Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg

EMNE: Younes Kaboul

Younes Kaboul 6 år 1 måned ago #36682

• Arvid
  • Arvid's profilbilde
Enig i det, fysisk er han bra. Han har bra fart, bra duellstyrke (sterk i kroppen) og relativt god på hodet (1,90m ifølge wiki).

Men virker som han er blottet for selvtillit, og rett og slett ikke føler seg trygg på banen. Kanskje kan det være noe på grunn av alle de forskjellige midtstopperparene som vi har mønstret de siste 2 sesongene?

Håper Poch får ut det beste av Kaboul, han er jo "bare" 28 år gammel skal vi huske på :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles

Younes Kaboul 6 år 1 måned ago #36688

• Sir Heim
  • Sir Heim's profilbilde
Selv om det er mange som ser ut til å mene det så er det for tidlig å avskrive 28år gamle Kaboom som utgått på dato. Det blir for meg (lov å være uenig) slik vi spiller FM. Kjøp, prøv og kast /redo, og masse endringer for endringens skyld.

Etter å ha tenkt meg godt om forstår på mange nivå hvofor han ser ut som et slags førstevalg, gitt at han har en duellstyrke og tyngde som alternativene mangler (når Daws er borte).

Det er fullt mulig å henge seg opp i de mange svakhetene hans, og dermed argumentere for at han må erstattes/oppgraderes, men jeg mener at vi trenger en midtstopper med den typen kvaliteter i troppen, og oftest også på banen.

En ser det tydeligst med en annen konstellasjon vi har prøvd (Vlad/Verts). Begge er av den moderne midtstopperskolen, som alltid går for å bryte oppspill, baserer seg mye mer på egen teknikk, det å selv føre ball osv... enn hva en Kaboom kan/vil gjøre.

Jeg mener at fotballen ikke er kommet lenger enn at enda er det mest optimale er en sterk duellsterk avventende bakmidtstopper (med fart), og en mer agressiv støtende, og spillende kollega.

Så er det elementet som flere nevner, at vi jo har en tendens til å rotere uforholdsmessig mye i forsvar. Men i stedet for å nå sitte å ønske oss et annet sted på kort sikt: Stikk fingern i jorda og aksepter at: "Her er vi i 14/15 sesongen", og må det utnyttes de styrkene som er i troppen, i stedet for å fokusere på sårbarhetene.

For de som vil ha Dier (som jeg liker veldig veldig veldig godt) som en Verts-partner, så tror jeg dere tar feil:) Verts/Vlad/Dier er på den ene plassen, mens Kaboom/Davies/Fazio er på den andre:)

Inntil vi skikkelig vet hvor vi har Davies og Fazio så er Kaboom et førstevalg for meg:)

Med en avklart rollefordelig og et mer strukturert oppsett i 4eren bak er det kvaliteter nok til å tenke top 4 i personellet vi har til rådighet. I teorien (heh) vil jeg si at vi har bedre forutsetninger enn Liverpool, Utd, og Arsenal, mens Everton, Chelsea og City rangerer jeg som hakket bedre enn oss igjen.
Ikke neste år, men i år!!!
Siste endring: 6 år 1 måned ago av Sir Heim. Grunn: Glemte Fazio i en oppsummering
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, Eirik Søberg

Younes Kaboul 6 år 1 måned ago #36689

• SpursBohem
  • SpursBohem's profilbilde
Etter min mening har Kaboul det meste som skal til for å bli en topp internasjonal stopper bortsett fra det viktigste: Posisjoneringsevne. Ballwatching på stort sett alt av innlegg som fører til store sjanser i mot. Kommer også ofte på etterskudd noe som resulterer i noen unødvendige frispark.

Younes Kaboul 6 år 1 måned ago #36754

• SpursFC
  • SpursFC's profilbilde
Da er vår nye kaptein, Younes Kaboul, annonsert.

Det spørs da selvsagt om han får spille så mye, men Lloris og Adebayor har blitt annonsert som vice-captain og de starter mer eller mindre alle kampene.

Younes Kaboul 6 år 1 måned ago #36757

• Dougie
  • Dougie's profilbilde
Adebayor?? Merkelig valg. Spiller fast, ja, men visekaptein? Har stor sans for fyren, men noen ledertype kommer han aldri til å bli. Sliter med å se for meg han mane spillerne til kamp.

At Kaboul er kaptein er greit nok, personlig ville jeg gått for Lloris. Sikrere, tryggere, kommer til å spille oftere, og er allerede kaptein på det franske landslaget (hvor Kaboul forøvrig ikke en gang er med). Tror uansett, hvis Kaboul fortsetter å rote, at Lloris i praksis er kapteinen vår. Skulle den dagen begge er ute komme, og Adebayor løper rundt i kapteinsbinde, kommer jeg ikke til å klare å la være å le.
"Soldado, oh oh oh, Soldado, oh oh oh, he came from sunny Spain, to train with Harry Kane"

Younes Kaboul 6 år 1 måned ago #36758

• Sir Bill
  • Sir Bill's profilbilde
Dougie skrev:
Adebayor?? Merkelig valg. Spiller fast, ja, men visekaptein? Har stor sans for fyren, men noen ledertype kommer han aldri til å bli. Sliter med å se for meg han mane spillerne til kamp.

At Kaboul er kaptein er greit nok, personlig ville jeg gått for Lloris. Sikrere, tryggere, kommer til å spille oftere, og er allerede kaptein på det franske landslaget (hvor Kaboul forøvrig ikke en gang er med). Tror uansett, hvis Kaboul fortsetter å rote, at Lloris i praksis er kapteinen vår. Skulle den dagen begge er ute komme, og Adebayor løper rundt i kapteinsbinde, kommer jeg ikke til å klare å la være å le.

Adebayor er et spesielt valg, ja, men han er visstnok en fremtredende person i garderoben. Jeg ser også for meg at han kanskje legger ned litt ekstra innsats i de kampene han spiller med båndet.

Når det gjelder Kaboul synes jeg det er et greit valg. Det betyr jo slett ikke nødvendigvis at han kommer til å spille samtlige kamper. I likhet med deg ville mitt valg vært Lloris, men jeg ser flere gode grunner til at Pochs valg falt på Kaboul.

- Han har vært her lenge.
- Han er utespiller.
- Han er stor, sterk og lidenskapelig, og er sånn sett godt egnet som hærfører.
- Han anser ikke seg selv som for god for klubben.
- Det er større sannsynlighet for at han er her neste sesong, enn at f. eks. Vertonghen og Lloris er det.
Følgende bruker har takket deg: OsvaldoArdiles, nr10, Knut, Kristian, Dougie

Younes Kaboul 6 år 1 måned ago #36759

• nr10
  • nr10's profilbilde
  • COYS
Det er vel godt mulig spillerne har hatt noe å si i denne saken også? At de ser på Kaboul som en ledertype, en som har vært i klubben lenge og passer til å representere klubben som kaptein. At han presenteres som "Club captain" høres litt ut som rollen Ledley King hadde. En som ikke nødvendigvis spilte alle kampene, men fungerte som leder for spillergruppa.

Tror Lloris får en god del kamper som kaptein, både med tanke på Kabouls skadehistorie og det faktum at vi har 4 gode midtstoppere uten et utpreget optimalt par som førstevalg enda.

Adebayors rolle som en tredjekaptein kan være en slags måte å gi han ansvaret for å gå foran og lede angrepsrekka som den mest erfarne blant dem.
-= Audere est Facere =-

Younes Kaboul 5 år 8 måneder ago #41426

• cjmozart
  • cjmozart's profilbilde
Ryktes at han er på vei til West Ham for £2,5M
Følgende bruker har takket deg: Christian

Younes Kaboul 5 år 8 måneder ago #41429

• madbitt
  • madbitt's profilbilde
cjmozart skrev:
Ryktes at han er på vei til West Ham for £2,5M
Litt dumt å selge han før NLD da - for han var jo konge mot Arse sist.
Tottenham - fotball og kunst i skjønn forening.

Younes Kaboul 5 år 8 måneder ago #41430

• SuperBale
  • SuperBale's profilbilde
Blir fest her om Kaboul blir solgt. Lei av å se han finte ut eget forsvar.
Får vi noe for han så er det bonus for meg. To pils? Solgt!
Siste endring: 5 år 8 måneder ago av SuperBale.
Følgende bruker har takket deg: John