Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Michael Dawson

Michael Dawson 7 år 5 måneder ago #12403

• Dennis Aron
  • Dennis Aron's profilbilde
  • Alltid vært, og vil alltid være, !Tottenham! COYS!
Dawson er en fin person, men har ikke sett på han som en stjernestopper akkurat. For min del bør kaboul glatt gå inn foran dawson uten problemer.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Michael Dawson 7 år 5 måneder ago #12404

• Nygård
  • Nygård's profilbilde
  • Cogito. Credo. Ludo.
Dennis Aron skrev:
Dawson er en fin person, men har ikke sett på han som en stjernestopper akkurat. For min del bør kaboul glatt gå inn foran dawson uten problemer.

Ikke opplagt. Kaboul er dårligere til å posisjonere seg og gjør flere feil. Dawson er pålitelig.
Den evige Yiddo

Michael Dawson 7 år 5 måneder ago #12406

• RH
  • RH's profilbilde
Selv om jeg er aldri så stor fan av personen, og til dels også fotballspilleren, Michael Dawson, mener jeg han har sine klare svakheter i form av manglende hurtighet, begrensede ballferdigheter og tidvis unødvendige hårreisende taklinger. Senest mot Basel borte var det kun tilfeldigheter som gjorde at han ikke ble utvist. Med en høy backfirer løper vi en ganske stor risiko ved å bruke han. Jeg mener Vert og Kaboul (i form) går klart foran, og jeg ville nok heller også satset på Caulker i fremtiden fremfor Daws. Caulker er per nå en litt uryddig midtstopper, men har meget bra fart. Svakhetene til Caulker kan man få plukket av han over tid, mens tempoet til Dawson er hva det er. Et annet forhold er at et salg av Daws vil gi brukbart med kroner i kassa, og skal vi ha råd til et par stjernespillere, må vi selge noen som fortsatt har en viss markedsverdi. Jeg mener vi skal vurdere salg av både Daws, BAE, Parker og Livermore til sommeren. I tillegg til Ade, men han vil nok ingen betale lønna til. Gallas og Friedel vil ingen ha.
Siste endring: 7 år 5 måneder ago av RH.

Michael Dawson 7 år 5 måneder ago #12407

• Øyvind H
  • Øyvind H's profilbilde
Jeg synes egentlig Daws har gjort en bra sesong, og jeg synes videre at han bør beholdes en sesong til. Jeg vil heller at AVB og Levy konsentrerer seg om å selge Gallas (som jeg tror kan bli solgt til en middels fransk klubb). Ved å selge han (eller gi ha bort ELLER betale for fjerning) og beholde Daws trenger vi ikke gjøre så mye mer på stopperplass foran neste sesong, med mindre vi kjøper denne karen;
en.wikipedia.org/wiki/Kurt_Zouma
Kanskje vi kan bytte Gallas + penger for ZOuma?

Når det gjelder Daws og kritikk, så ja, han er litt treg. Og ja, han har begått et par feil denne sesongen. Men, i det forsvarsspillet vi til tider har hatt, hvem ville ikke gjort feil? Dessuten er noen av de brølerne som det ser ut til at Daws er skyld havnet på hans skuldre fordi andre (hovedsaklig Gallas men også Walker eller Naughton) har vært totalt feil plassert i trekket før, og Daws har fått den utakknemmlige jobben med å rydde opp. I en slik setting blir en heltemodig innsats lett dømt.

Etter en helhetsvurdering konkluderer jeg med et Dawsons sesong er god nok til at han bør bli værende en sesong til, med mindre vi kjøper inn en stopper på en for god handel til at vi kunne si nei takk.

Michael Dawson 7 år 5 måneder ago #12408

• janeide
  • janeide's profilbilde
Gallas sin kontrakt går ut i sommer, så han er nok ferdig i klubben. Jeg håper ihvertfall det.
Jan Eide

Michael Dawson 7 år 5 måneder ago #12409

• Øyvind H
  • Øyvind H's profilbilde
janeide skrev:
Gallas sin kontrakt går ut i sommer, så han er nok ferdig i klubben. Jeg håper ihvertfall det.
Du har helt rett, det hadde jeg rukket å glemme. Allerede der blir neste sesong bedre.

Michael Dawson 7 år 5 måneder ago #12412

• Dennis Aron
  • Dennis Aron's profilbilde
  • Alltid vært, og vil alltid være, !Tottenham! COYS!
Robert Hansen skrev:
Et annet forhold er at et salg av Daws vil gi brukbart med kroner i kassa, og skal vi ha råd til et par stjernespillere, må vi selge noen som fortsatt har en viss markedsverdi. Jeg mener vi skal vurdere salg av både Daws, BAE, Parker og Livermore til sommeren. I tillegg til Ade, men han vil nok ingen betale lønna til. Gallas og Friedel vil ingen ha.

Helt lik tankegang.

Michael Dawson 6 år 11 måneder ago #21870

• Naefen
  • Naefen's profilbilde
Dawson med ny kontrakt til 2016. Nice!! :cheer: :cheer:

Michael Dawson 6 år 4 uker ago #36148

• Marius1882
  • Marius1882's profilbilde
www.tv2.no/2014/08/26/sport/5945185

Da er Michael bekreftet solgt.

Takk for alt og lykke til. Forever yid
Mum,what shall i be?
shall i be arsenal or shall i be tottenham,
and here's what she said to me,
wash you're mouth out son,
and fetch you're fathers gun,
and shoot the arsenal scum,
shoot the arsenal scum scum, scum we hate arsenal!
Siste endring: 6 år 4 uker ago av Marius1882.

Michael Dawson 6 år 4 uker ago #36149

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Lykke til, kommer aldri til å glemme de snaue 10 årene han har lagt ned for oss. Var i brorparten av disse årene en skikkelig bauta, og utgjorde i sin tid et stopperpar med King som det var helt jævlig å møte! Denne mannen elsker virkelig Tottenham, og fortjener all heder han kan få, ser frem til den dagen han returnerer til WHL.

Med både Daws og Huddlestone, samt Livermore, er det ingen tvil om at Hull følges med litt ekstra sympati i år!
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, madball, mka07, Øystein Svensen