Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30

PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30 1 måned 1 uke ago #82376

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Av alle småfeil som førte til måla imot så forstår jeg Auriers involvering før frisparket ekstremt dårlig; det er sekunder igjen av kampen og han bryter forran mannen sin. - i hvilken verden skal han da ikke bare måke ballen så langt tilbake på motstanderens banehalvdel som mulig på første touch? Som forsvarer må man uavhengig av taktiske disposisjoner og beskjeder forstå klokka der.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30 1 måned 1 uke ago #82377

• Pride_Of_London
  • Pride_Of_London's profilbilde
Eller hvorfor ikke Winks gjør akkurat det samme når han har alle tiders mulighet til å måke ballen avgårde etter at Kane header ut på frisparket. I stedet prøver han å ta med ballen inn i banen og får et altfor langt touch.
En ting er at fokuset ligger på å spille seg ut med ball men med 45 sek (aurier) og 10 sek (winks) igjen på klokka... Huff

PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30 1 måned 1 uke ago #82379

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Absolutt, selv om Winks befinner seg i en litt vanskeligere situasjon og strengt tatt får ballen et stykke unna. Auriers beslutning er den absolutt dårligste slik jeg ser det, selv om det er mange småfeil som fører til måla.

PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30 1 måned 1 uke ago #82380

• HH
  • HH's profilbilde
Jeg er 100% enig i kritikken av Aurier og Winks (og flere tidligere). Det er til å bli gal av faktisk, men jeg er uenig i at det nødvendigvis er så veldig spesielt for Tottenham. Det ville krevd rimelig mye arbeid å objektivt skulle satt seg inn i noe sånt. Også utrolig lett å glemme når Crouch skårer mot City, Lucas mot Ajax osv. at vi på ingen måte bare dummer oss ut heletiden.

Så er jeg heldigvis rimelig overbevist om at hvis det er en trener blant dagens topptrenere som har et fokus på å bli kvitt den slags så er det Mourinho. Og da mener jeg fokus på en positive måte hvor han tydelig stiller krav til hvor fokusert Aurier må være, hvor tøff Winks må være for å våge å sparke den ballen hardt så langt han klarer osv.

PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30 1 måned 1 uke ago #82381

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Jeg trur heller ikke at vi er spesielt dårlige på det generelt sett, men vi er dårlige på defensiv dødball, spesielt på frispark (på Corner så virker det som om Kane alltid er først på baller uansett) og at vi ikke er kyniske nok og har oversikt over klokka nok mot slutten av kamper.

PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30 1 måned 1 uke ago #82382

• HH
  • HH's profilbilde
Ja. Noe som er deler av grunnen til at vi hentet Doherty tenker jeg. Også Højbjerg. Sier litt når Højbjerg er av våre bedre hodespillere defensivt.

Vi har ingen stoppere som slik jeg ser det er veldig gode i lufta. Med Aurier og Reguilon på backene har vi ingen gode hodespillere på backen. Sissoko og Ndombele har vel litt høyde, men ville noen sagt at de er spesielt gode på hodet? Så her vil vi nok slite uansett.

Balbuena, Ogbonna, Soucek og Antonio var muligens de fire beste hodespillerne på banen i går. I allefall i den slags dueller man har i et felt. Rice har også bra høyde selv om jeg er usikker på hvor god han er på hodet. Da er det bare å telle opp så får man plutselig Sissoko i duell mot en av deres stoppere. Måtte bli slik.

PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30 1 måned 1 uke ago #82383

• Loyd
  • Loyd's profilbilde
  • AKA rihno...
Det som overrasker meg er at vi slipper inn så mye mål. Mourinho har hatt noen måneder til å drille laget nå og jeg ser ikke helt at han har fått inn noen form for trygghet i bakre ledd. 3 mål skal vel være mer enn nok til å slentre inn en seier, men når angsten er til å ta og føle på i forsvaret så må vi nok opp i 5-6 mål før vi kan begynne å slentre. Vi får håpe tabbe/uflakskvoten er brukt opp for en stund nå, at vi knuser LASK Linz og starter arbeidet med å gjøre vår nye stadion til et fort som WHL var siste sesongen.
Some day...

PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30 1 måned 1 uke ago #82384

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
HH skrev:
Balbuena, Ogbonna, Soucek og Antonio var muligens de fire beste hodespillerne på banen i går.

Ville holdt Kane som bedre en alle disse, spesielt med den fordelen det er å forsvare istedet for å angripe. Bale er vel også god, men trenger nok 1 mnd før han viser hva han er god på i alle spillets faser. Dier er god på hodet, men ikke alltid god på å vite hva som er rundt seg.

PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30 1 måned 1 uke ago #82385

• HH
  • HH's profilbilde
cjmozart skrev:
HH skrev:
Balbuena, Ogbonna, Soucek og Antonio var muligens de fire beste hodespillerne på banen i går.

Ville holdt Kane som bedre en alle disse, spesielt med den fordelen det er å forsvare istedet for å angripe. Bale er vel også god, men trenger nok 1 mnd før han viser hva han er god på i alle spillets faser. Dier er god på hodet, men ikke alltid god på å vite hva som er rundt seg.

Det kan man selvsagt diskutere, men jeg tror få ville sagt at vi er i nærheten av WH mann for mann hva gjelder hodestyrke. Litt som når Balbuena skårer. Sikkert ikke ansett som deres sterkeste, men ettersom vi hadde brukt opp alle våre på de andre måtte Sissoko ta Balbuena.

PL: Tottenham(6) - West Ham(10) 18/10 kl. 17:30 1 måned 1 uke ago #82387

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
HH skrev:
men jeg er uenig i at det nødvendigvis er så veldig spesielt for Tottenham. Det ville krevd rimelig mye arbeid å objektivt skulle satt seg inn i noe sånt. Også utrolig lett å glemme når Crouch skårer mot City, Lucas mot Ajax osv. at vi på ingen måte bare dummer oss ut heletiden.
Jeg synes iallfall sjøl at dette (å slippe inn "unødvendige" mål, gjerne på avgjørende tidspunkter) ikke er noe som nødvendigvis er "spesielt" for Tottenham, men definitivt et fenomen som har fulgt klubben i tide og utide. Mao ikke noe som gjør Tottenham unike, men et vedvarende problem Tottenham har hatt opp igjennom, uavhengig av hva andre klubber har måttet erfare.

Kanskje en teknikalitet, men blir mer relevant når det argumenteres utfra hvorvidt det er spesielt for oss. Mitt inntrykk er det egentlig ikke er dét folk snakker om (noen gjør det kanskje, men det krever som du selv sier mye arbeid å bevise), men snarere at det er og har vært et problem for oss. På samme måte synes jeg da det blir litt oppkonstruert å snakke om at vi også opplever øyeblikk som går vår vei, det tror jeg de fleste anerkjenner. Dette er ikke motsetninger.

HH skrev:
Så er jeg heldigvis rimelig overbevist om at hvis det er en trener blant dagens topptrenere som har et fokus på å bli kvitt den slags så er det Mourinho. Og da mener jeg fokus på en positive måte hvor han tydelig stiller krav til hvor fokusert Aurier må være, hvor tøff Winks må være for å våge å sparke den ballen hardt så langt han klarer osv
Enig her. Jeg tror også Mourinho er rett mann til å ta tak i dette. Litt bekymra (etter den festfotballen vi har sett de siste ukene) for at han kan bli litt mer reaksjonær fremover, men det er jo ikke større strukturelle defensive feil som har vært problemet, snarere konsentrasjon og udisiplinert spill (gi bort unødvendige frispark). Så jeg er rimelig sikker på at Mourinho kommer til å terpe masse på dette nå fremover, og evt luke ut de spillerne som fortsetter å rote sånn (Sanchez, Dier, Aurier, SIssoko og Winks er jo "usual suspects", men også en mer antatt solid spiller som Toby har vært involvert i noen uheldige situasjoner). Klarer han det raskt, kan jeg også begynne å snakke om at vi kan være gode nok til å pushe for en tittel, men inntil da er det bare å sitte rolig i båten for min del.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 1 måned 1 uke ago av Dougie.
Følgende bruker har takket deg: Christian