Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Sheffield United(8) - Tottenham Hotspur(7) 2/7

PL: Sheffield United(8) - Tottenham Hotspur(7) 2/7 1 måned 2 dager ago #80816

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
7 poeng på 6 kamper er ikke umulig, men spillet i dag var ekstremt frustrerende. Skal vi aldri lære hvordan vi skal spille mot parkerte busser? Skal vi aldri lære å slå innlegg? Skal vi aldri lære å slå gode cornere?

Huff
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Sheffield United(8) - Tottenham Hotspur(7) 2/7 1 måned 2 dager ago #80817

• Christian
  • Christian's profilbilde
cjmozart skrev:
7 poeng på 6 kamper er ikke umulig, men spillet i dag var ekstremt frustrerende. Skal vi aldri lære hvordan vi skal spille mot parkerte busser? Skal vi aldri lære å slå innlegg? Skal vi aldri lære å slå gode cornere?

Huff

Enig. Synes det er rart hvordan vi fremstår. At alt skal dyttes inn sentralt, der det er desidert minst plass. Burde jo vite at en må holde bredde, doble på kant og få slått harde innlegg.

PL: Sheffield United(8) - Tottenham Hotspur(7) 2/7 1 måned 2 dager ago #80818

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Samtidig er den eneste spilleren som slo et ordentlig innlegg i dag en midtstopper på utgående kontrakt.

PL: Sheffield United(8) - Tottenham Hotspur(7) 2/7 1 måned 2 dager ago #80819

• mka07
  • mka07's profilbilde
Forberedt på noen tunge år nå. Laget trenger en skikkelig rebuild.

PL: Sheffield United(8) - Tottenham Hotspur(7) 2/7 1 måned 2 dager ago #80820

• Thomas Skifjord Johansen
  • Thomas Skifjord Johansen's profilbilde
Laget trenger full overhaling. Av de som spilte i bakre 4'er i går, er ingen gode nok.
Det kommer til å koste skjorta å bygge opp et nytt lag. Men eieren er vel ikke villig til å gå minus noen år. Så dette ser ikke positivt ut for de neste årene.
Gidder da Kane å være med på dette? Det tror jeg neppe. Overrasket om han i det hele tatt er med når neste sesong starter.
--- To Dare Is To Do ---

PL: Sheffield United(8) - Tottenham Hotspur(7) 2/7 1 måned 1 dag ago #80821

• Loyd
  • Loyd's profilbilde
  • AKA rihno...
Mener å huske at Pochettino, for litt over et år siden, snakket om at laget måtte gjennom en stor overhaling og at denne sesongen ville bli tung.
Sesongen har vært tung og tegnene på at laget trenger en gjenoppbygning er TYDELIGE.
Overivrige styremedlemmer og fans får nå som forventet.
Kane tror jeg er villig til å bli, men ikke sikkert styret vil dersom det dukker opp et bud som kutter godt ned på lånet.
Some day...

PL: Sheffield United(8) - Tottenham Hotspur(7) 2/7 1 måned 1 dag ago #80822

• HH
  • HH's profilbilde
Selvoppfyllende profeti? Fortell en atlet at han/hun ikke kan så kan jeg garantere at det ikke går.

Etter mitt syn Pochettinos største problem de siste årene og min største kritikk av Mourinho.

Var det ikke Erik Hoftun som beskrev forskjellene mellom Eggen, Drillo og Semb? Mulig dette er en "urban myth", men jeg tror 100% på budskapet.

Eggen fortalte oss hvor gode vi var. Drillo fortalte oss hvor dårlige (eller hva slags svakheter motstanderen hadde). Semb fortalte oss hvor gode motstanderen var.

Pochettino og også Mourinho har en lei tendens til å fortelle verden hvor vanskelig ting er. Mulig det er sant, men "so what"? Om det er Warholm, Northug eller hva som helst så må man leve på illusjonen om at det er mulig. Når Jordan Henderson og Wijnaldum etc. kan være sentrale på det som muligens er historiens beste PL-lag (jeg mener ikke de er det, men rekken frem til i går er det vanskelig å argumentere veldig i mot) så skjønner man at innstilling betyr noe.

Orker ikke kommentere Kane noe særlig. Den samme leksa hvor folk ikke engang orker å sette seg inn i hvordan økonomien i en klubb fungerer. Drømmer man om en Saudi-arabisk eier som skal bryte FFP så vær så god. Alt annet er rimelig usaklig når det kommer til ting som "vilje" til å investere, "bare tenke på økonomi" og alt det som ikke betyr noe.
Følgende bruker har takket deg: Øystein Svensen

PL: Sheffield United(8) - Tottenham Hotspur(7) 2/7 1 måned 1 dag ago #80823

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Nå finnes det heldigvis rimelig mange varianter mellom Levy og Saudi-Arabere som bryter FFP da.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

PL: Sheffield United(8) - Tottenham Hotspur(7) 2/7 1 måned 1 dag ago #80824

• HH
  • HH's profilbilde
Dougie skrev:
Nå finnes det heldigvis rimelig mange varianter mellom Levy og Saudi-Arabere som bryter FFP da.

Hvem?

Det finnes noen eksempler med f.eks Blackburn og Wigan hvor "ekte" fans faktisk har brukt sine egne penger på klubben. Kan jo diskutere moralen i det også selvsagt. At man skal sprøyte mer penger inn i fotball av alle ting er for meg fullstendig absurd og på grensen til umoralsk selv om pengene i seg selv ikke er skitne (der aksepterer jeg 100% av andre er uenige - og jeg mener også at folk skal få bruke sine egne penger som de vil).

Så er det en ting å ønske seg en eier som bare betaler stadionen fra egen lomme - en annen ting er å kritisere Levy for å ikke være denne eieren.

Jeg vet helt oppriktig ikke av en eneste eier av en stor klubb som har "rene" penger som brukes på den. Nevnte Blackburn og Wigan er eksempler. Hoffenheim faller vel også under der. Hvem andre? Det er oljepenger stort sett alt.

Vel. Jeg brøt mitt løfte. Er åpen for å lese et velbegrunnet innlegg som viser til disse eierene og hvordan de bruker egne penger som ikke kommer fra Roman eller noe tvilsomt fra midtøsten. Aston Villa muligens?

PL: Sheffield United(8) - Tottenham Hotspur(7) 2/7 1 måned 1 dag ago #80825

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Nå tenkte jeg mer på pengebruk enn moral (selv om disse to på et vis går hånd i hånd) - ang moralen er vi skjønt enige. Nå er ikke ENIC moralsk perfekte heller (all den tid både Joe Lewis og selve selskapet er tungt inne i skatteparadiser), men på en skala fra AFC Wimbledon til sportsvasking, er vi selvsagt på den "gode" siden.

Poenget mitt er at det finnes flere måter å drive en fotballklubb på "riktig" måte (uten å spytte inn masse eksterne midler). Alternativene er ikke nødvendigvis å dra en Leeds (en ofte brukt stråmann i liknende type diskusjon) eller å bli eid av en oljestat. FSG er jo her kanskje det fremste eksempelet, Kroenke og Glazer (som bruker klubbene som rene melkekuer) det værste.

Ang. Levy: Jeg har som sagt stor respekt for måten klubben har bygd seg opp under ham, og jeg ville ikke hatt det på noen annen måte (altså oljepenger etc). Jeg skjønner også at stadion skal finansieres (selv om planen, såvidt jeg har skjønt, alltid har vært at den skal nedbetales over tid, og "selvfinansieres" via eksterne events osv, og således aldri skulle påvirke den sportslige satsningen i altfor stor grad), og jeg skjønner at vi nå er i en ekstra vanskelig skvis pga korona.

Problemet mitt med Levy er at han virker å drive klubben som en stram business basert på noen urokkelige prinsipper på absolutt alle områder. Dette ble spesielt klart for meg etter alt surret med permitteringer. Det er sikkert vel og bra på en del områder, men ikke alltid når det gjelder det sportslige eller (i tilfellet permitteringer) klubbens rolle som "institusjon". Og det går an å kombinere disse, det har FSG vist bl.a. (iallefall sportslig, de surra også med permitteringer)

Levy virker som sagt ikke å klare å binde seg 100% til sportslige prosjekter. Fair enough å sette en grense, men la nå i allefall fagfolkene få fritt spillerom innenfor disse grensene? Paul Mitchell er ingen idiot, han skjønte åpenbart hva han gikk til, så han sa neppe opp fordi han hadde sett for seg å få bruke hundrevis av millioner av fantasipund da han tok jobben. Sommeren 16/17 er jo et fint eksempel; hva hvis Poch og Mitchell hadde fått viljen sin, og vi hadde hentet Mané og Wijnaldum? Hadde kanskje tapt litt på kort sikt, men ikke akkurat summer som hadde gitt oss trøbbel med FFP. Ironisk nok endte vi opp med å panikkjøpe Sissoko og N'Koudou i det samme vinduet (for en latterlig overpris). Eller sommeren etter når Grealish var tilgjengelig for rundt 30 mill hele vinduet frem til Villa fikk nye eiere. Kan vel trygt slå fast at han hadde vært verdt de pengene, uten at det hadde ruinert oss på daværende tidspunkt heller, men Levy skulle selvsagt presse ned prisen. På tross av at Pochettino ettertrykkelig hadde bedt ham om å "be brave".
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 1 måned 1 dag ago av Dougie.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles