Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 8 måneder 4 dager ago #80162

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Nå vet jeg ikke om dette utelukkende var et svar til mitt innlegg, men jeg diskuterer først og fremst i hvilken grad Pochettino skapte suksessen, ikke hvorvidt han rev den ned (som jeg selv mener han har en del skyld i).

Man kan selvfølgelig gå hver enkeltspiller i sømmene, men summen av hans mest slagkraftige lag mener jeg var mange spillere med mye talent som i varierende grad ikke helt hadde fått ut makspotensialet sitt før han kom. Det mest imponerende synes jeg, som sagt, var det bunnsolide kollektivet han greide å bygge av dette.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 8 måneder 4 dager ago #80163

• HH
  • HH's profilbilde
Er vel flere parter som har litt forskjellige syn. For meg har selvsagt en manager en del av æren når spillere gjør det godt, men det er utrolig vanskelig å si hvor mye av æren de skal ha. Og for de som har et litt mindre nyansert forhold til Pochettino enn du har så er det delvis ei utfordring til de fra min side at skal man gi f.eks Pochettino mye av æren for Kane så må Pochettino få like mye skyld for ting som går nedover - for ikke å snakke om hva han evt. ikke fikk ut av spillere som KWP, Trippier osv.

Tilfeldigheter er en del av fotball på godt og vondt. Det jeg ikke forstår er hvordan man på en side skal gi Pochettino voldsomt mye ære for oppturen, men samtidig bortforklare omtrent hele nedturen. Det henger ikke på greip for meg. Det betyr ikke at jeg ikke kan gi Pochettino mye av æren for oppturen.

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 8 måneder 4 dager ago #80164

• Inge ivar
  • Inge ivar 's profilbilde
Jeg er enig med deg Dougie. Spillerne var unge og ble bedre under Poch. Hvor mye påvirkning han hadde er vanskelig å si. Jeg tror det meste er opp til spilleren selv. Tror manageren betydning overvurders ofte. Er et stort apparat i en klubb hvor alt må fungere for å skape suksess. Uten å gå igjennom alle spillerene så tror jeg Alli var den som tjente mest på linken mellom han, Kane og Eriksen. Alli spiller på små marginer hele tiden og avhenger av forståelsehos spillerne rundt og selvtillit.