Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: TV2 Premier League og co

TV2 Premier League og co 3 år 11 måneder ago #54574

• Øystein Svensen
  • Øystein Svensen's profilbilde
Presley skrev:
Hvordan fungere den nye avtalen?
Mye i media om denne avtalen, men jeg blir mer usikker på hva som stemmer.
Jeg trodde at TV2 kun fikk lov til å sende en kamp direkte pr. dag. mao en kamp på lørdag, Søndag og Onsdag.

Jeg ser på sendeskjemaet til TV2 og de skal sende 3 kamper på lørdag og 2 kampr på søndag.
Lørdag:Fotball, Premier League: Hull – Leicester kl. 12.30 på TV 2 Sport Premium og tv2sumo.no (kampstart 13.30)
Lørdag:Fotball, Premier League: Everton – Tottenham kl. 15.50 på TV 2 Sport Premium og tv2sumo.no (kampstart 16.00)
Lørdag:Fotball, Premier League: Manchester City – Sunderland kl. 18.20 på TV 2 Sport Premium og tv2sumo.no (kampstart 18.30)

Søndag:Fotball, Premier League: Bournemouth – Manchester United kl. 13.45 på TV 2 Sport Premium og tv2sumo.no (kampstart 14.30)
Søndag:Fotball, Premier League: Arsenal – Liverpool kl. 16.50 på TV 2 Sport Premium og tv2sumo.no (kampstart 17.00)

Kan dette stemme?

Det kan stemme, jeg har forstått at det nå vil bli samme regel for alle kamper som det hittil har vært for lørdag kl. 16:00, kun en direkte kamp pr. klokkeslett.
Brewers make wort, the yeast makes beer!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Presley

TV2 Premier League og co 3 år 11 måneder ago #54575

• HH
  • HH's profilbilde
Øystein Svensen skrev:

Det kan stemme, jeg har forstått at det nå vil bli samme regel for alle kamper som det hittil har vært for lørdag kl. 16:00, kun en direkte kamp pr. klokkeslett.

Riktig. Er vel spesielt 17:00 på søndager som vil lide. Før har man da kunne vist flere kamper samtidig.

Tror konsekvensen for oss er minimal. Ikke så ofte "storlag" spiller samtidig på søndag.

TV2 Premier League og co 3 år 11 måneder ago #54587

• KristianW
  • KristianW's profilbilde
Presley skrev:
Hvordan fungere den nye avtalen?
Mye i media om denne avtalen, men jeg blir mer usikker på hva som stemmer.
Jeg trodde at TV2 kun fikk lov til å sende en kamp direkte pr. dag. mao en kamp på lørdag, Søndag og Onsdag.

Jeg ser på sendeskjemaet til TV2 og de skal sende 3 kamper på lørdag og 2 kampr på søndag.
Lørdag:Fotball, Premier League: Hull – Leicester kl. 12.30 på TV 2 Sport Premium og tv2sumo.no (kampstart 13.30)
Lørdag:Fotball, Premier League: Everton – Tottenham kl. 15.50 på TV 2 Sport Premium og tv2sumo.no (kampstart 16.00)
Lørdag:Fotball, Premier League: Manchester City – Sunderland kl. 18.20 på TV 2 Sport Premium og tv2sumo.no (kampstart 18.30)

Søndag:Fotball, Premier League: Bournemouth – Manchester United kl. 13.45 på TV 2 Sport Premium og tv2sumo.no (kampstart 14.30)
Søndag:Fotball, Premier League: Arsenal – Liverpool kl. 16.50 på TV 2 Sport Premium og tv2sumo.no (kampstart 17.00)

Kan dette stemme?

De kan sende så mange kamper de vil hver dag, MEN de kan ikke sende to kamper samtidig.

Så hvis det går EN kamp klokken 12:30, og en ny klokken 13:00 kan de ikke vise begge disse.
Hvis det så går to kamper 15:00 samme dag kan de vise bare en av disse.

Onsdag går det ofte flere kamper 21:00 - her kan de også kun sende 1 kamp live.
I'll rather walk alone!

TV2 Premier League og co 3 år 11 måneder ago #54588

• Andreas
  • Andreas's profilbilde
Synst igrunnen dette er rart. TV rettighetane blir berre dyrare og dyrare, mens det blir færre og færre kampar vist. Og vi sitter tilslutt med ei pakke som er så dårleg og så dyr at vi ikkje gidd å betale lenger. Håplaust.

TV2 Premier League og co 3 år 11 måneder ago #54591

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Dougie skrev:
Dette gjelder vel først og fremst utenlandske distributører, så det handler nok ikke om å fylle tribunene. Er vel en kontinuitet fra den saken mot pub-eieren i Portsmouth og kampen mot streaming generelt. Som om PL ikke tjener nok penger på TV-inntekter fra før. Ironisk nok blir jo streaming-tilbudet bare bedre og bedre, fordi tilbudet til PLs offisielle distributører bare blir dårligere og dårligere. PL svarer med å stramme jerngrepet ytterligere, og sitter med alle kortene på hånden.

Dessverre har vi oss selv som forbrukere å takke, men en kan jo alltids håpe at en smertegrense snart er nådd, selv om jeg tviler. Forøvrig hadde det vært interessant å vite om dette var noe PL forberedte distributørene sine på i forkant av forrige budrunde. Isåfall er det enda en ripe i lakken til TV2.

www.nettavisen.no/sport/fotball/premierl...elig/3423251461.html
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

TV2 Premier League og co 3 år 11 måneder ago #54673

• Andreas
  • Andreas's profilbilde
Dougie skrev:
Dougie skrev:
Dette gjelder vel først og fremst utenlandske distributører, så det handler nok ikke om å fylle tribunene. Er vel en kontinuitet fra den saken mot pub-eieren i Portsmouth og kampen mot streaming generelt. Som om PL ikke tjener nok penger på TV-inntekter fra før. Ironisk nok blir jo streaming-tilbudet bare bedre og bedre, fordi tilbudet til PLs offisielle distributører bare blir dårligere og dårligere. PL svarer med å stramme jerngrepet ytterligere, og sitter med alle kortene på hånden.

Dessverre har vi oss selv som forbrukere å takke, men en kan jo alltids håpe at en smertegrense snart er nådd, selv om jeg tviler. Forøvrig hadde det vært interessant å vite om dette var noe PL forberedte distributørene sine på i forkant av forrige budrunde. Isåfall er det enda en ripe i lakken til TV2.

www.nettavisen.no/sport/fotball/premierl...elig/3423251461.html

Dette er jo faktisk frykteleg dårleg av TV2.

TV2 Premier League og co 3 år 11 måneder ago #54763

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Testa ut NBCSports i dag på førmatch-greiene; fungerer flott. Da kan jeg se Spurs-kampen i morgen! :)

TV2 Premier League og co 3 år 11 måneder ago #54764

• Shezz
  • Shezz's profilbilde
Hvordan får man det til å funke i Norge?

TV2 Premier League og co 3 år 11 måneder ago #54765

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Du må ha et TV-abb i USA, lage web-profil, for så å koble det opp her med amerikansk IP.
Jeg har en kamerat i Cali som laga til meg og bruker PrivateInternetAccess

TV2 Premier League og co 3 år 11 måneder ago #54766

• Shezz
  • Shezz's profilbilde
Hørtes ikke veldig lettvindt ut...

Først skaffe seg en amerikansk kompis.....