Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Michael Dawson

Michael Dawson 6 år 1 måned ago #36174

• Sir Heim
  • Sir Heim's profilbilde
Utfordringen med å gi opp Daws (som i seg selv er riktig) er at det er litt trist å miste vår "eneste" old-timer. Men jeg er en av dem som er uforbeholdent positiv til Faz. Han har denne skumle kvalitets-auraen som f.eks. Arsenals stankelbein av en verdensmester har. Noe Vidic's, Kompany'ish. Det betyr ikke at han er en som aldri gjør dumme valg, eller at han har sine begrensninger, men likevel. Han er på veldig mange måter en Daws 2.0.

Det i seg selv overasket meg litt når Faz dukket opp som alternativ. For Det virker som at Daws (og Kaboom som har litt av de samme kvalitetene) er litt av det som ikke passer så godt i hvordan både, AvB, TS og nå Poch spiller med høy linje bak osv.

Men det ser vel ut til at vi baserer oss på Faz/Kaboom på den høyre stopperplassen, og Vlad/Verts/ på den venstre? for å lage utfyllende stopperpar? Davies/Rose på venstre, og Walker/Dier på Høyre? Ser i teorien rimelig balansert ut dette her.

Så blir det Capoue og Bentaleb foran der som anker (frykter at Sandro forsvinner), og den som ikke er på sykestua/ute av form av Holtby/Dembele/Paulhino som boks til boks midtbane mannen vår.

Vi begynner vel å se noen tendenser her til the Poch way?

Det er tynt med kapteinsemner i gjengen vår. De veldig få som har en fast plass på Spurs-laget (Vert, Eriksen, Ade og Lloris) er jo alle relativt ikke-kapteiner pga type eller posisjon på banen.

De som har litt kapteins tyngde, slik som Sandro, Kaboom og forsåvidt Walker spiller jo "aldri". Ikke at kapteinsbindet i seg selv betyr all verdens, men et par tre grunnsteiner er ofte noe som lag trenger for å få resultater på de dårlige dagene.

---

Det er nok der jeg personlig vil savne Daws mest er at han er (sammen med kanskje JT) PL's beste shotstopper, med en fantastisk evne/timing til å blokkere skudd og avslutninger. I tillegg så skal vi ikke legge skjul på at han er en god dirrigent av offside-linja for de tre andre, selv om han selv avogtil har syndet, og falt av litt for mye (og for ofte)

Beste Daws minne er nok intervjuet etter 0-0 kampen mot Milan på WHL. Han var så sliten, og samtidig så høyt oppe at jeg tror ikke beina hans nådde ned til bakken.
Ikke neste år, men i år!!!
Siste endring: 6 år 1 måned ago av Sir Heim. Grunn: logsik brist
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Kiran-san, Øystein Svensen, Dougie

Michael Dawson 6 år 4 uker ago #36243

• spurven23
  • spurven23's profilbilde
Takk for INNSATSEN!

Vemodig å se en spiller som gjennom nesten 10 år har spilt med hjertet utenpå drakta nå forlater klubben. At Tottenham er tjent med en annen midtstopper når Aguero, Suarex etc. setter fart langs bakken tror jeg nesten Dawson kunne bekreftet selv, men vi skal heller ikke glemme at vi de siste sesongene har vært gode på å holde smultringer mot de svakere laget med Dawson som en bauta bak der.

For meg er Dawson et symbol på at det faktisk finnes fotballspillere som er 100% klar over hvor dedikerte de er. På tross av åpenbare mangler har denne mannen blitt kåret til "årets spiller" i Tottenham, vært kaptein og vært med på å slå ut AC Milan av Champions League - og gitt et helt legendarisk intervju i etterkant av avansementet. Jeg er sikker på at 99 av 100 med samme talentmessige utgangspunkt som Dawson ikke hadde vært i nærheten av å klare det samme!

I en fotballverden hvor det å ikke få kake på bursdagen får spillere til å klage sin nød i media er det befriende med klubbspillere som står frem som eksemplariske forbilder både på og utenfor banen. Innsatsen og de karakteristiske "hinke-stegene" når han reiser seg fra en knallhard duell er åpenbare kjennetegn. Gleden av å vinne og blikket når han desperat kaster seg inn i dueller (hvor han ofte er litt på etterskudd) er andre. Han blir trukket i intervjuer av de yngre spillerne som personen som "tar vare" på dem på første trening, og jeg kan ikke huske en eneste gang hvor han har klaget i media.

Selv ikke da han i starten under AVB var femtevalg bak det som da var en sjanseløst dårlig William Gallas, var det antydning til klaging. Da kom QPR på banen med det som man kan anta var et solid lønnstilbud, men Daws foretrakk heller å prøve å kjempe seg inn på laget han ønsket å være en del av. At vi tok rekordmange poeng den sesongen skal Daws absolutt ha sin del av æren for! Vi supportere snakker mye om (manglende) lojalitet til klubben når de største stjernene flørter med andre klubber, men er ikke sene med å melde at "vi må bli kvitt han, han og han hvis vi skal kunne kjempe om CL" selv om dette er spillere vi vet er lojale mot klubben. Dawson har vært avskrevet av mange, men kjempet seg tilbake gang på gang.

At Daws nå forlater klubben tror jeg kan være en god løsning for alle parter. Det er bare å ønske lykke til!
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, John Inge, spurs_90, Pride_Of_London, BigRon, mka07, Styrk, soe, Tottenthom, cjmozart and this user have 11 others thankyou

Michael Dawson 6 år 4 uker ago #36306

• Presley
  • Presley's profilbilde
veldig bra skrevet av deg spurven 23.
Jeg har ikke kommentert denne overgange enda.Synes dette er veldig trist, Dawson var en av mine favoritter, en spiller som gav 100% hver eneste gang han var på banen.Han klaget aldri og sto frem som en leder i klubben vår.
Altid vondt å miste de spillerene du er blitt litt mer glad i og for min del så har vi solgt en del av de spillerene de siste årene.

Ønsker Dawson lykke til videre og håper han får suksess i Hull.Takk for din enorme innsats.
Stolt bonus pappa og lykkelig gift 25 july 09

Spurs forever

People who drink light beer don't like the taste of beer; they just like to pee a lot
Siste endring: 6 år 4 uker ago av Presley.
Følgende bruker har takket deg: Øystein Svensen

Michael Dawson 6 år 4 uker ago #36307

• Tottenthom
  • Tottenthom's profilbilde
  • MP the man who takes us to the top
Selv om Dawson aldri nådde King nivå,var han virklig en perfekt squadplayer og en god kaptein, som gang på gang tok tilbake plassen på laget da de fleste hadde avskrevet han. Flott type som spiller med hjerte utenenpå drakta vår, tror det er trist for dawson å forlate klubben han elsker,men han skjønner vel at det er til hans egen og vår klubbs beste.

Da er vel Lennon spillern vi har hatt lengst btm?vår mest trofaste spiller siste årene som spiller ennå. han har vært gjennom keane,berbatov perioden,forferdlige ramos perioden,herlige CL opplevelsene og er ennå en del av laget. vi bør beholde lennon,da han ikke er verdt så mange kronene, og liker og ha noe lojalitet i klubben

Uansett,lykke til Dawson, tror Hull sitt lave forsvar passer deg mye bedre, og du blir nok kaptein på dette laget etter en stund! husk å la kane ta deg på farta i våre møter bare ;)
New stadium,new manager,lots of talentet lads. We have a great future in front of us

Michael Dawson 5 år 5 måneder ago #42973

• Knut
  • Knut's profilbilde
Fra THST-referatet, fra deres møte med klubben 30. mars:
The possibility of a testimonial for Michael Dawson was raised. It is possible, however, there are difficulties in arranging a match for a player active at another club

:(
-- The crest on the front of the shirt will always be bigger than any name on the back --
Siste endring: 5 år 5 måneder ago av Knut.