Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: TV2 Premier League og co

TV2 Premier League og co 4 år 9 timer ago #54433

• HH
  • HH's profilbilde
Dougie skrev:
Jepp.
For min del blir det nok stream og pub. Heller 450 kr i halvlitere enn til TV2.

Når jo et punkt der. Selvsagt ikke alle som bor sentralt til, men jeg trenger ikke gå mange meterene før jeg kan se PL.

Med 3-4 TV-kamper pr. mnd. sparer man altså penger hvis man holder seg til en øl per kamp.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

TV2 Premier League og co 3 år 11 måneder ago #54439

• Øssa
  • Øssa's profilbilde
HH skrev:
Dougie skrev:
Jepp.
For min del blir det nok stream og pub. Heller 450 kr i halvlitere enn til TV2.

Når jo et punkt der. Selvsagt ikke alle som bor sentralt til, men jeg trenger ikke gå mange meterene før jeg kan se PL.

Med 3-4 TV-kamper pr. mnd. sparer man altså penger hvis man holder seg til en øl per kamp.

Kan nok ikke regne med 3-4 matcher i måneden heller dessverre, pga CL istedenfor EL, har vi nå faktisk den "ulempen" at vi spiller oftere på lørdager klokken 16:00. En rask titt på de 6 første matchene til spurs, tilsier at vi mest sannsynlig bare vil få 3 av de vist på Sumo. Everton - Spurs, Spurs - Liverpool og Sunderland - Spurs. De resterende må man med andre ord ut å se på pub uansett, om man er heldig og har en pub som viser kampen. (i Oslo har vi bl.a Bohemen)

Det å være spurs supporter (ifbm tv tilbud) er nok ironisk nok verre en noen gang (pga dyrere priser og færre kamper), til tross for suksessen vi hadde i årets sesong.
KING!

Siste endring: 3 år 11 måneder ago av Øssa.

TV2 Premier League og co 3 år 11 måneder ago #54443

• HH
  • HH's profilbilde
Synes mest sannsynlig kun 3 var vel pesimistisk, men ja - skal godt gjøres om noen kamper ikke ryker pga CL.

Omtrent alle "toppkamper" flyttes uansett fra lørdag. Så de kampene hvor vi spiller klokka 16 kjemper vi vanligvis ikke om de helt store kampene. Veldig ofte vil vi da være det beste laget som spiller.

TV2 Premier League og co 3 år 11 måneder ago #54534

• KristianW
  • KristianW's profilbilde
Ny spiker i kista til TV2 - nå får de ikke lov å vise mer enn en kamp LIVE, uansett hvilken dag i uka:

www.nettavisen.no/sport/fotball/premierl...idig/3423250692.html
Premier League kutter tillatelsen til å sende samtidige kamper i midtuka, i tillegg til i helga. Det vil si at det kun vil være mulig å se én kamp på TV samtidig på tirsdager og onsdager, og også kun én kamp lørdag klokka 16.00. Det samme vil også gjelde på søndager.

Det vil også kun være én TV-sendt kamp på Boxing Day og andre høytidsdager.

Tror PL bæsjer på leggen her.
I'll rather walk alone!
Følgende bruker har takket deg: Øystein Svensen

TV2 Premier League og co 3 år 11 måneder ago #54535

• Øssa
  • Øssa's profilbilde
Da har det altså blitt enda verre:

Nye regler gir færre Premier League-kamper på TV
Nye regler fra Premier League gjør at ingen rettighetshavere får sende mer enn én direktesendt kamp samtidig. I fjor gladt regelen kun for 16.00-kampene lørdag, men i 2016/2017-sesongen utvides regelen til å gjelde samtlige kamper som går med samme starttidspunkt - foruten siste serierunde.

Det skriver liverpool.no i dag. De har vært i kontakt med Steinar Brændeland i Tv2, som bekrefter endringene.

– Det stemmer at Premier League har gjort noen justeringer på tilbudet til europeiske rettighetshavere i ny avtaleperiode som er utenfor TV 2s kontroll.
KING!

Siste endring: 3 år 11 måneder ago av Øssa.

TV2 Premier League og co 3 år 11 måneder ago #54536

• HH
  • HH's profilbilde
Trist at man er blitt Tottenham-fan. Intenst hat mot PL som organisasjon. Bare fordi alle vet at fans ikke bare plutselig bytter til Bundesliga at man kan tillate seg en slik arroganse.

TV2 Premier League og co 3 år 11 måneder ago #54537

• Halvor Dalene
  • Halvor Dalene's profilbilde
Øssa skrev:
Da har det altså blitt enda verre:

Nye regler gir færre Premier League-kamper på TV
Nye regler fra Premier League gjør at ingen rettighetshavere får sende mer enn én direktesendt kamp samtidig. I fjor gladt regelen kun for 16.00-kampene lørdag, men i 2016/2017-sesongen utvides regelen til å gjelde samtlige kamper som går med samme starttidspunkt - foruten siste serierunde.

Det skriver liverpool.no i dag. De har vært i kontakt med Steinar Brændeland i Tv2, som bekrefter endringene.

– Det stemmer at Premier League har gjort noen justeringer på tilbudet til europeiske rettighetshavere i ny avtaleperiode som er utenfor TV 2s kontroll.

Jeg fikk også med meg dette.
Hva tjener egentlig PL på dette? Skjønner de har den regelen i England, for å fylle tribunene(ikke at det virker å være et stort problem) Men resten av Europa?
"It is better to fail aiming high than to succeed aiming low."

TV2 Premier League og co 3 år 11 måneder ago #54539

• Øystein Svensen
  • Øystein Svensen's profilbilde
399,- pr mnd, da var mitt Sumo sagt opp...
Brewers make wort, the yeast makes beer!

TV2 Premier League og co 3 år 11 måneder ago #54540

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Dette gjelder vel først og fremst utenlandske distributører, så det handler nok ikke om å fylle tribunene. Er vel en kontinuitet fra den saken mot pub-eieren i Portsmouth og kampen mot streaming generelt. Som om PL ikke tjener nok penger på TV-inntekter fra før. Ironisk nok blir jo streaming-tilbudet bare bedre og bedre, fordi tilbudet til PLs offisielle distributører bare blir dårligere og dårligere. PL svarer med å stramme jerngrepet ytterligere, og sitter med alle kortene på hånden.

Dessverre har vi oss selv som forbrukere å takke, men en kan jo alltids håpe at en smertegrense snart er nådd, selv om jeg tviler. Forøvrig hadde det vært interessant å vite om dette var noe PL forberedte distributørene sine på i forkant av forrige budrunde. Isåfall er det enda en ripe i lakken til TV2.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

TV2 Premier League og co 3 år 11 måneder ago #54571

• Presley
  • Presley's profilbilde
Hvordan fungere den nye avtalen?
Mye i media om denne avtalen, men jeg blir mer usikker på hva som stemmer.
Jeg trodde at TV2 kun fikk lov til å sende en kamp direkte pr. dag. mao en kamp på lørdag, Søndag og Onsdag.

Jeg ser på sendeskjemaet til TV2 og de skal sende 3 kamper på lørdag og 2 kampr på søndag.
Lørdag:Fotball, Premier League: Hull – Leicester kl. 12.30 på TV 2 Sport Premium og tv2sumo.no (kampstart 13.30)
Lørdag:Fotball, Premier League: Everton – Tottenham kl. 15.50 på TV 2 Sport Premium og tv2sumo.no (kampstart 16.00)
Lørdag:Fotball, Premier League: Manchester City – Sunderland kl. 18.20 på TV 2 Sport Premium og tv2sumo.no (kampstart 18.30)

Søndag:Fotball, Premier League: Bournemouth – Manchester United kl. 13.45 på TV 2 Sport Premium og tv2sumo.no (kampstart 14.30)
Søndag:Fotball, Premier League: Arsenal – Liverpool kl. 16.50 på TV 2 Sport Premium og tv2sumo.no (kampstart 17.00)

Kan dette stemme?
Stolt bonus pappa og lykkelig gift 25 july 09

Spurs forever

People who drink light beer don't like the taste of beer; they just like to pee a lot