Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Tottenham (8) - Manchester City (2) 02.02.2020 - 17:30

PL: Tottenham (8) - Manchester City (2) 02.02.2020 - 17:30 8 måneder 3 uker ago #79722

• Thomas Johansen
  • Thomas Johansen's profilbilde
Vi har en god dose flaks her. Men allikevel er jeg småstolt over gutta. De satte brystkassen frem og viste litt pondus. Lo Celso var førstemann opp i trynet til Sterling etter forsøket på å filme seg til en straffe. Harry Winks jubler som om det skulle vært scoring når city spiller får rødt kort. Litt deilig shithousery!!
Tanganga da, folkens. Spiller på sin tredje beste plass. Høyrefot på venstrebacken. Spiller som om han ikke skulle gjort annet. Mahrez som har vært i godt slag, får ikke til en skit. Sparte kanskje Levy 400 millioner der? 1 fullback sorted :)
--- To Dare Is To Do ---
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: spurs_90, Knut, Dougie, HH

PL: Tottenham (8) - Manchester City (2) 02.02.2020 - 17:30 8 måneder 3 uker ago #79723

• Hawk
  • Hawk's profilbilde
City var heldige som fikk beholde Sterling til de bytta han av selv... burde vært ute etter 11-12 minutter -hvordan VAR klarte å unngå å gi rødt der fatter jeg ikke! Ingen tvil om at vi var griseheldige i flere situasjoner -et par kjemperedninger av Lloris (beinparade og strafferedning), City hadde to i trevirket, dobbelsjansen når Lloris var på 16meteren +++, men det er heldigvis lov å være effektive og d er ofte gode lag :)
Selv om dette var en lagseier så vil jeg trekke frem 3 spillere, Winks, Tanganga og Sanchez. Lo Celso fortsetter den fine trenden og synes au at Lamela og Ndombele hadde gode innhopp.
Ang diskusjonen rundt midtbanespillerne våre så synes ikke jeg vi har spillere til å spille m en 2er sentralt i banene. Vi mangler den stabilisatoren som støvsuger farlige områder foran midtsopperne, men vi har spillere til en 3er sentralt, da m Winks som et anker (evt Dier) med Ndombele og LoCelso som indreløpere. Når vi ikke har en klar spill å bruke, så synes jeg vi bør prøve oss på en 433, der de 3 fremste kan bygge på plassene, da vil vi au ha raske spillere på benken som kan komme inn når d trengs. Med 4 off spillere, så "bruker vi opp alt" i startoppstillingen.
Gleder meg til neste kamp, tipper vi får se endel av de nest beste i denne kampen -COYS-

PL: Tottenham (8) - Manchester City (2) 02.02.2020 - 17:30 8 måneder 3 uker ago #79725

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Det mest positive, etter å ha sett høydepunkter og fått kampen litt på avstand, er definitivt innsatsen og mentaliteten vi viser. Tydelig at Mou har fått sin «kjerne» av spillere som gir alt. Der vi stort sett hele sesongen har vært avskrudd foran mål, viste vi i går den dødelige effektiviteten vi tidligere var kjent for. Der vi tidligere så ut som vi ikke ante hvordan vi skulle løse vanskelige defensive situasjoner, viste vi i går en skikkelig glød i forsvar. Spesielt deilig å se alle bruddene vi gjorde.

Så får det heller være at vi har mye flaks og tidvis henger voldsomt i taua før utvisningen. Det skyldes først og fremst at pasningskvaliteten er for dårlig, så vi blir tatt litt i ubalanse. Jeg synes fortsatt spillet er litt for langt unna til å ha troa på topp 4, men med den gløden vi viste igår i bunn, blir jeg fort mer optimistisk. Vi har et lag med mange gode spillere, så er lite som skal til før spillet «klikker».
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 8 måneder 3 uker ago av Dougie.
Følgende bruker har takket deg: spurs_90, mka07

PL: Tottenham (8) - Manchester City (2) 02.02.2020 - 17:30 8 måneder 3 uker ago #79726

• HH
  • HH's profilbilde
Enig i alt der. Sjanser skapes stort sett alltid grunnet en feil eller i det minste en unøyaktighet, men for meg er det verre å bli spilt i ubalanse grunnet dårlig organisering enn å få sjanser i mot fordi noen bommer på ei pasning. Den siste type feil vil alltid skje, men kan også enklere forbedres. Et helt lag som sliter med å forsvare seg er verre.

Citys etter mitt syn største sjanse kommer etter at det ser ut som Lo Celso skal ha frispark høyt i banen. Det er uflaks. Et par av de andre kommer så vidt jeg husker etter litt enkle pasningsfeil. Mulig vi bruker så mye mental energi på å vinne ballen at vi blir litt for sløve i det vi har den? Jeg ser utvilsomt potensialet til at vi kan bli som Liverpool for et par år siden. De rotet mot lag som lå dypt fordi de ikke klarte å spille de ut samtidig som de "drepte lag som sto høyere ved å vinne ballen gunstig og kontre. Vi begynner å vinne ballen bedre, men klarer ikke helt å straffe enda. Son et godt eksempel på en som akkurat nå roter der. Han er egentlig fenomenal i den delen av spillet, men i går ble han løpende på 95% med ball litt ubestemt. Og når han endelig skal slå den siste pasningen våger han ikke å slå med venstre, men bruker yttersiden av høyre og sjansen forsvinner. Små detaljer.

Kan vi tette igjen bakover kan vi klare topp 4. Da vil man rote til seg en del seiere ved å vinne 1-0 som kan føles ufortjent. Kan skje hvis ikke flere blir skadet. Ikke slik at noe tyder på at Chelsea vil storme avgårde. Tror ikke det går, men... kampprogrammet vårt er vel egentlig ganske ok.

PL: Tottenham (8) - Manchester City (2) 02.02.2020 - 17:30 8 måneder 3 uker ago #79727

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Vi har en del «røde» kamper igjen, men alt er hjemme bortsett fra Chelsea. Sånn sett ekstra viktig med seieren igår for moralens skyld. Vi har ikke greid å gjøre nye WHL til et fort. Igår var første storkampen vi vant der i ligasammenheng, og den første (og eneste) siden vi slo City i CL. Den opplevelsen tror jeg både spillerne og fansen sårt trengte.

Klarer vi nå å gjøre nye WHL til et ordentlig fort, tror jeg vi tar topp 4 (så lenge vi ikke taper mot Chelsea). Vi har både United, Wolves, Arsenal og Leicester igjen der, så masse matchballer hjemme.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Oddmar Nyrnes, Øystein Svensen

PL: Tottenham (8) - Manchester City (2) 02.02.2020 - 17:30 8 måneder 3 uker ago #79733

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
Viktig seier. Klarer vi å stabilisere oss på et høyt nivå, tror jeg det er stor sjanse for topp 4. Men vi er er også avhengige av å ikke få noen flere skader. Sissoko og Kane er vel så godt som ute resten av sesongen. Nå har vi ferdig med både Pool og City, og har egentlig et ganske ok program igjen, unntatt Chelsea borte, men de er ikke bedre enn at vi minst kan få med oss 1 poeng der. Heller Chelsea borte enn City hjemme.

Bra vår nye nederlender starter med å score. Trenger folk som scorer mål. Store styrken i laget nå er at vi har mange angripere med mye fart; Moura, Son og Berg.
God jobb av Sanchez i går. Synes han spilte med mere ro i går. Synes han ofte har sett stresset ut og spiller deretter. Kanskje trenerteamet har tatt i bruk mentaltrening på han, eventuelt at han bare hadde dagen i går. Men får håpe han fortsetter i samme sporet.

Vår nye venstre back gjør det jo også bra. Kanskje han også kan spille høyre back når Davies er tilbake så Aurier kan benkes. Nå var ikke kampen i går Aurier sin værste, men han har vel aldri en kamp uten minst en stor blemme, som oftest flere.
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.

PL: Tottenham (8) - Manchester City (2) 02.02.2020 - 17:30 8 måneder 3 uker ago #79734

• OsvaldoArdiles
  • OsvaldoArdiles's profilbilde
Ser MOTD2 nå, og målet til Bergwijn er så nydelig!
Men Lucas skal faenmej ha cred! Fantastisk pasning!
"He looks like a pint of Guinness" Paul Gascoine om Paul Ince etter han fikk hvit bandage rundt hodet etter en smell.

PL: Tottenham (8) - Manchester City (2) 02.02.2020 - 17:30 8 måneder 3 uker ago #79738

• HH
  • HH's profilbilde
Også rimelig høy risiko fra Lucas. Blir den brutt eller Bergwijn roter litt med mottaket er vi fort i vanskeligheter. Godt gjort av Bergwijn å klare og få den ned så kjapt. Veldig solid både teknisk og at han har oversikt nok til å forstå at man ikke kan bruke mye tid der.

Høydepunktene bekrefter for meg bare det jeg synes jeg så i kampen. Citys muligens to største sjanser skapes etter en helt ubrukelig pasning fra Sanchez og det som ser ut som et frispark til Lo Celso. Det Sanchez gjør der er helt utilgivelig. Man kan ikke bomme så grovt på den slags type oppspill. Sjansen etter Lo Celso skjer normalt ikke. Fjerner man de to samt at Aurier selvsagt aldri skal takle der så blir det ikke så mye igjen. Skjønner at man aldri bare kan fjerne feil å si at ting da er ok, men bedre slik enn at vi gang på gang blir spilt i ubalanse. Vi er utvilsomt bedre strukturert defensivt nå enn de siste par årene med Pochettino. Så lider vi dessverre fortsatt under disse hjerneblødningene. Blir spennende å se om det blir Tanganga og Davies på backene utover våren. Bør føre til mindre feil enn hva vi har sett.