Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: TV2 Premier League og co

Re:TV2 Premier League og co 6 år 9 måneder ago #27774

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
I praksis. Gjorde det på playstation network for å få Fifa 13-demoen tidligere, og det funka fett. Det som skar seg var da jeg skulle betale for fullversjonen med kortet mitt og adressen ikke samsvarte. Men kan jo gå hvis man bruker paypal f.eks.?
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Re:TV2 Premier League og co 6 år 9 måneder ago #27777

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Men synes uansett vi bør gjøre det vi kan for å legge ekstra press på tv2. Hvis de i prinsippet kan sende en kamp til på Sportskanalen via kabelTV bør de jo gjøre unntak av regelen i dette tilfellet!
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

Re:TV2 Premier League og co 6 år 9 måneder ago #27779

• bEaRO
  • bEaRO's profilbilde
Solskjærs Cardiff sin første kamp er meir interessant for dei fleste nøytrale norske sjåarar enn Tottenham - Crystal Palace (som strengt tatt er ein av sesongen minst sprudlande kampar). Ferdig arbeid. Sett mange døve argument, som "jeg har tv2 sport premium KUN for å se Tottenham" - det argumentet gjeld samtlege tjue lag i Premier League. Ta av Tottenhambrillene i to sekund og slutt med sytinga.

Jamnt over skal vi vere glad for at rettighetshavar lar marknadskreftene råde og vel populære kampar, då vi, sjølv om vi ikkje er heilt der oppe med United, Liverpool, etc., er veldig mykje meir populære enn Swansea, West Ham, Southampton, Hull, etc., etc..

Re:TV2 Premier League og co 6 år 9 måneder ago #27787

• gdf
  • gdf's profilbilde
Bearco:

No er ikke akkurat Cardiff - West Ham noen fotballbonanza heller.
Nå kan ikke jeg svare på hvor mange nøytrale seere det er i forhold til 'ikke nøytrale' seere, men jeg tipper de er i mindretall.

For Spurs sin del, så betyr denne kampen litt for andre ikke nøytrale også.

Kampen om topp 4 er rekordjevn denne sesongen. Spurs er på en oppoverkurve med OGSÅ ny manager. Såklart bade Arsenal, Manu, pool og chelsea-supportere har interesse av å se hvordan tabellen tilspisser seg.

På samme som at jeg heller vil se Man U - Fullham fremfor en ubetydelig kamp som Cardiff - Westham.

Såklart, det er gøy at OGS er blitt manager og det der, men det er fortsatt ingen bra grunn til å tvinge på alle abonenter en kamp på grunn av en ex united spiller med norsk pass som har blitt manager i PL.
Hvilket grunnlag baserer de den beslutningen på mon tro?

Hadde denne kampen blitt sendt en annen dag, så hadde jeg personlig ikke vert negativ for å se kampen i reprise. Jeg bryr meg fint lite om resultatet. Det blir bare for å se Ole Gunnar Solskjær stående på sidelinjen på en bane i Wales i en av verdens største liga der. Men jeg tror ikke det er derfor folk velger å se på fotball.

Eller må vi plutselig tilpasse oss den offisielle fanklubben til OGS med 0 registrerte medlemmer? Er det en grunn for å få beste og eneste sendetid på Lørdager?

Nei vet du hva! Du synest kanskje vi er grinete om dette, og du skjønner ikke hvorfor. Jeg misunner deg, å være så avbalansert i forhold til laget. I motsetning til f.eks meg som kan bli så sur over et tap at jeg snakker ikke til noen på flere timer...eller i enkelte tilfeller bare går å legger meg etter kampen. Kl. 1900 på en lørdagskveld (Ja, det er faktisk tilfelle)

Så UNSKYLD for at vi, eller ihvertfall jeg ikke blir så veldig fornøyd at de endrer sendeskjema en uke før kampen for en så simpel kamp som det der.
Og unnskyld for at jeg velger å beholde Spurs-brillene på, på et forum for Spurs-supportere.
Audere est Facere
Følgende bruker har takket deg: OKA, Shezz, madball, Knut

Re:TV2 Premier League og co 6 år 9 måneder ago #27789

• bEaRO
  • bEaRO's profilbilde
Du meiner altså at det er fleire Tottenhamsupporterar enn andre supporterar... Javel.

Tvinge på kampar... Det kan eg også sei om alle kampar. Kvifor skal dei "tvinge på alle abonnementar" ein (for dei flest andre) uinteressant, lite spanande, kamp mellom Tottenham og Crystal Palace?

No ser eg veldig lite fotball utanom Tottenham, men med Solskjær på plass så ville det vore den mest interessante kampen av kampane som er klokka fire.

Klart det finst argument for å vise vår kamp, og et er vel nettopp derfor den var valgt i utgangspunktet. Men det er ikkje å påstå at det er Arsenal, Liverpool og Chelseasupporterar som no bannar og svertar over at dei ikkje får benke seg ned for å sjå på Tottenham blir nokså urimelig. At det skulle vere norske Unitedsupporterar som forbanne seg over at Solskjær blir vist skulle det ikkje vere behov for å påpeike at er hoderystande feil. Truleg er det fleire fornøgde Unitedsupportar pga Solskjærvalget enn det er Tottenhamsupporterar i Noreg.

Ja, eg syns de er grinete. Det handlar ikkje om å vere glad og fornøgd med valet til TV2, men å klare å sjå ein sak frå eit objektivt standpunkt. Argumenta som vert hiven rundt er det i stor grad sandkassenivå på, med ukorehente, navlebeskuande og hyklerske utrop.

TV2 Premier League og co 6 år 9 måneder ago #27792

• Lasse Sorgendal
  • Lasse Sorgendal's profilbilde
Skal hilse fra samboeren - hun synes det er fin-fint at Cardiff vises og Tottenham er ute :P

Det var en gang Erik Thorstvedt kom til WHL...jeg fulgte etter.

Det er lov til å være skuffet. Det er lov å bli forbannet. Setter mest pris på de som retter klagene direkte til TV2 eller syter her på forumet...heller det en å lese flaue innlegg på diverse andre nettaviser!

Aldri for sent å gi opp.

COYS!

TV2 Premier League og co 6 år 9 måneder ago #27795

• gdf
  • gdf's profilbilde
Enten så har jeg formulert meg helt feil, eller så har du (Bearco) fått fullstendig skivebom om du klarer å tolke at der er fleire Spurs-supportere enn andre.

Vi kommer ikke til å bli enige. Jeg kommer til å forbli en klagende egoist, som ikke tenker på hva andre vil. (Og så er jeg en hykler selvfølgelig, hvor enn det kommer fra)

Og du vil fortsatt forbli en nøytral dørmatte, som ser ting objektivt fra alle sine synspunkt og tar til takke med det du får.

Det egentlige problemet er FA sin beslutning om å kun vise en kamp på lørdager kl. 1600.
Mye av tanken bak det, var at de ville trekke flere til å se kamp på stadion, så klubbene kan øke omsetningen sin på billettsalg og annet.

Jeg tror ikke de har tenkt utover sine landegrenser, de begrenser europeere til å ikke få se de kampene de vil.

Men det er lite vi kan gjøre med det nå.

Men når TV2 endrer programmet sitt i siste liten, då har vi en uke på oss til å bestille billett, fly, hotell og ordne fri fra jobb, om vi skal få se Tottenham Hotspur - Crystal Palace live.

På dette prinsippet synest jeg det er smakløst av TV2 å endre programmet på den måten.

Før sesongen begynte, publiserte TV2 en artikkel hvor de forklarte de nye sendereglene til FA, og de la frem kriteriene for hvordan kampene skulle velges. Det var blandt annet faktorer som antall registrerte medlemmer den tilhørende norske supporterklubben, seertall fra tidligere sendinger fra tilsvarende oppgjør osv.

Jeg stiller store spørsmål til hvilke kategorier Ole Gunnar Solskjær kommer under i denne utvelgelsen.

Om du liker avgjørelsen, så flott for deg. Du får jo se kampen.

Jeg liker ikke avgjørelsen, i likhet med mange andre her inne.

Jeg ble lovet Spurs - Palace den 11. Januar 2014, kl. 1600. Jeg har til og med betalt for det.

Det er en avtale som er brutt. Og vi liker jo alle brutte løfter ikke sant? Om man ser objektivt på det.
Audere est Facere
Siste endring: 6 år 9 måneder ago av gdf.

TV2 Premier League og co 6 år 9 måneder ago #27798

• Henrik B
  • Henrik B's profilbilde
Jeg er forsåvidt enig i at OGS og Cardiff er en spennende match å følge. Mitt problem er at jeg gjerne skulle sett den kampen og eventuelt Spurs matchen i opptak. Men jeg kan ikke gjøre det uten å få kastet resultatet mot meg. Så sendte derfor følgende e-post til tv2 sporten:

Nå når dere har valgt å endre sendeskjemaet ved å sende Cardiff mot West Ham istedet for Tottenham mot Crystal Palace er jo dette selvsagt irriterende for mange Spurs supportere. Jeg har forståelse for at dere ønsker å sende debuten til OGS. Men dere sier at dere sender kampen til Spurs 20:30 senere på dagen på en av de andre kanalene. Men for oss som ikke ønsker å vite resultatet, eller når skåringene kommer på forhånd blir jo dette en umulighet når man ikke har mulighet til å se en kamp uten at en av kommentatorene spolerer ved å si resultatet eller at plingene kommer opp på skjermen ved hvert mål. For oss som liker å se fotball uten å vite hvordan det går i andre kamper som man kanskje vil se opptaket av senere på kvelden er dette et problem. Hva med å legge til rette for at man kan se en kamp uten at resultater i de andre kampene som går samtidig blir offentliggjort?

Jeg har ikke lyst til å sette masse tape på tven over pling varselet(ødelegger skjermen), og/eller se på fotball uten lyd for så å skifte kanal når man går tilbake til studio for å ikke få kvelden spolert i forhold til den kampen med det laget man faktisk bryr seg mest om. Nå når man ikke kan vise flere kamper enn 1 klokken 16:00 på lørdager, bør dere derfor legge til rette for at man kan velge bort det å få vite resultater i andre kamper. Man kan sende den 16:00 kampen(og de andre kampene som går alene) på en annen av kanalene hvor kommentatorene ikke sier resultatene i andre kamper og det ikke er pling varsel, eventuelt sende den helt uten kommentator lyd og pling varsel. Dette bør være mulig og vil bevare spenningen for mange som har lyst til å se 16:00 kampen uten å ødelegge for reprisene senere på kvelden.Håper dere kan få til dette. På denne måten ville dere fått flere seere på kampen klokken 16:00, og i tillegg flere seere på opptakene av de andre kampene.

Jeg har lyst til å se all fotballen på lørdagene, men samtidig også bevare spenningen i de andre kampene man ikke får sett, dette er dessverre ikke mulig nå.

Og fikk følgende svar:
Takk for tilbakemeldingen. At Ole Gunnar Solskjær er blitt tidenes andre norske manager i Premier League er en historisk hendelse og derfor velger TV 2 å vise hans debut-kamp. Beklager på det sterkeste at dette går ut over Tottenham- og Crystal Palace-supportere som hadde gledet seg til kamp. Ber om forståelse for at dette er en vanskelig situasjon da vi kun har mulighet til å vise én kamp under hovedrunden kl. 16.00 på lørdager. Det er pr. nå ikke teknisk mulig for oss å sendekampene uten pling eller muligheten til å velge dette bort. Men skal sende ditt innspill til teknisk avdeling.

Ikke mye hjelp å få der i gården altså
Henrik
Siste endring: 6 år 9 måneder ago av Henrik B.

TV2 Premier League og co 6 år 9 måneder ago #27801

• bEaRO
  • bEaRO's profilbilde
gdf skrev:
Enten så har jeg formulert meg helt feil, eller så har du (Bearco) fått fullstendig skivebom om du klarer å tolke at der er fleire Spurs-supportere enn andre.
Antar at det er eg som er denne Bearco. Då kan du få sjå på kva du skreiv; "Nå kan ikke jeg svare på hvor mange nøytrale seere det er i forhold til 'ikke nøytrale' seere, men jeg tipper de er i mindretall." Med nøytrale sjåara så får ein anta at ein meiner dei utan tilhøyrighet til Tottenham eller Palace. Og enten undervurdere eg antal Palacesupporterar, eller så må det då vere Tottenham som utgjer majoriteten.

Vi kommer ikke til å bli enige. Jeg kommer til å forbli en klagende egoist, som ikke tenker på hva andre vil. (Og så er jeg en hykler selvfølgelig, hvor enn det kommer fra)
Kvar det enn kjem fra kan du svare på sjøl. Eg kalte ikkje deg ein hyklar - om du ikkje føler deg truffen treng du ikkje rope opp om det heller.

Og du vil fortsatt forbli en nøytral dørmatte, som ser ting objektivt fra alle sine synspunkt og tar til takke med det du får.

Det egentlige problemet er FA sin beslutning om å kun vise en kamp på lørdager kl. 1600.
Mye av tanken bak det, var at de ville trekke flere til å se kamp på stadion, så klubbene kan øke omsetningen sin på billettsalg og annet.

Jeg tror ikke de har tenkt utover sine landegrenser, de begrenser europeere til å ikke få se de kampene de vil.

Men det er lite vi kan gjøre med det nå.
Ingen relevans til noko eg har sagt.
Men når TV2 endrer programmet sitt i siste liten, då har vi en uke på oss til å bestille billett, fly, hotell og ordne fri fra jobb, om vi skal få se Tottenham Hotspur - Crystal Palace live.

På dette prinsippet synest jeg det er smakløst av TV2 å endre programmet på den måten.
Ja, alle som ropar og bèr seg hadde sjølvsagt vore på WHL om ei veke hadde dei berre visst om dette to veker før. (Forøvrig ingen samsvar med at FA ikkje har tenkt utover sine landegrenser - dei går tydeligvis glipp av tusenvis av nordmenn kvar runde Tottenham er på norsk TV.)
Før sesongen begynte, publiserte TV2 en artikkel hvor de forklarte de nye sendereglene til FA, og de la frem kriteriene for hvordan kampene skulle velges. Det var blandt annet faktorer som antall registrerte medlemmer den tilhørende norske supporterklubben, seertall fra tidligere sendinger fra tilsvarende oppgjør osv.

Jeg stiller store spørsmål til hvilke kategorier Ole Gunnar Solskjær kommer under i denne utvelgelsen.
Åpenbart kan ikkje tilsvarande oppgjer leggst til grunn for eit nyopprykka lag, ei heller har OGS ein supporterklubb ein kan måle med. Så då må ein estimere, og dei har tydeligen kome til at dei trur mange vil sjå det, og at veldig mange likar OGS. Vanskelig å sei seg ueinig. Det er forståelig at ein ikkje likar AT dei har byta kamp, men om ein ikkje ser KVIFOR dei har byta kamp, så er det eit eller anna voldsomt som blokkerar for ein.
Om du liker avgjørelsen, så flott for deg. Du får jo se kampen.

Jeg liker ikke avgjørelsen, i likhet med mange andre her inne.

Jeg ble lovet Spurs - Palace den 11. Januar 2014, kl. 1600. Jeg har til og med betalt for det.

Det er en avtale som er brutt. Og vi liker jo alle brutte løfter ikke sant? Om man ser objektivt på det.
Dette sa eg i stad, og eg får mate det inn med teskei igjen; dette er ikkje ei avgjerdsle eg likar. Det er ei avgjerdsle eg forstår, og som ikkje får meg til å kaste rundt alle leikane mine fordi eg meiner det er ein menneskerett at mitt ønske vert etterkomen.

Det er ikkje avtalebrudd å byte kamp ei veke før kampstart. Kva i alle dagar? Slike argument blir berre pinlig.

Om du heilt nyleg har bestilt abonnement på grunn av Tottenham - Crystal Palace anbefalar eg at du kontaktar TV2, så skal du ikkje sjå heilt vekk i frå at de kan komme til ei løysing. Om ikkje så lyg du for å få i stand eit poeng, og det er ganske ærleg heilt latterleg om så.

Re:TV2 Premier League og co 6 år 9 måneder ago #27812

• gdf
  • gdf's profilbilde
Jeg gidder ærlig talt ikke diskutere dette mer med deg. Du vil / kan ikke forstå oss som mener TV2 har tatt en feil vurering. Og jeg klarer ikke forstå hva du vil oppnå med å klage på oss som klager.

Vi har alle rett på våre egne meninger. Det er en selvfølge at ingen kommer til å ha samme meninger. Men det gir deg ikke noen rett til å sette oss til rette, og kalle oss bl.a hyklere og navlebeskuere på sandkassenivå, på grunn av andre har en annen oppfatning enn deg.
bEaRO skrev:
gdf skrev:
Antar at det er eg som er denne Bearco. Då kan du få sjå på kva du skreiv; "Nå kan ikke jeg svare på hvor mange nøytrale seere det er i forhold til 'ikke nøytrale' seere, men jeg tipper de er i mindretall." Med nøytrale sjåara så får ein anta at ein meiner dei utan tilhøyrighet til Tottenham eller Palace. Og enten undervurdere eg antal Palacesupporterar, eller så må det då vere Tottenham som utgjer majoriteten.

Hvor i alle dager har du fått for deg at du kan "anta" at nøytrale personer er kun de uten tilhørighet til Spurs eller Palace?

Jeg tror du har vekslet om ordene 'ikke nøytral' og 'Spurs-supporter'

En nøytral person er en som ser en kamp kun for gøy.
En ikke nøytral er en som har interesse av at et av lagene vinner eller får uavgjort.

Jeg er nøytral når jeg ser Cardiff - West Ham. For poengene som blir utdelt der, har ingenting å si for hva som skjer med tabellplasseringen til Spurs.

Jeg er ikke nøytral når jeg ser kamper som spilles av man u, man c , chelsea, pool, everton.., og de andre som kan sende oss nedover tabellen.

Men som sagt. Vi kommer ikke til å bli enige, så jeg stopper diskusjonen vår her.
Audere est Facere