Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Spurs-Wolves

Spurs-Wolves 5 måneder 2 dager ago #80243

• HH
  • HH's profilbilde
Knut skrev:
Uten Kane/Son så må vi spille på en annen måte enn tidligere, altså må JM implementere en ny plan/et nytt system for å score mål som er ny for spillerne. Kombiner det med at vi har en haug "nye" spillere som ikke er ordentlig samspilte - så får vi antakelig det vi er vitne til om dagene.

Synes egentlig gårsdagen var positiv på sin måte angrepsmessig, minus hva Dele Alli driver med. Hvorfor både Toby og Jan satt på benken samtidig er for meg snodig.

Edit: Stiller meg vel egentlig bak det som ble nevnt tidligere her; spiller for spiller er vi nødvendigvis ikke så fryktelig mye bedre enn Wolves, ihvertfall uten Kane og Son.

Kan ikke se hva Vertonghen bidrar med. Tanganga håndterte Traore glimrende. Dessverre gjorde han andre feil - som han har gjort veldig lite av. Vanskelig å forutse.

Alderweireld er litt immun mot kritikk virker det som. Etter at han ble far igjen er det vel ingen av våre der bak som har vært direkte skyld i flere mål enn Alderweireld. Ei heller slik at han kan spille alle kampene.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Spurs-Wolves 5 måneder 2 dager ago #80244

• Knut
  • Knut's profilbilde
Enig i hva du sier, men når fikk sist Jan egentlig mulighet som midtstopper? Mulig han burde fått muligheten som Alderweireld-avlaster?
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --
Siste endring: 5 måneder 2 dager ago av Knut.

Spurs-Wolves 5 måneder 2 dager ago #80245

• HH
  • HH's profilbilde
Knut skrev:
Enig i hva du sier, men når fikk sist Jan egentlig mulighet som midtstopper?

Når spilte han sist back?

Mot Chelsea spilte han som 1 av 3. Mot Norwich som 1 av 2. Watford 1 av 2. Southampton 1 av 2.

Jeg husker ærlig talt ikke sist han spilte back. Forøvrig synes jeg han har vært bedre som venstreback enn stopper denne sesongen. Mindre ubrukelig.

Og når jeg sier ubrukelig så har jeg lenge ment at han burde få ny kontrakt - ettersom jeg syntes han var glimrende i fjor. Så på ingen måte fordi jeg ikke liker Vertonghen.

Spurs-Wolves 5 måneder 2 dager ago #80246

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Mourinho forklarte det der greit - valgte Tanganga og Sanchez for å deale med hurtigheten til Traore/Jota. Gikk vel så som så, men ser tanken.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

Spurs-Wolves 5 måneder 2 dager ago #80247

• HH
  • HH's profilbilde
Jeg vil si det gikk strålende. Lenge siden jeg har sett Traore så tam (ikke at jeg ser Wolverhampton hver uke, men...). Klarer ikke helt se for meg at Vertonghen hadde løst ting bedre. Muligens Alderweireld, men han har gjort større feil enn hva Tanganga gjorde i går de siste ukene.

Dier fikk skryt av Mourinho etter kampen, men etter mitt syn er 1-1 mest hans skyld. Hvordan kan man bare bomme på ballen der? Selv Sanchez bruker å treffe med noe selv om han sleivsparker. 3-2 mener jeg Dier må komme mye raskere opp i sikring innover - selv om Tanganga er sløv der. Tanganga virker rett og slett sliten i den situasjonen. Alt for stor avstand til Jimenez og i det Jimenez mottar ballen øker ikke Tanganga farten mot han, men ender opp med å noe halvhjertet kaste seg.

En Alderweireld i toppform hadde gjort seg mye mer enn Dier. Også hva gjelder å gi Tanganga instrukser. Sanchez er for øyeblikket rimelig prikkfri defensivt. Synes han igjen var god i går defensivt.

Spurs-Wolves 5 måneder 2 dager ago #80248

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
cjmozart skrev:
Ser litt ut som Drillofotball på sitt værste; ligge bakpå å håpe på at motstander gjør feil, for så å løpe jogge i angrep.
Det er her mye av Mourinho-kritikken blir litt usaklig for min del. Enkelte er så farget av sitt negative (stereotypiske) bilde av ham at de ser det de ønsker å se.

Leipzig og Chelsea-kampene var grusomme, joda, men så du i det hele tatt kampen igår? Det er stort sett vi som kontrollerer matchen og Wolves som kontrer. At vi svikter i/rundt begge boksene skyldes ikke Drillo-fotball akkurat.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 5 måneder 2 dager ago av Dougie.

Spurs-Wolves 5 måneder 2 dager ago #80249

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
HH skrev:
Jeg vil si det gikk strålende. Lenge siden jeg har sett Traore så tam (ikke at jeg ser Wolverhampton hver uke, men...). Klarer ikke helt se for meg at Vertonghen hadde løst ting bedre. Muligens Alderweireld, men han har gjort større feil enn hva Tanganga gjorde i går de siste ukene.
Joa, i store deler av kampen fungerer det faktisk strålende. Men så blir vi likevel tredd igjennom ved tre anledninger da, ved to av dem får Jota gjøre som han vil. Ikke at det skyldes grepene i negativ forstand (selv om jeg nok mener Tanganga har mer skyld spesielt på det siste), så i rettferdighetens navn kan jeg si at vi sliter med hurtigheten deres (i avgjørende øyeblikk) til tross for at relativt gode grep blir tatt.

Og enig i at Toby/Jan neppe hadde gjort det bedre. Tanganga dealer bra med Adama, og husker jo hvordan det gikk med Jan der ute i bortekampen. Hvis den duellen hadde fått gjenta seg, hadde vi nok fått en enda lengre ettermiddag.

Spurs-Wolves 5 måneder 2 dager ago #80253

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Dougie skrev:
cjmozart skrev:
Ser litt ut som Drillofotball på sitt værste; ligge bakpå å håpe på at motstander gjør feil, for så å løpe jogge i angrep.
Det er her mye av Mourinho-kritikken blir litt usaklig for min del. Enkelte er så farget av sitt negative (stereotypiske) bilde av ham at de ser det de ønsker å se.

Leipzig og Chelsea-kampene var grusomme, joda, men så du i det hele tatt kampen igår? Det er stort sett vi som kontrollerer matchen og Wolves som kontrer. At vi svikter i/rundt begge boksene skyldes ikke Drillo-fotball akkurat.
Nei, jeg så ikke kampen mot Wolves (jeg spilte kamp selv), men mot Chelsea, Leipzig og Villa var dette min oppfattelse av spillet vårt.

Spurs-Wolves 5 måneder 2 dager ago #80254

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Ikke enig i at vi spilte sånn mot Villa. Det var vel kanskje den beste kampen vår offensivt i 2020, og vi skapte masse sjanser også mot etablert forsvar. Hjelper å møte ligaens dårligste forsvar, men det var også første gang siden Kane ble skada at vi hadde en form for plan.

Så blir Son skada, og vi er tilbake til start. Reaksjonen mot Leipzig og Chelsea blir deretter. Gir jo mening å satse på kontringer når fart er stort sett det eneste vi har offensivt. Selv om det er vanskelig å forsvare Mou når det går så til helvete.

Mot Wolves ser vi igjen tegn på at det jobbes mot en ny løsning. Hjelper ikke at vi mangler så mye kvalitet på siste tredjedel. Sier ikke at vi spiller bra, men tendensene er der igjen.

Poenget mitt er at det blir for enkelt å bedømme Mourinho-fotball som «drillo-fotball». Vi kommer til å måtte tåle den defensive tilnærmingen i enkelte kamper, men rimelig åpenbart for meg at Mourinho på generell basis ønsker å spille på en annen måte.
Siste endring: 5 måneder 2 dager ago av Dougie.
Følgende bruker har takket deg: Ginola #14, Knut

Spurs-Wolves 5 måneder 2 dager ago #80256

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Jeg vurderer opp mot hvordan vi spiller, ikke hvordan vi ønsker å spille, for det er hvordan vi spiller jeg må sitte å se på i 90 minutter.