Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21.

Re:UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 8 måneder 2 dager ago #80023

• MaximumBob
  • MaximumBob's profilbilde
SuperKnott skrev:
Når spilte vi sist en god kamp? Eller når dominerte vi en kamp? Vi gjorde det i en del kamper under poch. Savner de tidene.

Greit at poch er ute. Han ville ha nye utfordringer.

Men har enda ikke forstått hva Levy tenkte på med JM..

Han ville ikke ha nye utfordringer. Han fikk sparken og de ansatte en utdatert bøtteknott ingen ville ha.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 8 måneder 2 dager ago #80024

• SuperKnott
  • SuperKnott's profilbilde
Poch mista jo piffen etter CL finalen. Sa jo til og med at han hadde gitt seg om vi vant. Han gikk lei og ønsket nye prosjekter. Derfor han fikk sparken.

Uansett hva bøtteknotten lirer av seg etter kampen i går:

"Fantastisk! Fantastisk. Det er umulig å gjøre det bedre. Å gå til en veldig vanskelig «fight» med en pistol uten kuler er veldig vanskelig. Og det gjorde vi. Jeg kan ikke kreve mer av spillerne mine, og jeg er så, så fornøyd med det de ga, sier Tottenham-manager José Mourinho til Viasport."

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 8 måneder 2 dager ago #80025

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Lurer på hvor alle som maste om «ekte fans» og sagde beina av folk ved påpekning av de minste feil Pochettino gjorde ble av :huh:

Men helt ærlig, det maset som dukker opp om Poch/Mou hver gang vi spiller en svak kamp, begynner å bli litt kjedelig. Pochettinos avgang var bare et spørsmål om tid. Vi var et takras den siste høsten (og diskutabelt enda lenger tilbake) under ham. Nå må folk komme over det snart.

Ikke overbegeistra for fotballen jeg heller, men resultatene har vi foreløpig fått. Sier ikke at man ikke skal være kritisk, men litt backing har da Mou gjort seg fortjent til? Jobba i konstant motbakke (mtp sentrale skader hver gang ting har «løsna» litt), men likevel snudd det i ligaen. La oss vente å se litt, kanskje det tilogmed blir noen resultater til slutt?

Den sutringa over Pochettino er iallefall lite produktiv. Blir litt som når du ikke har kommet over eksen din, og konstant går og messer om vedkommende selv om du dater en ny person.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 8 måneder 2 dager ago av Dougie.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, mka07, Andreas, Knut, Øystein Svensen

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 8 måneder 2 dager ago #80026

• Tstone
  • Tstone's profilbilde
Joda, men er vel fortsatt ett sårt punkt for enkelte her inne som ikke er helt "over" Pochettino ennå. Og når noen her på forumet stadig skal droppe stikk mot Poch med en bedrevitende tone blir det litt for fristende å svare...

Er vel heller ingen her som ikke støtter Mourinho, jeg ønsker han ialfall ikke ut av klubben, men jeg er litt forundra over at ting ikke har snudd litt raskere. Tenker ikke på poeng, men kvaliteten på spillet, intensiteten osv. Håper det løsner utover våren, men utenom poengfangsten ser jeg ikke store forbedringer under Mourinho. Sånn sett burde jo han få mye av den samme kritikken som Poch fikk, hvis det er prestasjonene man skal kritisere
Siste endring: 8 måneder 2 dager ago av Tstone.

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 8 måneder 2 dager ago #80027

• HH
  • HH's profilbilde
Hvem er det som til stadighet som bringer Pochettino på banen? Er det de kampene vi ikke vinner at Pochettino kommer tilbake gjennom folk som sier "er dette bedre" eller er det hovedsakelig når vi vinner at folk skal snakke om hvor mye bedre Mourinho er enn Pochettino? Bare i denne kamptråden er det vel et par brukere som aldri skriver noe fornuftig mellom kampene som skal sutre på Mourinho - akkurat som det bare er å valse over en potensiell Bundesliga-vinner med muligens våre tre antatt beste spillere ute (Ndombele kom på selvsagt).

Faktum er at Mourinho har latt like mange poeng som Guardiola siden han tok over. Bare Liverpool er bedre. Så skal ikke jeg påstå at det har vært et fyrverkeri siden han tok over, men når det beskrives som "håpløst" og "ikke bedre" så er det ikke rart om noen blir litt bedrevitende (antar jeg er en av de) for da har man virkelig ikke peiling hva man snakker om. Og slike kommentarer er aldri basert på en analyse man kan respektere selv om man er uenig - det er kun sutring. To linjer her og der.

En mye mer interessant diskusjon angående Mourinho etter denne kampen ville vært f.eks hans noe merkelige intervju etter kampen. Gudene vet hva han tenker på. Eller om man tror hans pragmatiske tilnærming til kamper vil skade oss på sikt. At spillerne blir lei av å la motstanderen kontrollere kampen osv.

Så er det helt greit at mange her inne ikke har noen interesse av å skrive lange innlegg, men hadde vært morsomt om man kunne hevet sutringen sin opp et hakk. Det er ikke vanskelig å saklig kritisere Mourinho - så kan man kanskje ha en diskusjon.
Følgende bruker har takket deg: Øystein Svensen

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 8 måneder 2 dager ago #80028

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Mitt problem er at jeg har samme følelse som under Tim Sherwood, at selv om vi tar mange poeng, så har jeg ingen god følelse for spillet og fremtiden. Det er flere av de nye spillerne som jeg er entusiastisk over, men å parkere bussen og å håpe på motstanderes feilpasninger, hvor MidtbaneMaistro Eric Dier skal strø passninger fremover får ikke opp motivasjonen min.

En ting er å tape fortjent mot et godt tysk lag når vi har angrepsrekka vår ute, noe helt annet er å spille forferdelig mot de dårligste lagene i PL; Jeg tenker vi har spillerbrikkene til å spille bedre fotball en 17 av de 19 laga vi møter i PL når alle er skadefri; akkurat nå er det lite som tyder på at det kommer til å skje.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Tstone

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 8 måneder 2 dager ago #80029

• HH
  • HH's profilbilde
For meg er det et spørsmål om kjapt man forventer forbedring. Vi har ikke vært forferdelige kamp etter kamp under Mourinho. Når var sist vi skapte like mange sjanser på bortebane som mot Villa? Jeg vil våge å påstå at det ikke har skjedd siden 2017. Det er det første. Det andre er hvor lenge siden er det vi faktisk jevnt over var gode mot disse lagene? Jeg vil argumentere for at sist jeg hadde følelsen av at vi bare kom til å vinne var våren 2017. Noen vil nok argumentere for at vi var gode ut i 2018 også, men få vil si vi var det i 18/19-sesongen.

Så midt i alle skadene, problemet med Eriksen (en spiller Pochettino selv da vi var som best var veldig avhengig av) og et sabla jag for å få resultater kjapt så er det ikke bra nok å ta inn 13 poeng på topp 4 uten at vi også skal underholde kamp etter kamp?

Så er jeg 100% enig i at dette ikke kan fortsette. Lag som Bolton måtte spille slik 38 kamper hver sesong i PL, men vi kan ikke. Virkelig gode fotballspillere vil aldri akseptere å skulle løpe etter ball i 60-70% av kampene. Ser vi like ut om 12 mnder så skal jeg begynne å bekymre meg. Pochettino var knapt noe fyrverkeri de første 12 selv. Klopp måtte også ha en del tid for å justere Liverpool. Et lag som alltid slet mot de "dårlige" (selv om de dominerte kampene mer enn vi gjør).

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 8 måneder 2 dager ago #80030

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Så kan man legge til disse utrulig merkelige uttalelsene etter kamp av Mou; noe som også speiler tiden med Timmy S.

Men jeg har aldri ropt på en treners hode på fat og kommer ikke til å gjøre det nå. Motivasjonen min har fått seg en ganske kraftig knekk riktignok, noe som gjør seg gjeldende i at kamp-tråder sjeldent er oppe før kampdag i disse tider.

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 8 måneder 2 dager ago #80031

• Loyd
  • Loyd's profilbilde
  • AKA rihno...
Jeg er definitivt en av de som fremdeles er traumatisert av klubbens avgjørelse om å sparke Poch og ansette Mourinho.
Det hjelper ingenting å klage, men jeg ser på det som terapi å får lirt av meg noen stikk mot Mourinho når anledningen byr seg, på samme måte som andre her inne sender stikk mot Poch. Ingen dramatikk i det.
Det blir hevdet at Poch signaliserte at han hadde andre prosjekter han kunne tenkt seg fremfor å lede Tottenham. Hvor kommer dette fra? Er det setningen om at han ville vurdert å slutte dersom han vant CL med Tottenham?
Legger også merke til at "sutringen" til Poch blir trukket frem. Nå er jeg usikker på hva Mourinho egentlig holder på med når han snakker med media, men "som å stille til duell uten kuler" eller "Moura var helt død. Steven Bergwijn var helt død. Lo Celso var helt død", men hvis dette ikke går under definisjonen av sutring så vet jeg ikke...

Det ble en bra avslutning på kampen i går. Jeg håper vi tar opp den krigerske innstillingen fra start i resten av våre kamper (da kan det være mitt syn til Mourinho endrer seg og at vi igjen vinner kamper med litt stil).
Some day...

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 8 måneder 2 dager ago #80032

• HH
  • HH's profilbilde
Beskrivelsen av Lucas og Bergwijn er vel ganske opplagt bare for å forklare hvorfor de ikke kunne spille med mer energi? Sjelden sett Lucas så tam. Og man har jo f.eks HK her inne som klager på vilje. Da ser jeg heller på de kommentarene som et forsvar av spillerne enn noe annet. Og hva gjelder kuler så ser jeg igjen ikke helt problemet. Blir Lamela sur pga en slik kommentar når karen ikke har gjennomført ei eneste trening siden siste skade? Blir Parrott snurt?

Mourinho var veldig åpen på det der i pressekonferansen før kampen. Vi sliter, men nå er det opp til oss at vi gjør det beste ut av det. Så hyller han laget for innsatsen etterpå. Ikke noe revolusjonerende det, men akkurat slik han burde håndtere situasjonen. Pochettino i den siste tiden hos oss klagde over at f.eks spillergruppen var så preget av all usikkerheten i overgangsvinduet, men i motsetning til Mourinho hadde han ingen konstruktiv tilnærming til det (offentlig i det minste). Det er da det blir sutring.

Så er jeg ikke enig med Mourinho i å ikke være mer kritisk til prestasjonen. Jeg hadde ingen problemer med innsatsen, men det var for mange spillere som var under pari rent kvalitetsmessig. Det skjønner jeg ikke hvorfor Mourinho skal glatte over - det ble litt komiske Ali for meg.
Følgende bruker har takket deg: Øystein Svensen