Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: FA Cup: Tottenham vs Norwich 4/3-20 kl 2045

FA Cup: Tottenham vs Norwich 4/3-20 kl 2045 4 måneder 4 uker ago #80398

• Loyd
  • Loyd's profilbilde
  • AKA rihno...
HH skrev:
SuperKnott skrev:
HH skrev:
La oss spille først tenker nå jeg.

Deilig med en manager som bruker unge spillere spør du meg. Lenge siden sist vi hadde det.

Ja må vel helt tilbake til da Pochettino var manager vel? Det var tider. Lav gjennomsnittsalder på hans førsteellever i perioder husker jeg.

Stemmer. Før Pochettino av en eller annen grunn sluttet med det. Skjønner at illusjonen om at Pochettino brukte unge spillere fortsatt lever hos noen, men det tok slutt for flere år siden. De unge forsvant sammen med det gode spillet.

Hvem av de som var på banen i går (som Poch hadde tilgang på) ble ikke brukt av Poch?
Some day...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

FA Cup: Tottenham vs Norwich 4/3-20 kl 2045 4 måneder 4 uker ago #80399

• Tstone
  • Tstone's profilbilde
Han slutta vel aldri å spille unge spillere, men de unge som han opprinnelig spilte ble eldre. Fortsatte jo å gi sjanser til Foyth, Walker-Peters, Skipp osv. I tillegg til å bruke f.eks Winks ganske mye. Også ganske sikker på at Parrott og Tanganga hadde fort sjansen rimelig fort hvis Poch hadde blitt. Men at man skal få opp 2-3 unggutter per sesong er vel mye å forvente.

FA Cup: Tottenham vs Norwich 4/3-20 kl 2045 4 måneder 4 uker ago #80400

• SuperBale
  • SuperBale's profilbilde
En ting er å sparke JM, det er en enkel greie. Det som skremmer meg er alle de managere som har vært forsøkt før man endelig fikk på plass MP. Hvor mange skal prøves nå før vi treffer igjen?
Jeg sliter med å tro på/se at vi får se Spurs som under MP på mange år. Håper virkelig jeg tar feil, kjenner oppgittheten og likegyldigheten komme snikende....
Siste endring: 4 måneder 4 uker ago av SuperBale.

FA Cup: Tottenham vs Norwich 4/3-20 kl 2045 4 måneder 4 uker ago #80401

• Presley
  • Presley's profilbilde
Dette innlegget er ikke ment på angrep på noen her på forumet, men bare min mening om det skjer med klubben vår.
Nå er nok for min del, dette holder ikke lengre.Hver eneste kamp er det samme.Null plan over hele linja.
Denne kampen fører seg bare inn i rekken over dårlige kamper.Han er misfornøyd med det meste og ser ut som å miste kontrollen.Syter/klager mer eller mindre hver gang han får sjansen, det er ingen som synes synd på han.Full fokus på det han ikke kan gjør noe med.

Hvorfor er det ikke forbedring over det vi gjør?
Hvor er spilleplanen hans?

kampen i går var et bevis at han er på vei å miste kontrollen/usikker.
Vorm er plutselig foran Gazzaniga. Han som ble hentet som nød reserve for Gazzaniga. Gazzaniga er vår klare 2 valg.Hvorfor bruke Vorm, som knapt har spilt en kamp på et år.

Han velger å starte med spillere som er utslitt/trøtte etter mange kamper, noe han sier ofte til media.
Hvorfor gjør han det?
Han må bruke den troppen han har.Hvorfor velger han å starte med så mange trøtte spillere (Alli, Moura, Bergwijn, Winks, osv).Dette er så svakt av Mourinho at det er rett å slett er skremmende.

Mourinho har nevnt ved flere anledninger at Parrott ikke er i nærheten av å være klar, hverken mentalt eller fysisk.Han får cirka 20 minutter i går og det greit.Men det skjer når vi kommer til straffer er sjokkerende
Han som ikke er i nærheten av å være klar skal plutselig ta straffe, hva i all verden tenker Mourinho på.Det sies at han ville ta straffe, men betyr ingenting.Det er Mourinho som bestemmer og han skulle uten tvil plukket en annen til å straffe.Gjorde Mourinho det for å bevise noe?

Dier mister hodet og stormer opp på tribunen etter kampen pga supportere klager.Leser i media at han skal forsvare broren sin eller det kan være rasisme.
Han skal ikke opp på tribunen, uansett.Det er sikkerhets vakter som tar seg av evt bråk.Dette viser at Mourinho ikke har kontroll på spillerene sine.
Knuffing/bråk på banen kan skje, men at en spiller går opp på tribunen er uhørt.Jeg er sikker at FA griper inn her og Dier vil få solid straff.
Heldige om han faktisk spiller mer denne sesongen.

Spillet vårt blir ikke bedre, jeg ser ikke noe forbedring.Det er samme spillet uansett motstand og vi blir ofte presset tilbake.Greit vi har skader, men troppen er mer god nok til spille god fotball.Jeg forventer ikke fest fotball eller at vi skal dominere hver kamp.
Om Mourinho vil spille defensivt så gjør det, men gjør det skikkelig.Hvis det er best å spille 5-4-1 eller 4-5-1 pga mangel på spillere, så gjør det.Bruk ungdoms spiller om du må.
Vis at du er verdensklasse manager og ikke en manager uten plan.
Det er trist, men Tottenham er full oppløsning.Vil kalle dette krise.

Levy det ok å innrømme feil, det gjorde du med Mourinho.Mistenker at Mourinho fikk jobbe pga han ledig.
Håper Levy innser feilen og at Mourinho kun får denne sesongen.Jeg tviler på det skjer, men ingen kan ta fra meg håpet.
Stolt bonus pappa og lykkelig gift 25 july 09

Spurs forever

People who drink light beer don't like the taste of beer; they just like to pee a lot
Siste endring: 4 måneder 4 uker ago av Presley.
Følgende bruker har takket deg: tenor, cjmozart, Hørry-Kane

FA Cup: Tottenham vs Norwich 4/3-20 kl 2045 4 måneder 4 uker ago #80402

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Bra innlegg Presley!
Blitt lufta mye frustrasjon mot Mourinho her inne i det siste. Noe er helt fair, mye er (etter min mening) ren eder og galle, men dette var blant det mer utdypende synes jeg.
Jeg er imidlertid uenig i en del av punktene.

Han er misfornøyd med det meste og ser ut som å miste kontrollen. Syter/klager mer eller mindre hver gang han får sjansen
Han er misfornøyd med skadene (naturlig nok), ja, men hva annet er det egentlig han syter og klager over? Og hva tilsier at han mister kontrollen? Tvert imot synes jeg han fremstår sjeldent avbalansert til han å være i såpass stor motgang. Han skryter av spiller(n)e stort sett etter hver kamp. Jeg tror vi skal være forsiktige med å klage på akkurat dette, for den dagen han faktisk begynner å sutre, er vi i mer deep shit enn dette. Jeg digger ikke underdog-attituden, men det er ikke det samme som å syte og klage.

Han velger å starte med spillere som er utslitt/trøtte etter mange kamper, noe han sier ofte til media
Men hvem skulle han valgt da? De tilgjengelige alternativene i går er Lamela, Parrott og Gedson. Lamela er alltid skada. De som mener Parrott fortjener flere sjanser fikk vel ikke akkurat styrket aksjene sine i går (da snakker jeg ikke om straffen, men det faktum at han er en passasjer i ekstraomgangene). Liker Gedson, men viste igår at han er ingen kantspiller. Skulle likt å se reaksjonene til folk hvis Mourinho hadde starta med denne trioen. Nå ryktes det at han kommer til å måtte prioritere enten Burnley eller Leipzig-kampen pga fitness. Skal bli spennende å måle temperaturen på enkelte supportere når vi taper på Turf Moor med den angrepstrioen der.

Han som ikke er i nærheten av å være klar skal plutselig ta straffe, hva i all verden tenker Mourinho på.
Dette ble vel såvidt diskutert igår. Jeg finner det litt merkelig at folk skriker etter at Parrott skal få sjansen, og når han først blir vist den tilliten av Mourinho (å gi en spiller straffe er jo tross alt en tillitserklæring?) er det også helt feil. Det Mourinho har nevnt om det mentale og Parrott har vel dessuten gått på holdninger og profesjonalitet, ikke nødvendigvis på nerver. Parrott tar straffer på u23-laget og var således en av de mest egna i går. For ikke å snakke om at han nærmest veiva med hånda på lagmøtet fordi han var så gira på å ta en straffe.

Hva Mourinho kan for at Dier stormer opp på tribunen er ikke godt å si. Alt henger sammen, og hadde vi vunnet kampen, hadde det sannsynligvis ikke skjedd. Men det der er ene og alene Dier som er ansvarlig for, ingen andre.

Så er jeg enig i en del ting også. Planen ser fraværende ut. Synes det var veldig befriende de 3-4 første kampene etter at Mourinho hadde tatt over, og han hadde en veldig konkret plan både for systemet og de som skulle spille. Nå har han etterhvert nesten blitt mer reaksjonær enn det Pochettino var på slutten. Bytter system og spillere hver eneste kamp. Klarer aldri å finne den rette balansen. Enten er vi for defensive, ellers er vi altfor åpne (som mot Wolves). Han har flere ganger blitt satt tilbake av skader, men det er selvsagt hans ansvar å gjøre det beste ut av det.

Men du (og alle andre) som håper Mourinho nå kommer til å få sparken må nok belage dere på skuffelse. Det kommer aldri, aldri til å skje. Han er Levys prestisjeprosjekt. Levy satte sin egen nakke på spill ved dette movet, og å gi Mourinho sparken allerede før neste vindu ville vært en så stor falitterklæring for Levy personlig at han neppe kunne fortsatt med æren i behold.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 4 måneder 4 uker ago av Dougie.

FA Cup: Tottenham vs Norwich 4/3-20 kl 2045 4 måneder 4 uker ago #80403

• tenor
  • tenor's profilbilde
Enig med siste innlegg, JM får nok ikke sparken. Og hva skulle egentlig det hjelpe nå? Jeg forstår faktisk ennå ikke hvorfor han fikk jobben. MP hadde dårlig framdrift, men det ser jo ut til å fortsette? Det kan se ut som om det ikke er mulig å oppnå topp resultater med dette mannskapet, så hva kommer til å skje med denne sammensetningen?

FA Cup: Tottenham vs Norwich 4/3-20 kl 2045 4 måneder 4 uker ago #80404

• Knut
  • Knut's profilbilde
tenor skrev:
Enig med siste innlegg, JM får nok ikke sparken. Og hva skulle egentlig det hjelpe nå? Jeg forstår faktisk ennå ikke hvorfor han fikk jobben. MP hadde dårlig framdrift, men det ser jo ut til å fortsette? Det kan se ut som om det ikke er mulig å oppnå topp resultater med dette mannskapet, så hva kommer til å skje med denne sammensetningen?

"Dette mannskapet" er ikke samme mannskap som sist vi var gode - selv om en del spillere henger igjen fra den tiden. MP snakket om det vonde generasjonsskiftet og nå er vi midt oppi det. Hva som kommer ut i andre enden er ikke godt å si...

Jeg antar at MP ikke var motivert for å begynne fra scratch med å bygge lag i Tottenham igjen, så den den jobben har JM nå fått. Svært usikker på om det er rett mann, men som det blir påpekt så kommer han ikke til å få sparken med det første.
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --
Siste endring: 4 måneder 4 uker ago av Knut.

FA Cup: Tottenham vs Norwich 4/3-20 kl 2045 4 måneder 4 uker ago #80405

• tenor
  • tenor's profilbilde
Knut skrev:
tenor skrev:

"Dette mannskapet" er ikke samme mannskap som sist vi var gode - selv om en del spillere henger igjen fra den tiden. MP snakket om det vonde generasjonsskiftet og nå er vi midt oppi det. Hva som kommer ut i andre enden er ikke godt å si...

Jeg antar at MP ikke var motivert for å begynne fra scratch med å bygge lag i Tottenham igjen, så den den jobben har JM nå fått. Svært usikker på om det er rett mann, men som det blir påpekt så kommer han ikke til å få sparken med det første.
Enig i det, Knut, men med "dette mannskapet" mente jeg nettopp det som finnes i dag, ikke det som engang fantes?

FA Cup: Tottenham vs Norwich 4/3-20 kl 2045 4 måneder 4 uker ago #80410

• Presley
  • Presley's profilbilde
Dougie skrev:
Bra innlegg Presley!
Blitt lufta mye frustrasjon mot Mourinho her inne i det siste. Noe er helt fair, mye er (etter min mening) ren eder og galle, men dette var blant det mer utdypende synes jeg.
Jeg er imidlertid uenig i en del av punktene.

Han er misfornøyd med det meste og ser ut som å miste kontrollen. Syter/klager mer eller mindre hver gang han får sjansen
Han er misfornøyd med skadene (naturlig nok), ja, men hva annet er det egentlig han syter og klager over? Og hva tilsier at han mister kontrollen? Tvert imot synes jeg han fremstår sjeldent avbalansert til han å være i såpass stor motgang. Han skryter av spiller(n)e stort sett etter hver kamp. Jeg tror vi skal være forsiktige med å klage på akkurat dette, for den dagen han faktisk begynner å sutre, er vi i mer deep shit enn dette. Jeg digger ikke underdog-attituden, men det er ikke det samme som å syte og klage.

Han velger å starte med spillere som er utslitt/trøtte etter mange kamper, noe han sier ofte til media
Men hvem skulle han valgt da? De tilgjengelige alternativene i går er Lamela, Parrott og Gedson. Lamela er alltid skada. De som mener Parrott fortjener flere sjanser fikk vel ikke akkurat styrket aksjene sine i går (da snakker jeg ikke om straffen, men det faktum at han er en passasjer i ekstraomgangene). Liker Gedson, men viste igår at han er ingen kantspiller. Skulle likt å se reaksjonene til folk hvis Mourinho hadde starta med denne trioen. Nå ryktes det at han kommer til å måtte prioritere enten Burnley eller Leipzig-kampen pga fitness. Skal bli spennende å måle temperaturen på enkelte supportere når vi taper på Turf Moor med den angrepstrioen der.

Han som ikke er i nærheten av å være klar skal plutselig ta straffe, hva i all verden tenker Mourinho på.
Dette ble vel såvidt diskutert igår. Jeg finner det litt merkelig at folk skriker etter at Parrott skal få sjansen, og når han først blir vist den tilliten av Mourinho (å gi en spiller straffe er jo tross alt en tillitserklæring?) er det også helt feil. Det Mourinho har nevnt om det mentale og Parrott har vel dessuten gått på holdninger og profesjonalitet, ikke nødvendigvis på nerver. Parrott tar straffer på u23-laget og var således en av de mest egna i går. For ikke å snakke om at han nærmest veiva med hånda på lagmøtet fordi han var så gira på å ta en straffe.

Hva Mourinho kan for at Dier stormer opp på tribunen er ikke godt å si. Alt henger sammen, og hadde vi vunnet kampen, hadde det sannsynligvis ikke skjedd. Men det der er ene og alene Dier som er ansvarlig for, ingen andre.

Så er jeg enig i en del ting også. Planen ser fraværende ut. Synes det var veldig befriende de 3-4 første kampene etter at Mourinho hadde tatt over, og han hadde en veldig konkret plan både for systemet og de som skulle spille. Nå har han etterhvert nesten blitt mer reaksjonær enn det Pochettino var på slutten. Bytter system og spillere hver eneste kamp. Klarer aldri å finne den rette balansen. Enten er vi for defensive, ellers er vi altfor åpne (som mot Wolves). Han har flere ganger blitt satt tilbake av skader, men det er selvsagt hans ansvar å gjøre det beste ut av det.

Men du (og alle andre) som håper Mourinho nå kommer til å få sparken må nok belage dere på skuffelse. Det kommer aldri, aldri til å skje. Han er Levys prestisjeprosjekt. Levy satte sin egen nakke på spill ved dette movet, og å gi Mourinho sparken allerede før neste vindu ville vært en så stor falitterklæring for Levy personlig at han neppe kunne fortsatt med æren i behold.

Takk for gode svar.
Den klagingen gjentar tar seg hele tiden.Det skadene som alle vet om og nå starter begynner han sutre på at spillerene er trøtte.Føler han forsvarer et tap før kampen er spilt.Vi var med i 3 tuneringer (FA, Cl & PL) og kunne høres som det var for mye.Nå sier han at må nedpriotere enten Burnley eller Leipzig.Alt etter hvordan man tolker det, men det høres ut som han forsvarer et tap før kampen er spilt.Hvorfor sier han slike ting?

Hvem han burde ha startet med, de som er mest uthvilt.Ja det høres enkelt eller dumt ut.
Start med Gedeson, Skipp, Parrott, Lamela, Nodombele. Har ikke helt kontroll på våre unge spillere, men hva med J.Bowden, H.White.Ikke bruk alle de spillerene som du vet er trøtte og knapt holder 60 min. bland dem sammen med de andre.Jeg mener han bør bruke de spillerene som er tilgjengelig.Ikke missforstå meg, vi skal ikke starte kamper med halve laget bestå av U-23/U-18 spillere.Jeg bare nevner noen som kan være aktuelle.
Kan vi ikke hente tilbake spillere som er på lån?

Her gjelder det å priotere enkelt og greit.Hvorfor slite ut spillere som allerede er trøtte.Hvis han har noen av de faste på benken (Alli,Moura,Bergwijn,Winks osv) så kan de komme innpå i løpet av andre omgang, den siste halvtimen for eks.
Det som har skjedd nå er våre faste spillere sliter med restutiert (Restituere) seg til neste kamp.Hører lyden av slitasje skader.

I min bok blir det helt feil å sette en spiller som Parrott til å ta straffen.Han er ikke klar for det, helt greit at han får spilletid og får erfaring.Straffe er noe helt spesielt, det vet vi alle.At han vil ta straffe skal ikke bety noe pga det er Mourinho som bestemmer.Som jeg skrev så har Morinho uttalt seg om Parrott før.Hvorfor sette en spiller med så lite erfaring mot en av verdens beste keepere (på straffe).
Mourinho burde ha valgt er spiller med mye mer erfaring, for eks Vertonghen eller Aurier.

Dier har selvsagt sitt ansvar her, men Klubben kan ikke godta slike ting.Mulig jeg tok litt hardt i å mene det er Mourinho sitt ansvar.Han kan ikke være barnepasser heller.Men slike hendelser viser at ting ikke fungere i klubben, mye frustrasjon som skal ut.

Jeg vet at det er liten sjans for at Mourinho får sparken, men jeg sliter med å forstå han.Han sitter sannsynlig neste sesong også.
Stolt bonus pappa og lykkelig gift 25 july 09

Spurs forever

People who drink light beer don't like the taste of beer; they just like to pee a lot
Siste endring: 4 måneder 4 uker ago av Presley.

FA Cup: Tottenham vs Norwich 4/3-20 kl 2045 4 måneder 4 uker ago #80411

• Sheik
  • Sheik's profilbilde
Det skal sies at Parrott begynte å vinke og ga tydelig beskjed om at han ønsket å ta åpningsstraffen. Det meldte også kommentatorene.
Regner med at ønsket om å ta straffe, og hvor offensiv han selv var, bidrar til at Mourinho lot han få sjansen på straffe.
Følgende bruker har takket deg: Knut