Dougie skrev:
Adebayor?? Merkelig valg. Spiller fast, ja, men visekaptein? Har stor sans for fyren, men noen ledertype kommer han aldri til å bli. Sliter med å se for meg han mane spillerne til kamp.
At Kaboul er kaptein er greit nok, personlig ville jeg gått for Lloris. Sikrere, tryggere, kommer til å spille oftere, og er allerede kaptein på det franske landslaget (hvor Kaboul forøvrig ikke en gang er med). Tror uansett, hvis Kaboul fortsetter å rote, at Lloris i praksis er kapteinen vår. Skulle den dagen begge er ute komme, og Adebayor løper rundt i kapteinsbinde, kommer jeg ikke til å klare å la være å le.
Adebayor er et spesielt valg, ja, men han er visstnok en fremtredende person i garderoben. Jeg ser også for meg at han kanskje legger ned litt ekstra innsats i de kampene han spiller med båndet.
Når det gjelder Kaboul synes jeg det er et greit valg. Det betyr jo slett ikke nødvendigvis at han kommer til å spille samtlige kamper. I likhet med deg ville mitt valg vært Lloris, men jeg ser flere gode grunner til at Pochs valg falt på Kaboul.
- Han har vært her lenge.
- Han er utespiller.
- Han er stor, sterk og lidenskapelig, og er sånn sett godt egnet som hærfører.
- Han anser ikke seg selv som for god for klubben.
- Det er større sannsynlighet for at han er her neste sesong, enn at f. eks. Vertonghen og Lloris er det.