Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 9 måneder 4 dager ago #80152

• HH
  • HH's profilbilde
Hva tilsier at Klopp har en annen rolle enn Pochettino/Mourinho?

Annet enn at det passer er narrativ hvor Levy er skurken som ikke har peiling? Forsåvidt samme med Woodward. Enkel tromme å slå på, men basert på hva? At det finnes direktører med stort ego tviler jeg ikke på, men at det skal være et overtall av folk som ikke først og fremst er "fotballfaglige" som skal drive overgangspolitikken har jeg vondt for å tro.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 9 måneder 4 dager ago #80153

• Tstone
  • Tstone's profilbilde
Jeg mener ikke Levy er en idiot HH, men kanskje like ansvarlig som Poch for formsvikten til klubben. Enorm businessmann som har gjort utrolig mye for klubben i mange år, treningsanlegget og stadion er jo virkelig kronen på verket. Klart at Levy tenker business og treneren skal tenkte sportslig, og der ligger det jo en naturlig interessekonflikt. Men alt i alt mener jeg Poch har fått mye ut av lite og på mange måter var et offer for egen suksess. Hvis han ikke hadde tatt klubben til så mange runder i CL og til slutt en finale hadde ikke forventningene vært like store. Men når klubben først nådde det nivået var kanskje ikke det finansielle klart til å backe opp en sånn satsning. Med tanke på alt han fikk til i klubben synes jeg klubben "skyldte" han muligheten til å snu det. Jeg tror Poch ble for soft og for lojal mot troppen han hadde bygd opp. Den nådeløsheten han hadde når han sendte ut Kaboul og Adebayor manglet den siste tida i klubben.

Å hente inn Mourinho synes jeg fortsatt er idioti. En fyr som de siste årene har fått lite ut av gode lag, er kranglete og krever mye penger til overganger. Ikke en som er kjent for å utvikle unge spillere, selvom han virker noe bedre der hittil. Fotballen som spilles for tida er ikke underholdende, det defensive er ikke i orden. Jeg kunne godttatt shit-fotball i en overgangsperiode, men da bør han ialfall klare å stramme opp i det defensive.

Ønsker selvfølgelig alltid at klubben lykkes, uavhengig av trenere og spillere. De kommer og går, og er ikke alle man liker like godt. Men tror Mourinho er et særdeles dårlig valg, og er redd han på få sesonger skal ødelegge det Poch og Levy har bygget opp.
Siste endring: 9 måneder 4 dager ago av Tstone.

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 9 måneder 4 dager ago #80154

• HH
  • HH's profilbilde
Harselerte mer over meg selv når jeg skrev "idioter" enn feks ditt syn på Levy. Jeg er jo "Pochettino-hateren" her inne.

Mourinho tok sølv med Utd under det som her er en av Pochettinos fantastiske sesonger. Noen som mener Utd hadde en bedre tropp enn oss det året? Så vil påstå at det er litt overdrevet hvor dårlig Mourinho har vært. Samtidig som det helt tydelig gikk skeis både hos Chelsea og Utd. Men det gjorde det for Pochettino her også så. Hvis Pochettino får en like lang karriere som Mourinho tror jeg nok det går skeis for han flere ganger også.

Så var det ikke slik at jeg heller drømte om Mourinho. Men jeg synes han enn så lenge har vært mye bedre enn fryktet.
Følgende bruker har takket deg: bakerboy

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 9 måneder 3 dager ago #80155

• Inge ivar
  • Inge ivar 's profilbilde
Tstone skrev:
Men alt i alt mener jeg Poch har fått mye ut av lite og på mange måter var et offer for egen suksess. Hvis han ikke hadde tatt klubben til så mange runder i CL og til slutt en finale hadde ikke forventningene vært like store.
Utrolig mye snakk om overpresteringen til Poch. Syntes en glemmer hvor gode spillerene våre var. Dembele og Kane var verdensklasse. Son, Eriksen og Lloris helt der oppe og har prestert bedre på landslagene en under Poch. Toby og Vert var det beste stopperparet i England. Hadde vi hatt en skikkelig DM til så hadde vi hatt et av de beste lagene i PL. Poch fikset to set med backer og det skal han ha skryt for. Syntes Poch gjorde en bra jobb, men noe offer for egen suksess var han ikke. Hadde han ikke kommet til CL med det laget så ville han fått fyken tidligere. Vi overpresterte med tanke på økonomiske forutsetninger ja, men det er ikke Poch sin fortjeneste slik jeg ser det. Heller ikke bare Levy, men klubben som helhet + flaks.
Tstone skrev:
Men tror Mourinho er et særdeles dårlig valg, og er redd han på få sesonger skal ødelegge det Poch og Levy har bygget opp.
Mulig Mou er et dårlig valg, men ødelegge det som er bygget opp klarer han ikke. Vi er storklubb nå og kommer til å vokse selv med dårlige sesonger. Grunnmuren består. Det er det som er hele filosofien til Levy.
Siste endring: 9 måneder 3 dager ago av Inge ivar .

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 9 måneder 3 dager ago #80156

• HH
  • HH's profilbilde
Enig i mye der II. Jeg mener Pochettino er vår beste manager i "nyere tid", men bortsett fra 16/17 er det ikke slik at resten av hans sesonger er så milevis mye bedre enn hva folk som Redknapp, Jol og AVB klarte. Vi var et lag ganske stabilt på litt under 70 poeng i ligaen og vi ble et lag som lå stabilt litt over 70 poeng med Pochettino.

Synes egentlig Pochettino var på sitt beste da vi hadde det som vanskligst med Wembley og veldig begrensede ressurser. Pochettinos 3 beste år var det høy klasse over, men når f.eks Redknapp hadde folk som Bent, Defoe, Adebayor og van der Vaart som sine toppskårere hadde Pochettino en Kane på 30+ mål. Selvsagt skal Pochettino få deler av æren for at Kane ble så god (og muligens delen av æren for at han ikke er like god lengre), men tror Redknapp kunne gjort det bra med Kane også (jeg skjønner at slikt blir litt forenklet da Redknapp hadde f.eks Modric som er bedre enn noe Pochettino hadde på midtbanen).

Jeg synes også det er et poeng at vi sammenligner Pochettino med folk som Jol, Redknapp og AVB. Ikke akkurat toppen av kransekaka hva gjelder managere. Skulle Mourinho stikke til sommeren er det folk som Allegri som vil bli linket og ikke Dyche (som resultatmessig kan sammenlignes med f.eks Redknapp - og milevis bedre enn f.es Jol).
Følgende bruker har takket deg: Andreas

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 9 måneder 3 dager ago #80157

• Tstone
  • Tstone's profilbilde
Ja nå slo jo Kane gjennom for alvor under Poch da...Var et relativt brokete lag han overtok, og fikk bygget opp ett lag som spilte attraktiv fotball, presterte over tid og med mangle lokale spillere. Nesten uten å bruke penger. Jeg vil kalle det å overprestere.

Redknapp-tida er noe av det morsomte jeg har opplevd som Spurs-fan, men satt alltid med en følelse av at det ikke kom til å vare. Mye rare overganger og beskjed til spillerne om å "express yourself" holder ikke over lang tid. Med Poch satt jeg med følelsen av at han kunne være en ny Ferguson, og at klubben kunne bli en stabil toppklubb.

Hvis Mourinho kommer med lignende krav som han kom med i United om dyre overganger for ferdigutvikla spillere, så tror jeg fort det kan knekke klubben økonomisk. Særlig hvis de sportslige resultatene ikke står i stil til ressursbruken. Men er jo selvfølgelig ett spørsmål om Levy godtar det da. Sånn som jeg oppfatter Mourinho er ikke han og Levy en god match, men det vil tiden vise.
Siste endring: 9 måneder 3 dager ago av Tstone.

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 9 måneder 3 dager ago #80158

• Inge ivar
  • Inge ivar 's profilbilde
En spiller som Kane er mange som vil ha æren for. Sherwood mener det var han, kona sikkert henne, foreldrene? eller kanskje en ernæringsekspert. Mange som skal til for å lage Kane, men først og fremst spilleren selv og Kane sin sinnsyke dedikasjon. Så er det bare griseflaks at han er i klubben vår. Kanskje hadde ham ikke fått muligheten så tidlig med en annen manager, men han hadde slått igjennom hos alle managere i verden. Spilleren er god, en fantastisk spiss med enormt talent. En hører aldri snakk om trenere når en snakker om Messi eller Ronaldo.

Poch gjorde en bra jobb, elsket tiden under man og jeg vil fortelle ungene mine om den. Mye pasjon og kjærlighet, men skal ikke ta fra spillerne at de var gode (selv om de ble kjøpt billig).

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 9 måneder 3 dager ago #80159

• HH
  • HH's profilbilde
Tstone skrev:
Ja nå slo jo Kane gjennom for alvor under Poch da...Var et relativt brokete lag han overtok, og fikk bygget opp ett lag som spilte attraktiv fotball, presterte over tid og med mangle lokale spillere. Nesten uten å bruke penger. Jeg vil kalle det å overprestere.

Redknapp-tida er noe av det morsomte jeg har opplevd som Spurs-fan, men satt alltid med en følelse av at det ikke kom til å vare. Mye rare overganger og beskjed til spillerne om å "express yourself" holder ikke over lang tid. Med Poch satt jeg med følelsen av at han kunne være en ny Ferguson, og at klubben kunne bli en stabil toppklubb.

Hvis Mourinho kommer med lignende krav som han kom med i United om dyre overganger for ferdigutvikla spillere, så tror jeg fort det kan knekke klubben økonomisk. Særlig hvis de sportslige resultatene ikke står i stil til ressursbruken. Men er jo selvfølgelig ett spørsmål om Levy godtar det da. Sånn som jeg oppfatter Mourinho er ikke han og Levy en god match, men det vil tiden vise.

Så igjen - alt som går bra er Pochettino sin skyld og alt som går dårlig er det andre faktorer som spiller inn?

At Alli, Dier osv. er skygger av sitt tidligere selv må vel da nesten Pochettino også få ansvaret for?

Hva gjelder Mourinho og hans kjøp er det på ingen måte slik at alle var ferdigutviklede spillere. Og for Tottenham kan jeg ikke annet enn å hylle hans bruk av Tanganga og kjøp av folk som Gedson og Bergwijn (i den grad dette er Mourinho sitt ansvar).
Siste endring: 9 måneder 3 dager ago av HH.

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 9 måneder 3 dager ago #80160

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Inge ivar skrev:
Utrolig mye snakk om overpresteringen til Poch. Syntes en glemmer hvor gode spillerene våre var. Dembele og Kane var verdensklasse. Son, Eriksen og Lloris helt der oppe og har prestert bedre på landslagene en under Poch. Toby og Vert var det beste stopperparet i England. Hadde vi hatt en skikkelig DM til så hadde vi hatt et av de beste lagene i PL. Poch fikset to set med backer og det skal han ha skryt for. Syntes Poch gjorde en bra jobb, men noe offer for egen suksess var han ikke. Hadde han ikke kommet til CL med det laget så ville han fått fyken tidligere. Vi overpresterte med tanke på økonomiske forutsetninger ja, men det er ikke Poch sin fortjeneste slik jeg ser det. Heller ikke bare Levy, men klubben som helhet + flaks.
Må ikke glemme at stort sett alle spillerne du nevner var mer "råmateriale" enn ferdig produkt da Poch tok over. Dembele var en vandrende jojo, Eriksen og Son uslepne diamanter osv. Jeg mener Poch har fått litt ufortjent mye ære for Kane i forhold til Sherwood, men han var ikke akkurat en verdensklassespiss da Poch tok over. Så har man Rose og Walker osv osv. I det hele tatt skapte Poch suksessen sin på å få det beste ut av en talentfull, men også mangelfull gruppe, og smi det sammen til et fantastisk kollektiv.

Jeg synes også det er rimelig å påstå at han iallefall fikk en del enkeltspillere til å overprestere. At feks Dier og Wanyama har stagnert så voldsomt, skyldes selvsagt også skader, men at de leverte på et så skyhøyt nivå som de gjorde skyldes imo i stor grad rollen deres i kollektivet Poch skapte. Så har du en spiller som Davies, som i 17/18-sesongen vel leverte høyere offensive returns enn det Rose noen gang har gjort. Ikke akkurat vist liknende tendenser før eller siden. Selv en spiller som Dele ser man jo tegn i dag på at kanskje ikke nødvendigvis er så god i fotball som man trodde han var.

Så med tanke på jobben han gjorde med å bygge et så slagkraftig lag, vil jeg si at han ble et offer for egen suksess. Det er dermed ikke sagt at forventningene våre burde vært lavere eller mer nøkterne på slutten, selv om jeg forstår de som mener det. I min bok burde en manager alltid måles utifra sine samtidige forutsetninger, uavhengig av hva vedkommende tidligere har skapt, og siste (drøye) året leverte han ikke godt nok (med CL-runnet som et hederlig unntak selvfølgelig, som i stor grad bør tilskrives den attituden han skapte og som laget vårt var mest kjent for i peak-perioden).
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 9 måneder 3 dager ago av Dougie.

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 9 måneder 3 dager ago #80161

• HH
  • HH's profilbilde
Var det AVB som skapte Bale osv?

For meg alltid en kombinasjon av ferdighet og flaks/uflaks det der. Skapte Pochettino Dembele gjennom å spille Mason og Bentaleb?

Poenget mitt er skal Pochettino få æren for Kane osv. så må han få akkurat like mye skyld for at spillere som Alli, Dier, Rose osv. også fikk en veldig stor nedtur i Tottenham. Kunne tatt med Kane også - som selv om han er god fortsatt er han ikke like god som han var.

I mitt hode gjorde Pochettino en glimrende jobb frem til et eller annet punkt i 2017/2018. Siden gikk det jevnt nedover med hans prestasjoner. Både hva gjelder utvikling av enkeltspillere og utvikling av laget generelt. Ikke fordi vi ikke ble bedre enn 2016/17, men fordi han gikk fra å få veldig mye ut av noe til å få lite ute av noe.