Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21.

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 5 måneder 2 uker ago #80033

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Jeg skjønner ikke hva som var så galt med det intervjuet. Føler en del sitater ble dratt ut av kontekst. Han fremstår i overkant defensiv og unnskyldende for min smak, men han skryter av spillernes håndtering i samme åndedrag (ref det med «gun without bullets» bl.a.)

"We have to play in two days again and we could see Lucas absolutely dead, [Steven] Bergwijn absolutely dead, [Giovani] Lo Celso dead, so we can look at in two perspectives.

"One perspective is I'm so proud of them and they did absolutely fantastic. Another perspective is that's our situation, we are really in trouble and if this was for this game, I would say 'Ok, no problem, 1-0, everything is open'.

Her referer han jo kun til kampprogrammet og bredden i troppen, har ingenting med innsats eller spill å gjøre (Lo Celso skrøt han forøvrig uhemmet av på pressern).

Er jo rimelig åpenbart hva han prøver på; fjerne press på spillerne (mtp at vi tross alt befinner oss i en skadesituasjon som er helt prekær), samtidig som han ønsker å bygge dem opp og utfordre dem. Ganske tekstbok Mourinho hele greia. Om det funker er en annen sak (må ærlig innrømme at jeg ikke er noen stor fan av underdog-tilnærmingen, men heller ikke veldig kontroversielt. Hva skulle han sagt, at det ikke fantes noen unnskyldninger, at vi spilte ræva og at vi burde feid Leipzig av banen uansett? Da hadde han blitt beskyldt for å kaste spillerne under bussen.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Ginola #14, bakerboy, Øystein Svensen, HH

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 5 måneder 2 uker ago #80038

• Arvid
  • Arvid's profilbilde
Poengfangsten og resultatene har vært rimelig bra den siste tiden. Har tro på at Mou skal få til mye bra med dette laget, men vil nok ta tid.

Men det er bekymringsverdig å se måten vi opptrer på som lag, både under Poch og Mou. Har pågått i lang tid.
Dårlig struktur i laget, lagdelene henger ikke sammen og vi virker planløse både defensivt og offensivt. Vi presser ikke lenger som et lag. Skremmende å se hvor god plass og tid RB spillerne fikk når de mottok ball, våre spillere var jo konstant 5-10 meter unna når motstander fikk ballen, selv dypt inne på vår halvdel.

Grunnstammen i laget vårt har vel vært den samme over lengre tid. Hvertfall frem til nå nylig, når Lo Celso, Ndombele, Gedson kom inn?

Jeg vil jo tro at det er mulig å coache spillere og bruke mye tid på treningsfeltet på å få laget til å henge sammen. Når problemet har vedvart så lenge så syns jeg det burde være mulig å gjøre forbedringer her.

Virker jo ikke som at det er andre underliggende problemer her, som at spillerne ikke gidder, ikke har troen osv.?

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 5 måneder 2 uker ago #80039

• HH
  • HH's profilbilde
Der tror jeg Mourinho vil være fotballfaglig rimelig uenig med deg.

Er det lite planmessig når vi skaper så mye som vi gjør mot Villa uten 3 av våre beste offensive spillere? Vi skapte mer mot Villa enn Liverpool mot Norwich utifra hva jeg kan bedømme utifra høydepunkt og referater fra venner som er Liverpoolfans.

At Leipzig får slå pasninger på midtbanen sier ingenting om vår struktur. Det er selvsagt et poeng at desto nærmere vårt mål de er desto mindre rom har vi for å gjøre feil. F.eks ved straffen. Står vi 20m høyere opp så blir det frispark (hvis man antar spillsekvensen er den samme). Så skapte Leipzig for mye i den kampen, men vil ikke si det er en særlig trend under Mourinho. Strukturelt hadde vi full kontroll mot Villa. Så får vi et par gode tester strukturelt defensivt i kampene fremover.

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 5 måneder 2 uker ago #80040

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Er det én konkret ting jeg synes Mourinho har forbedret, så er det nettopp det kollektive presset. Vi er blitt mye bedre på å variere presshøyden enn under Pochettino. Under ham var det ofte høyt press eller ingenting, og på slutten sleit vi voldsomt med å få til dette kollektivt (- noen hederlige unntak som første 30 mot Bayern, kanskje våre beste 30 min under Poch i hele 2019).

Synes hovedproblemet under Mou er hvordan vi løser overgangsspillet. Vi gir bort ballen altfor lett, og da er det veldig fort gjort å bli spilt lave. Jeg kan ikke se at vi endrer taktikk spesielt utover i 2. omg, men vi får inn Lamela og Ndombele som bruker ballen på en mye mer effektiv måte, samtidig som Lamela er viktig for hvordan vi presser.

At vi er så svake med overgangene er mye spillernes skyld, da pasningskvaliteten har vært altfor dårlig, men selvsagt også noe Mou må ta på sin kappe. Synes vi er altfor dårlige til å variere hvordan vi gjør overganger, og da blir det lett å forsvare seg mot. Enten ble det kælking i bakrom, eller crossere ut til Aurier som var helt ubrukelig med ballen. Så kan vi jo håpe at vi blir mer effektive med ballen så fort Ndombele får spilt seg inn.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Følgende bruker har takket deg: HH

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 5 måneder 2 uker ago #80041

• Arvid
  • Arvid's profilbilde
Når Mou presterer å si en del av tingene han sier i intervjuet etter kamp så er nok meg og han uenige om et par ting ja :)

At vi skaper mye mot et Villa-lag i nedrykksstriden og som slipper inn mest mål i PL er ikke nødvendigvis et tegn på en god offensiv plan i mine øyne.
Hareide & Co i studio var også inne på hvor horribelt god plass og tid Leipzig fikk, ikke kun på midtbanen men langt inn på vår banehalvdel. De kom til farlige innleggsmuligheter gang på gang, og kun tilfeldigheter/udyktighet fra deres side hindret flere mål imot på disse innleggene.

Det er enkeltspillerne på banen som sammen skal skape en god struktur i laget ved å plassere seg smart i forhold til hverandre, og vite hvordan de skal forholde seg til medspillere/motspillere, presshøyde og intensitet osv. Aurier ødelegger denne strukturen titt og ofte på sin side selvsagt, og andre spillere har vel sine drypp innimellom.

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 5 måneder 2 uker ago #80042

• HH
  • HH's profilbilde
Du mener Norwich er bedre? Og spilte vi aldri mot dårlige lag de siste 12 mndene under Pochettino? Hvis vi skaper sjanser er motstanderen dårlig og hvis vi ikke gjør det så er vi dårlige. Kan på mange måter aldri vinne da - Mourinho.

Hva gjelder hans kommentarer etter kampen, som jeg også delvis synes var merkelige, så synes jeg Dougie forklarer det godt. Er du uenig i noe av det Dougie skrev om de kommentaren?

Enig med Dougie. Ikke så veldig genialt av Mourinho, men tydelig at vi prøver å variere presset. Det fungerte mindre bra mot Leipzig, men i de andre kampene slipper vi ikke til så mye selv om vi ligger lavt. Er ikke Davies hjernedød så kan Leipzig fort bli lik City-kampen.

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 5 måneder 2 uker ago #80043

• Arvid
  • Arvid's profilbilde
Jeg skjønner ikke hvorfor du gjør dette til en Poch vs Mou debatt. Jeg skrev tydelig at jeg syns spillet har skrantet lenge, under både Poch og Mou.
Syns ikke det er riktig å henge seg opp i enkeltkamper/lag heller, mitt inntrykk er at problemet har vedvart over lengre tid.

Er enig med mye av det Dougie skrev, meget bra innlegg. Men det underliggende problemet, og det han prøver å skjerme spillerne mot antar jeg, er jo det faktum at det spillemessig ikke fungerer veldig bra for tiden.

Jeg er av den oppfatning at det lugger spillemessig/lagmessig, men at poengmessig og resultatmessig så er det som sagt ganske bra.

UCL: Tottenham - Leipzig. 19/2, kl. 21. 5 måneder 2 uker ago #80044

• HH
  • HH's profilbilde
Jeg gjør det ikke til en Mourinho vs Pochettino debatt, men Pochettino var nå engang vår manager før Mourinho. Og hvis vi har vært dårlige i hva jeg vil si er mer enn 12 mnder før Mourinho tok over så forventer jeg at det tar litt tid før noe snur. Enda mer når vi har hatt så mye skader som vi har hatt. Det var poenget.

Jeg er litt forundret over hva noen tror en manager er. Hvis det å organisere et lag er så enkelt som å komme inn og ta noen uker på treningsfeltet så hadde vel ingen lag spilt dårlig? Selv RBK under Eggen var ofte svake på våren kontra høsten. Her snakker vi et av de mest drilla lagene som noen gang har eksistert i noen liga hva gjelder fast spillestil.
Følgende bruker har takket deg: bakerboy, Knut