Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Tottenham(1) - Everton(1) 13/9 kl. 17:30

PL: Tottenham(1) - Everton(1) 13/9 kl. 17:30 4 måneder 1 uke ago #81567

• Christian
  • Christian's profilbilde
Jeg skjønner ikke helt hva som skjedde i andre omgang. Den første var ikke perfekt, men det skjedde litt og vi skapte et par veldig gode sjanser. I andre er det jo helt fullstendig dødt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Tottenham(1) - Everton(1) 13/9 kl. 17:30 4 måneder 1 uke ago #81571

• HH
  • HH's profilbilde
Enig. Mål preger selvsagt kamper, men den pausepraten kan man vel ikke akkurat si var en suksess.

Skjønte ikke byttet heller. Trodde Alli var skadet, men høres ikke slik ut? Når Mourinho riktig påpeker at presset ikke var bra nok så kunne vel Alli fått 10-15 min til å forbedre det i andre? Ved å ta ut Alli begrenser Mourinho hva vi kan gjøre ved f.eks 0-1. Doherty var tydelig på felgen og måtte ut. Så synes jeg Lucas og Højbjerg var velidg svake utover i kampen. Jeg hadde mye heller avsluttet med Winks og Alli enn Højbjerg og Lucas. Også for meg opplagt at Ndombele burde kommet inn tidligere. Den første pasningen han slo ti Kane var vel omtrent den første ballen en av våre midtbanespillere slo tydelig fremover. Veldig skuffet over for feig Winks igjen var i pasningsspillet. Typisk ting man kan endre i pausen hvor man gir en kategorisk innstruks om at ballen må FREMOVER.

Det positive var vel Dier - foruten målet hvor han muligens må ta litt skyld - men ingen spiller klarer dessverre å alltid slå CL i lufta på den type innlegg. Ellers synes jeg han så veldig bra ut. Lloris så også skarp ut. Ellers var det mye så som så.

PL: Tottenham(1) - Everton(1) 13/9 kl. 17:30 4 måneder 1 uke ago #81573

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Litt usikker på Dier. Gjør mye bra, men så har han de øyeblikkene hvor han bare skrur av. Usikker på om det er godt nok til å være førstevalg som stopper for en toppklubb.

Enig i at man ikke alltid kan regne med å slå DCL i de duellene, men altfor passivt hvordan han blir håndtert på målet. Virker som både Dier og Toby vegrer seg for å gå ordentlig oppi. Ingen kommunikasjon. Er vel Dier som har fått lederansvaret i forsvar, så da må han ta ansvar.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 4 måneder 1 uke ago av Dougie.

PL: Tottenham(1) - Everton(1) 13/9 kl. 17:30 4 måneder 1 uke ago #81575

• HH
  • HH's profilbilde
Jeg klarer ikke å være for kritisk til at noen taper en duell i eget felt. Vi skårer også mål på offensiv dødball. Sånn er det bare. Ingen lag vinner alle de der. Om de gjør nok vet jeg ikke. Om Dier er "leder" eller ikke så kan han ikke ha ansvaret for at alle går rett i sine dueller. Har ikke sett igjen, men ville muligens vært naturlig at Dier han ansvaret for DCL?

Jeg synes Dier og Alderweireld klarer seg bra. Vi er etter mitt syn aldri utspilt i noen situasjon i den kampen. Vi gir James for mye rom, men bortsett fra Davies sin hjerneblødning og at Doherty ble veldig tam mot Richarlison på slutten et par ganger så er vi etter mitt syn solide sentralt defensivt. Hvis man skal lete etter ting som ikke var veldig dårlig.

Mulig tallene i ettertid vil vise noe annet, men jeg synes Dier var fornuftig med ball. Alderweireld slo etter mitt syn for mye langt - selv om det selvsagt er en av hans styrker. Der led vi selvsagt under at Winks ikke tok det ansvaret han må ta - for å gjøre seg til et godt alternativ for Alderweireld. Ndombele var spillbar om ikke annet selv om han vel kun slo ei god pasning.

Det der vil ordne seg. Fort Lo Celso og Ndombele som spiller mye om noen mnder og de er helt andre typer på det der, men håpte virkelig at Winks skulle starte sesongen med litt rakere rygg.

PL: Tottenham(1) - Everton(1) 13/9 kl. 17:30 4 måneder 1 uke ago #81576

• erlands
  • erlands's profilbilde
  • Gin'Sa'Tonic
Surt tap, blodsur 2 omgang etter ok 1omgang .
Merkelig md Alli ut . Hmm , ellers flere som skuffet radikalt i 2 omgang . Spes Winks,Son,Kane, Moura,Sissoko. Høibjerg jobbet nå værtfall ...
Men må bare se framover . Celso inn , fortsette og få igang Ndombele og låne/kjøpe G Bale snarest før andre får han på lån md opsjon rundt 20mill pund...
Satt oss i situasjon der forventes helt noe annet mot Soton nå neste helg , ugh den gru/gleder jeg meg til ...
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

PL: Tottenham(1) - Everton(1) 13/9 kl. 17:30 4 måneder 1 uke ago #81583

• ToreG
  • ToreG's profilbilde
Vi har i hvert fall ikke fått noen stor ballspiller i Højbjerg. Han er vel henta inn som bikkje, og vi så tendenser til det i går. Viktig med en som klarer å skape brudd og ubalanse. Mindre viktig rolle når vi eier ball og jager mål. Blir nok mange gule utover.

Mye å være misfornøyd med, men det som skuffer mest er det litt udefinerbare. Entusiasme, glød, oppildning av hverandre, fandenivoldskhet, desperasjon etter å score.
Rett og slett litt tamt, på grensa til likegyldig i andre omgang.

PL: Tottenham(1) - Everton(1) 13/9 kl. 17:30 4 måneder 1 uke ago #81584

• Christian
  • Christian's profilbilde
ToreG skrev:
Vi har i hvert fall ikke fått noen stor ballspiller i Højbjerg. Han er vel henta inn som bikkje, og vi så tendenser til det i går. Viktig med en som klarer å skape brudd og ubalanse. Mindre viktig rolle når vi eier ball og jager mål. Blir nok mange gule utover.

Mye å være misfornøyd med, men det som skuffer mest er det litt udefinerbare. Entusiasme, glød, oppildning av hverandre, fandenivoldskhet, desperasjon etter å score.
Rett og slett litt tamt, på grensa til likegyldig i andre omgang.

Enig i at det var tamt, spesielt i andre omgang. Mourinho kalte jo spillerne late også, og med rette. Elendig press i andre omgang.