Han flytter seg nok til å hindre Lallana i å gå ordentlig opp. Og intensjon er jo alt her. Hvem hindrer hvem? Kane gjør ingenting for å vinne ballen, han bare steller seg i veien for Lallana vel vitende om at Lallana kommer til å meie han ned. Altså er det Kane som hindrer Lallana i å nå ballen, ikke omvendt.
Hva han skulle ha gjort kommer jo helt an på hvem du spør. En fotball-"purist" vil vel hevde at han ser Lallana gå opp tidlig nok til at han kan forsøke seg på en 50-50 duell. Hadde neppe vunnet den, og kanskje hadde han tilogmed fått et "ærlig" frispark.
Personlig gir jeg helt faen. Jeg har ingen problemer med at Kane eller spillerne våre et kyniske og driver litt skuespill/konstruksjoner/spill på grensa til stygt osv, snarere applauderer jeg det. Men jeg annerkjenner fortsatt at juks når jeg ser det, og mener dette en klassisk konstruksjon av Kane.
Foreløpig ikke sett noen andre enn Tottenhamfans som faktisk mener dette var straffe heller. Ser at Edvartsen melder frispark til Brighton, men han er på ingen måte en fasit. Så blir spennende å se flere "reaksjoner" fra tidligere dommere.