg ser faktisk for meg at Winks, Ndombele og Lo Celso kan bli en like god trio bare de finner ut av hvordan de skal samarbeide og alle har kondisjonen og helsa på plass.
Siste endring: 8 måneder 2 uker ago av Leif Hauge.
Følgende bruker har takket deg: Øystein Svensen

PL: Tottenham (8) - Manchester City (2) 02.02.2020 - 17:30 8 måneder 2 uker ago #79720

• Tstone
  • Tstone's profilbilde
Med Winks, Ndombele og Lo Celso har man mange forskjellige kvaliteter i en midtbane. Lo Celso spiller herlig for tida, har kreativitet men tar også for seg og jobber defensivt. Ndombele virker på mange måter komplett og kan sikkert fungere i flere roller. Syns også Winks får ufortjent mye tyn her, er vel hovedsaklig skadene som har ødelagt for han, og ikke Poch sin absurde (?) utviklingsstrategi? Syns egentlig Winks fikk spille mye under Poch? Men skjønner at ifølge HH er alt Poch gjorde blitt gærent.

Må heller ikke glemme Sissoko. Han kan fylle mange roller og er en god spiller å ha i troppen. Enorm fysikk og innsats og bør ha et par år igjen på dette nivået. Håper ikke han forsvinner til sommeren, nå som han endelig har funnet plassen sin i laget.

PL: Tottenham (8) - Manchester City (2) 02.02.2020 - 17:30 8 måneder 2 uker ago #79721

• HH
  • HH's profilbilde
Enda mer tåpeligheter. Hvis du skal argumentere mot noe jeg har sagt hvorfor ikke gjøre det isteden for å finne på ting? I følge ganske mange her inne skriver jeg alt for mye generelt og mye som er håpløst så burde være ganske enkelt.

De siste 3 årene. Hvem synes du Pochettino utviklet godt? KWP? All ære til Pochettino for å spille Dier og Alli spesielt, men hans omdømme er ganske latterlig når man ser de siste 3 årene hans i Tottenham. Selv Mourinho som har omdømme for å bare spille gamlinger klarer i løpet av 1 mnd å gi sjansen til en unggutt bedre enn noe Pochettino fikk frem de tre årene. Greit å ha folk i troppen hvis de har en reell sjanse til å spille, men Pochettino likte tydeligvis å bare ha de hengende der uten å gjøre noe særlig med de. Sterke signaler fra feks Hercules at akademiet vårt råtnet på rot under Pochettino på slutten. Så er ikke bare meg.