Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Joshua Onomah

Joshua Onomah 3 år 4 måneder ago #61052

• Christian
  • Christian's profilbilde
Godeste Josh er en spiller mange av oss har hatt forhåpninger til i et par sesonger nå. Det har blitt beskjedent med spilletid, og kanskje burde han lånes ut kommende sesong.

Men jeg la merke til at han i U20-VM har blitt benytta som sentral midtbanespiller og gjort det bra der. Kanskje det er der han bør benyttes i Spurs også? Gutten har bra driv med ball og ganske god fysikk. Verd å prøve spør du meg.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Joshua Onomah 3 år 4 måneder ago #61053

• HH
  • HH's profilbilde
For meg er det utrolig at noen allerede virker til å ha avskrevet han. Nå skal England spille VM-finale. Kan jo se hvor mange på det laget som får noe særlig spilletid for en større klubb.

Om han kan fungere på midten vet jeg ikke. Ikke sett U-kampene. Moderne spillertype. Tror han kan passe i flere posisjoner.

Joshua Onomah 3 år 4 måneder ago #61078

• HH
  • HH's profilbilde
"Onomah should break through for Spurs next season, looks like an ideal back up for Dembele."

Alltid et godt tegn når fans fra andre klubber skryter av ens spillere. Selv om det der virker litt optimistisk.

Joshua Onomah 3 år 4 måneder ago #61079

• Tstone
  • Tstone's profilbilde
Har vært litt skeptisk til Onomah en stund, men om han kan bli flytta ned til sentral midtbane og spille bedre der er det ideelt. Det er en av plassene hvor stallen kanskje er litt tynn, samtidig åpner det opp for at Edwards eller Nkodou får sjansen oftere i en av de offensive rollene.

Joshua Onomah 3 år 4 måneder ago #61081

• Brakar
  • Brakar's profilbilde
Tstone skrev:
Har vært litt skeptisk til Onomah en stund, men om han kan bli flytta ned til sentral midtbane og spille bedre der er det ideelt. Det er en av plassene hvor stallen kanskje er litt tynn, samtidig åpner det opp for at Edwards eller Nkodou får sjansen oftere i en av de offensive rollene.

Jeg forstår ikke helt denne diskusjonen om posisjon, han har stort sett alltid spilt i sentrallinjen på akademilagene. Regner med at det er den posisjonen han etterhvert skal støpes inn i på A-laget også (om han noengang blir god nok), det er ikke noe spesielt ved at han matches i en "mindre kritisk" rolle på kant.
- One team in London -

Joshua Onomah 3 år 4 måneder ago #61082

• Tstone
  • Tstone's profilbilde
Fullt mulig det, syns bare ikke han har fått til så mye fra kantrollen de gangene han har spilt på a-laget. Har ikke sett han i kamper for de yngre lagene, så kan ikke si så mye om det, men skjønner mer av hvorfor Poch har troa på han om han på lang sikt ikke er tiltenkt en rolle som offensiv midt, hvor jeg som sagt syns han har vært veldig middelmådig.

Joshua Onomah 3 år 4 måneder ago #61083

• HH
  • HH's profilbilde
Middelmådig i forhold til hvem?

Man har folk som Mbappe som tydeligvis tar nivået kjapt, men er jo bare å se rundt omkring hvor mange på hans alderstrinn som presterer noe særlig mer enn "middelmådig" for sine lag.

På ingen måte sikkert at Onomah blir god nok. Merkelig mange av de som spiller slike turneringer som bare forsvinner nedover i divisjonene siden.

Joshua Onomah 3 år 4 måneder ago #61084

• Slettet bruker
  • Slettet bruker's profilbilde
For en klubb i vår posisjon trenger vi spillere som Onomah, Mason, Pritchard osv. En Winks kommer ikke like ofte. Men fordelene med å bruke egenproduserte unggutter som squadspillere er flere. Når en spiller stagnerer eller ikke blir noe bedre er det likevel snakk om spillere som de fleste lag bak oss på tabellen er villige til å betale en god del penger for. Spillerne er engelske og bidrar derfor positivt i forhold til hg kvoten til kjøpende klubb. Vi får penger i kassa for en spiller vi ikke har hatt de største utgiftene med.

Slik kan vi holde utgiftene nede i en tid som garantert blir utfordrende med bygging av stadion og redusert tilgang til overgangsmidler. I større perspektiv er det også til fordel for England som nasjon også, se spillere som f.eks. Livermore, tottenhamprodukt og nå landslagsspiller selv om han ikke er god nok for vårt lag.
Følgende bruker har takket deg: Knut

Joshua Onomah 3 år 4 måneder ago #61085

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Jeg har fortsatt stor tro på Onomah. Lett å glemme at da Kane var på hans alder var det mange som mente at han hørte hjemme i Championship. Åpenbart at gutten har noe. Husker bl.a. et intervju med Eriksen for Spurs TV hvor han ikke fikk skrytt nok. Synes heller ikke han har gjort seg bort når han har fått sjansen, selv om det er lett å bli bortskjemt når Dele Alli gjør som han gjør i så ung alder.

Jeg tror litt av grunnen til at det utvikles så få toppspillere i England er at for mange takker ja til for store tilbud i for store klubber. Der råtner de fleste bort på benken med en lønningspose som er mye større enn hva som er sundt for en tenåring. Gode akademier og aldersbestemte landslag er det jo nok av. Hos oss virker det å være annerledes. Mer disiplin, mer tålmodighet, mer moderat lønn og er du god nok får du sjansen.

Mulig Onomah er best som CM, men jeg har tro på at det er noe Poch har full kontroll på. Jeg føler dog at hvis han ikke er tiltenkt en like viktig rolle som f.eks. Winks hadde sist sesong kan det være greit med et utlån. Nå har han fått føle på nivået og det faktum at veien til a-laget ikke er for lang. Bør vel være dags for å spille fotball på et høyere nivå mer regelmessig.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 3 år 4 måneder ago av Dougie.

Joshua Onomah 3 år 4 måneder ago #61086

• HH
  • HH's profilbilde
Så ikke kampene i U20 VM og verden er fort veldig annerledes i PL, men skal ærlig innrømme at jeg fristes litt til å håpe på at vi går for Dembele, Wanyama, Dier, Winks og Onomah nå til neste år. Selvsagt litt risikofylt, men har veldig tro på Winks og dette er den perfekte mulighet til å vise Onomah tillit. Utrolig hva selvtillit kan gjøre med en spiller.

Trevor Sinclair om Onomah. Spesielt biten om at han holder roen er viktig.

"He's looked a man against boys at times. He looks so strong, so physical," he told BBC Sport.

"His awareness and his change of direction with the ball and his passing ability, you know sometimes you're talking about getting in uncomfortable positions and players panic, but he doesn't.

"He just holds them off, he knows how strong he is and his end product has been superb. I've been really impressed with his performance."
Følgende bruker har takket deg: Øystein Svensen