Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Det Norske Landslaget

Det Norske Landslaget 7 år 8 måneder ago #1893

• MortenM
  • MortenM's profilbilde
Sveits - Norge må være den beste prestasjonen av et norsk landslag jeg kan huske å ha sett på flere år. Norge imponerte. Perfekt taktikk av Drillo. En god defensiv midtbane, bunnsolid midtforsvar (Forren hadde en fantastisk debut, synd han ikke scoret), og både Braaten og Søderlund som gode oppspillspunkter i angrep. Veldig imponert over Daniel Braaten, jobber sokkene av seg og spiller sin beste landskamp noensinne. At Sveits klager på dommeren må vi bare le av. Jeg syns han var tvers igjennom dyktig, og det var ekstremt få feil å spore (dette fra en fyr som i grunnen ikke bryr seg om norsk landslagsfotball og derfor ikke er særlig farget i sitt syn på dommerens prestasjon).

King igjen positiv. Det samme med Nordtveit og Hendriksen. Vi får håpe den nye generasjonen norske landslagsspillere kan steppe opp fra det begredelige nivået vi har holdt de siste 12 årene. Skal vi dømme ut i fra kampen i dag, er vi på rett vei. :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Deniro

Det Norske Landslaget 7 år 3 måneder ago #10644

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Dårlig tidspunkt å skrive i denne tråden nå muligens, men må få ut litt frustrasjon. Herregud for en fantstisk dårlig prestasjon mot en temmelig svak motstander.

Først og fremst vender jeg frustrasjonen min mot den sentrale midtbanen; har vi ingen spillere som kan slå en passning? Har vi ingen raske midtbanespillere? Har vi ingen mulige anker med internasjonalt snitt? RYJ er en god tippeligaspiller som ikke har noe å gjøre på et landslag, Nordtvedt spiller ok det lille jeg har sett i tyskland, men har spilt dårlig på landslaget og var muligens banens dårligste i dag; Henriksen har faktisk en del kvaliteter, men er ekstremt treg i vendinger, valg og på de første 3 meterene, noe som gjør at han faller helt igjennom på landslaget..

Moa så rusten ut, men er vel strengt tatt en spiller på det nivået vi kan forvente oss i Norge; problemet er vel at han ikke er no møtende spiss. Søderlund har ikke tempo nok og er ikke _så_ sterk. King ser ut som han kan bli god med riktige arbeidsoppgaver; Tarek har vært god på landslaget, men kan kanskje ikke forlange for mye av en spiller som har vært skada så lenge.

Huff, en ting er å nok en gang ikke komme til mesterskap, men å få fik av Island og Albania... fortjent... er alt alt for dårlig. Problemet er ikke for få tilskuere på Ullevål, men at de 9000 som møtte opp sansynligvis ikke kommer neste gang..

Det Norske Landslaget 7 år 3 måneder ago #10648

• Carlos
  • Carlos's profilbilde
Helt enig. Midtbanen var skikkelig trist idag. Savnet faktisk en Gamst som kan slå harde lave innlegg, har på følelsen at han er tilbake til neste kamp. Forferdelig dårlige innlegg idag, de aller fleste var jo keepermat. Når det først kommer ett presist lavt innlegg blir det farlig. Noen ganger ser det ut som de bare slår inn for at de ikke tør å spille ballen, trist å se på.Virker som at Henriksen og Nordtveit synes det er vanskelig å spille på den måten Drillo ønsker. Bruker for lang tid med ball og er veldig treige...Spesielt Nordtveit var elendig i dag.

Jarstein- Tar det han skal, er sjanseløs på målet.

Høgli- Prøver å være med offensivt,men fikk det ikke helt til. Ruud eller Hedenstad er nok på backen neste gang.
Hangeland- Den eneste spilleren som er stabilt god. Synes det er synd at en så god spiller som Hangeland er på ett så dårlig landslag.Han hadde fortjent ett mesterskap.
Forren- Har en god venstrefot, men gjør litt småfeil i dag. Ikke så god som han har vært tidligere.
Riise- Var med offensivt en liten periode. Er katastrofal defensivt, ett rykk av en albansk spiller og de er forbi. Er dårlig mot kjappe og tekniske spillere. Han ryker etter denne kvalliken.

Henriksen- Treig og gjør endel feile valg. Kommer til en stor sjanse som han burde ha puttet.
Nordtveit- Norges dårligste denne kampen. Blir løpt opp gang på gang. Sliter på landslaget, på tide å prøve noen nye?Nordtveit er ung og kommer forhåpentligvis sterkere tilbake...
Jenssen-Løper mye, men sliter offensivt.
Elyounoussi- Kommer til sjanser og burde ha fortsatt kampen ut. Han er en av de få norske sammen med King som er rask med ball i beina. Han kunne fort ha satt inn en utligning.
Søderlund- Dårlig ballkontroll og spilte sin dårligste landskamp.

Moa- Får panikk i den største sjansen og smeller midt på keeper. En rolig Moa hadde satt den enkelt i mål. Få inn Braaten rundt Moa så kan det fungere. Men å bruke Moa som oppspillspunkt,huff....

King- Har ett bra rykk og er sterk. Ville sett ham på topp med Moa i 442. Kan bli veldig god om han blir brukt riktig. King er ingen ving, han er spiss og bør brukes der.
Berisha- Albanias Berisha hadde en toppkamp, men vår egen Berisha fikk alt for liten tid til å prege kampen.

Nå som Norge ser ut til å gå på rævva ut av kvalliken, så hadde det vært utrolig morro om Island hadde klart å kvalifisere seg. En gjeng med skjeggete okser av noen mannfolk og en genial Gylfi i Brasil hadde gjort seg!
Steffen Freund "Shoooooooooot!!"
Siste endring: 7 år 3 måneder ago av Carlos.

Det Norske Landslaget 7 år 3 måneder ago #10649

• Pumaking.
  • Pumaking.'s profilbilde
Det verste er Drillo som klarer å si at de gjør mye riktig i denne kampen. Elendig kamp fra start til mål.
www.oddstips.nu - Bli en vinner

Det Norske Landslaget 7 år 3 måneder ago #10651

• Espen
  • Espen's profilbilde
Pumaking. skrev:
Det verste er Drillo som klarer å si at de gjør mye riktig i denne kampen. Elendig kamp fra start til mål.

Elendig er det ikke når man ser forutsetningene. Uansett burde vi vunnet med tre 100% sjanser mot Albanias ene. Men vi er alfor godt vant til gode resultater med landslaget. Albania har neppe noe særlig dårligere tropp enn oss. Om ikke bedre. Vi har etter min mening 2 spillere som holdet godt europeisk nivå, Hangeland og Abdellaoue. Bak der er det svært tynt, selv om noen spiller i gode ligaer. Og vi har en sentral midtbane med Henriksen og Nordtveit som er gode fotballspillere (defensivt) men som faller gjennom idag (elendige). Merkelig at Wollf Eikrem ikke blir brukt, må ha klart den beste passningsfoten av de alle.

Når vi bruker rene spisser (Joshua King) som ving så blir det helt feil. Det fungerte med Jostein Flo men det gikk ut på dato for snart 100 år siden.

Det Norske Landslaget 7 år 3 måneder ago #10652

• Pumaking.
Espen skrev:
Pumaking. skrev:

Elendig er det ikke når man ser forutsetningene. Uansett burde vi vunnet med tre 100% sjanser mot Albanias ene. Men vi er alfor godt vant til gode resultater med landslaget. Albania har neppe noe særlig dårligere tropp enn oss. Om ikke bedre. Vi har etter min mening 2 spillere som holdet godt europeisk nivå, Hangeland og Abdellaoue. Bak der er det svært tynt, selv om noen spiller i gode ligaer. Og vi har en sentral midtbane med Henriksen og Nordtveit som er gode fotballspillere (defensivt) men som faller gjennom idag (elendige). Merkelig at Wollf Eikrem ikke blir brukt, må ha klart den beste passningsfoten av de alle.

Når vi bruker rene spisser (Joshua King) som ving så blir det helt feil. Det fungerte med Jostein Flo men det gikk ut på dato for snart 100 år siden.

Albania skal slås hjemme alle dager i uken. Vi skapte vel null og niks før Albania scoringen, etter det fikk vi noen sjanser etter klabb og babb. Hadde ikke Albania scoret hadde det vel ebbet ut i 0-0 men hundre og ørten lange innkast fra Riise. Heldigvis kommer det en generasjon bak som faktisk kan spille litt ball. Det er Drillo som velger at Søderlund og Henriksen som var elendige får spille nesten hele kampen, mens Wolf Eikrem blir sittende på benken. Jeg syntes ikke hverken Drillo eller spillerne gjorde mye riktig i denne kampen.

Det Norske Landslaget 7 år 3 måneder ago #10653

• Carlos
  • Carlos's profilbilde
Jeg tror faktisk seriøst at Norge kunne funnet på å spilt 0-0 mot lag som San Marino, Lietchenstein, Andorra og Færøyene. Lite tilskuere, dyre biletter, hjemmetap for Albania...det lover ikke godt. Håper u21 redder landslagsæren om ett par mnd. Dette tapet minner meg om 1-3 tapet for Latvia, men da hærjet Norge resten av kvaliken og kom seg videre:)
Steffen Freund "Shoooooooooot!!"

Det Norske Landslaget 7 år 3 måneder ago #10654

• Pumaking.
Det er spillere i Norge som kan spille ball men de passer ikke inn i stilen til Drillo. Vi hadde suksess da ingen kunne matche det fysiske spillet vårt, der er vi blitt hentet inn for lengst. Det er noe galt når vi spiller mot Albania hjemme og satser på å få flest mulig innkast.

Det Norske Landslaget 7 år 3 måneder ago #10657

• Deniro
  • Deniro's profilbilde
Hele denne kampen var jo en parodi av Fulham kampen på søndag egentlig. To klare 100 prosent sjangser som vi skal score på, pluss enda mere.skal Noege komme til VM nå, MÅ de vinne resten. Jeg tror ikke de kan satse på at 2.plassen holder.
Det finnes kun en konge.
Ledley King 26

AUDERE-EST-FACERE
TO DARE IS TO DO

Det Norske Landslaget 7 år 3 måneder ago #10659

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Pumaking. skrev:
Det er spillere i Norge som kan spille ball men de passer ikke inn i stilen til Drillo. Vi hadde suksess da ingen kunne matche det fysiske spillet vårt, der er vi blitt hentet inn for lengst. Det er noe galt når vi spiller mot Albania hjemme og satser på å få flest mulig innkast.

Vet ikke helt om jeg deler din optimisme på dette punktet; hvilke spillere har hurtigheten og kvaliteten som trengs i internasjonale kamper? Wolf Eikrem har kvaliteten, men er nok avhengig av 2 raske spillere rundt seg om det skal fungere.. og hvem skal det være? Tettey? Meh.

Nesten så jeg vil ha Trond Olsen på landslaget utelukkende for å få noen med fart.. det gååår såå sakte.
  • Side:
  • 1
  • 2