Urgh kamp.
3 poeng forsåvidt, men utover det klarer jeg ikke engang å være lykkelig over OK defensiv kontroll.
Dette Burnley laget (slik det spiller nå) må være lavmål av det som burde være "tillatt" i PL.
Mens jeg kunne (isolert sett) være litt imponert rundt det metodiske i å parkere bussen og gå hardt, fair og ofte inn i dueller.. sååå.... Vel. hadde vært trist om jeg måtte være Burnley-supporter av geografiske hennsyn...
Not a fan...
For oss...
Lucas hadde sin dårligste kamp for oss noensinne, og Davis fremstod som ekstremt begrenset. I en pre-match-kontekst forstår jeg 100% valget med Sissoko-muskler på midten, så gjør det grepet at mister vi flyt i når det blir å stå å stange mot 10-manns forsvar hele veien. Blir det rett og slett litt for "tungt" med Sissoko/PEH komboen?
D'omb'Pele er den eneste som finner plass og rom til å være en x-faktor nå og da, så han får godkjent. Kane/Son/PEH/Doherty hadde en offdag, uten å være dårlig-dårlige. Kane og Son blir (som Lucas) invitert til å ligge så høyt at de aldri kommer er relle spillpunkter. Og Burnley har med sine 8 forsvarere enda rimelig god kontroll når de spiller uten bakrom. Kane er jo matchavgjørende i begge ender, så kanskje han fortjener å være på pluss-siden selv om han også stort sett var usynlig.
Skal jeg strekke meg mot noe positivt så hadde Alder/Dier/Lloris en OK økt. Men med Burnleys tilnærming til hjemme-kamp, - inkludert trege konstant offsideplasserte spisser - var det ikke så mye mer for forsvaret å gjøre enn å vinne/eller kontrollere utfallet av 3v1 duellene, og gjøre det en "skal" som keeper for Hugo.
Ikke at det alltid er enkelt, så de fortjener respekt for innsats og utførelse.
Sjelden jeg har vært så annoyed under/etter en kamp. Søplelag som bare kan rykke ned til 19. divisjon IMO:)