Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: PL: Burnley(18) - Tottenham(11) 26/10 kl. 21:00

PL: Burnley(18) - Tottenham(11) 26/10 kl. 21:00 2 måneder 4 uker ago #82496

• HH
  • HH's profilbilde
En god manager som ødelegger klubben vår er muligens mer korrekt. Vet ikke. Det er uansett sagt med litt glimt i øyet. De som spyr ut av seg den mest usakelige gallen er stort sett ikke spesielt aktive etter at vi vinner.

Alle lag har vel alltid noe å gå på, men vi har skåret flest mål i PL i år totalt. Og flest mål i såkalt "open play". Vi har også 3. høyest ballinnehav. Hadde dette vært under Pochettino mistenker jeg at hyllesten ville vært rimelig universiell.

Så skal det sies at det skal mer til enn noen lovende uker før Mourinho har bevist at dette faktisk vil fungere over tid. I den grad noen manager vil klare det uansett. Jeg forventet at Pochettino bare skulle bli bedre etter 2016/17. Jeg hadde ikke forventet at City skulle se så svake ut nå (selv om de selvsagt fortsatt fort vinner serien) osv. Fotball er ferskvare.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: bakerboy, Øystein Svensen

PL: Burnley(18) - Tottenham(11) 26/10 kl. 21:00 2 måneder 4 uker ago #82497

• Sir Heim
  • Sir Heim's profilbilde
Urgh kamp.

3 poeng forsåvidt, men utover det klarer jeg ikke engang å være lykkelig over OK defensiv kontroll.

Dette Burnley laget (slik det spiller nå) må være lavmål av det som burde være "tillatt" i PL.
Mens jeg kunne (isolert sett) være litt imponert rundt det metodiske i å parkere bussen og gå hardt, fair og ofte inn i dueller.. sååå.... Vel. hadde vært trist om jeg måtte være Burnley-supporter av geografiske hennsyn...

Not a fan...

For oss...
Lucas hadde sin dårligste kamp for oss noensinne, og Davis fremstod som ekstremt begrenset. I en pre-match-kontekst forstår jeg 100% valget med Sissoko-muskler på midten, så gjør det grepet at mister vi flyt i når det blir å stå å stange mot 10-manns forsvar hele veien. Blir det rett og slett litt for "tungt" med Sissoko/PEH komboen?

D'omb'Pele er den eneste som finner plass og rom til å være en x-faktor nå og da, så han får godkjent. Kane/Son/PEH/Doherty hadde en offdag, uten å være dårlig-dårlige. Kane og Son blir (som Lucas) invitert til å ligge så høyt at de aldri kommer er relle spillpunkter. Og Burnley har med sine 8 forsvarere enda rimelig god kontroll når de spiller uten bakrom. Kane er jo matchavgjørende i begge ender, så kanskje han fortjener å være på pluss-siden selv om han også stort sett var usynlig.

Skal jeg strekke meg mot noe positivt så hadde Alder/Dier/Lloris en OK økt. Men med Burnleys tilnærming til hjemme-kamp, - inkludert trege konstant offsideplasserte spisser - var det ikke så mye mer for forsvaret å gjøre enn å vinne/eller kontrollere utfallet av 3v1 duellene, og gjøre det en "skal" som keeper for Hugo.
Ikke at det alltid er enkelt, så de fortjener respekt for innsats og utførelse.

Sjelden jeg har vært så annoyed under/etter en kamp. Søplelag som bare kan rykke ned til 19. divisjon IMO:)
Ikke neste år, men i år!!!
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

PL: Burnley(18) - Tottenham(11) 26/10 kl. 21:00 2 måneder 4 uker ago #82498

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
Vi er i alle fall ganske stabile. Mange ligatabeller viser de 5 siste kampene. Vi er det eneste laget i PL som ikke har tapt noen av de 5 siste og det er bra.

Offensivt har vi jo vært et fyrverkeri. Vi har scoret dobbelt så mye som Arsenal. Også deilig å se at vi kommer unna med seier selv om vi kun scorer ett mål i en kamp også. Og ikke minst at vi holder helt inn.

Jose må jo også hylles for måten han har klart å utnytte Kane sine ekstreme kvaliteter utenom det å bare score mål. Han står nå på 13 poeng allerede(mål+assists) og Son har 10 poeng. Vi har de to i ligaen per dags dato med flest poeng. Kane har jo en unik pakke i form av overblikk, timing og lissepasninger etc som er unikt.
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.
Siste endring: 2 måneder 4 uker ago av madbitt.
Følgende bruker har takket deg: Øystein Svensen

PL: Burnley(18) - Tottenham(11) 26/10 kl. 21:00 2 måneder 4 uker ago #82499

• Ginola #14
  • Ginola #14's profilbilde
En ting er sikkert. Man må være Tottenham-supporter for å kritisere denne sesongåpningen til Tottenham. :silly: Det tror jeg faktisk ingen med "objektive følelser" om Tottenham kunne ha gjort.

Re:PL: Burnley(18) - Tottenham(11) 26/10 kl. 21:00 2 måneder 4 uker ago #82500

• MaximumBob
  • MaximumBob's profilbilde
Hamarheim skrev:
Tenk hvor bra det hadde vært hvis vi hadde hatt en god manager....

Da hadde det nok vært bedre ja.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re:PL: Burnley(18) - Tottenham(11) 26/10 kl. 21:00 2 måneder 4 uker ago #82502

• Ginola #14
  • Ginola #14's profilbilde
MaximumBob skrev:
Hamarheim skrev:
Tenk hvor bra det hadde vært hvis vi hadde hatt en god manager....

Da hadde det nok vært bedre ja.

Sent from my iPhone using Tapatalk

:lol:
Du skal ha kred for å ta steget videre fra der du var. Går ut i fra du har sett "omveltningene" Mou har fått til hva gjelder fornying av både stall (i samarbeid med Levy) og mentalitet/innsats hos spillerne.

PL: Burnley(18) - Tottenham(11) 26/10 kl. 21:00 2 måneder 4 uker ago #82503

• Gaute
  • Gaute's profilbilde
Jeg diskuterte med noen venner mens vi så kampen i går. Både Tottenhamfans og andre. Det var jo en gørr kjedelig kamp og noe av det var vår skyld, men jeg føler burnley gjorde det de kunne for å få den inn på dette sporet. Og da tenker jeg jo at de er fornøyde når de får kampen slik.
Det jeg da tenkte på er at hvordan er det mulig å være fans av dette laget. Som nøytral gidder en jo iallefall ikke se disse lagene

PL: Burnley(18) - Tottenham(11) 26/10 kl. 21:00 2 måneder 4 uker ago #82504

• Knut
  • Knut's profilbilde
Gaute skrev:
Jeg diskuterte med noen venner mens vi så kampen i går. Både Tottenhamfans og andre. Det var jo en gørr kjedelig kamp og noe av det var vår skyld, men jeg føler burnley gjorde det de kunne for å få den inn på dette sporet. Og da tenker jeg jo at de er fornøyde når de får kampen slik.
Det jeg da tenkte på er at hvordan er det mulig å være fans av dette laget. Som nøytral gidder en jo iallefall ikke se disse lagene

Tja. Har sympati med at fansen ønsker at laget holder seg i PL. Jeg vil tippe at de har innsett at for å ha sjanse til å gjøre det er det å spille "destruktiv fotball", ihvertfall mot topplagene, veien å gå. For dem vil et 0-0-resultat i en slik kamp i stor grad kunne feires som en seier.
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --
Siste endring: 2 måneder 4 uker ago av Knut.

PL: Burnley(18) - Tottenham(11) 26/10 kl. 21:00 2 måneder 4 uker ago #82505

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Altså, er jo bare å ta av seg hatten for det Burnley og Dyche har oppnådd. Hadde jeg vært fra byen Burnley, hadde jeg vært kry som en hane over hvordan laget år etter år overgår forventninger og hvordan laget deres år etter år trigger motstanderfans (som oss).

Hvordan noen uten røtter til byen frivillig kan holde med klubben, er en annen sak. Da skal du være skrudd sammen på en ganske bestialsk måte.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, CWaddle, Knut, Øystein Svensen

PL: Burnley(18) - Tottenham(11) 26/10 kl. 21:00 2 måneder 4 uker ago #82506

• HH
  • HH's profilbilde
Synes man overdriver hvor "dårlig" Burnley faktisk spiller. De går inn til kampen mot oss med 1 poeng. De har hatt en del skader tidlig denne sesongen. Hva kjøpte de i sommer? Nada?

Selv vi spilte kjedelig under Mourinho tidlig. Han måtte fokusere på å stenge igjen bak.

For meg sier det seg selv at Burnley går inn til denne kampen med et håp om å stenge bak - for så å få en dødball. Kun cm fra at det gir 3 poeng.

Som sagt ikke sett Burnley før i år, men de siste årene har de på ingen måte spilt ubrukelig fotball. Tvert imot har det ofte svingt litt i en del Burnley-kamper fordi de er såpass direkte. Da bølger gjerne kampene - som ofte gjør de morsomme å se på.