Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Sheffield United(8) - Tottenham Hotspur(7) 2/7

PL: Sheffield United(8) - Tottenham Hotspur(7) 2/7 4 uker 14 timer ago #80868

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Jeg har på ingen måte foretatt en grundig analyse, men jeg registrerer jo at vi har gått med enorme overskudd de siste årene. Så skal jeg ikke tillegge Levy noen ekkel agenda av den grunn - stadion krever sitt (spesielt nå) og han har sikkert hatt en plan som han selv mener er til klubbens beste (en del av disse pengene ble jo også brukt på overganger sist sommer), jeg er bare ikke sikker på om han har hatt rett.

Nå er selvsagt situasjonen annerledes mtp at det som skulle finansiere nedbetalingne av stadion (eksterne events etc) foreløpig ikke finner sted. Ingen som bør kritisere Levy for å snøre igjen sekken nå.

At Levy så viktigheten av å ta vare på det som fungerer, tviler jeg ikke på, men jeg er som sagt ikke udelt overbevist over at han satte/setter dette på bekostning av sin egen overbevisning av hva som er klubbens beste.

Pochettino sa i fra, men hvor mye mer enn N´Dombele, Lo Celso og Sessegnon kunne han forvente at Levy skulle forandre?
Blir litt gjentakende fra min side, men handler mye om timing. Så jo tegn på en tropp som trengt friskt blod allerede våren 2018. Flesteparten av spillerne var så komfortable i den startelleveren, og man visste at Dembele (og sannsynligvis Eriksen) var på vei ut. Poch var ganske klar i sin tale.

Ta håndteringen av Dembele feks - en helt fundamental spiller for laget og måten Poch ville spille på. Han brukte selv et år på å tilpasse seg Pochs fotball (og han hadde rutine og PL-erfaring). Helt håpløst å hente hans erstatter 6 måneder etter at han ble solgt. Sannsynligvis får du da minst 1,5 år uten en tilstrekkelig erstatning, 2 år hvis man tar i betraktning at Dembele i praksis var ferdig allerede høsten før han dro. Legg til at spilleren vi erstattet han med er den mest uslepne versjonen av Dembele du kan finne - både hva gjelder spillestil, attitude og fitness og vi snakker sannsynligvis et enda lengre tidsperspektiv, hvis det i det hele tatt lar seg løse.

Så er jeg enig i de lange linjene. Levys styring av klubben i et femtenårsperspektiv er intet annet enn enestående, selv om jeg synes han har gjort en del feil de siste årene.

Det jeg etterlyser er egentlig en større teft for timing. Det går an å fire litt på prinsippene i visse tilfeller, uten at det ruinerer klubben. Godt mulig man hadde sett tilbake på Levys tid da med flere troféer enn bare ett. Dette er jo heller ikke et nytt fenomen - husker jo alle Saha/Nelsen-gate og da Levy trakk pluggen på Moutinho-overgangen (som var den spillleren AvB ønsket seg). Knapt ting som hadde ruinert klubben det.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Sheffield United(8) - Tottenham Hotspur(7) 2/7 4 uker 14 timer ago #80870

• HH
  • HH's profilbilde
At klubben har gjort store feil på overgangsmarkedet siden Levy tok over er helt opplagt. Fraizer Campbell for Berbatov var en annen høydare.

Hva gjelder din beskrivelse av det som skjedde med Dembele og delvis Eriksen så er jeg ikke uenig i den grunnleggende beskrivelsen, men synes det er vel enkelt å si at det er Levy sin skyld. Hvordan kan man vite det? Pochettino sa selv i intervjuer at det var vanskelig å finne spillere gode nok til å oppgradere det han hadde (man kan selvsagt si at det er en "politisk" uttalelse fra Pochettino). Det har vært ITK på at Pochettino selv slet med å bestemme seg for hvem han ville ha osv.

Også et poeng som med Kane er at hvem kommer på forhånd for å ta over for Eriksen når man vet Eriksen alltid vil spille? Lo Celso kommer ikke til Tottenham for å være back-up til Eriksen osv.

Det betyr ikke at det ikke var Levy sin skyld, ei heller at vi ikke kunne løst det der bedre (det burde vi), men jeg forstår ikke helt hvordan man kan si at dette var Levy når det like gjerne kunne vært Pochettino. Om 10-20 år vet vi muligens hvis det kommer bøker.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.