Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30

PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30 1 måned 1 uke ago #82364

• Andreas
  • Andreas's profilbilde
Vi kan være uenige om mykje og mangt om korleis måla kom imot idag.
Mitt problem idag handlar ikkje om måla imot. At vi skal få 3 imot på denne måten er veldig rart.
Mitt problem er at vi slutta å spele fotball etter 15 min. Fra 3-0 såg vi, sett bortfra Kane`s stolpeskudd, og Bales sjanse, rett og slett late ut. Ingen bevegelse. Ingen vilje. Berre ein generell "la oss surfe dette inn til ein enkel 3-0 seier" insats. Det hadde kanskje fungert i 2019. Men i 2020 gjær det desverre ikkje det lenger.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30 1 måned 1 uke ago #82366

• HH
  • HH's profilbilde
Vet ikke om jeg klarer å se på det som en svakhet. Kan ikke være slik at man skal måtte løpe 100% i hver duell hele kampen i alle kamper for å vinne.

Bortsett fra den litt tilfeldige sjansen til Fornals slipper vi ikke til en eneste sjanse før WH skårer 1-3. Samt at vi skaper de nevnte to. Enig i at det ikke var storspill, men at det var så dårlig kjøper jeg ikke. Heller ikke slik at vi var så fryktelig geniale på 3-0, men vi skåret da på våre tre avslutninger.

Er unøyaktighetene som irriterer meg. Aurier med frisparket, Winks med klareringen, Sanchez med kroppsposisjonen, Reguilon og Lucas som blir fullstendig utspilt i en situasjon de skal ha kontroll osv.

Ingen megatabber, men små unøyaktigheter. Ei heller slik at vi strukturelt bryter sammen. Det høres nesten ut fra noen som at WH kom i bølge etter bølge. Det gjorde de ikke. Så nå måtte vi nesten ha gjort riktig fortsatt. Og selvsagt uendelig mange tilfeldigheter på samme tid.

PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30 1 måned 1 uke ago #82368

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
Går an å se litt positivt også. F.eks at Leicester tapte 3-0 for samme lag, og at Wolves tapte 4-0 for det samme laget vi spilte uavgjort mot selv med en god dose uflaks. Og alle vet også at det er oss West Ham aller helst vil slå av disse lagene.

Ja, det er ikke bare uflaks at vi roter det til. Men tror de fleste vil si at det er mere uflaks enn udyktighet. Hvor ofte ville han scoret hvis han fikk samme sjansen 100 ganger. Neppe flere enn 10 ganger, for det er egentlig knapt en halvsjanse. Ekstra uflaks at det skjer i siste sekund av kampen. Hvor ofte bommer Bale på den sjansen rett i forkant som er langt større?. Vanskelig å si men det er har nok mye å gjøre med at Bale er rusten, så per dags dato så bommer han kanskje oftere enn han scorer, mens en Bale i noenlunde kampform ville satt flesteparten av den type sjanse. Selvmålet til Sanzhez er heller ikke bare uflaks, men det er en god del uflaks involvert der også. Samme kan man si om tullehandsen vi får imot siste sekund mot Newcastle, i tillegg til alle sjansene vi fikk i den kampen som vi vanligvis scorer på.

I sum kan man ikke si annet enn at vi har hatt ganske uflaks i to kamper denne sesongen og uflaks har ofte en tendens til å jevne seg ut i løpet av en sesong. Likevel med såpass med uflaks så ligger vi foran et lag som Chelsea, selv om vi har hatt et ganske tøft program med West Ham i sitt livs form(7-0 til sammen mot Leicester og Wolves rett i forkant), United borte og ligalederen Everton allerede.
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.
Siste endring: 1 måned 1 uke ago av madbitt.

PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30 1 måned 1 uke ago #82369

• Tstone
  • Tstone's profilbilde
Joda, men problemet her er at laget ikke klarte å følge opp første 15. Når man leder 3-0 bør man klare å vinne kampen. Newcastle kan gå på uflaks-kvota, helt skandaløst det som skjedde på slutten der. Men at laget ikke klarer å skjerpe seg etter 3-1 eller 3-2 og ro i land kampen er problemet. Blir en tung sesong om man skal fortsette å pisse det bort på slutten av kamper.

PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30 1 måned 1 uke ago #82370

• Christian
  • Christian's profilbilde
Skremmende å se at vi fortsatt forsvarer oss såpass dårlig på dødballer. Der er vi svake, og samtidig vet alle at West Ham er gode på de. Vi har slitt mot de før på akkurat det.

PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30 1 måned 1 uke ago #82371

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
Selvfølgelig skuffende at vi ikke klare å følge opp førte 15 min. Men skal også nevnes at vi har stor sjanse ved Kane til å gå opp i 4-0(stolpetreff) og Bale stor sjanse til 4-2, mens West Ham scorer på et selvmål og drømmetreff 4 min på overtid. Skuffende ja men samtidig må man si at det er mye uflaks involvert. Hadde vært værre hvis West Ham faktisk hadde scoret etter masse store sjanser men det er ikke tilfelle.
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.

PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30 1 måned 1 uke ago #82372

• Thomas Johansen
  • Thomas Johansen's profilbilde
Bra skrevet:

I dunno if they’re being told to do it or just deciding to but when your back 4 contains Sanchez and Aurier & your front 3 contains Kane and Son, why the fuck would you ever sit back in games you’re dominating?

Twice this season already it’s cost us a win.
--- To Dare Is To Do ---
Følgende bruker har takket deg: eejit, Dougie, Tstone

PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30 1 måned 1 uke ago #82373

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Kommer aldri til å vende meg til hvor mye kjipere mandagen smaker etter et sånt tap.

Er det noe man burde ha lært av å holde med denne klubben så er det at selv om ting snur i riktig retning, venter det alltid et nytt skjær. Før og under kampen snakker man om seriegull. Men neida, vi skal være en banter-klubb vi. Alltid, uansett.

Kan selvfølgelig skylde på marginer igår (igjen). Men fakta er at de beste (og mest robuste) lagene rett og slett ikke har sånne marginer imot seg, iallefall ikke gjentatte ganger. Et lag som ser ut som en reell tittelkandidat hadde avgjort den Newc-kampen lenge før straffesituasjonen oppstod. En reell tittelkandidat hadde selvsagt aldri sluppet West Ham tilbake i kampen slik at Lanzini kan score det drømmemålet (som han treffer på 1 av 10 ganger) 4 min på overtid.

Så inntil vi fremstår som en reell tittelkandidat, skal iallefall jeg legge vekk alt snakk om seriegull, og heller fokusere på at vi blir et mer solid lag. Nå er det (tilsynelatende) ingen andre som fremstår som en klar tittelkandidat denne sesongen heller., så sjansen er større enn på mange år. Men vi viste igår igjen at vi fortsatt har en lang vei å gå før det er oss som skal ta den.

Edit: Dette er vel forøvrig ikke første gang noe liknende skjer under Mourinho (at vi roter bort en 3-0 ledelse)? Skjedde vel mot både WH og Bmouth i starten av hans ledelse, men da slapp vi med skrekken i begge matchene.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 1 måned 1 uke ago av Dougie.
Følgende bruker har takket deg: eejit

PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30 1 måned 1 uke ago #82374

• HH
  • HH's profilbilde
Det er fakta? Fakta er vel at de fleste Tottenhamsupportere nok husker hendelser som involverer Tottenham, gjerne da negative, bedre enn hendelser som skjer med andre lag. Litt som i trafikken hvor flertallet tror at de er bedre enn gjennomsnittet til å kjøre - går ikke. Eller at man føler dømmingen er verre for sitt lag osv.

Og er noe med årsakssammenhengene her som ikke er så opplagt. Er gode lag fordi de unngår slike ting ved hjelp av ferdigheter? Eller blir gode lag oppfattet som gode nettopp fordi de hadde "flaks" og slapp unna den slags?

Til alle som interesserer seg for den slags anbefaler jeg å lese Kahneman og Nassim Taleb.

Ikke dermed sagt at jeg mener kvalitet er uviktig. Ei heller hva slags type spillere man har. Og jeg ser absolutt poenget med at vi med våre type spillere nok er bedre tjent med å la kamper være åpne. Selv om jeg ikke synes WH er noe godt eksempel på det. Som andre har nevnt WH tok aldri over kampen - hadde så skjedd hadde det argumentet om at våre taktiske valg var skyld i poengtapet.
Følgende bruker har takket deg: Ginola #14

PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30 1 måned 1 uke ago #82375

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Det handler vel først og fremst om at sånne ting aldri ikke har skjedd med Tottenham. De som holder med United, Chelsea, City, ja selv Arsenal og Liverpool, kan huske perioder hvor klubben deres har hatt vinnerlag. Det betyr ikke at klubbene deres under disse periodene ikke har rota bort poeng, men sjelden på en sånn måte, iallefall gjentakende. Uttrykk som "gode lag vinner på dårlige dager" og "gode lag har marginer" er ikke bare floskler, men har også noe ved seg. Hvor ofte vant Fergies United på en dårlig dag kontra hvor ofte de rota bort poeng på en god dag?

Vi Spurs-fans har (i nyere tid)aldri hatt en sånn periode (med mulig unntak av en sesong under Poch), og derfor sitter nok den følelsen litt sterkere hos oss. Da skapes også narrativer som "Spursy". Nå tror jeg ikke på hele myten om at sånt "sitter i veggene" - Lampards Chelsea er feks et av de mest "Spursy" lagene jeg har sett, samme gjelder Solskjærs United, men hvis nok mennesker forteller det samme om igjen, smitter det kanskje litt over på spillerne også.

Så jo, jeg mener det helt klart er "fakta" at vinnerlag ikke roter bort mange poeng på den måten. Hva det skyldes er en annen diskusjon, enig i at årsakssamennhengen kan være slørete. Kvalitet og mentalitet/konsentrasjon er uansett det viktigste og et "end game" uansett hvilken ende du starter i. Alle tre målene vi slipper inn i går skyldes i større eller mindre grad dette, jeg vil bare si det er siste målet som hovedsakelig er "flaks". Så en kan jo si at et lag som var bedre defensivt og mer påskrudd neppe hadde latt West Ham score på en dødball i en så avgjørende fase av kampen. Og om det så skulle ha skjedd (alle kan slippe inn en dødball i ny og ned), hadde mann neppe sovet så ettertrykkelig på venstresiden bare to minutter senere. Og om det også mot formodning skulle skjedd, hadde man iallefall greid å kælke ballen opp på tribunen fremfor å spille den sleivete rett ut i fallet skuddposisjon på 3-3.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 1 måned 1 uke ago av Dougie.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, eejit