Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Christian Eriksen

Christian Eriksen 8 måneder 3 uker ago #79562

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Du kan faktisk ikke sammenlikne Ajax og Inter, eller Eredivisie og Serie A. Ajax har alltid vært en selgende klubb. Det er ikke mange år siden Inter kunne hente spillere vi bare kunne drømme om.

Vi har kanskje høyere inntekt pga PL, men Inter har pengesterke eiere. Nå som de har etablert» seg i CL igjen, og slipper unna FFP, har de minst like god kjøpekraft som oss. Dårligere liga, ja, men ikke mye dårligere, og en liga de har mye større sjanse på å vinne pr. nå en vi har i PL.

Argumenterer ikke at Eriksen dro til Inter fordi det er et steg opp. Mange årsaker til at han var så ivrig på å komme seg vekk, noen av dem finner vi neppe ut av. Men jeg tror aldri Eriksen hadde gått dit hvis han ikke så Inter som en mulighet til å ta det neste steget. Om det er fordi sjansene til å vinne et trofé er større, eller om han (i likhet med mange andre som er født tidlig på 90-tallet) har et i overkant nostalgisk forhold til Serie A, vet jeg ikke. For alt jeg et kan de ha levert en enorm pitch, eller «garantert» ham å få gå til Barca eller Real hvis de banker på.

Synes uansett det er viktig å ikke ha dårlig hukommelse. Er ikke ti år siden en gang at Inter vant CL. De er tradisjonelt en av Europas største klubber, og nå er de på vei opp igjen.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 8 måneder 3 uker ago av Dougie.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Christian Eriksen 8 måneder 3 uker ago #79565

• HH
  • HH's profilbilde
Men vi kan sammenligne PL og Serie A? Ajax omsetter omtrent for akkurat det samme som AC Milan (og da snakker jeg ikke om i fjor for de tallene er enda ikke ute - antar Ajax går forbi Milan for 18/19). Serie A er på ingen måte sammenlignbart med PL. Distansen er større fra Serie A til Eresdivisjonen enn fra Serie A til PL, men her snakker vi et stort steg ned på alt bortsett fra nostalgien Italia bringer med seg.

Selvsagt flott med Vieri, Crespo, Ronaldo, Toldo osv., men da kunne man like gjerne ha snakket om Cruijff. Hvis vi ikke litt tilfeldig bare skal snakke om noe som skjedde for 25 år siden.

Hva gjelder CL så er det rimelig tilfeldig at Inter vinner den finalen og vi taper. Sier selvsagt ingenting om at det ene laget er "større", mer konkurransedyktig eller noe i forhold til det andre.

Inters tre best betalte spillere er Lukaku, Godin og Sanchez. Serie A er blitt Europas MLS. Trist. Jeg elsket Italia fra 90-tallet, men jeg skal like å se den neste N'Dombele eller Lo Celso som velger Inter foran oss.

Christian Eriksen 8 måneder 3 uker ago #79569

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Altså, hæ? Jeg skal være enig i at PL har tatt noen kvantesprang fra resten de siste årene, men at Serie A er nærmere Eredivisie enn PL? :lol:
Det er 3 italienske lag i CL-åttendedelsfinalen, 4 engelske og 0 nederlandske. 3-2-2 i EL. Dette varierer selvsagt fra år til år, men hva gjelder koeffisent (som viser utvikling over tid), er det én liga (den tyske) som skiller Serie A og PL. 4 mellom Serie A og Eredivisie. Så hva gjelder kvalitet, stemmer iallefall ikke dette.

Men ok, gitt at vi glemmer historien da. I Serie A er det bare én klubb på tronen, og Inter er i ferd med å ta dem igjen. I PL akkurat nå er det to lag som er milevis foran de andre, 3 andre lag som står i skarp konkurranse til oss ressursmessig, i tillegg til 2-3 andre klubber som satser alt, og bygger seg opp til å ta opp kampen med oss. Hvis jeg skulle fått med meg et ligatrofé eller to før jeg la opp, ville jeg nok heller satsa på å gå til Inter enn å bli hos oss.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Siste endring: 8 måneder 3 uker ago av Dougie.

Christian Eriksen 8 måneder 3 uker ago #79570

• HH
  • HH's profilbilde
Nå sa jeg ikke det, men hvis det er enklere for deg hvis du ikke leser hva jeg skriver så vær så god. Kan kanskje spare seg de gule trynene, men...

Den store testen her er å se alle de spillerne vi går glipp av fordi Inter snapper de opp. Det har ikke skjedd på år og vil ikke skje igjen. Du kan alltids ha en eller annen som drar til Inter på samme måte som AM plutselig kjøper Aguero og lignende, men verden er ikke slik den var på 90-tallet.

Christian Eriksen 8 måneder 3 uker ago #79572

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Ai, der leste jeg deg faktisk helt feil ja. Fort gjort å ønske å lese noen på en måte når man diskuterer, men likevel. Blir ekstra flaut når man går all in med latter-emoji, så bare å beklage den!

Det sagt, står poenget mitt. Fullt mulig å argumentere for at Inter er et steg opp pr. nå, (selv om det ikke er gitt på noen måte).

Christian Eriksen 8 måneder 3 uker ago #79580

• Dougie
  • Dougie's profilbilde

Bildet er skjult for gjester. Vennligst logg inn eller registrer deg for å se det.

Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Andreas

Christian Eriksen 8 måneder 3 uker ago #79587

• Andreas
  • Andreas's profilbilde
Dougie skrev:

Bildet er skjult for gjester. Vennligst logg inn eller registrer deg for å se det.

Det der gjær meg litt småforbanna kjenner eg. "No time to say goodbye"? Han hadde all tid i verden. "Sometimes you just want to try something new"? Det forstår vi godt. Men gå no ut med flagget til topps da mann! ikkje halvdasse igjennom heile sesongen (Sida januar, forsovidt..). Eg trur den mannen ikkje tålte all oppmerksomheten fra Spania. Av og til lurer eg på om profesjonelle atletar ikkje har råd til å gå til terapeut for å sortere tankane sine. Har vi ingen mental coach i klubben?

Samtidig fortjener alle respekt i henhold til den innsatsen dei legg ned i jobben sin. Fra mi side når den respekten til ca januar/februar 2019 I Eriksens case. Ikkje eit steg lenger.
Eriksen var så sjukt nære å være legende i klubben vår. Men måten allt har utvikla seg på, så blei det berre nesten. Akkurat som Bale og Modric.

Er litt "bittersøtt" dette. Akkurat som med Bale, Modric. Godt at overgangs-sagaen er over, men det setter ein ekkel følelse i kroppen uansett.
Følgende bruker har takket deg: Dougie

Christian Eriksen 8 måneder 3 uker ago #79588

• HH
  • HH's profilbilde
Ser Eriksen fortsetter i samme stil hos Inter - frispark - rett i forsvareren på første stolpe.

Et av livets mange mysterium hvorfor trener etter trener ber han ta den type frispark. Spesielt ubrukelig på cornere.