Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Overgrepssakene i Engelsk fotball

Overgrepssakene i Engelsk fotball 3 år 8 måneder ago #56898

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Dette er jo en ganske uhyggelig ting å diskutere, men siden dette er den største saken i Engelsk fotball akkurat nå, tenkte jeg det kunne være greit å ha en tråd om det.

Saken omhandler primært Barry Bennell som var trener i Crewe og ManCity og George Ormond som var trener i Newcastle, men det virker som sakene som har kommet frem (på nytt) de siste dagene har fått også andre til å stå frem med anklager. Situasjonen er litt uoversiktlig akkurat nå, men det har kommet frem beskyldninger om at Chelsea FC har betalt person(er) for å holde tett om overgrep hos dem (på 70-tallet)

Ser at Fotball-agent Jay Dunford sier det finnes flere saker og han skal gjøre et intervju med C4 i kveld om saken. Han indikerer at det finnes personer som fremdeles jobber i fotballen som har vært med på denne styggedommen.

Ser og at Fotballkommentatoren Eric Bristow er i hardt vær etter å ha beskrevet spillere som har kommet med informasjon i det siste som "Wimps". Forstår det slik at han har fått sparken fra sin jobb i Sky.

Hvis noen har tanker eller utfyllende informasjon, så skriv gjerne i denne tråden.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Overgrepssakene i Engelsk fotball 3 år 8 måneder ago #56899

• Guardiola
  • Guardiola's profilbilde
cjmozart skrev:
Situasjonen er litt uoversiktlig akkurat nå, men det har kommet frem beskyldninger om at Chelsea FC har betalt person(er) for å holde tett om overgrep hos dem (på 70-tallet)

Det er vel snakk om at de har betalt folk for å holde kjeft i løpet av de tre siste årene, selv om overgrepene skjedde på 70-tallet. Blir ikke mindre usmakelig den klubben dersom dette stemmer.
Audere-est-Facere

Overgrepssakene i Engelsk fotball 3 år 8 måneder ago #56900

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Guardiola skrev:
cjmozart skrev:
Situasjonen er litt uoversiktlig akkurat nå, men det har kommet frem beskyldninger om at Chelsea FC har betalt person(er) for å holde tett om overgrep hos dem (på 70-tallet)

Det er vel snakk om at de har betalt folk for å holde kjeft i løpet av de tre siste årene, selv om overgrepene skjedde på 70-tallet. Blir ikke mindre usmakelig den klubben dersom dette stemmer.
Nei hvis det er sant, og det gjelder hvilken som helst klubb, så er det jo en kjempeskandale. Hvis noen setter omdømmet sitt høyere enn å få frem sannheten i en såpass stygg sak, så er det noe alvorlig galt med fotballverden. Hvis klubbene dysser sånt ned er jo det noe som fører til at det er større sjanse for at det skjer igjen. Her må alle kortene på bordet. Nå snakker jeg generelt, skal være forsiktig med å dømme klubber eller enkeltpersoner før hele sannheten har kommet fram.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 3 år 8 måneder ago av Dougie.

Overgrepssakene i Engelsk fotball 3 år 8 måneder ago #56902

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Hjelpetelefonen som er opprettet i forbindelse med disse sakene har fått 860 henvendelser! Dette er nok større en mange trur.

Overgrepssakene i Engelsk fotball 3 år 8 måneder ago #56904

• HH
  • HH's profilbilde
cjmozart skrev:
Hjelpetelefonen som er opprettet i forbindelse med disse sakene har fått 860 henvendelser! Dette er nok større en mange trur.

Kommer an på hva man tror. Med Tysfjord og "dark room" friskt i minnet kan jeg ikke si jeg er spesielt overrasket over at dette muligens er mye større enn det som så langt har kommet frem.