Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: AFC Bournemouth(19) - Tottenham Hotspur(8)

Re:PL: AFC Bournemouth(19) - Tottenham Hotspur(8) 6 måneder 1 uke ago #80928

• MaximumBob
  • MaximumBob's profilbilde
0 skudd mot mål. Kan noen som liker han treneren stå frem og fortelle oss hva som er bra med dette?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Re:PL: AFC Bournemouth(19) - Tottenham Hotspur(8) 6 måneder 1 uke ago #80929

• Christian
  • Christian's profilbilde
MaximumBob skrev:
0 skudd mot mål. Kan noen som liker han treneren stå frem og fortelle oss hva som er bra med dette?

Jeg likte han, men nå har jeg mista troa på at han kommer til å få til noe med dette laget.

Re:PL: AFC Bournemouth(19) - Tottenham Hotspur(8) 6 måneder 1 uke ago #80931

• SuperBale
  • SuperBale's profilbilde
MaximumBob skrev:

Han som ropte etter MP avgang lenge før det skjedde mener du? Klarer meg godt uten de JM krampetrekningene som kommer derfra. Du finner da side opp og side ned her inne fra han som forsvare JM her inne. Holder lenge for meg, trenger slett ikke mer....
Bare å be til gudene om at MP snart er tilbake.
Følgende bruker har takket deg: MaximumBob

PL: AFC Bournemouth(19) - Tottenham Hotspur(8) 6 måneder 1 uke ago #80932

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Det er fullt mulig å se at MP var klar for å gå videre uten å like Morinho og det som skjer akkurat nå. Ser jo ut som vi har ansatt Sam Allardyce

PL: AFC Bournemouth(19) - Tottenham Hotspur(8) 6 måneder 1 uke ago #80933

• HH
  • HH's profilbilde
cjmozart skrev:
Det er fullt mulig å se at MP var klar for å gå videre uten å like Morinho og det som skjer akkurat nå. Ser jo ut som vi har ansatt Sam Allardyce

Ja. Vi var jo et fyrverkeri under Pochettino denne sesongen.

Og hvis det ikke var Pochettino sin skyld (som noen/mange mener) hvordan kan det da være Mourinho sin?

Vi har 7 clean sheets i år. 3 av disse kom i de 4 siste kampene. Så jeg kan forstå hvorfor Mourinho muligens har fokusert på det defensive.

Bob og Bale vil alltid sutre. De sutret under Pochettino og vil sutre når den neste manageren kommer. Resten synes jeg burde gi Mourinho litt mer tid før man kaller han Sam Allardyce. OGS er jo plutselig blitt genial - ting snur fort gitt.
Følgende bruker har takket deg: Øystein Svensen

PL: AFC Bournemouth(19) - Tottenham Hotspur(8) 6 måneder 1 uke ago #80934

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Det er vel akkurat der Mourinhos erfaring og status biter han litt i rumpa; Hadde vi ansatt en yngre manager med færre titler og mindre patos, ville de fleste av oss akseptert at en ny manager trenger tid, at man må arbeide med å få på plass det defensive først og deretter fikse det offensive. Dessverre er ikke Mourinho en ung oppadstormende manager som har den luksusen. Det blir litt som når man bruker hele overgangskassa på å kjøpe inn en ny spiss; da lar man ikke spissen (ie Soldado) få en sesong på seg til å forstå bevegelsesmønstre før han begynner å pøse inn mål.

Jeg er absolutt ikke tilhenger av å sparke managere i hytt og gevær, og håper for all del at Jose får laget til å spille bedre fotball fra neste sesong av, men vi har spilt utrulig kjedelig fotball under han og når resultatene heller ikke er mer en middels, så er det jo ikke merkelig at det er endel kritikk.

PL: AFC Bournemouth(19) - Tottenham Hotspur(8) 6 måneder 1 uke ago #80935

• HH
  • HH's profilbilde
Ser ikke den. Liverpool gikk fra 6. plass til 8. plass under Klopp.

Guardiola fikk en full pre-season. Kjøpte for GBP165m eller noe slikt og endte opp som nr. 3 (riktignok en plass opp fra året før, men knapt noen revolusjon).

Det er ikke et forsvar for alt Mourinho har gjort. Meget mulig jeg også vil at Mourinho skal ut om 1 år, men hvordan man kan dømme han allerede (hvis han ikke allerede var dømt før han tok jobben) forstår jeg ærlig talt ikke.

Før Bournemouth var vi vel 5. best i ligaen siden han tok over. Ikke brilliant det, men er det så dårlig med tanke på omstendighetene?

At på til vil jeg velge å påstå at et par av våre spillere har gått fra dårlige til muligens akseptable under Mourinho.

Aurier er bedre. Sanchez er bedre. Davies er bedre. Tanganga fikk sjansen. Winks er bedre. Lucas er bedre. Dier er bedre.

Ingen av de der er uansett fryktelig gode, men Aurier, Sanchez, Davies, delvis Lucas og spesielt Dier var grusomme den siste tiden under Pochettino.

Så er vi kjedelige å se på. Uten tvil. Men det var vi under Pochettino også. Selv Thorstvedt anerkjenner hvor heldig den CL-sesongen var.

Jeg tror aldri vi vil bli så morsomme å se på under Mourinho som vi var for noen år siden under Pochettino. Jeg aksepterer det og som andre lengter jeg også etter en trener som kan få oss til å spille så god offensiv fotball. Hvis Bodø/Glimt kan burde vi kunne tenker jeg. Det sagt skåret RM og Chelsea til tider absurd mye under Mourinho så tror fortsatt vi kan bli et veldig målskårende lag under han selv om det skapes gjennom effektivitet mer enn flytende pasningsspill.
Siste endring: 6 måneder 1 uke ago av HH.

PL: AFC Bournemouth(19) - Tottenham Hotspur(8) 6 måneder 1 uke ago #80937

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Ingen tvil om at José har strammet opp etter pausen.

Det som bekymrer meg er at angrepsspillet ser ut til å bare bli verre. Ble fryktelig reaksjonært på slutten under Poch. Ligge dypt, vente på kontringer, og hvis vi måtte styre var det trilling på tvers med null bevegelser.

Dette har ikke José greid å forbedre. Faktisk vil jeg påstå at det har blitt verre. I går var beslutningstakingen og bevegelsene så fraværende at en kan lure på hva det faktisk er som trenes på under José.

Samme regla hver gang noen blir satt opp bra rundt 16. Se opp, null bevegelser foran, kun en mur av Bmouth-spillere. Ta en dragning, trille videre til neste mann eller slå støtte. Repeat. Ingen som prøver på langskudd engang. Lamela var spesielt frustrerende her. Har ikke sett så mye beslutningsvegring hos en Tottenhamspiller noen gang.

Har selvfølgelig mye med selvtillit/presisjon osv å gjøre også. Midtbanen vår mangler enten kvalitet (Sissoko) eller er for ujevn (Lo Celso og Winks). Men bevegelser og angrepsmønster, det er trenerens ansvar. Når den eneste angrepsplanen er å spille fri Aurier, slik at han kan legge inn, har man åpenbart misforstått hvilke kvaliteter man skal lene seg på i dette laget.

Også for å gi José tid. Mest fordi vi ikke har noe valg, han kommer til å bli værende en stund. Men akkurat nå er det rett og slett blytungt å se på, verre en på slutten av Poch imo.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 6 måneder 1 uke ago av Dougie.

PL: AFC Bournemouth(19) - Tottenham Hotspur(8) 6 måneder 1 uke ago #80938

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Ja, resultatene er litt bedre men spillet er litt værre.

PL: AFC Bournemouth(19) - Tottenham Hotspur(8) 6 måneder 1 uke ago #80939

• HH
  • HH's profilbilde
Jeg er faktisk usikker på om det er noe verre enn på slutten under Pochettino. Blir riktignok som å sammenligne noe veldig veldig dårlig med noe som evt. er fryktelig dårlig. Ikke så interessant for meg da den slags angrepsspill man nå har ikke er akseptabelt over tid.

Jeg synes Utd er et interessant tilfelle. Fryktelig offensivt. De kjøper ei helt ny forsvarsrekke som egentlig ikke imponerer så mye individuelt, men merkelig nok har de virkelig tettet igjen bakover. Så får de inn Fernandes og plutselig ser de gode ut fremover også.

Jeg er ikke sikker på at vi trenger så mye. Skulle N'Dombele plutselig dukke opp med litt kondisjon og selvtillit tror jeg vi plutselig kan få litt samme opptur som Utd.

Et par andre ting også. Deler helt beskrivelsen hva gjelder angrepsspill og komisk nok at Aurier er blitt vårt våpen. Nå har jeg 0 tro på Sessegnon, men skulle han kunne ta et lite steg for å kunne spille venstreback eller Cirkin (som jeg aldri har sett) kunne tilby oss noe på den andre siden - så blir det plutselig litt mer rom begge veier.

Jeg er 100% sikker på at Mourinho og co. ser dette. 99% sikker på at de også så antall clean sheets og bestemte seg for å prioritere. Så får man se om de klarer resten. Offensiv samhandling er etter mitt syn det vanskeligste i fotball. Veldig veldig få lag spiller god flytende angrepsfotball uke etter uke. Selv ikke Liverpool gjorde det tidlig i sesongen.