Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Mousa Dembélé

Mousa Dembélé 9 måneder 10 timer ago #72030

• CWaddle
  • CWaddle's profilbilde
På sitt beste, en av de beste midtbanespillerne vi har hatt i klubben. Ja, jeg vil påstå, i verden. Så inn i ****** synd at skadene har kommet så tett og til tider ødelagt karrieren. Kan ikke se andre som var så overlegen sine motstandere når han var fit og hadde dagen. Dritt altså! :angry:
COYS
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Arvid

Mousa Dembélé 9 måneder 9 timer ago #72031

• Presley
  • Presley's profilbilde
Synd at vi ikke greide å beholde han ut sesongen.Han kunne fort blitt en meget vikitg brikke i kampen om topp 4.Med så mange skader vi har om dagen så kunne vi trengt han.Han var vel tilbake fra skader nå.En av de aller beste midtbane spillere de siste årene, herlig ballkontroll og fantastiske vendinger.

Lykke til Mousa Dembele.Oooohhhh Mousa Dembele

Skal vi ersatte han må vi sikte høyere enn Sander Berge er jeg redd for.Hadde vært utrolig kjekt om Levy og Co hentet en klassespiller i dette vinduet.
Stolt bonus pappa og lykkelig gift 25 july 09

Spurs forever

People who drink light beer don't like the taste of beer; they just like to pee a lot

Mousa Dembélé 8 måneder 4 uker ago #72035

• erlands
  • erlands's profilbilde
  • Gin'Sa'Tonic
Dembele eneste spillern i moderne tid med Cantona blikket i øynene og såå rakrygget og elegant på sitt beste at er redd vi aldri får se det igjen , så tilfelle må vi vel begynne og se Kinesisk fotball ....

Mousa Dembélé 8 måneder 4 uker ago #72036

• Slettet bruker
  • Slettet bruker's profilbilde
En av mine desiderte favorittspillere i Tottenhamtrøya gjennom tidene. 110% proff hele veien. Tydelig at han har beina planta på jorda når han velger å gå ned noen steg i nivå for å kunne spille fotball litt lenger, det var relativt tydelig i de siste kampene for oss at han ikke helt hadde de fysiske forutsetningene på plass lengre. Ser for meg at det kanskje ikke er siste gangen vi ser denne mannen i Tottenham.

Mousa Dembélé 8 måneder 4 uker ago #72037

• Andreas
  • Andreas's profilbilde
Per Arne skrev:
En av mine desiderte favorittspillere i Tottenhamtrøya gjennom tidene. 110% proff hele veien. Tydelig at han har beina planta på jorda når han velger å gå ned noen steg i nivå for å kunne spille fotball litt lenger, det var relativt tydelig i de siste kampene for oss at han ikke helt hadde de fysiske forutsetningene på plass lengre. Ser for meg at det kanskje ikke er siste gangen vi ser denne mannen i Tottenham.

Veit ikkje om "fingrar i auget" mot Chelsea var 110% profft. Var vel meir 110% idiotisk.Forstår at gutta blei frustrerte, og at Diego Costa (som stort sett fortjener all dritt han får) overspelar.. Men å stikke fingra i auget til motspelar er veldig lite profft. Missforstå meg rett. eg elskar Dembele. Men han hadde litt "hot head" iblant.

Mousa Dembélé 8 måneder 3 uker ago #72046

• HH
  • HH's profilbilde
Umulig å si utenifra, men mitt inntrykk av Dembele er egentlig det motsatte. Født med et helt absurd talent, men var aldri proff nok til å bli best i verden. Han var fornøyd med å spille i Fulham og senere for oss - selv om han hadde talent til å spille sammen med Modric i RM eller lignende.

Noen blir oftere skadet enn andre rett og slett fordi kroppen ikke tåler belastningen. Skummelt å si at noen er late av den grunn - så det skal jeg ikke gjøre. Men ikke umulig at han led av Steffen Iversen-syndromet? Tar man ikke godt nok vare på seg selv blir man oftere skadet. Var dette problemet til Dembele? Vet ikke.

En annen ting er hvordan han stort sett ble sliten utover i kampene. Ikke uvanlig for litt større spillere, men også en klassisk tegn på en som ikke trener godt nok. Eller igjen - det kan selvsagt være at han genetisk ikke hadde anlegg til å få bedre kondisjon.

Var utrolig morsomt å se Dembele i de 12-18 mndene hvor han spilte helt glimrende fotball. Resten av tiden vil han for meg være den mest oppskrytte Tottenhamspilleren gjennom tidene. Minner litt om hypen som lenge var rundt Aaron Lennon. Dembele var selvsagt mye bedre, men begge spillerne hadde et omdømme i Tottenham som langt overgikk deres omdømme utenfor klubben - og etter mitt syn deres faktiske kvalitet som fotballspillere (subjektivt selvsagt - og jeg vet jeg er i et veldig lite mindretall her inne - på engelske forum er det litt mer balansert selv om Dembele er ekstremt populær der også).
Følgende bruker har takket deg: mka07, Øystein Svensen

Mousa Dembélé 8 måneder 3 uker ago #72176

• John
  • John's profilbilde
Jeg er ekstremt uenig med deg. Tidvis den beste midtbanespilleren i PL. Men forsåvidt bra at ikke alle alltid er enig, og ser jo noen av poengene dine.

Mousa Dembélé 8 måneder 3 uker ago #72186

• SuperKnott
  • SuperKnott's profilbilde
Takk for alt Dembele. Mange gode kamper i Spurs trøya. Og mange hvor han var helt ute. Men ingen tvil om at gutten hadde er enormt toppnivå.

Beste beskrivelsen av Dembele var det en som skrev på dette forumet for lenge siden om at Dembele i form minnet om en overivrig gymlærer som ikke klarer å la være å joine inn i gymtimen og dominerer mot ungane. For slik så han ut på sitt beste. :)
Følgende bruker har takket deg: Dougie

Mousa Dembélé 8 måneder 3 uker ago #72187

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
HH skrev:
Minner litt om hypen som lenge var rundt Aaron Lennon. Dembele var selvsagt mye bedre, men begge spillerne hadde et omdømme i Tottenham som langt overgikk deres omdømme utenfor klubben - og etter mitt syn deres faktiske kvalitet som fotballspillere (subjektivt selvsagt - og jeg vet jeg er i et veldig lite mindretall her inne - på engelske forum er det litt mer balansert selv om Dembele er ekstremt populær der også).
Jeg er nesten av litt motsatt oppfatning hva gjelder Dembele - at han var «større» blant andre lags supportere enn egne. Han er iallefall den eneste nåværende Spurs-spilleren jeg ikke kan huske å ha hørt fans av rivaliserende lag si et vondt ord om, snarere oppfatter jeg at han stort sett respekteres veldig høyt.

Kan se for meg at han ser ekstra god ut mot «mitt» lag siden han er så vanskelig å ta fra ballen.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

Mousa Dembélé 8 måneder 3 uker ago #72191

• Yiddos
  • Yiddos's profilbilde
HH skrev:
Umulig å si utenifra, men mitt inntrykk av Dembele er egentlig det motsatte. Født med et helt absurd talent, men var aldri proff nok til å bli best i verden. Han var fornøyd med å spille i Fulham og senere for oss - selv om han hadde talent til å spille sammen med Modric i RM eller lignende.

Noen blir oftere skadet enn andre rett og slett fordi kroppen ikke tåler belastningen. Skummelt å si at noen er late av den grunn - så det skal jeg ikke gjøre. Men ikke umulig at han led av Steffen Iversen-syndromet? Tar man ikke godt nok vare på seg selv blir man oftere skadet. Var dette problemet til Dembele? Vet ikke.

En annen ting er hvordan han stort sett ble sliten utover i kampene. Ikke uvanlig for litt større spillere, men også en klassisk tegn på en som ikke trener godt nok. Eller igjen - det kan selvsagt være at han genetisk ikke hadde anlegg til å få bedre kondisjon.

Var utrolig morsomt å se Dembele i de 12-18 mndene hvor han spilte helt glimrende fotball. Resten av tiden vil han for meg være den mest oppskrytte Tottenhamspilleren gjennom tidene. Minner litt om hypen som lenge var rundt Aaron Lennon. Dembele var selvsagt mye bedre, men begge spillerne hadde et omdømme i Tottenham som langt overgikk deres omdømme utenfor klubben - og etter mitt syn deres faktiske kvalitet som fotballspillere (subjektivt selvsagt - og jeg vet jeg er i et veldig lite mindretall her inne - på engelske forum er det litt mer balansert selv om Dembele er ekstremt populær der også).

www.dagbladet.no/sport/hangeland-tok-ut-...et-er-trist/66911747

Dembele får hvertfall plass på Hangelands lag over de lateste spillerne han noengang har spilt med.

Her er forøvrig hele det «late» laget til Hangeland:

Keeper: Wayne Hennessey

Forsvaret: Chris Baird - Zdenek Grygera - Erik 'Panzer' Hagen

Midtbane: Wilfired Zaha - Jimmy Bullard - Mousa Dembele - Bryan Ruiz

Spisser: Bobby Zamora - Dimitar Berbatov - Emanuel Adebayor

Managere: Felix Magath og Roy Hodgson
Siste endring: 8 måneder 3 uker ago av Yiddos.