Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 7 måneder 4 dager ago #80122

• SuperBale
  • SuperBale's profilbilde
Merkelig at MP ble sutrete og sa han ikke hadde trua?
Regner med at flere og flere etterhvert kan forstå hvorfor.
Sikkert rett at det økonomiske må gå foran det sportslige, men at det er tilfredsstillende for en manager å se det sportslige gå i oppløsning og ikke å få anledning til å gjøre noe med det.....hadde blitt sur jeg også......og JM tror jeg er på vei, sitte å glise av situasjonen med mange skader, fortelle at vi stiller på banen uten ammunisjon, dette er å trykke de som spiller ned og å unnskylde seg selv for at ting ikke går bra. Han har ett poeng selvfølgelig.
Spillestilen til MP var Spurs. Spillestilen til JM er Chelsea.
Siste endring: 7 måneder 4 dager ago av SuperBale.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 7 måneder 4 dager ago #80123

• spurs_90
  • spurs_90's profilbilde
HH skrev:
Skjønner ikke kommentarer som "kjenner ikke igjen Tottenham under Mourinho". Noen som kjente igjen Tottenham borte mot Brighton under Pochettino? Uansett manager hadde vi trendet nedover lenge.

Mot Brighton falt vi fullstendig sammen og spilte elendig, det er riktig. Men jeg tror ikke han mente at han ikke kjenner igjen Tottenham fordi vi tapte en kamp.

Poch ville eie ballen og kontrollere kamper, spille offensivt og underholde (uten at det betyr at han fikk det til i hver kamp). Spesielt det å spille offensivt og underholdende har siden lenge før noen av disse ble managere for oss blitt assosiert med Spurs-fotball. Det har ihvertfall jeg gjort.
Mourinho har en helt annen tilnærming til fotball. Han er mer defensiv, direkte og pragmatisk, hvor det eneste målet er å vinne.

Jeg synes, som jeg har vært inne på før, at det er helt legitimt og forståelig at noen har store vanskeligheter med Mourinho som «head coach». Og det trenger heller ikke ha noe med Poch å gjøre; tipper det finnes de som ville ha Poch ut, men som ikke ville ha Mourinho inn, også.

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 7 måneder 4 dager ago #80124

• HH
  • HH's profilbilde
Og du tror jeg mente at Brighton var den eneste dårlige kampen vi hadde under Pochettino?

Hvis noen mener vi spilte god fotball under Pochettino de siste 12-18 mndene så skjønner jeg frustrasjonen over Mourinho, men det tror jeg svært få mener. Greit at folk glemmer raskt, men jeg inviterer gjerne folk på pizza og øl hjemme hos meg så kan vi se Tottenham - Ajax, Tottenham - Monaco, WBA - Tottenham osv. Tror det blir en lang og trivelig kveld.

Så synes jeg det er veldig tidlig å si hva Mourinho vil. Og hva Pochettino ville på slutten. Er bare å se på diverse statistikk over presshøyde og lignende så ser man at den fotballen vi spilte under Pochettino på slutten ikke ligner den vi spilte da vi var på topp.

Igjen. Det har ingenting med hvem som er manager nå og hvem som var. På samme måte som Pochettino tok færre poeng enn AVB/Sherwood i sin første sesong. Var vel få som mente Pochettino var dårligere enn Sherwood? Men så likte få trynet på Sherwood så det gjør vel saken enklere.
Siste endring: 7 måneder 4 dager ago av HH.

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 7 måneder 4 dager ago #80125

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Under Poch spilte vi mye dårlig på slutten, men han hadde vist at han kunne spille fantastisk fotball med Spurs. Vi har fått enkelte gode resultater under JM, men vi har ikke spilt god fotball. Det er my enklere å tillate dårlig spill av en trener vi vet kan noe annet.
Følgende bruker har takket deg: Presley, SuperBale, Tstone

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 7 måneder 4 dager ago #80126

• spurs_90
  • spurs_90's profilbilde
Jeg synes faktisk det virker som at du glemmer at Pochettino var her mye lenger enn 12-18 måneder, og selv etter de månedene var det for meg aldri noen tvil om at Pochettino hadde en ambisjon om å kontrollere ballen og spille underholdene.

Jeg synes det er viktigst å vinne kamper, og jeg tror vi kommer til å gjøre mye av det med Mourinho, men at han har en helt annen tilnærming til fotball er for meg åpenbart. Spesielt når det kommer til ambisjon om å kontrollere ballinnhavet er det stor forskjell på før/etter Mourinho, og dette tviler jeg på at kommer til å forandre seg.

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 7 måneder 4 dager ago #80127

• HH
  • HH's profilbilde
Som fanden leser bibelen osv. Er fascinerende hvordan man skal dra inn irrelevante elementer. Ja. Vi spilte god fotball under Pochettino, men hvis det er så enkelt å snu hvorfor gjorde da ikke Pochettino det? Det er vel hele poenget i denne konteksten. Selv om Pochettino hadde fortsatt var det vel ingen som hadde forventet at en dag skulle laget våkne opp å tro det er 2017 igjen?

Hva gjelder Mourinho og "dårlig" fotball er det mye mer sammensatt enn at han bare spiller dårlig. Det første Chelsealaget valset over lag uke etter uke. De skåret flest mål i ligaen i 05/06. I 11/12 skåret Real 3.2 mål i snitt. Mer enn Barcelona.

Så at Mourinho er ensbetydende med en defensiv fotball er rett og slett bare feil og basert på uvitenhet. På samme måte som Pochettino ikke alltid gikk inn for å dominere.

Så er det mulig vi blir et defensivt lag under Mourinho. Det kan jeg ikke vite, men å dømme han allerede nå er basert på kunnskap tatt fra Nettavisens overskrifter og ikke basert på hva han faktisk har oppnådd og gjort med sine lag.
Siste endring: 7 måneder 4 dager ago av HH.

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 7 måneder 4 dager ago #80128

• spurs_90
  • spurs_90's profilbilde
Allright.... Jeg sa aldri at han var defensiv, men mer defensiv (enn Poch). Men jeg kan gå med på at det var upresist (selvom jeg mener man kan ha en defensiv tilnærming, og allikevel score mange mål om laget er godt nok).

Men siden du skipper det jeg gjør et stort poeng av, skal jeg gjøre dette enkelt. Er du enig/uenig i at det er en stor forskjell på ambisjonen om å kontrollere ballinnhavet?

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 7 måneder 4 dager ago #80129

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Det blei diskutert både på NBC og på Sky hvorvidt spillerne kom til å gidde å spille destruktiv fotball kamp etter kamp, så deg er åpenbart ikke bare vi som ser det.

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 7 måneder 4 dager ago #80130

• HH
  • HH's profilbilde
spurs_90 skrev:
Allright.... Jeg sa aldri at han var defensiv, men mer defensiv (enn Poch). Men jeg kan gå med på at det var upresist (selvom jeg mener man kan ha en defensiv tilnærming, og allikevel score mange mål om laget er godt nok).

Men siden du skipper det jeg gjør et stort poeng av, skal jeg gjøre dette enkelt. Er du enig/uenig i at det er en stor forskjell på ambisjonen om å kontrollere ballinnhavet?

Vi kan diskutere hvem som skipper hvem sine poeng - uansett.

Jeg har ikke reflektert noe særlig rundt hva jeg forventer av ballinnehav under Mourinho. Også litt usikker på hvor forskjellige Pochettino og Mourinho er der. Det var ikke slik at Pochettino drømte om at vi skulle spille kjapt kortpasningsspill. Våre to dyreste kjøp under Pochettino før i sommer var Sanchez og Sissoko. Begge langt under middels hva gjelder å kontrollere ballinnehav gjennom pasninger. To andre viktige spillere og kjøp under Pochettino var Wanyama og Dier. Samme der. Alle fire først og fremst på banen fordi de er fysisk sterke. Jeg vil si det var en mye større trend under Pochettino enn at vi skulle kontrollere kampen gjennom ballinnehavet.

Vår beste fotball mener jeg vi spilte i 3-4-3 hvor vi forsvarte oss ekstremt høyt. Når Dembele spilte tror jeg alle lag naturlig vil få mer ballinnehav, men det var generelt et lag som var bygd rundt fart og kraft. Så hadde vi Dembele og Eriksen som ga oss finessen.

Jeg ser ikke på det som utenkelig at vi igjen kan bli et aggressivt lag under Mourinho. Jeg vil påstå at det var hans RM som klarte å bryte Barcelonas "uovervinnelighet" gjennom å presse ekstremt høyt. På den tiden var det opplest og vedtatt at alle fellesstarter ble vunnet av Northug, så ingen vits i å gå fort fra start, og at mot Barcelona var det bare å legge alle mann dypt og håpe. Mourinho gikk ut og presset Barcelona i deres egen 16. Flere av de beste El Classico noensinne vil jeg påstå. Helt kaos. Helt krig.

Samtidig så tviler jeg på at de som ønsker den slags type spill hver eneste kamp vil få det under Mourinho. Det vil jeg påstå at vi ikke fikk det under Pochettino siden en eller annen gang i 2017 heller. Så hvilket Tottenham er det man da mister? Det startet hele denne diskusjonen.

Min favorittmanager de siste årene er Heynckes og han kunne også fint la motstanderen kontrollere kampen hvis det gagnet han. Jeg har ikke noe i mot den pragmatismen, men det blir en personlig preferanse.

PL: Chelsea(4) - Tottenham(5) 22/2 kl. 13:30 7 måneder 4 dager ago #80131

• HH
  • HH's profilbilde
cjmozart skrev:
Det blei diskutert både på NBC og på Sky hvorvidt spillerne kom til å gidde å spille destruktiv fotball kamp etter kamp, så deg er åpenbart ikke bare vi som ser det.

Jeg lurer på om de diskuterte det samme etter bortekampen mot City under Pochettino? Mourinho har et omdømme så da blir diskusjonene deretter.

Men på samme måte som jeg skiftet mening om Pochettino når vår fotball ble dårligere så ser jeg jo at det er en bekymring som kan gjøre seg gjeldende på sikt. Hvis vi i november fortsatt skal spille på samme måte så skal jeg også bekymre meg. Akkurat nå vil jeg si laget viser større innsats enn under Pochettino så helt feil er det kanskje ikke helt enda?